Tips & Festivals.

Basenadriaan

Playlistbediener
17 jun 2013
12
0
Hallo,

Ik en een vriend van me gaan dit jaar voor het eerst naar een echt groot festival. (Rock Werchter)

Van vele hoor ik al vele verhalen dat het daar super moet zijn.

Ook hoor ik dat de campings op Rock Werchter erg gevoelig zijn voor stelen.

Wat zijn nou de échte tips voor Rock Werchter? (tips die je helpen en ook op terrein zelf)
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
wij hebben vorig jaar(op pinkpop) een slotje op de tent gedaan. Geen heel goed slot of zo, maar het schrikt af, nu heeft iemand die naar binnen zou willen een tang nodig, of moet de tent open willen snijden en dat gebeurt toch minder snel dat een rits open maken.

Op het terein zelf... Tja, gewoon een beetje op blijven letten lijkt mij, ik heb vorig jaar niet echt iets speciaals gedaan volgens mij. wel sleutels met zon keykoortje aan mn riem vast gemaakt en dan gewoon in mn broekzak. Shirt er over heen en niemand zit het.

Verder gewoon zo min mogelijk waardevolle dingen meenemen lijkt mij.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Dé tip is wat neontiger al zei: zo weinig mogelijk waardevolle dingen meenemen. Laat de smartphone thuis en breng zo'n ouderwetse tank van een telefoon mee (in de Media Markt kan je er zo'n kopen voor 25 euro), bovendien gaan die batterijen 10 keer zo lang mee en hoef je geen uren aan een oplaadpaal te staan terwijl een leuke groep speelt.

Andere tip: laat enkel de belangrijke zaken in jouw portefeuille zitten (vb identiteitskaart). Stel dat je jouw portefeuille toch kwijt geraakt, dan hoef je achteraf geen 1001 kaarten opnieuw aan te vragen. En hou deze dicht bij jou, bij voorkeur in de zak van een kledingstuk waar je het duidelijk voelt als iemand eraan prutst (vb borstzak)

Wat betreft dat slotje, pas daar ook mee op. Het schrikt sommige dieven af, maar andere dieven hebben geen probleem met tenten opensnijden, en dan geven slotjes aan tenten juist het idee dat er waardevols in die tent ligt.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Dat is natuurlijk ook zo, wij hadden een buitententje zonder slot en dan de 'echte' tent met slotje. Misschien dat je de ingang niet recht aan het pad kan zetten? Of zorg dat je jou buren en zij jou een keer gezien hebben, dan weten ze wie er in hoort en wie niet.

Identiteitskaart niet thuis laten als je uit het buitenland komt!!(zoals ik)
 

Krullie

Campingartiest
26 mrt 2013
63
0
Gewoon geen waardevolle spullen mee en zorg dat alleen de nodige pasjes in je portemonnee zitten. Ik heb altijd alleen mijn portemonnee bij me dat waardevol is, maar die heb ik constant op zak. En zorg er inderdaad voor dat je de buren kent. Heel veel mensen staan daar wel open voor om een beetje te dollen met de buren, dus het is niet alleen handig, maar ook heel leuk om met je buren kennis te maken. Neem sowieso niet teveel mee, scheelt tilwerk.
 

whuuut

Playlistbediener
6 apr 2013
9
0
nog andere tips? van dingen di je bv zeker moet meehebben en zo handige informatie?
 

Misjelle Kolen

Nieuw lid
9 mei 2014
1
0
je moet kleren mee nemen die je al weg zou willen gooien en zo'n retro buidel: staat vet hip:p. Kan je gewoon helemaal los gaan terwijl alles veilig achter een rits zit.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
je moet kleren mee nemen die je al weg zou willen gooien

Hier ben ik het niet zo mee eens. Ik neem gewoon normale kleren mee. en kan niet zeggen dat er al eens iets kapot is gegaan.
Verder tip. Na dat je opstaat na een tijdje zitten/eten. Check even waar je gezeten hebt. er glijd nog eens makkelijk een portemonnee of telefoon uit je zak na het zitten. Ik check altijd ff voordat we aanlopen
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Wat betreft kleren: ik heb vorig jaar heel rock werchter in een hemd en van die korte 'sweatshorts' rondgelopen. Ideale kleding als je het mij vraagt. Vorig jaar had ik mijn eastpack rugzak mee. Daar zitten twee ritssluitingen aan. Als je die met een slotje aan elkaar maakt kan je tas niet open zonder sleutel. De sleutel had ik aan een ketting om mijn nek bij. Zo kon ik niet van portemonnee etc. beroofd worden, en kon ik bijvoorbeeld een dunne trui voor 'savonds meenemen.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Qua kleren heb ik vaak een iets oudere maar verder normale korte broek aan en een band t-shirt, mag iets mee gebeuren maar het is niet zo dat het echt kleren zijn die ik kwijt wil. Ik heb portemonnee en telefoon(een oude die je echt niet wil) altijd in mn broekzak zitten. Over mn portemonne zitten mn sleutels dit aan mn broek vast zitten dus als iemand daar aan komt merk ik het meteen(zoals afgelopen jaar). Ik weet dat het niet de meest veilige manier is maar ik heb gewoon zo min mogelijk bij. Tas vind ik zelf ongelofelijk irritant als je niet tegen de hekken staat waar je ze overheen kan leggen. Je moet er toch de hele tijd op letten, mee verplaatsen en op je rug is helemaal irritant.
 

PascalBreda

Randprogramma
1 mrt 2014
235
0
Ik zou vooral goed op je spullen blijven letten dat is het voornaamste.

Kleding zou ik aandoen waar jij je prettig bij voelt, of dat nu oud of nieuw is lijkt mij niet zo essentieel. Met de wasmachine krijg je praktisch bijna alles schoon ;).

Sleutels idd aan een ketting ofzo aan je riem of broeksluiting vastmaken. Heuptasjes zijn hip en handig, mijn vriendin neemt die mee. Daar doen we de "belangrijke" dingen in zoals paspoorten, geld en pinpassen. Ik neem een rugtas mee met onze vesten en eventuele bandmerch die we daar kopen. Het schijnt dat er vooral veel drank op de camping gejat wordt, vrij kinderachtig maar gelukkig wel te overleven
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik heb mn portemonnee altijd bij, dat is vooral omdat ik heuptasje juist niet vertrouw. Je voelt het bijna niet als een enigszins ervaren zakkenroller het open maakt. Ik heb mn portemonnee in een broekzak(voorkant) zitten en daar zitten sleutels overheen(flinke bos) die met een koortje aan mn broek vast zitten. Als je die sleutels weg duwt merk ik het, omdat het in mn been prikt of aan mn broek trekt. Als ze de sleutels er uit halen valt die naar beneden en merk ik het ook.

 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Hey, vraagje vanuit mij.

Ik zag dit weekend op pinkpop maar ook op internet voorbij komen een Power Bank
dat is een telefoon oplader met 2 usb poortjes die zich oplaad door middel van zonlicht.

Heeft iemand deze en hoe bevalt het? is ie snel leeg? laad ie snel op?
 
3 dec 2013
410
0
Hey, vraagje vanuit mij.

Ik zag dit weekend op pinkpop maar ook op internet voorbij komen een Power Bank<br>
dat is een telefoon oplader met 2 usb poortjes die zich oplaad door middel van zonlicht.

Heeft iemand deze en hoe bevalt het? is ie snel leeg? laad ie snel op?

Ik heb een minigorilla. Werkt PERFECT!
Laat daar gewoon keer of 8 een telefoon mee op. en 2 keer foto toestel en een docking voor speakers.
Dan is hij nog niet leeg ( kost wel wat centjes, maar is ZEKER wel de moeite en het geld waard ).
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
een wat strakkere broek helpt ook tegen zakkenrollers, omdat je een wat strakkere broek aan hebt voel je het altijd als iemand er iets uit probeert te halen, daarnaast krijg je het ook wat moeilijker uit. vorig jaar iemand gerold uit onze groep, en die had ook een wat lossere broek aan. verder hebben we toen ook met draadjes gewerkt die aan je broek en portemonnee. zoiets werkt ook :D
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik heb een minigorilla. Werkt PERFECT!
Laat daar gewoon keer of 8 een telefoon mee op. en 2 keer foto toestel en een docking voor speakers.
Dan is hij nog niet leeg ( kost wel wat centjes, maar is ZEKER wel de moeite en het geld waard ).

Top! dus ik begrijp dat als je hem vol hebt opgeladen dat je er al 8x je telefoon mee kan opladen. Maar hij laad zich ook op via zonlicht toch?
Gaat dat snel? en werkt dat ookt nog een beetje als het bewolkt is?
 
3 dec 2013
410
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Fonneke wrote:</div>
Ik heb een minigorilla. Werkt PERFECT!<br>
Laat daar gewoon keer of 8 een telefoon mee op. en 2 keer foto toestel en een docking voor speakers.<br>
Dan is hij nog niet leeg ( kost wel wat centjes, maar is ZEKER wel de moeite en het geld waard ).

Top! dus ik begrijp dat als je hem vol hebt opgeladen dat je er al 8x je telefoon mee kan opladen. Maar hij laad zich ook op via zonlicht toch?<br>
Gaat dat snel? en werkt dat ookt nog een beetje als het bewolkt is?

Deze laat niet op in de zon, dit is echt een accupack...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken