Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4378 reacties, heeft 227 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  warriorandweirdo 3 dagen, 13 uur geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1626 tot 1650 (van in totaal 4379)
  • Auteur

xydroh

Wie tekent er mee voor deze line up? (enkel grote namen natuurlijk, voor de gemakkelijkheid maar afin..) Of is dit nog wat te weinig? :p

Vanwaar komt deze?

Timmetje

Zelf gemaakt denk ik zo.

Yannick

Vanwaar komt deze?

Herman heeft me een kopietje gestuurd via mail, nee mopje. Zelf gemaakt ja.

Paddy

Vanwaar komt deze?

Herman heeft me een kopietje gestuurd via mail, nee mopje. Zelf gemaakt ja.

Hij is namelijk iets te mooi, om waar te zijn. Al is het niet helemaal mijn smaak. Maar je frommelt er wel parkway drive in, dus kudos daarvoor. Parkway Drive zie ik jammergenoeg niet op RW staan. Te metal (en daardoor niet al te hoog op het Werchter affiche) en te grote productie.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

polnico

Ik weet dat dit onwaarschijnlijk lijkt, maar denk je dat coldplay altijd een mogelijkheid is? Ik denk dat ze een tournee zouden kunnen aankondigen bij de release van hun film woensdag

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Ik weet dat dit onwaarschijnlijk lijkt, maar denk je dat coldplay altijd een mogelijkheid is? Ik denk dat ze een tournee zouden kunnen aankondigen bij de release van hun film woensdag

Denk van niet. Zij zouden dan absolute headliner moeten zijn van een dag en daar zie ik geen plaats meer voor.

Net zoals bij Billy Joel en Paul McCartney dit het geval is.

Voor de overige grote spots lijken mij Bastille, The Strokes, Vampire Weekend, The National, The Chemical Brothers en Volbeat (maar iemand bevestiging dat deze laatste werkelijk gaan touren?) de meest realistische kanshebbers.

Eminem en Kendrick Lamar outsiders op basis van sommige geruchten.

Neil Young zou ook zomaar kunnen, maar een zaalshow of ander festival zou waarschijnlijker kunnen zijn.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Everyknight.

roy-hekkens

Lana Del Rey is ook nog een mogelijkheid. The Barn zou het mooiste zijn, maar ik zie Werchter haar ook wel op Main zetten voor Muse bijvoorbeeld.

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Lana Del Rey is ook nog een mogelijkheid. The Barn zou het mooiste zijn, maar ik zie Werchter haar ook wel op Main zetten voor Muse bijvoorbeeld.

Ik zie ze niet op mainstage van Rock Werchter staan, maar het kan inderdaad. In the Barn zou dit een ongelooflijk concert opleveren. Is deze tent onmogelijk, dan zie ik toch eerder een zaalshow.

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Everyknight.

Yannick

Het ding is dat niet elke artiest die tourt ook per se België moet aandoen. Een The Strokes of Lana Del Rey kunnen perfect op een aantal UK festivals staan of misschien zelfs in Nederland maar hoeven daarmee nog geen stop te maken in België. Werchter kan niet elke artiest boeken, ook al zouden we dat misschien graag hebben.. Maar dat is ook iets waar je rekening mee moet houden + dat er ook nog andere festivals zijn behalve Werchter, denk bv. aan Travis Scott die als headliner werd aangekondigd voor Roskilde en hier helemaal nog niet werd genoemd. Scott kan perfect op die Russ/Rae Sremmurd spot van dit jaar of misschien zelfs de Barn headlinen maar gaat waarschijnlijk richting Les Ardentes/Dour omdat meneer de VMA’s leuker vond dan PKP af te sluiten dit jaar. Denk ik hé.

dinofest

Paul Mc Cartney had perfect achter Pink maar denk dat zn tourschema het niet toelaat. Neil Young lijkt me weinig waarschijnlijk..

daanvandingenen

Het ding is dat niet elke artiest die tourt ook per se België moet aandoen. Een The Strokes of Lana Del Rey kunnen perfect op een aantal UK festivals staan of misschien zelfs in Nederland maar hoeven daarmee nog geen stop te maken in België. Werchter kan niet elke artiest boeken, ook al zouden we dat misschien graag hebben.. Maar dat is ook iets waar je rekening mee moet houden + dat er ook nog andere festivals zijn behalve Werchter, denk bv. aan Travis Scott die als headliner werd aangekondigd voor Roskilde en hier helemaal nog niet werd genoemd. Scott kan perfect op die Russ/Rae Sremmurd spot van dit jaar of misschien zelfs de Barn headlinen maar gaat waarschijnlijk richting Les Ardentes/Dour omdat meneer de VMA’s leuker vond dan PKP af te sluiten dit jaar. Denk ik hé.

Ik zie Travis Scott ook zeker eerder naar 1 van de andere 3 grote festivals trekken van België dan Werchter. Maar ik ben het wel niet echt eens met de stelling van russ en rae srrmmurd. Ik ben wel vrij zeker dat hij met Astroworld deze spots is ontgroeid. Ik denk ook niet dat hij komt als hij in het licht moet spelen. Maar van mij mag hij wel wegblijven. Dan liever Kendrick en Brockhampton of Tyler.

Rock Werchter 14, 16, 17, 18, 19 / Pukkelpop 12, 13, 14, 15, 16, 17 / Dour 18 / Arras Main Square 11 Crammerock 14, 16, 17

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Bon Iver is ook zo’n Lana del Rey-verhaal volgens mij… Te “klein” voor mainstage, te “groot” voor the Barn?

ChiquitaChaser

Paul Mc Cartney had perfect achter Pink maar denk dat zn tourschema het niet toelaat. Neil Young lijkt me weinig waarschijnlijk..

Paul is duur en denk dat ze het prijs/opbrengst gewijs niet meer gaan doen op Werchter.
    Neil Young daarentegen is wel een kanshebber. Is geleden van 2008, en (dacht ik) in 2013 moeten afzeggen (en doorgeschoven naar Pukkel).

Voor de rest zijn Lana Del Ray, Blossoms, The 1975, Vampire Weekend en Bon Iver redelijk grote kanshebbers…
    (en liefst allemaal in the Barn).

Paddy

Bon Iver is ook zo’n Lana del Rey-verhaal volgens mij… Te “klein” voor mainstage, te “groot” voor the Barn?

Dat te groot voor the Barn valt denk ik wel mee. Hangt ook af wat er tegelijkertijd op de main speelt.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

ChiquitaChaser

Dat te groot voor the Barn valt denk ik wel mee. Hangt ook af wat er tegelijkertijd op de main speelt.

Als het over Bon Iver gaat, zeer zeker te groot voor tthe Barn, ga je 30min voor concert al niet binnen kunnen.
    maar gaan ze op Main zetten

Paddy

Ook als Bon Iver tegenover Muse staat?

(Al staat de Barnheadliner vaak grotendeels niet gelijk met de mainheadliner en dan zal de Barn wel te klein zijn)

• Deze reactie is gewijzigd 6 maanden, 1 week geleden door  Paddy.

ChiquitaChaser

Ook als Bon Iver tegenover Muse staat?

Zeer zeker

mattman
    Moderator

Smashing Pumpkins en dEUS komen ook in de picture. Beide meer dan welkom!

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

Kereltje

Ben eens benieuwd hoe dat zit met Smashing Pumpkins. Gaan sowieso niet met eender welk aanbod akkoord (tot nu toe altijd serieuze arena’s aangedaan), dus lijkt me niet dat ze voor minder dan headliner komen. Zie ze dan eigenlijk eerder Sportpaleis doen in de loop van juni.

visdave34
    Moderator

Ben eens benieuwd hoe dat zit met Smashing Pumpkins. Gaan sowieso niet met eender welk aanbod akkoord (tot nu toe altijd serieuze arena’s aangedaan), dus lijkt me niet dat ze voor minder dan headliner komen. Zie ze dan eigenlijk eerder Sportpaleis doen in de loop van juni.

Ik was ook in die veronderstelling, maar op Firenze Rocks staan ze dus onder Tool. Ben daardoor wel benieuwd geworden of ze niet akkoord zouden gaan met een 75-90 min. set onder Muse bijvoorbeeld. De kans op een eigen show lijkt me nog steeds groter, maar who knows…

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

sledgehammer

Op Firenze Rocks is Smashing Pumpkins echter geen headliner, maar sub voor Tool. Ik weet niet of de status van Smashing Pumpkins in de Benelux groter is dan in Zuid-Europa, maar het is dus in elk geval niet zo dat Billy Corgan per definitie geen lagere positie dan headliner accepteert.

Kereltje

Aha mijn excuses, had verkeerdelijk gelezen dat ze een andere dag headlineden. Dan lijkt een subpositie vlak voor Muse inderdaad wel een aanlokkelijke optie.

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Blij om te lezen dat Neil Young een reële optie is! Zo’n naam op de affiche geeft een festival meteen toch meer uitstraling en zelfs status.

Dat hij in 2013 eerst voor Rock Werchter voorzien was, wist ik niet.

visdave34
    Moderator

Als het over Bon Iver gaat, zeer zeker te groot voor tthe Barn, ga je 30min voor concert al niet binnen kunnen.
    maar gaan ze op Main zetten

Ja, denk je? Dat ze meer volk trekken dan MGMT, Post Malone, NIN, Ben Howard, David Byrne etc? Zouden veel mensen hem niet nog steeds ‘te moeilijk’ vinden?

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

xydroh

tenacious D op rock am ring, zou ze graag zien passeren op graspop maar ik denk niet dat de schuur dit voor zijn neus zal laten passeren.

25 berichten aan het bekijken - 1626 tot 1650 (van in totaal 4379)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.