Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4220 reacties, heeft 222 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Ouwe Rockert 1 minuut geleden.

25 berichten aan het bekijken - 1151 tot 1175 (van in totaal 4221)
  • Auteur

Timmetje

Taylor Swift na Pink?
    Dat zal wel niet toch?

Processierups

Tool heeft net als NiN een heel devote fanbase maar.. co-headliner? Ik denkt dat als ze Trent z’n ego in de barn kunnen krijgen ze MJK ook wel in de tent kunnen krijgen. Daarnaast zou Werchter Werchter niet zijn moesten ze Tool over laten aan GMM. Schueremans heeft nog wel altijd net iets meer in de pap te brokken in het Belgische festivallandschap net als bij LiveNation dan de mannen achter Graspop.

Het ego van MJK is natuurlijk nog iets groter dan dat van Trent, zie alleen al de posities die hij opeiste met zijn “zijprojecten” voorbije zomers. MS2 headliner op GMM, om maar een voorbeeld te noemen.Ondertussen zei NIN al in 2013 dat ze tegenwoordig vrede nemen met een zijpodium als de omstandigheden daarbij ideaal zijn voor de band.

Ik verwacht niet dat je Tool in de Barn krijgt als ze elders festivals van het kaliber RaR/Download mogen headlinen. Maar anderzijds zijn ze inderdaad geen coheadliner op een breed programmerend festival, en al zeker niet op die moeilijke donderdag. Moesten ze alsnog naar RW komen verwacht ik ze als sub op vrijdag of zondag. Tweede grootste act op een major als RW zullen ze minstens even hoog inschatten als (MS2?) headliner op GMM.

Festivals die vandaag zijn aangekondigd zijn ook allemaal niche-festivals, dus het zou toch wel verbazen als ze er opeens nog mainstream festivals bij zouden gaan doen.

Is Rock am Ring een niche-festival?

Timmetje

Download festival is ook niet echt niche lijkt me.

Martijn

Tool heeft net als NiN een heel devote fanbase maar.. co-headliner? Ik denkt dat als ze Trent z’n ego in de barn kunnen krijgen ze MJK ook wel in de tent kunnen krijgen. Daarnaast zou Werchter Werchter niet zijn moesten ze Tool over laten aan GMM. Schueremans heeft nog wel altijd net iets meer in de pap te brokken in het Belgische festivallandschap net als bij LiveNation dan de mannen achter Graspop.

Het ego van MJK is natuurlijk nog iets groter dan dat van Trent, zie alleen al de posities die hij opeiste met zijn “zijprojecten” voorbije zomers. MS2 headliner op GMM, om maar een voorbeeld te noemen.Ondertussen zei NIN al in 2013 dat ze tegenwoordig vrede nemen met een zijpodium als de omstandigheden daarbij ideaal zijn voor de band.

Ik verwacht niet dat je Tool in de Barn krijgt als ze elders festivals van het kaliber RaR/Download mogen headlinen. Maar anderzijds zijn ze inderdaad geen coheadliner op een breed programmerend festival, en al zeker niet op die moeilijke donderdag. Moesten ze alsnog naar RW komen verwacht ik ze als sub op vrijdag of zondag. Tweede grootste act op een major als RW zullen ze minstens even hoog inschatten als (MS2?) headliner op GMM.

Festivals die vandaag zijn aangekondigd zijn ook allemaal niche-festivals, dus het zou toch wel verbazen als ze er opeens nog mainstream festivals bij zouden gaan doen.

Niche als in de muziek die ze boeken, dus vrijwel alleen maar rock- en aanverwante stromingen. Werchter boekt een stuk breder dan RaR en de Download festivals, het is niet dat P!nk of FATM op een van die festivals zou staan.

roy-hekkens

Maar wat doet Bastille daar dan?

Processierups

Niche als in de muziek die ze boeken, dus vrijwel alleen maar rock- en aanverwante stromingen. Werchter boekt een stuk breder dan RaR en de Download festivals, het is niet dat P!nk of FATM op een van die festivals zou staan.

RaR was toch altijd het Pinkpop/Werchter van Duitsland. Maar inderdaad, focus komt wel steeds meer op de rockkant te liggen

Brian

Mwoah, Rar heeft anders wel Batille. Vorig jaar was 30stm headliner en sotnden Snow Patrol en Gorillaz er ook op hoge spots. Grote gedeelte rock/metal maar absoluut niet niche.

Wat is de aanleiding om te denken dat Tool nu al hun hele tour bekend heeft gemaakt? Festivals waar ze staan kwamen vandaag met namen en dat is meteen een logisch moment om hun zaalshows te doen. Lijkt me raar dat ze België overslaan met de tour. Ik verwacht ze zeker op Werchter / Graspop

pigital

Doelt Greg daar op de Black Eyed Peas? Liever niet!

RW: 2009 - 2010 - 2011 - 2012 - 2013 - 2014 - 2015 - 2016 - 2017 - 2018
    PKP: 2015 - 2017 - 2018

roluf

Bij NIN duurde het vorig jaar relatief lang voordat de afas was uitverkocht. Bij TOOL verwacht ik dat de ziggo binnen het uur is uitverkocht. Dan kun je toch wel zeggen dat TOOL een flinke maat groter is of niet?

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

Yannick

Keep your eyes open peeps!

Ah, morgenochtend een nieuwe naam? Tool, perhaps? 👿

Nee. Een festival als Roadburn of Le Guess Who? dat zijn niche festivals, niet een mainstream rock -en metalfestival als Rock Am Ring of Download. Het is niet omdat je één bepaalde doelgroep wilt aanspreken dat je per se een nich festival bent (en dat gaat de boeking van Tool voor beide festivals echt niet veranderen).

Paddy

Er wordt hier steeds verkondigd dat Tool een niche band is en maar een bepaald deel van de metalfans aanspreekt. Maar op basis van mijn eigen bubbel: op twitter heel veel reacties van hele verschillende mensen die een ticket gaan kopen. Van Leo Blokhuis tot rockers en metalfans. Dat de jonge generatie ze nauwelijks kent is begrijpelijk, maar ik denk dat veel 30plussers ze graag willen zien. Tool had btw eind jaren negentig al een cultstatus. Ik denk dat ze best coheadliner kunnen zijn, maar Barn zou ook kunnen. Ik vind op zich de vergelijking met NIN wel terecht, al is Tool wat toegankelijker en wat populairder.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Aaran

Enig idee?
    Ik denk;
    Taylor Swift, hoop het toch echt niet.
    Bastille (Pompeii), want in de lyrics komt but if you close your eyes voor. Kan mij deze band goed inbeelden ivm RaR onder anderen.
    Disturbed (open your eyes)
    NEEDTOBREATHE (ken ze niet heel goed)
    Snow Patrol natuurlijk

TT Festival '06 t/m '18
    RW '17
    Appelpop '15 t/m '18

Timmetje

Taylor Swift zou een mooie boeking zijn, na Pink op de donderdag.

Chiel

Is dit een waarschuwing voor wanneer we in slaap vallen bij Mumford and Sons ?

Werchter 97-14-15-16-17-18 - Pukkelpop 12-13-15-16-17-18 - Pinkpop 95-02 - Fortarock 13 - Rockin' Park 12 - Arrow Rock Festival 04-05-06-07-08 - Sonisphere 09 - Fields of Rock 03-05 - Symforce 07-08

TettenVogel

Een hologram van Lil Peep?

GMM 11-12-13-15-17-18-19 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18
    Ik heb geen bronnen.

Aaran

Enig idee?
    Ik denk;
    Taylor Swift, hoop het toch echt niet.
    Bastille (Pompeii), want in de lyrics komt but if you close your eyes voor. Kan mij deze band goed inbeelden ivm RaR onder anderen.
    Disturbed (open your eyes)
    NEEDTOBREATHE (ken ze niet heel goed)
    Snow Patrol natuurlijk

TT Festival '06 t/m '18
    RW '17
    Appelpop '15 t/m '18

Timmetje

Zou wat zijn als Greg’s aanwijzingen tot nog een toevoeging van Kendrick Lamar en Taylor Swift zouden zorgen. Dan ben ik er sowieso een weekend bij.

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Zou wat zijn als Greg’s aanwijzingen tot nog een toevoeging van Kendrick Lamar en Taylor Swift zouden zorgen. Dan ben ik er sowieso een weekend bij.

Oei, dan wordt het voor mij de Rock Werchter met de zwakste namen bovenaan de affiche sinds ik ga (2002 eerste keer, sinds 2005 combi)…

Timmetje

Ik vind het dan een aardig sterke line-up qua headliners. Op The Cure na allemaal acts die ik wel graag (weer eens) live zou zien.

Brian

Taylor Swift, ik zou meteen een weekend kaart kopen. Naam die mij overhaalt (geen geintje)

mattman
    Moderator

Het probleem is dat Taylor Swift letterlijk kwaadaardig is. Heeft leuke hitjes, daar niet van. 🙂

Hoop vooral dat de headliner naast Pink een beetje contrasteert met Pink. Maak je meer doelgroepen blij mee.

duyck

Taylor Swift is toch echt geen realistische optie voor RW… Hint naar Bastille lijkt me wel duidelijker, al zou dat dan weer een naam zijn die in het voorjaar nog in het Sportpaleis staat

TettenVogel

Van Tool naar Taylor Swift, dat ging snel.

GMM 11-12-13-15-17-18-19 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18
    Ik heb geen bronnen.

Rockbeer

Maar wat doet Bastille daar dan?

Er moeten soms ook concessies worden gedaan.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Joe

Pure horror zou dat zijn voor mij.

25 berichten aan het bekijken - 1151 tot 1175 (van in totaal 4221)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.