Spotify

Dit onderwerp bevat 121 reacties, heeft 23 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Dennis1808 3 maanden, 2 weken geleden.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 122)
  • Auteur

Black Lies

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div>
    Yiss, update is tof. Songteksten!!!

Tot nu toe nog van geen enkel nummer wat ik heb geluisterd de songtekst kunnen laden.. Leuk voor de Taylor Swift fans ;)

Taylor Swift staat niet op Spotify 🙁 🙁 🙁

E: Maar hij laat de songteksten ook zien bij de nummers die ik van Taylor Swift gedownload heb hahaha. Tnx, heb weer wat te doen de komende 45 minuten.

• Deze reactie is gewijzigd 4 jaren geleden door  Black Lies.

BKS: 15-16-17-18-19 // LGW: 14-15-16-17 // RW: 15-16-18 // Incubate: 15-16'1-16'2 // Rewire: 16-19 // PP: 13-14 // DTRH: 16 // Dour: 15 // Woo Hah: 15 // FR: 15 // PKP: 15

Wessel

Poep, je kan maar 3333 liedjes op je apparaat hebben gedownload voor offline gebruik. 10.000 totaal, dit vind ik toch één van de minderen dingen van spotify.

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

PwoperFish

Oei. ‘Muziekstreamingsdienst Spotify zou van plan zijn om zijn aanbodmodel te herzien, waardoor de gratis versie na drie maanden stopt.’
    http://www.nu.nl/internet/4049749/spotify-overweegt-gratis-versie-beperken-drie-maanden.html

mynoseknows

Oei. ‘Muziekstreamingsdienst Spotify zou van plan zijn om zijn aanbodmodel te herzien, waardoor de gratis versie na drie maanden stopt.’

http://www.nu.nl/internet/4049749/spotify-overweegt-gratis-versie-beperken-drie-maanden.html

Aan de ene kant balen, maar aan de andere kant zou het voor mij de keuze wat makkelijker maken. Ik was sowieso aan het overwegen om toch weer op premium over te stappen. Ik ben de 192 kbps ondertussen meer dan zat, en van de reclames wordt ik ook agressief de laatste tijd. Dat lijken er steeds meer te worden, en als ik dan serieus een album aan het luisteren ben en er komt zo’n verkrekte top 40 samenvatting voorbij dan heb ik er ook meteen geen zin meer in(bij wijze van spreken).

PwoperFish

Ik ben ondertussen ook al zo ingesteld op Spotify premium dat ik niet meer zonder kan. Alles lekker overzichtelijk en ik hoef maar 1 knop in te drukken op m’n computer en het wordt automatisch ook op mijn mobiel gezet. Al zit ik zometeen wel aan dat limiet van aantal offline nummers, maar dan delete ik gewoon wel wat albums die ik niet meer luister.

Ben vooral benieuwd wat het betekend voor de ‘industrie’. Ik kan begrijpen dat niet iedereen een maandbedrag over heeft om muziek te luisteren. De download cijfers voor muziek waren juist wat aan het dalen als het goed is. Tidal slaat ook nog niet echt aan bij de mensen heb ik het idee..

Black Lies

Ik hoop wel dat ze Unlimited ook houden. Opzich wil ik ook wel premium nemen, maar dat is meteen 2x zo duur terwijl je er relatief niet veel meer voor terug krijgt. Die reclames zijn wel schijtirritant, gratis spotify kan ik nooit meer aan wennen.

BKS: 15-16-17-18-19 // LGW: 14-15-16-17 // RW: 15-16-18 // Incubate: 15-16'1-16'2 // Rewire: 16-19 // PP: 13-14 // DTRH: 16 // Dour: 15 // Woo Hah: 15 // FR: 15 // PKP: 15

neontiger8
    Festileaks Redactie

Ik ben ondertussen ook al zo ingesteld op Spotify premium dat ik niet meer zonder kan. Alles lekker overzichtelijk en ik hoef maar 1 knop in te drukken op m’n computer en het wordt automatisch ook op mijn mobiel gezet. Al zit ik zometeen wel aan dat limiet van aantal offline nummers, maar dan delete ik gewoon wel wat albums die ik niet meer luister.

Ben vooral benieuwd wat het betekend voor de ‘industrie’. Ik kan begrijpen dat niet iedereen een maandbedrag over heeft om muziek te luisteren. De download cijfers voor muziek waren juist wat aan het dalen als het goed is. Tidal slaat ook nog niet echt aan bij de mensen heb ik het idee..

