Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 3264 reacties, heeft 203 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Rockbeer 22 uur, 19 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 926 tot 950 (van in totaal 3265)
  • Auteur

Timmetje

Klasse albums, check. Zeer sterke live show, check. Voor de 8e keer in 19 jaar tijd te zien op de wei… Check. Het mag tegen dan al 4 jaar geleden zijn dat ze nog eens op Werchter stonden maar voor mij blijft naast Editors en Kings Of Leon, Muse toch één van de huisbands van Werchter. Ik heb persoonlijk helemaal niets met deze boeking (naast Mumford & Sons en P!nk trouwens) en vind dat ze de afgelopen jaren er stevig op achteruit zijn gegaan maar snap, zoals de eerste 2 zinnen van m’n post al aanduidden, waarom anderen wél content zijn met deze boeking. Tot nu toe is dit ‘m écht niet voor mij, jammer genoeg.

Werchter denkt aan onze planeet, ze zijn goed in het recycleren !
    (van de headliners)

Welke nieuwe niet eerder op Werchter geboekte namen sie touren hadden ze kunnen boeken????

robin78

Uitstekende line-up tot nu toe. Verwacht Florence and the Machine nog op donderdag erbij. Op vrijdag en zaterdag zullen er nog wel mooie subs bijkomen denk ik. Vooral blij dat hendrik Laatmar niet bekend werd gemaakt.

PP 07/08/09/11 TW 16
    RW 08/09/10/11/12/13/14/15/16/17/18

pretparkfan

MUSE! Yes! Helemaal tevreden, de eerste aankondigingen vallen véél beter mee dan vorig jaar! Nog nooit eerder live gezien en heerlijke muziek (mijn mening, sorry voor alle mensen die liever zagen en klagen 😉 )

Ook wel knap dat RW hen als eerste voor de zomer mag aankondigen, dat zien we ook niet vaak gebeuren!

Toch aan het overwegen om opnieuw naar Werchter af te zakken… Wel jammer van die verhoogde prijzen, vooral 2,75 voor een pint is toch wel schandalig hoog…

Yannick

wat een negatief commentaar.
    Maar RW heeft toch alles gevangen wat er momenteel te vangen valt ?.

Jezus man, mag je geen commentaar hebben wanneer je als organisatie voor de 8e keer een band boekt in 19 jaar, dat is bijna om de 2 jaar? Daarbij is het gros van de comments hier positief en geef ik ook toe dat de band fijne albums hebben gemaakt en een goede live-reputatie hebben. Ik heb toch ook niets gezegd tegen de mensen dat The Cure geen goede boeking vonden?

Ook op het tweede moet ik je ongelijk geven. Volgens mij zijn er wel betere dingen te boeken dan P!nk of Mumford & Sons, maar die spreken gewoon een breder publiek aan tesamen dan wanneer je een weekend vol rockbands programmeert.

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18-19 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

Kereltje

Jezus man, mag je geen commentaar hebben wanneer je als organisatie voor de 8e keer een band boekt in 19 jaar, dat is bijna om de 2 jaar? Daarbij is het gros van de comments hier positief en geef ik ook toe dat de band fijne albums hebben gemaakt en een goede live-reputatie hebben. Ik heb toch ook niets gezegd tegen de mensen dat The Cure geen goede boeking vonden?

Ook op het tweede moet ik je ongelijk geven. Volgens mij zijn er wel betere dingen te boeken dan P!nk of Mumford & Sons, maar die spreken gewoon een breder publiek aan tesamen dan wanneer je een weekend vol rockbands programmeert.

Het merendeel van de negatieve commentaar gaat echter in de richting van “te veel commercieel en te weinig muzikale fijnproeverij”, eerder dan over de herhaling. En dat is heel voorbarig aangezien we nog maar 4 namen kennen. Headliners die overigens gewoon in diezelfde richting zitten waar RW meestal boekt, een enkele editie zoals 2018 buiten beschouwing gelaten.

En Dirk heeft gelijk: van wat er nu daadwerkelijk tourdata bekend gemaakt heeft, staat het merendeel op Werchter. Enkel Ed Sheeran en Metallica niet, maar die zouden hier toch voor gelijkaardige kritiek gezorgd hebben. En dat wil absoluut niet zeggen dat volgende boekingen ook in de commerciële richting gaan, want er staan nog meer dan genoeg geniale acts op de geruchtenlijstjes, zowel voor boven als onderaan de affiche.

Yannick

drankbonnen voorverkoop 2.75 per pin aldaar 2.90 en cash 3.00 (enige wat gelijk is gebleven)

25 cent meer per pint dus dit jaar, de prijzen van de bonnetjes stijgen verdomme rapper dan de prijs van een gewoon brood. 😆 Ongeloofelijk.

concert archief // RYM

Timmetje

Welke betere dingen die nu touren zijn nog te boeken dan?

Yannick

Het merendeel van de negatieve commentaar gaat echter in de richting van “te veel commercieel en te weinig muzikale fijnproeverij”, eerder dan over de herhaling. En dat is heel voorbarig aangezien we nog maar 4 namen kennen. Headliners die overigens gewoon in diezelfde richting zitten waar RW meestal boekt, een enkele editie zoals 2018 buiten beschouwing gelaten.

En Dirk heeft gelijk: van wat er nu daadwerkelijk tourdata bekend gemaakt heeft, staat het merendeel op Werchter. Enkel Ed Sheeran en Metallica niet, maar die zouden hier toch voor gelijkaardige kritiek gezorgd hebben. En dat wil absoluut niet zeggen dat volgende boekingen ook in de commerciële richting gaan, want er staan nog meer dan genoeg geniale acts op de geruchtenlijstjes, zowel voor boven als onderaan de affiche.

Volledig mee eens hoor, heb ik zelf ook aangegeven in m’n eerste post dat deze headlinerset behalve The Cure dan me minder aanspreekt dan pakweg die van vorig jaar of het jaar ervoor.
    P!nk is de enige die niet uit het geruchtenlijstje kwam en opeens met data aankwam lopen. Muse, The Cure en Mumford & Sons waren al langer geruchten en uit ‘alles wat er te pakken valt’-geruchtenlijst zijn er zoals je zelf aangeeft nog genoeg, voor mij persoonlijk betere, headliners te vinden dan een zoveelste keer Muse of een Mumford & Sons.

@timmetje; Paul McCartney, Kendrick Lamar, Tool, Iron Maiden, The Strokes, Blur (maar The Good, The Bad & The Queen dus njet) en ach, waarom ook niet, The Smashing Pumpkins etc. Dit lijstje komt al dichter in de buurt van de headlinerset van vorig jaar of het jaar daarvoor dan wat we tot nu toe al hebben.. Maar smaken verschillen en das oké.

concert archief // RYM

ouweknar

En ouwe knar heeft zich ook geregistreerd op dit leuke forum… 😆
    De headliners (tot nu toe) vallen best mee, al hoop ik nog wel op Rammstein.

Ik lees hier vele berichten over Tool, wel, A Perfect Circle komt op 4 december naar de Lotto Arena met de zanger van Tool natuurlijk en ook James Iha van Smashing Pumpkins is van de partij. Misschien dat deze band ook naar RW of PKP komt.
    Maar Tool dus niet.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 4 weken geleden door  ouweknar.

polnico

Een ding maakt me nog steeds bang, O & TW heeft een concert op de 26e in het sportpaleis, ik vrees dat RW hem die dag zal aankondigen …

mattman
    Moderator

Een ding maakt me nog steeds bang, O & TW heeft een concert op de 26e in het sportpaleis, ik vrees dat RW hem die dag zal aankondigen …

Een losse aankondiging ja? Ik weet niet of ze daar nog veel tickets mee gaan verkopen.

Volgens mij zijn de grootste kanshebbers voor de overige headliners Tool, Kendrick Lamar, Florence & The Machine en The Strokes als outsider.

Kendrick na Pink
    Florence voor The Cure
    The Strokes na Mumford (als een soort Kol – Blur constructie)
    Tool voor Muse

Bitte. 🙂

sledgehammer

@timmetje; Paul McCartney, Kendrick Lamar, Tool, Iron Maiden, The Strokes, Blur (maar The Good, The Bad & The Queen dus njet) en ach, waarom ook niet, The Smashing Pumpkins etc. Dit lijstje komt al dichter in de buurt van de headlinerset van vorig jaar of het jaar daarvoor dan wat we tot nu toe al hebben.. Maar smaken verschillen en das oké.

Nu kom je dus met een rijtje namen aanzetten dat volledig bestaat uit wishful thinking en vage geruchten. Het is dus maar de vraag of een van de acts die jij noemt (laat staan meerdere) beschikbaar zijn voor Rock Werchter 2019. Zo doet Iron Maiden voor zover bekend volgend jaar louter een tournee door Noord- en Zuid-Amerika, en is er vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat die (alweer) een rondje langs de Europese festivals gaan maken, en dan ook nog eens in de juiste periode; hoe zeer een prominent lid van dit forum dat ook zou willen.

Rockbeer

Doe Tool maar na Muse of in de tent als P!nk of Mumford speelt.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Timmetje

Geef Tool maar een zaalshow. 😉

ChiquitaChaser

Welke betere dingen die nu touren zijn nog te boeken dan?

Weet ik niet maar ik krijg dan ook geen royaal LN loon om zoiets uit te zoeken en vast te leggen…
    Maar zolang ze uitverkopen zullen ze we maar zwijgen en mooi 3euro voor een pint betalen.

robin78

Inderdaad altijd grappig die discussies over Mumford and Soms niet headliner waardig maar dan zie ik daarna wel Tool en The Strokes genoemd wat alleen voor een bepaald publiek leuk is. Werchter is gewoon een heel commercieel festival en als je volgende week een goede kaartverkoop wil hebben dan zijn dit uitstekende namen om hoop kaarten te verkopen. De komende maanden komen er nog echt wel kleinere namen waar je echt van de muziek kunt genieten. Hopelijk zitten daar met zulke juweeltjes tussen als vorig jaar

PP 07/08/09/11 TW 16

Yannick

Inderdaad altijd grappig die discussies over Mumford and Soms niet headliner waardig maar dan zie ik daarna wel Tool en The Strokes genoemd wat alleen voor een bepaald publiek leuk is.

Je legt dingen in m’n mond die ik totaal niet heb gezegd. Namen als Tool of The Strokes sluiten gewoon dichter bij namen als Jack White, Nick Cave, Arcade Fire of SOAD dan bij Muse of Mumford & Sons. We hebben het over de commercialiteit van namen en het tekort aan wat alternatieve lievelingetjes, niet of een act al dan niet headlinerwaardig is, Robin. Over het tweede deel van je post ben ik het wel eens..

concert archief // RYM

robin78

Dat heb jij ook niet gezegd Yannick maar wel anderen. Om op jouw namen door te gaan. Is er nog een kans dat The National nog wat festivals gaat doen? Die waren voor mij vorig jaar de grote afwezigen.

PP 07/08/09/11 TW 16

Dennis1808

The National

de grote afwezigen

Stonden op Best Kept Secret en Werchter Classic dit jaar.

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 / Vestrock 14 15 16 17 18 19 / Paaspop 16 17 18 19 / LL 17 18 / DTRH 18 19 / RW 14 15 / TW Classic 18

pigital

Dat heb jij ook niet gezegd Yannick maar wel anderen. Om op jouw namen door te gaan. Is er nog een kans dat The National nog wat festivals gaat doen? Die waren voor mij vorig jaar de grote afwezigen.

Ik verwacht persoonlijk Big Red Machine eerder dit jaar ipv the National!

RW: 2009 - 2010 - 2011 - 2012 - 2013 - 2014 - 2015 - 2016 - 2017 - 2018
    PKP: 2015 - 2017 - 2018

Chiel

Dat verschil tussen pin en cash is dat altijd geweest? Goeie verandering!

Is al een paar jaren zo ja, maar tot nu toe was het altijd:

2.50: voorverkoop
    2.75: met de kaart
    3.00: cash

Kleine stijging dus, behalve als je met cash betaald.

Kleine stijging?
    Ik hoop dan dat mijn baas akkoord gaat met mijn voorstel van loonsverhoging van 10%, is immers maar een kleine stijging.

Werchter 97-14-15-16-17-18 - Pukkelpop 12-13-15-16-17-18 - Pinkpop 95-02 - Fortarock 13 - Rockin' Park 12 - Arrow Rock Festival 04-05-06-07-08 - Sonisphere 09 - Fields of Rock 03-05 - Symforce 07-08

eloelo

Tourt The XX komend jaar? Zo ja, best een kanshebber om Co/Sub te zijn.

Chiel

Als ik ‘The XX tour 2019’ intypt bij Google, krijg ik o.a. tournieuws van Take That, Peter Andre en Celine Dion.
    Misschien dan maar 1 van hen met potlood opschrijven ?

Maar the XX samen met Mumford and Sons zou mij wel wat lijken.

Werchter 97-14-15-16-17-18 - Pukkelpop 12-13-15-16-17-18 - Pinkpop 95-02 - Fortarock 13 - Rockin' Park 12 - Arrow Rock Festival 04-05-06-07-08 - Sonisphere 09 - Fields of Rock 03-05 - Symforce 07-08

roy-hekkens

De prijsstijging van de drankbonnen is natuurlijk niet leuk, maar niet geheel onverwacht. Volgens mij was Werchter zo’n beetje het enige festival waar de consumpties nog 2,50 waren. De rest (Pinkpop, BKS, Lowlands, Pukkelpop. DTRH weet ik niet) zat al op minimaal 2,75 toch?

Wessel

Als ik ‘The XX tour 2019’ intypt bij Google, krijg ik o.a. tournieuws van Take That, Peter Andre en Celine Dion.
    Misschien dan maar 1 van hen met potlood opschrijven ?

Maar the XX samen met Mumford and Sons zou mij wel wat lijken.

Ik denk niet dat we The XX gaan zien komend jaar. De afgelopen twee jaar zaalshowtjes, festivals, optredens in Azie. De cirkel is rond op naar het volgende album.
    Misschien iets van Jamie in de tussentijd?

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

25 berichten aan het bekijken - 926 tot 950 (van in totaal 3265)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.