TW Classic

Dit onderwerp bevat 315 reacties, heeft 69 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Dennis1808 1 maand geleden.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 316)
  • Auteur

martin2

Voila 😉 mooie opvulling

1+

krisclpjamim

Ik zal er niet zijn dit jaar, niets voor mij 🙂 Maat for those about to rock, have fun!

0

Processierups

Net lijstje! Mooi om te zien dat dEUS weer festivals doet.

0

mattman
    Moderator

Editors en The National als een soort dubbele headliner is erg leuk gedaan. Als ze daar nog eens Kraftwerk (!) voor zetten, ben ik om. En dEUS. Zeer knap imo.

0

EddieVerder

Mooi affiche! Vooral The National en dEUS.

0

ChiquitaChaser

Editors en The National als een soort dubbele headliner is erg leuk gedaan. Als ze daar nog eens Kraftwerk (!) voor zetten, ben ik om. En dEUS. Zeer knap imo.

Zal kraftwerk niet afsluiten ? 3D & licht show in het donker zou ik toch denken…

0

mattman
    Moderator

Zal kraftwerk niet afsluiten ? 3D & licht show in het donker zou ik toch denken…

Ja, nadat ik dit postte zat ik er ook aan te denken. Zie ze nu eerder als ‘afsluiter’ aantreden na Editors. In het donker. Een beetje zoals Faithless dat deed na Robbie Williams.

Kan me Kraftwerk in het daglicht niet echt voorstellen. Hebben ze bij mijn weten nog nooit gedaan. 😉

0

Diego123

Ja, nadat ik dit postte zat ik er ook aan te denken. Zie ze nu eerder als ‘afsluiter’ aantreden na Editors. In het donker. Een beetje zoals Faithless dat deed na Robbie Williams.

Kan me Kraftwerk in het daglicht niet echt voorstellen. Hebben ze bij mijn weten nog nooit gedaan. 😉

“Editors have a deep and rich history with the Werchter site and we are absolutely thrilled to be asked to headline TW Classic – not just to close the show on one of our favourite festival grounds, but also to share the stage with a bunch of artists whose work we love and respect, in what will surely be one of the gigs of the summer!”
    Dit postte Editors wel op hun facebookpagina.. Lijkt er toch op dat zij afsluiten…

0

Joe

Mooie namen en op Editors na nog geen 100 keer gezien en 82euro valt tegenwoordig nog schappelijk te noemen voor een festivaldag van dat kaliber dus als ik die dag niet moet gaan werken wil ik zeker wel een ticket kopen.

0

neracroft

Dat zijn eigenlijk gewoon 4 bands die perfect hadden kunnen subben of meer (al zou dat in het geval van Kraftwerk na de effectieve headliner) op Rock Werchter.

Zeer mooi om die op 1 dag te zetten. dEUS heeft al lang niet meer zo ‘laag’ op een Belgische affiche gestaan denk ik! Puik werk! Het lijkt me het jaar van Werchter te worden!

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  neracroft.
    1+

mattman
    Moderator

Mooie namen en op Editors na nog geen 100 keer gezien en 82euro valt tegenwoordig nog schappelijk te noemen voor een festivaldag van dat kaliber dus als ik die dag niet moet gaan werken wil ik zeker wel een ticket kopen.

Ik ook. 82 euro voor deze 4 acts na elkaar (en nog eens 3 acts erbij) is eigenlijk een goede deal. Eens over Editors, maar deze 4 acts na elkaar is gewoon te aantrekkelijk. Tickets Will be bought. Geld moet rollen!

0

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Mooie namen. Maar ik heb The National enkele maanden geleden nog in Vorst gezien, Kraftwerk 3D vorig jaar twee keer in de Koningin Elisabethzaal gezien, Editors heb ik op Pukkelpop vorig jaar gewoon geskipt omdat deze band niet meer hoeft voor mij. dEUS ook al veel gezien, en in de toekomst zal dit zeker nog veel voorvallen.

Enkel Kraftwerk is dus redelijk wat exclusief en de pioniers van Kraftwerk zijn sowieso top. Het wordt speciaal om iedereen met een 3D-bril te zien staan in openlucht! De rest van de affiche heeft een ‘normaal festivalganger/normaal concertbezoeker’ wel al meermaals kunnen zien de laatste jaren lijkt het me. Maar toch al wel een mooie dag hoor, zeker wel.

Ik snap wel niet dat dEUS akkoord gaat om als vierdelaatste op te treden, dat wordt ergens in de (late) namiddag… Zo doen ze zichzelf tekort.

0

bcmrmaybe

Ligt dat aan mij of is dit best wel een alternatieve line-up? Editors is behoorlijk mainstream maar The National, Kraftwerk en Deus zijn nou niet echt supergangbare namen. daar moet je toch wel een publiek voor hebben.

Dat de alto’s dit wel leuk vinden dat snap ik maar het is niet echt gangbaar lijkt me.

To short, to tall
    Doesn't matter, one size fits all
    Zu groß, zu klein
    Der Schlagbaum sollte oben sein
    Schönes Fräulein, Lust auf mehr
    Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
    Schnaps im Kopf, du holde Braut
    Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

0

Kereltje

Ligt dat aan mij of is dit best wel een alternatieve line-up? Editors is behoorlijk mainstream maar The National, Kraftwerk en Deus zijn nou niet echt supergangbare namen. daar moet je toch wel een publiek voor hebben.

Dat de alto’s dit wel leuk vinden dat snap ik maar het is niet echt gangbaar lijkt me.

Goh ja, The National is in België groot genoeg om op RW een coheadlinerpositie te vragen (ik gok dat ze hier evenveel settijd krijgen als Editors) en dEUS verkoopt hier nog steeds vlot zalen van het kaliber AFAS uit. De 65K van Guns ‘n’ Roses of Rolling Stones gaan ze niet halen, maar deze lineup moet toch minstens even goed verkopen als die van pakweg 2012 of 2010.

Zelf ga ik nog even afwachten op de andere 3 namen en de timetable. Ik stel me toch wat vragen bij een 3D-show van Kraftwerk bij daglicht en als The National maar een dik uurtje krijgt hoeft het voor mij ook niet.

0

mattman
    Moderator

Nu, ik weet niet hoe het zit in Nederland natuurlijk, maar in België is The National best een flinke band hoor. Zoals Kereltje al zei, die zouden op Rock Werchter ook gewoon één van de headliners zijn. Worden op StuBru in ieder geval evenveel gedraaid als Editors. Is dus officieel misschien wel ‘alternatief’, maar dan in de heel ruime zin van het woord. dEUS is gewoon een Belgisch icoon die kan rekenen op een aanzienlijk aantal fans. Tja, en Kraftwerk is Kraftwerk 😉 Misschien zijn zij muzikaal nog het meest ‘alternatief’, maar die 8 razendsnel uitverkochte shows in Antwerpen zijn toch een bewijs dat daar veel volk op zit te wachten. Ik misschien wel een act die velen gewoon ‘ooit wel eens gezien willen hebben’.

0

ChiquitaChaser

Die zaal in Antwerpen was ook “maar” de koningin elisabethzaal natuurlijk (max 2000 pers), iets anders dan een festivaldag te dragen.
    Maar TW classic is dit jaar wel sterk in de breedte, dat in tegenstelling tot andere jaren dat ze op 1 headliner gokte.
    Soit, Editors zeggen mij totaal niets. Hoe sneller die stoppen, hoe beter..
    Kraftwerk wil ik gewoon de show eens zien, heb niks met hun muziek. The national dan wel TOP en Deus verdient het om te openenen, né 🙂

Ik gok nog op de Kreuners ofzo

0

mattman
    Moderator

Die zaal in Antwerpen was ook “maar” de koningin elisabethzaal natuurlijk (max 2000 pers), iets anders dan een festivaldag te dragen.

Ja, da’s waar. Maar doe dat maal 8 shows en je komt toch ook op een 16.000 man, ofwel een vol Sportpaleis. Wou gewoon aantonen dat er nog steeds veel volk warm loopt voor Kraftwerk. Een festivaldag dragen zie ik ze zeker niet doen nee. 🙂

1+

martin2

Kraftwerk zal vlak voor Editors spelen in het donker. Dit is nodig voor het 3D effect en iedereen krijgt een 3D brilletje 🙂

0

ChiquitaChaser

Kraftwerk zal vlak voor Editors spelen in het donker. Dit is nodig voor het 3D effect en iedereen krijgt een 3D brilletje 🙂

Editors zullen rond 21u spelen (1u30 a 2u showke), kraftwerk erna als afsluitertje (alla basement jaxx in 2009)

In juli is het pas tegen 22u donker, moeilijk dus om nog voor Editors te zetten…

0

martin2

Editors zullen rond 21u spelen (1u30 a 2u showke), kraftwerk erna als afsluitertje (alla basement jaxx in 2009)

In juli is het pas tegen 22u donker, moeilijk dus om nog voor Editors te zetten…

Bron Het Belang van Limburg (had ik vergeten bij te zetten) maar je hebt gelijk hoor 🙂

0

ChiquitaChaser

Limburgers zijn altijd wat trager hé (mopje natuurlijk)

1+

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

In Het Nieuwsblad meldt Smith dat Editors ná Kraftwerk optreedt. En dat ze dat zelf als raar aanvoelen.

0

warriorandweirdo

Een nieuwe naam voor TW Classic! Nathaniel Rateliff & The Night Sweats. De affiche wordt snel verder aangevuld.

0

Joslittel

Een nieuwe naam voor TW Classic! Nathaniel Rateliff & The Night Sweats. De affiche wordt snel verder aangevuld.

Ow nice, ze bouwen daar aan een leuk affiche hoor!

En Editors na Kraftwerk. Wordt het dan The National – Kraftwerk – Editors? Dan kan Kraftwerk nog wel in het donker spelen als Editors laat begint (23.30 uur).

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

0

DennisvdBr
    Moderator

The bill for TW Classic 2018 is complete and looks outstanding! Richard Ashcroft and BLØF are added to the line-up, joining previously announced acts Editors, The National, Kraftwerk 3-D, dEUS and Nathaniel Rateliff & The Night Sweats.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

0
25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 316)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.