Ik ga er niet voor betalen, lang leve het internet enzo

Now who'd have thought that after all,
    Something as simple as rock 'n' roll would save us all.

*everything on personal account*

PwoperFish

Ik hoop wel dat ze Unlimited ook houden.

Die zijn al een tijdje uit volgens mij. Je kan nu alleen nog maar premium nemen voor 10 euro p/m.

Kereltje

Er gaat weinig veranderen vrees ik. Steve Shellac zei het al toen Tidal lanceerde: mensen zullen altijd de makkelijkste (lees: goedkoopste) weg opzoeken wat muziek betreft. Zolang er illegale downloads te vinden zijn en/of je ergens gratis kan streamen (vb Youtube) zal slechts een minderheid betalen voor zulke diensten. Met wat geluk stapt 1/4 over naar een betalend model (en dat is optimistisch), de rest gaat gewoon terug naar de media die ze vroeger gebruikten.

Black Lies

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Black Lies wrote:</div>
    Ik hoop wel dat ze Unlimited ook houden.

Die zijn al een tijdje uit volgens mij. Je kan nu alleen nog maar premium nemen voor 10 euro p/m.

Oh vreemd, ik heb in elk geval nog wel unlimited. Maar als het weggaat neem ik wel premium. Mijn mobiel kan alleen al die extra’s niet aan dus daar heb ik dan weinig aan.

neontiger8
    Festileaks Redactie

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>PwoperFish wrote:</div>

Er gaat weinig veranderen vrees ik. Steve Shellac zei het al toen Tidal lanceerde: mensen zullen altijd de makkelijkste (lees: goedkoopste) weg opzoeken wat muziek betreft. Zolang er illegale downloads te vinden zijn en/of je ergens gratis kan streamen (vb Youtube) zal slechts een minderheid betalen voor zulke diensten. Met wat geluk stapt 1/4 over naar een betalend model (en dat is optimistisch), de rest gaat gewoon terug naar de media die ze vroeger gebruikten.

Tja, ik weet ook wel dat betalen beter is dan illegaal downloaden enzo. Ik geen mijn geld echter liever uit aan concerten/festivals en eens in de zoveel tijd een cdtje ofzo. Je hoort mij niet zeggen dat een tientje in de maand echt veel is, maar voor die 120 euro per jaar kun je ook naar 6 shows in Doornroosje bijvoorbeeld en dan geef ik t liever uit aan die liveshow

mynoseknows

Van de andere kant: als je ziet wat Spotify levert voor die 10 euro’s. Het is om het feit dat het als gratis dienst begonnen is, maar als er vanaf het begin af aan 10 euro werd gevraagd voor iedere streamingdienst zouden veel mensen het als een koopje zien. Voor tien euro onbeperkt muziek, een enorme audiotheek die alleen overstegen wordt door illegale downloads, 320 kbps, geen reclame, een enorm handige interface, het kost nauwelijks moeite(alle muziek is binnen enkele klikken te beluisteren), en er zitten een behoorlijk grote community + genoeg social media mogelijkheden achter.

Ik heb er enkele uren per dag plezier van, honderden(zo niet duizenden) uren per jaar. Daar heb ik best 10 euro voor over. Al snap ik het hele punt natuurlijk ook dat ze van gratis naar betaald gaan en weer terug. Wat dat betreft hadden ze wat consistenter kunnen zijn. Ze gaan bij de gratis versie van onbeperkt muziek naar 10 uur per maand weer naar onbeperkt en dan nu naar 3 maanden gratis en dan betalen.

Wessel

Ik betaal al maanden voor spotify en net zoals John kan ik echt niet meer zonder. dat tientje heb ik er maar al te graag voor over, elke maand.
    Ben benieuwd of volgend jaar ook Apple of Tidal iets leuks word dat misschien wel beter dan Spotify kan worden. Concurrentie is altijd goed.

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Kereltje

Zelf profiteer ik nog van het Unlimited abo dat om een of andere reden nog doorloopt, vooral om financiele redenen. Maar als ik verplicht naar Premium zou moeten gaan zal ik dat ook gewillig doen.

Ben benieuwd of volgend jaar ook Apple of Tidal iets leuks word dat misschien wel beter dan Spotify kan worden. Concurrentie is altijd goed.

