Terugkeer Kink FM

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.207
2.133
Kink FM komt kennelijk terug:
www.kinkfm.com

Meer nieuws begin oktober.

Maar kunnen we na 7 jaar stilte en de verdere opkomst van streaming services en online stations als pinguïn hier nog heel veel van verwachten?
Wat denken jullie?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.951
519
Ik ben toch wel benieuwd. Vind het in ieder geval goed dat de naam weer nieuw leven wordt ingeblazen. Een beetje keuze erbij in het alternatieve spectrum naast Pinguïn Radio lijkt me alleen maar winst. Zeker als ze het weer voor elkaar krijgen om een volledig programma met goede dj’s neer te zetten.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
https://festileaks.com/2019/01/festileaks-en-kink-komen-met-de-festival-podcast/

Super vet! Mooi geregeld dit, ben zeer benieuwd.
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Dank, daar zijn wij ook heel blij mee! Eind februari gaan we beginnen.

Wat zouden jullie willen horen in de Festival Podcast?
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik zat echt afgelopen week nog te denken, zou het niet wat voor Festileaks zijn om een podcast te starten. Nou, daar ga je!

Mij lijkt het wel interessant als bepaalde, onderbelichte artiesten die onderaan op de festivaposters staan worden uitgelicht en besproken. Ik luister graag naar de Klap Van De Molen-podcast van David Achter De Molen (oud-John Coffey) en vaak worden daar dan acts aangehaald die ik vaker voorbij heb zien komen, maar waarvoor ik nooit echt de moeite nam om het te luisteren. Zodra andere mensen er met passie en enthousiasme over praten, word ik al gelijk getriggerd om het te checken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het is ook leuk om (misschien niet elke keer) unieke festivals (in het buitenland) te bespreken. Welke festivals is bloedgoeiekoop, wat zijn prachtige locaties, waar is de sfeer onovertroffen en welke stad is gewoon ideaal om te combineren met dit festival.

Ook kunnen de festivalrapporten/awards mooi terugkomen in het najaar. Klein awardshowtje er van maken.

Ik sluit me overigens aan bij het idee van Sjoerd. Populaire artiesten uitlichten heeft weinig nu op KINK.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Dank, daar zijn wij ook heel blij mee! Eind februari gaan we beginnen.

Wat zouden jullie willen horen in de Festival Podcast?

Ik heb hier de laatste tijd best veel over zitten nadenken. Hhet is in ieder geval veel lastiger dan je in eerste instantie denkt.

Welke richting wil je met een podcast op? Welke doelgroep wil je aanspreken? Wil je veel terugkomende items als in een radio-show of wil je elke aflevering een complete nieuwe focus op een nieuw onderwerp? Je kunt veel kanten op.

Voor als je elke aflevering een apart onderwerp wil zou ik proberen met zoveel mogelijk mensen in gesprek te gaan van de festivals zelf. Maak een aflevering over pinkpop met Jan Smeets, stort je op WooHah etc.

Wil je telkens een meer algemene, dan lijkt het me wel leuk om een rondje langs te velden te doen. Wat is er waar aangekondigd en wat zijn de grootste geruchten van de laatste tijd? Ook leuk om van recensies van festivals te doen. Napraten met betrokken mensen maar ook de mening van het publiek.
Wie valt er op dit festival seizoen? Welke acts gaan veel af en wat is een unieke boeking. Wat valt er op? Is er een golfbeweging in Nederland of andere landen, met welke festivals gaat het goed en welke minder, wat is het verschil in strategie van een festival. Allemaal leuke onderwerpen om je in te verdiepen die een leuke inkijk kunnen geven op een festival.
Daarnaast is het ook leuk om een klein ding/detail helemaal uit te pluizen. Neem de-kalm-aan-laan. Wat draagt dat bij aan Pinkpop, wat zijn goede en slechte punten, wat zijn alternatieven, waar kwam het idee vandaan, etc.

Zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden noemen die ik interessant vind voor een festileaks/kink podcast. Ik ben het met bovenstaande eens dat de grote namen analyseren niet veel nut heeft, ook met het oog op Kink. Af en toe een kleine artiest uitlichten is leuk.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.790
1.699
Ook de vraag: Welke kant wil je op met de podcast. Ik merk bijvoorbeeld zelf dat de RW en Pinkpop delen van het forum extreem goed bezocht worden. Festivals als Lowlands, DTRH en BKS trekken iets minder publiek. Gaat deze verhouding ook terugkomen in de podcast (lees: gaan we elke uitspraak van Jan Smeets behandelen), of wordt daar toch wat minder aandacht aan besteed.

Ook het verschil tussen Nederlandse en buitenlandse festivals moet je wel echt goed over nadenken. Ga je het over Mad Cool, Glastonbury, Sziget hebben? (Waarschijnlijk ja), maar waar ligt dan de lijn? Ga je het dan ook over Benicassim, Open'Er en Shakh Knees hebben?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Mannen! Gigantisch veel dank dat jullie zo constructief meedenken. Zoals gezegd is het een experiment voor ons, een avontuur ook wel, dus alle terugkoppeling is belangrijk.

Jos. wrote:
Dank, daar zijn wij ook heel blij mee! Eind februari gaan we beginnen.

Wat zouden jullie willen horen in de Festival Podcast?

Ik heb hier de laatste tijd best veel over zitten nadenken. Hhet is in ieder geval veel lastiger dan je in eerste instantie denkt.

Welke richting wil je met een podcast op? Welke doelgroep wil je aanspreken? Wil je veel terugkomende items als in een radio-show of wil je elke aflevering een complete nieuwe focus op een nieuw onderwerp? Je kunt veel kanten op.

Voor als je elke aflevering een apart onderwerp wil zou ik proberen met zoveel mogelijk mensen in gesprek te gaan van de festivals zelf. Maak een aflevering over pinkpop met Jan Smeets, stort je op WooHah etc.

Wil je telkens een meer algemene, dan lijkt het me wel leuk om een rondje langs te velden te doen. Wat is er waar aangekondigd en wat zijn de grootste geruchten van de laatste tijd? Ook leuk om van recensies van festivals te doen. Napraten met betrokken mensen maar ook de mening van het publiek.
Wie valt er op dit festival seizoen? Welke acts gaan veel af en wat is een unieke boeking. Wat valt er op? Is er een golfbeweging in Nederland of andere landen, met welke festivals gaat het goed en welke minder, wat is het verschil in strategie van een festival. Allemaal leuke onderwerpen om je in te verdiepen die een leuke inkijk kunnen geven op een festival.
Daarnaast is het ook leuk om een klein ding/detail helemaal uit te pluizen. Neem de-kalm-aan-laan. Wat draagt dat bij aan Pinkpop, wat zijn goede en slechte punten, wat zijn alternatieven, waar kwam het idee vandaan, etc.

Zo kan ik nog wel even doorgaan met voorbeelden noemen die ik interessant vind voor een festileaks/kink podcast. Ik ben het met bovenstaande eens dat de grote namen analyseren niet veel nut heeft, ook met het oog op Kink. Af en toe een kleine artiest uitlichten is leuk.

Waar Festileaks op dit moment in mijn ogen echt nog een slag kan slaan is diepgang. Die willen we er proberen in te brengen met de Festival Podcast. Dat is ook het antwoord op je vraag over doelgroep: voor iedereen die iets verder wil kijken dan alleen het festivalnieuws. Verder nemen we een groot deel van de algemene FL-doelgroep natuurlijk mee, waarbij vooral belangrijk is dat we ons echt richten op de festivalganger en niet op de professional, en dat we jonge mensen aanspreken met een interesse voor alternatieve muziek en festivals.

Iedere podcast krijgt sowieso meerdere onderwerpen, en richt zich niet op 1 festival per editie. Anders is het 'eindig'. Denk dan aan onderwerpen als:
- Terugkijken op het aangekondigde nieuws: Analyse van de nieuwe LL namen
- Geruchten en speculeren: Wat kunnen we verwachten van dat nieuwe festival in Groningen? Wie wordt de 3e PP headliner?
- Opwarmen: Waarom moet je naar de show van Christine+The Queens? (Experts en fans aan het woord)
- Festivalervaringen van buitenlandse festivals als Mad Cool, All Points East of EXIT. Zijn die de moeite waard?
- En 101 niche onderwerpen: de speciale band tussen Damon Albarn en Rock Werchter, reusable cups vs plastic bekers, waarom worden The Strokes niet geboekt in de Benelux, alles over de zoete mayonaise van Pinkpop, how-to zonder vriendengroep naar festivals ... Die lijst is oneindig en alle input daarvoor is welkom. Kalm-Aan-Laan is al leuk bijvoorbeeld.

We hopen ook zo veel mogelijk relevante personen aan het woord te krijgen. Festivaldirecteuren, boekers, marketingmensen en artiesten uit binnen- en buitenland, maar ook zeker de festivalgangers zelf.

Ook de vraag: Welke kant wil je op met de podcast. Ik merk bijvoorbeeld zelf dat de RW en Pinkpop delen van het forum extreem goed bezocht worden. Festivals als Lowlands, DTRH en BKS trekken iets minder publiek. Gaat deze verhouding ook terugkomen in de podcast (lees: gaan we elke uitspraak van Jan Smeets behandelen), of wordt daar toch wat minder aandacht aan besteed.

Ook het verschil tussen Nederlandse en buitenlandse festivals moet je wel echt goed over nadenken. Ga je het over Mad Cool, Glastonbury, Sziget hebben? (Waarschijnlijk ja), maar waar ligt dan de lijn? Ga je het dan ook over Benicassim, Open’Er en Shakh Knees hebben?

Natuurlijk hebben we vanuit Festileaks inmiddels de nodige ervaring in wat wel en niet goed scoort. Voor de Festival Podcast zullen we daarvoor proberen een gezonde balans te vinden tussen de grote festivals/artiesten en de kleinere. Shaky Knees zal wat minder snel meegenomen worden omdat we ons heel duidelijk focussen op de Europese festivalmarkt, maar Beni en Open'er uitlichten is zeker super interessant.

Over precies een week nemen we de eerste pilot op. Die is dan vast lang niet zo goed als waar we naartoe willen, maar om daar wel te komen hebben we jullie feedback nodig. Ik reken dus op jullie :)
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.790
1.699
Over precies een week nemen we de eerste pilot op. Die is dan vast lang niet zo goed als waar we naartoe willen, maar om daar wel te komen hebben we jullie feedback nodig. Ik reken dus op jullie

Komt goed!

Ben zelf overigens ook al best blij met de terugkeer van Kink omdat het vrij lekker aansluit op mijn muzieksmaak. Ook vrij lekker om gratis naar Lowlands te kunnen natuurlijk heheh
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Mannen! Gigantisch veel dank dat jullie zo constructief meedenken. Zoals gezegd is het een experiment voor ons, een avontuur ook wel, dus alle terugkoppeling is belangrijk.

Waar Festileaks op dit moment in mijn ogen echt nog een slag kan slaan is diepgang. Die willen we er proberen in te brengen met de Festival Podcast. Dat is ook het antwoord op je vraag over doelgroep: voor iedereen die iets verder wil kijken dan alleen het festivalnieuws. Verder nemen we een groot deel van de algemene FL-doelgroep natuurlijk mee, waarbij vooral belangrijk is dat we ons echt richten op de festival<span style="text-decoration:underline;">ganger</span> en niet op de professional, en dat we jonge mensen aanspreken met een interesse voor alternatieve muziek en festivals.

Iedere podcast krijgt sowieso meerdere onderwerpen, en richt zich niet op 1 festival per editie. Anders is het ‘eindig’. Denk dan aan onderwerpen als:
– Terugkijken op het aangekondigde nieuws: Analyse van de nieuwe LL namen
– Geruchten en speculeren: Wat kunnen we verwachten van dat nieuwe festival in Groningen? Wie wordt de 3e PP headliner?
– Opwarmen: Waarom moet je naar de show van Christine+The Queens? (Experts en fans aan het woord)
– Festivalervaringen van buitenlandse festivals als Mad Cool, All Points East of EXIT. Zijn die de moeite waard?
– En 101 niche onderwerpen: de speciale band tussen Damon Albarn en Rock Werchter, reusable cups vs plastic bekers, waarom worden The Strokes niet geboekt in de Benelux, alles over de zoete mayonaise van Pinkpop, how-to zonder vriendengroep naar festivals … Die lijst is oneindig en alle input daarvoor is welkom. Kalm-Aan-Laan is al leuk bijvoorbeeld.

We hopen ook zo veel mogelijk relevante personen aan het woord te krijgen. Festivaldirecteuren, boekers, marketingmensen en artiesten uit binnen- en buitenland, maar ook zeker de festivalgangers zelf.

Over precies een week nemen we de eerste pilot op. Die is dan vast lang niet zo goed als waar we naartoe willen, maar om daar wel te komen hebben we jullie feedback nodig. Ik reken dus op jullie
1f642.svg

Lijkt mij een goede zaak om niet op 1 onderwerp te richten maar meerdere onderwerpen. Interessante onderwerpen die je als voorbeeld geeft, lijkt me al een leuk uitgangspunt om een eerste pilot te maken. Misschien is voor het kopje festivalervaringen wel handig om 1 festival per keer te pakken. Die 101 nichedingen kan natuurlijk van alles zijn. Misschien leuk om daar op dit forum eens wat ideeën over op te gooien.

Ik ben erg benieuwd naar de pilot. Ik zal zeker zeggen wat ik ervan vindt, zowel positief als negatief.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Jos. wrote:
Over precies een week nemen we de eerste pilot op. Die is dan vast lang niet zo goed als waar we naartoe willen, maar om daar wel te komen hebben we jullie feedback nodig. Ik reken dus op jullie

Komt goed!

Ben zelf overigens ook al best blij met de terugkeer van Kink omdat het vrij lekker aansluit op mijn muzieksmaak. Ook vrij lekker om gratis naar Lowlands te kunnen natuurlijk heheh

Wat je zegt. Ontzettend blij met de terugkeer. Veel goede muziek en ook verrassende dingen die je niet kent. Ze mogen alleen die Imagine Dragons en Bastille dingen wel uit de playlist gooien, Maar dat zullen anderen weer van Green Day zeggen die ik juist wel weer lekker vindt af en toe.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Volgens mij heeft festileaks al een vaste plek in daily kink (podcast met laatste muzieknieuws)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wat je zegt. Ontzettend blij met de terugkeer. Veel goede muziek en ook verrassende dingen die je niet kent. Ze mogen alleen die Imagine Dragons en Bastille dingen wel uit de playlist gooien, Maar dat zullen anderen weer van Green Day zeggen die ik juist wel weer lekker vindt af en toe.

Die Yungblud, You me at six, nothings but thieves enzo hoeft van mij ook niet. Ook merk dat ik zelf het allemaal wel iets breder zie. Folk, elektronica, hiphop. Het is nu vooral alternatieve rock maar dat zal wel de bedoeling zijn.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.790
1.699
Die podcast van St. Paul ben ik wel echt blij mee , die is top
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Voor specifiek de Festivalpodcast is nu een apart topic: https://forum.festileaks.com/forums/topic/de-festivalpodcast/
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken