Tickets op naam

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
410
3
Hoi allemaal,

Vorige week was ik bij Mumford & Sons, voor dit concert werden concertkaartjes op naam verkocht (werd vooraf gecommuniceerd).

Toen ik de kaartjes kocht moest ik de namen van de personen die meegaan invoeren en deze stonden ook op het E-Ticket. Eenmaal bij de ziggodome werd er totaal niet gecontroleerd..

Voor populaire optredens ben ik voorstander van deze methode om doorverkoop voor woekerprijzen tegen te houden maar op deze manier werkt het niet echt..:p

Wat is jullie ervaring met concertkaartjes die met naam verkocht worden? Word er uberhoud goed op gecontroleerd?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik meen me te herinneren dat dit bij Radiohead in de Heineken Music Hall drie jaar geleden ook zo was. Ik weet het niet meer 100% zeker, maar volgens mij hebben ik en de vriend waarmee ik was toen wel onze ID-kaarten moeten laten zien. Kan ook zijn dat ik het mis heb. Van de andere kant was dit bij Bon Iver in Tivoli twee jaar terug geloof ik ook zo, en daar was in elk geval geen controle. Dus ja, ik ben het met je eens, het is op zich een goeie manier om de doorverkopers tegen te gaan, maar dan moet je inderdaad wel consequent zijn.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.800
1.721
Ben Howard in Tivoli afgelopen jaar ben ik wel degelijk gecontroleerd of mijn ID en ticket overeen kwamen. Ben wel van mening dat ze consequent moeten zijn inderdaad. Anders gaan mensen voor ongename verrassingen komen te staan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
520
Klopt wat Sjoerd zegt, bij Radiohead wel degelijk ID moeten laten zien, bij Bon Iver in Tivoli zeker niet. En ik dacht eigenlijk dat ik bij Ben Howard in Tivoli ook niet gecontroleerd werd.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Ik ben heel erg voorstander van de kaarten op naam, maar het heeft wel nadelen. Stel je kan een keer niet, kan je ze niet doorverkopen of iets. En daarnaast heb je inderdaad plekken waar het vrijwel niet gecontroleerd wordt. Ben Howard in Tivoli waren op naam, maar ben nergens gechecked. Beetje krom wel.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Ben Howard in Tivoli afgelopen jaar ben ik wel degelijk gecontroleerd of mijn ID en ticket overeen kwamen. Ben wel van mening dat ze consequent moeten zijn inderdaad. Anders gaan mensen voor ongename verrassingen komen te staan.

Hoe kun je in dit geval voor onaangename verrassingen komen te staan? Je kunt toch hoe dan ook naar binnen? Zie hier geen minpunten aan!
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.800
1.721
Joris wrote:
Ben Howard in Tivoli afgelopen jaar ben ik wel degelijk gecontroleerd of mijn ID en ticket overeen kwamen. Ben wel van mening dat ze consequent moeten zijn inderdaad. Anders gaan mensen voor ongename verrassingen komen te staan.

Hoe kun je in dit geval voor onaangename verrassingen komen te staan? Je kunt toch hoe dan ook naar binnen? Zie hier geen minpunten aan!

Mmm ik zeg het verkeerd ja. Wat ik bedoel is dat ik het wel zo fijn zou vinden, dat als ze zeggen dat ze gaan controleren ze dat ook daadwerkelijk doen. Ik ben een beetje bang dat te veel zalen gaan zeggen dat ze op ID checken, maar het vervolgens niet doen. Dit kan namelijk voor zorgen dat het publiek er te makkelijk over gaat denken, en er mensen teleurgesteld gaan worden.

Ben overigens gewoon voorstander hiervan hoor. Dit zorgt voor veel minder zwarthandel. Ik denk alleen dat er wel nog wat puntjes veranderd moeten worden, bijvoorbeeld het doorverkopen van tickets op naam, wat door Ticketmaster nog vrij moeilijk wordt gemaakt. Soms kan je gewoon oprecht niet meer, en dan zou het fijn zijn als iemand anders kon gaan (voor een normale prijs)
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.439
6.103
Bij Nick Cave gisteren (waarbij kaarten op naam werden verkocht en je volgens faq zelfs perse met kaartkoper naar binnen moest en je de betaalpas waarmee je tickets had gehaald plus je id moest meenemen) kon je na het scannen van de code ticket zo doorlopen.

Lijkt er iig op dat de naamcontrole Tivoli Vredenburg niet boeit. Voel je je wel een beetje voor gek gezet als ze je ID kaart wegwuiven.
 

nitotheno

Support act
29 jan 2018
906
756
Ja maar dat is toch naar. Dan is er een prima regeling bedacht, maar houden ze zich er niet aan.
Ben het idd eens met dat het makkelijker wel moet zijn om de kaarten toch te kunnen verkopen, maar voor de normale prijs.
Soort van Ticketswap systeem, maar dan voor kaarten op naam.

Maarja, als ze toch niet checken kan je ze net zo goed op Ticketswap zetten :')
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken