Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 243 reacties, heeft 59 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  mattman 4 uur, 31 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 244)
  • Auteur

bcmrmaybe

Ik denk dat Greenday wel een inkoppertje voor RW gaat worden dit jaar.

To short, to tall
    Doesn't matter, one size fits all
    Zu groß, zu klein
    Der Schlagbaum sollte oben sein
    Schönes Fräulein, Lust auf mehr
    Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
    Schnaps im Kopf, du holde Braut
    Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

1+

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Green Day voor mij alleszins beter dan Muse of Coldplay of Florence…

Energieke muziek, live goed, al mag Billy Joe niet té veel de kermistour op gaan. ik ben er wel fan van moet ik zeggen!

2+

Paddy

Energieke muziek, live goed, al mag Billy Joe niet té veel de kermistour op gaan. ik ben er wel fan van moet ik zeggen!

Energieke muziek die doodgeslagen wordt door te veel trucjes en de muziek continu stil te leggen. Laat Green Day maar lekker ergens anders optreden.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

1+

Joslittel

Energieke muziek die doodgeslagen wordt door te veel trucjes en de muziek continu stil te leggen. Laat Green Day maar lekker ergens anders optreden.

Mee eens! Ik hoop echt dat als Greenday komt ze nu een nieuwe (niet dat gedrocht waar ze inmiddels al jaren mee rondtrekken) tour hebben waarbij het meer om de muziek gaat. Genoeg goede nummers om een erg toffe headlineset van 1,5 a 2 uur neer te zetten. Maar niet dat puberale gedoe en uitrekken. Die gasten zijn inmiddels eind 40/ in de 50.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

1+

Youri

Als Belgische (-Egyptische) belofte met een debuutalbum in het verschiet en een – hierbij ga ik op recensies af – eerder goed optreden op RW17 verwacht ik Tamino ook op het affiche. Dat hoop ik ook.

1+

bertboonen98

Onder het moto van maak je eigen droomline-up voor Rock Wercher.
    Ik heb geprobeerd realistisch te zijn (ik heb er hip hop ingestoken) ; maar dat is na een tijdje een beetje mislukt.
    Ik heb het ook op een afbeelding gezet maar ik heb geen idee hoe ik die hierop zet; dus het is gewoon tekst geworden:.

Donderdag:
    Muse : Mumford & Sons
    Placebo : Die Antwoord : Interpol : Dinosaurus Jr. : Black Box Revelations :
    Balthazar : Boef : Brockhampton : Brutus : Circa Waves : Lil Skies : Nothing But Thieves : Reignwolf : Stormzy : Tamino : Xavier Rudd
    Cleopatrick : DVTCH NORRIS : Fu Manchu : Témé Tan

Vrijdag:
    U2 : Kasabian
    Chet Faker : Liam Gallagher : Mura Masa : Pixies : Royal Blood : Years & Years
    Black Stone Cherry : Cigarettes after sex : Goose : Greta Van Fleet : Grizzly Bear : Ho99o9 : ’t Hof van Commerce : The scabs : The Wombats : Vance Joy
    CRX : Des Rocs : Fleddy Melculy : The Lighthouse : The Temperance Movement : Zwangere Guy

Zaterdag:
    Metallica : Editors
    Biffy Clyro : Bring Me The Horizon : Chase and Status : Flogging Molly : French Montana : Gary Clarck Jr. : Lorde : Wolfmother
    Coelly : Compact Disk Dummies : De Jeugd Van Tegenwoordig : Lil Yachty : Mogwai : Rise Against : The Sore Losers
    Angèle : Cortes : Cut Glass Kings : Dirk. : Portland

Zondag:
    Coldplay : The Cure : The Strokes
    Beck : Bon Iver : Father John Misty : Slowdive : The Smashing Pumpkins : Tom Odell : Yungblud
    Admiral Freebee : Black Pistol Fire : CPeX : G-eazy : Intergalactic Lovers : St.Vincent : The Struts : The Pale White : Tory Lanez
    Cuco : K1D : Sid Banks : SONS : Vuurwerk : Warhola

Zo voila, oordeel maar

0

mattman
    Moderator

Is het de bedoeling dat we per dag een headliners uitkiezen? 😉

Zet Coldplay op donderdag, na Mumford. En de boel is al iets meer in evenwicht. Maar dan nog: te veel grote namen vind ik.

0

neracroft

Dat zijn 7 headliners die zonder twijfel alleen een dag kunne dragen, en een 2-tal die dat enigsinds ook kunnen mits sterke co-constructie volgens mij. Dat is echt wel te veel van het goede.

Dit zou dan de Main Stage zijn veronderstel ik:
    Muse – Mumford & Sons – Placebo – Black Box – Nothing But Thieves – Balthazar – Circa Wavves
    Schrap 1 v/d 3 eerste namen en dit zou nog wel kunnen technisch gezien

U2 – Kasabian – Liam Gallagher – Royal Blood – Years & Years
    Denk niet dat Die 3 laatste zo ‘laag’ willen spelen. Wetende dat dan bv. Pixies en Mura Masa en Chet Faker al met de hoge plaatsen in de ten t gaan lopen zijn

Metallica – Editors – Bring Me The Horizon – Wolfmother – Biffy Clyro – Flogging Molly
    Kan misschien ook nog wel maar lijkt toch ook wat te veel van het goede om sommige bands zo vroeg te zetten en dan heb je nog een hoop die je in tenten kwijt moet: Rise Against, Chase & Status, Lorde, Mogwai, Gary Clark Jr.

Coldplay – The Cure – The Strokes – Smashing Pumpkins – Beck – Father John Misty – The Struts
    Ja dit is absoluut onrealistisch, die bovenste 5 namen op 1 stage is gewoon niet mogelijk lijkt me, en Bon Iver, Slowdive, Tom Odell,… allemaal in de Barn lijkt me ook niet echt haalbaar.

Schrap elke dag 1 van de bovenste lijn, (en alle dagen buiten donderdag 1 van de 2e lijn) en het is al een pak realistischer volgens mij.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door  neracroft.
    0

Bert

Chet Faker gaat tegenwoordig onder de naam Nick Murphy

0

carodeblock

Kan je eigenlijk ideëen geven aan de organisatie voor bepaalde artisten te laten komen? Ik zou het geweldig vinden moest Krezip (van het liedje ‘I would stay’) nog eens komen 😊

0

simtje

wat met Them Crooked Vultures?
    al enige tijd sprake van een tweede album,
    allemaal juist een toer achter de rug met hun bands,
    misschien eventjes zin in iets anders?

fingers crossed

en Tool hopelijk op RW en niet op graspop,
    want dat weekend trouw k… Weekend van graspop was weekend vervroegd buiten dit jaar.
    zaal was niet meer te verplaatsen 😡

0

neracroft

Kan je eigenlijk ideëen geven aan de organisatie voor bepaalde artisten te laten komen? Ik zou het geweldig vinden moest Krezip (van het liedje ‘I would stay’) nog eens komen 😊

Denk dat ze binnen een maand ofzo wel een ‘geef je 5 favoriete artiesten voor volgende editie’ invulformulier online zullen plaatsen.
    Denk wel niet dat een band als Krezip nog relevant is voor RW.

2+

Bart3004

Denk dat ze binnen een maand ofzo wel een ‘geef je 5 favoriete artiesten voor volgende editie’ invulformulier online zullen plaatsen.
    Denk wel niet dat een band als Krezip nog relevant is voor RW.

Dat. En ze zijn sinds 2009 uit elkaar.

0

ChiquitaChaser

En dat gaan we zo houden ook 😆

0

mattman
    Moderator

Lenny Kravitz op 6 juni naar Paleis 12 (en dus hoogst waarschijnlijk niet op RW).

Da’s dus het tweede jaar op rij dat RW hem niet in huis haalt.

0

neracroft

Lenny Kravitz op 6 juni naar Paleis 12 (en dus hoogst waarschijnlijk niet op RW).

Hoeft ook zeker niet van mij, toch zeker niet als headliner. En zit daar nu werkelijk veel volk op te wachten? Betwijfel het.

Hebben ze vorige tour al links laten liggen, terwijl ze ze ongetwijfeld konden binnen halen als ze wouden denk ik. Zou tegen dan ook al 6 jaar geleden zijn, dus zie ze zeker als mogelijkheid. En na 6 jaar kan je niet echt meer klagen dat ze wééral komen vind ik. Al hoef ik ze ook niet te zien, zet er dan maar mooi Tame Impala, Bon Iver,… tegenover in de Barn.

0

ChiquitaChaser

Hoeft ook zeker niet van mij, toch zeker niet als headliner. En zit daar nu werkelijk veel volk op te wachten? Betwijfel het.

Denk ik ook
    zal wel welkom zijn op TW maar zal ook wel een wezenlijk verschil zijn tussen de gevraagde & aangeboden spot…

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  ChiquitaChaser.
    0

Yannick

Ik zou Paul Kalkbrenner, Lil Pump, Architects, Ghost, The Blaze, Black Box Revelation, Bakermat en Bring Me The Horizon al maar opschrijven. Vallen allemaal onder LN concerten in het voorjaar van volgend jaar..

https://www.concertarchives.org/arcuse // https://rateyourmusic.com/~arcuse
    Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

0

mattman
    Moderator

Ik zou Paul Kalkbrenner, Lil Pump, Architects, Ghost, The Blaze, Black Box Revelation, Bakermat en Bring Me The Horizon al maar opschrijven. Vallen allemaal onder LN concerten in het voorjaar van volgend jaar..

Met elke nieuwe ‘geruchten’ post zakt de moed met verder in de schoenen…

Zeker nadat ik mijn top tien festivalacts van 2018 ingevuld heb, merk ik hoe verwend ik geweest ben dit jaar. Volgend jaar ziet er maar triestig (plattekes) uit.

0

Yannick

Zeker nadat ik mijn top tien festivalacts van 2018 ingevuld heb, merk ik hoe verwend ik geweest ben dit jaar. Volgend jaar ziet er maar triestig (plattekes) uit.

Tijd om is een ander festival te ontdekken dan 😉 Nee maar, platte acts heb je gewoon elk jaar op Werchter. Denk aan Post Malone, Marshmello, Ronnie Flex, The Script etc. dit jaar bv. Ik zou je niet laten ontmoedigen door een aantal namen want Werchter is meer dan dat.

Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

1+

visdave34
    Moderator

Tijd om is een ander festival te ontdekken dan 😉 Nee maar, platte acts heb je gewoon elk jaar op Werchter. Denk aan Post Malone, Marshmello, Ronnie Flex, The Script etc. dit jaar bv. Ik zou je niet laten ontmoedigen door een aantal namen want Werchter is meer dan dat.

@wessel incoming in 1… 2… 3…

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

5+

mattman
    Moderator

Zeker, zeker! Maar tot nu mis ik wat scherpere namen voor de bovenkant in de geruchtenmolen. Nu zitten we nog met Coldplay, Mumford, 21 Pilots, Bazart, Bastille en Muse. Alleen The Cure is nog een beetje ‘mager’. Vorige editie zaten Nick Cave, Gorillaz, QOTSA, Pearl Jam, London Grammar, Jack White, AM, Fleet Foxes, Eels, David Byrne, Anderson Paak en Nine Inch Nails in de mix tijdens de eerste 9 aankondigingen. Hopelijk krijgen we nog veel verrassingen.

Werchter heeft getoond dat ze zowel de massa kunnen aanspreken (en heel commercieel kunnen zijn, want 87.000 man per dag is niet niks), maar toch redelijk scherp kunnen programmeren en niet altijd voor de meest evidente keuzes gaan. En dat is goud waard voor mij.

5+

Wessel

@wessel incoming in 1… 2… 3…

Damn guys….

Posty gaat niet komen next year dus ik zal ‘m hier niet meer noemen maar wat een hate. Gelukkig weet ik beter, hahahah.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

1+

Yannick

Wat is er verkeerd aan Posty een platte act noemen? Ik kan z’n muziek en z’n concert toen best wel smaken maar zo cutting edge, experimenteel of vernieuwend is z’n muziek nu ook weer niet of mis ik iets?

0

Wessel

Nee is gein, ben het helemaal met je eens hoor.
    Die afwisseling op Werchter is altijd wel fijn.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

1+

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 244)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.