Ik heb eigenlijk net wat twijfels bij die concurrentie. Alle drie zullen ze qua prijs en geluidskwaliteit wel dicht bij elkaar liggen. Gevolg: men gaat andere manier moeten zoeken om de klant te lokken. En dan vrees ik dat we steeds vaker albums/artiesten krijgen die exclusief op een dienst te vinden zijn. Met andere woorden: diensten die elkaar kapot concurreren en de luisteraar die er de dupe van is (al denk ik dat Spotify dan mee de dupe wordt, met de macht van Tidal en Apple).

Wessel

Ik heb eigenlijk net wat twijfels bij die concurrentie. Alle drie zullen ze qua prijs en geluidskwaliteit wel dicht bij elkaar liggen. Gevolg: men gaat andere manier moeten zoeken om de klant te lokken. En dan vrees ik dat we steeds vaker albums/artiesten krijgen die exclusief op een dienst te vinden zijn. Met andere woorden: diensten die elkaar kapot concurreren en de luisteraar die er de dupe van is (al denk ik dat Spotify dan mee de dupe wordt, met de macht van Tidal en Apple).

Yep, dat denk ik ook. Maar daar kunnen we toch niets aan veranderen dus ben benieuwd of één van deze nieuwe diensten wat leuks kan brengen. Maar ik hoop inderdaad dat ik lekker zo bij Spotify blijf waar ik ‘alle’ artiesten kan streamen.

PwoperFish

Er is nu een presentatie van Spotify bezig ergens over het ‘nieuwe’ Spotify. En dat van de 3 maanden trial werd ook al ergens ontkent in een interview las ik deze week.

Het nieuwe Spotify heeft meer dan muziek alleen: de streamingdienst voegt korte video’s toe.

De nieuwe versie van Spotify krijgt korte videosnacks. De content komt onder meer van Comedy Central, ESPN, MTV, Vice, BBC, TED, GQ, Vogue, Wired en anderen. Dat kondigde Spotify zojuist aan tijdens een persevent in New York.

Spotify wil een mix van muziek en tv-clips worden, zegt ceo Daniel Ek.

http://www.bright.nl/spotify-streamt-voortaan-ook-videos

PwoperFish

AC/DC heeft ook (eindelijk) hun muziek beschikbaar gesteld aan streamingdiensten. Dus ook Spotify.

Dennis1808

Oh hoi, op Spotify ben ik Dennis de Waard! Dus dat.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

Dennis1808

Ik betaal nergens voor, de enige keer dat ik betaal voor muziek, is als ik vinyl of cd’s koop.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 19 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

PwoperFish

Leuk tooltje die ik tegenkwam op Twitter die aan de hand van je spotify geschiedenis kan zien welke artiesten jij al hebt geluisterd voordat ze ‘bekend’ werden. spoti.fi/tw

Bij mij worden er 6 gevonden. Waar ik bij Hozier, Royal Blood en Kodaline bij de 1% eerste luisteraars zat. En verder London Grammar (4%), Nick Mulvey(4%) en Jungle (6%). Weet nou niet of dat een rijtje namen is om trots op te zijn maar oke.. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit Nick Mulvey geluisterd heb.

neontiger8
    Festileaks Redactie

Voor mij Hozier(2%), Asgier(5%), CHVRCHES(8%), Bastille(3%) en Catfish(geen percentage). Opzich geen slechte namen, behalve Bastille dan…

JB.

haha leuk, ik heb er 8.
    – bij de eerste 9% van Milky Chance. meh valt mee dus
    – 4% van Royal Blood
    – 9% Chvrches
    – 9% Smallpools
    – 4% van Bastille. haha, die had ik niet verwacht

Verder nog Catfish, SOHN en The 1975. staat geen percentage bij. dus dat is of geweldig of valt wel mee.

mynoseknows

Haha leuk dingetje! Ik krijg er 7:

– Milky Chance, eerste 5%
    – Hozier, eerste 7%
    – Cashmere Cat, geen percentage
    – Joey Bada$$, geen percentage
    – Kodaline, eerste 1%
    – Run The Jewels, geen percentage
    – Jamie xx, geen percentage

EddieVerder

Lol, bij mij 2 stuks.

Bij de eerste 4% van Milky Chance en bij de eerste 1% van George Ezra.

Wessel

Ik heb er 21.

Hozier is mijn enigste met 1%

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 122)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.