Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 2394 reacties, heeft 174 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Everyknight 5 uur, 18 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 2051 tot 2075 (van in totaal 2395)
  • Auteur

Scarnick

Bob Dylan met co-headliner Niel Young zijn voor British Summertime festival op 12 Juli in London aangekondigd.

RW - 13, 14, 15, 16, 17
    Leeds & Reading - 15

eloelo

Wow! Echt?

Joslittel

Parkway Drive zou voor mij die ‘boenk’ zijn, maar die verwacht ik toch echt niet op RW.

Mee eens, zou niet tot zijn recht komen op RW. Binnen de metalscene is deze band al niet voor iedereen weggelegd, laat staan voor het nietsvermoedende publiek op de Werchter wei. Ik verwacht hen op Lokerse Feesten (metaldag) of Alcatraz. Met de show die ze tegenwoordig hebben moeten ze ook in het donker staan.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  Joslittel.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

Oh Well

Betreffende de huidige Coldplay – Los Unidados geruchten …
    Zou het niet kunnen dat ze alsnog Glastonbury & Werchter doen en dat ze dan op donderdag na Pink staan.
    Ik blijf het idee van Pink als absolute headliner op donderdag een bizar idee vinden dus daar moet nog iets groots bij voor mijn autistisch kantje.

Dweezzill

Zou zomaar eens kunnen. Er werd namelijk gezegd dat Werchter een week vervroegd plaatsvindt in ’19 om gelijk met Glasto te vallen en zo mogelijke headliners te kunnen delen.
    Of zijn de headliners van Glasto al terug te vinden in de Werchter line up^?

Timmetje

P!nk is groot genoeg om headliner te zijn. Verkocht de arena ook in 11 minuten uit. Denk niet dat daar een grotere naam bijkomt.

Scarnick

@eloelo Ja, echt.
    Ik had het gelezen en zag dat dit nieuws op dit forum niet stond. Misschien niet alle leden van deze forum het niet wist.
    Het is vooral een gerucht en nieuws forum. Of moet er een nieuwe forum komen waar iedereen kan een klacht over smaak van muziek of hoe laat Tool moet spelen.
    Sommige mensen hier zijn maar passief lezers!
    Ik zit in Engeland en post alleen wat ik op Britse sites vinden die misschien onbekend zijn in België/NL.

Verder excuus voor taalfouten.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  Scarnick.

RW - 13, 14, 15, 16, 17
    Leeds & Reading - 15

mattman
    Moderator

P!nk is groot genoeg om headliner te zijn. Verkocht de arena ook in 11 minuten uit. Denk niet dat daar een grotere naam bijkomt.

Staar je niet blind aan zowel “zaal vs festival” als “België vs andere landen”.

Rammstein verkocht het Koning Boudewijn stadion in een vingerknip uit maar deed er wel maanden over om hun Werchterdag uit te verkopen (waar meer namen stonden aan dezelfde prijs). Daarnaast is Pink volgens mij een stuk minder populair dan in pakweg Nederland.

Met Pink alleen verkopen ze die donderdag echt niet uit. Het is en blijft de donderdag. Moet nog wat meer gewicht in de kuip.

Timmetje

Heb je ook gelijk in natuurlijk! Maar een Coldplay voor of na Pink is gewoon wat ongeloofwaardig. Die hadden ze dan meteen aangekondigd toch?

mattman
    Moderator

Heb je ook gelijk in natuurlijk! Maar een Coldplay voor of na Pink is gewoon wat ongeloofwaardig. Die hadden ze dan meteen aangekondigd toch?

Dat denk ik ook inderdaad. 🙂

Oh Well

Ja misschien wel … Maar misschien heeft Glastonbury de exclusiviteit op de eerste aankondiging ?
    Ik gis uiteraard maar wat.

mattman
    Moderator

Ja misschien wel … Maar misschien heeft Glastonbury de exclusiviteit op de eerste aankondiging ?

Glastonbury heeft Coldplay nog maar gehad, twee edities geleden (en sowieso al veel gehad). Aangezien dat festival nooit een band snel (lees: binnen de 5 jaar) laat terugkomen zullen ze daar ook niet staan denk ik.

Ander nieuws: Wilco midden juni 2 shows in de AB. Weer een mooie kandidaat die afvalt. Had prachtig in de Barn gestaan…

Joslittel

Jullie continue positivisme over het feit dat er na Pink nog een naam komt die jullie wel tof vinden is prijzenswaardig.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

mattman
    Moderator

Jullie continue positivisme over het feit dat er na Pink nog een naam komt die jullie wel tof vinden is prijzenswaardig.

Want? Je verwacht dat Werchter die dat zo laat zoals het is? Die donderdag is nog semi leeg.

Joslittel

Want? Je verwacht dat Werchter die dat zo laat zoals het is? Die donderdag is nog semi leeg.

Nee, ik verwacht dat ze nog wel wat bands zullen aankondigen 😉

Maar ik denk ook dat Pink de grote naam van die dag is. Verkoopt stadia uit en naar verluidt loopt de kaartverkoop voor die dag goed. Er zullen vast nog wat mooie namen omheen komen uit de categorie Vampire Weekend/ Tame Impala maar een band zoals Coldplay lijkt me echt uitgesloten. Zelfs voor Werchter.

Kereltje

Glastonbury heeft Coldplay nog maar gehad, twee edities geleden (en sowieso al veel gehad). Aangezien dat festival nooit een band snel (lees: binnen de 5 jaar) laat terugkomen zullen ze daar ook niet staan denk ik.

Ander nieuws: Wilco midden juni 2 shows in de AB. Weer een mooie kandidaat die afvalt. Had prachtig in de Barn gestaan…

Wilco organiseert zelf een festival in de VS tijdens het Werchterweekend. Kan je RW niets verwijten.

Dr. Hannibal

Lijkt mij ook vrij zeker dat er nog een grote naam bij komt. Stadionact of niet, Pink is in festivalland gewoon niet zo’n gigantische naam naar mijn idee. Of het een naam is die ik wel tof ga vinden betwijfel ik dan weer, durf er niet op te rekenen met de huidige trend. Maar Coldplay lijkt gelukkig erg onwaarschijnlijk, dat zou een enorm saaie geldverspilling zijn wat mij betreft…

Breinaard

Ik hoop nog steeds dat Smashing Pumpkins aangekondigd wordt, bijvoorbeeld nadat de losse concerten uitverkocht zijn ofzo… daarnaast geloof ik er niet zijn in dat RW Neill Young of Bob Dylan en plek gaat geven. Die laatste al helemaal niet. Ik hoop dat er nog steeds een verrassing uit een hoge hoed getoverd gaat worden en dan niet Tame Impala of The National, dat zijn m.i. geen headliners.

DOA `95 `96 `97 `98 `99 `00 `02 PKP `94 `95 `02 `11 `12 `13 `16 PP `00 `01 `06 `07 '18 GP `98 `04 RW `03 `04 `05 `06 `07 `08 `09 `10 `11 `12 `13 `14 `15 `16 '17 '18 ...
    Meest memorabel; Slipknot Melkweg 14-12-'99 RHCP PKP '94 Type O Negative D

Timmetje

Misschien toch King Kenny nog op de Pink dag dan? (een mens mag hopen)

Roderick P

Misschien toch King Kenny nog op de Pink dag dan? (een mens mag hopen)

Op Lowlands was het dit jaar qua beleving toch een stuk minder dan zijn optreden eerder in de Ziggo Dome. Halverwege het optreden ben ik richting de Alphaheuvels gelopen. Daar viel het mij op dat er redelijk wat geklaagd werd over de act. Ook was het niet zo heel druk omdat veel mensen op een gegeven moment ervoor kozen om ergens anders naartoe te gaan. Blijkbaar was op LL de aansluiting met het festivalpubliek toch wat minder…

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 1 dag geleden door  Roderick P.

pigital

Lijkt mij ook vrij zeker dat er nog een grote naam bij komt. Stadionact of niet, Pink is in festivalland gewoon niet zo’n gigantische naam naar mijn idee. Of het een naam is die ik wel tof ga vinden betwijfel ik dan weer, durf er niet op te rekenen met de huidige trend. Maar Coldplay lijkt gelukkig erg onwaarschijnlijk, dat zou een enorm saaie geldverspilling zijn wat mij betreft…

Saaie geldverspilling?
    Ik ben er redelijk zeker van dat moest Coldplay aangekondigd worden na P!nk, die donderdag uitverkoopt binnen de 24 uur. Daarboven is Coldplay ongelooflijk sterk live en allesbehalve saai.
    Dat het jouw smaak niet is, kan ik begrijpen. Maar dat is Tool voor velen ook niet.
    Het leuke aan Rock Werchter is net dat iedereen aan zijn trekken komt qua muziek, en het niet of-of is.

Of Coldplay aangekondigd wordt, durf ik momenteel niet te zeggen. Blijft afwachten tot ergens midden december, rond de release van hun Butterfly Package.
    Ze zijn zichzelf allezsins wel aan het hypen en mysterie aan het creëren door hun film, album, 20 years, Los Unidades, nieuw album volgend jaar,…
    We zien wel! Voor mij een welgekomen act, die de magere donderdag al onmiddelijk veel meer schwung zal geven.

RW: 2009 - 2010 - 2011 - 2012 - 2013 - 2014 - 2015 - 2016 - 2017 - 2018
    PKP: 2015 - 2017 - 2018

roy-hekkens

Swedish House Mafia lijkt me nu ook nog een kanshebber om de donderdag af te sluiten. Ik zou zelf dan toch liever wat anders zien, zoals The Chemical Brothers, The Prodigy of Tame Impala bijv.
    Tash Sultana zie ik ook wel komen. Daar zou ik wel blij mee zijn. Geweldig om iemand zo gepassioneerd bezig te zien.

Oh Well

SHM is voor mij 0% kans.
    Staan zoiezo 2 weekends met de handjes te zwaaien in Boom.

Coldplay saai ? Het is misschien je ding niet, daar kan ik in volgen.
    Heb ze ondertussen al enkele keren gezien & hoewel ik nooit zelf iets van hen opleg krijgen ze me toch elke keer enthousiast.
    2009 Werchter is voor mij 1 van de beste shows die ik ooi gezien heb & dat zijn er ondertussen toch wel wat.
    Kan echt gewoon niet anders dan dat donderdag nog iets groot bij krijgt dus we zien binnen enkele weken wel.

Het verhaal dat donderdag momenteel best verkoopt van alle dagen blijkt ook te kloppen. Net opnieuw gecheckt bij iemand wiens vriendin bij LN werkt.
    Verder wilde hij helaas niks lossen 🙁

Dr. Hannibal

Het blijft een mening heh mensen, wat betreft Coldplay. Over de liveshow kan ik niks zeggen want ik heb nooit de behoefte gehad om ze te gaan zien, omdat ik hun meeste albums vind wegluisteren als saaie platgeprocudeerde huisvrouwen poprock. En aangezien ze nogal prijzig schijnen te zijn, zou ik het geldverspilling vinden. Niet dat ze niet zouden verkopen, maar voor dat geld kun je ook Kendrick, Tame Impala én The National boeken denk ik (om maar wat te noemen). En misschien nog meer. Is wat mij betreft toch een veel betere investering 😉

Timmetje

Als ik als festival de keuze had tussen Impala en The Nationals samen of Coldplay dan was het niet moeilijk geweest. Martin en co verkopen die dag zo uit. En terecht ook imo.

25 berichten aan het bekijken - 2051 tot 2075 (van in totaal 2395)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.