Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 1814 reacties, heeft 160 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  mattman 1 uur, 24 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 1815)
  • Auteur

Timmetje

Dat komt omdat het er meer op lijkt dat mensen het niet niks vinden omdat ze het kennen, maar eerder er zonder er naar te luisteren het afdoen als slecht. Dat snap ik nooit echt.

HollandiaFCB

Apart dat zo weinig mensen hier openstaan voor Kendrick Lamar. Die lopen echt een fantastisch optreden mis.

Ik zit in kamp Dennis, schijtmuziek. Nou vind ik alle hiphop schijt.. dus dan kan het mij m’n reet roesten hoe goed die show wel niet moet zijn

Alle hiphop schijt vinden is hetzelfde als alle rockmuziek schijt vinden…. vrij onlogisch want niets is hetzelfde

Ja sorry, maar als ik heb er gewoon een hekel aan. Zet de radio ook altijd op een andere zender als ik die onzin weer hoor

LL: 2011
    PP: 2012, 2016
    RW: 2015, 2017

bcmrmaybe

Jongens…niet getreurd over het wel of niet interessant zijn van de headliners.

RW heeft altijd een heel gedegen undercard. Ik ga er van uit dat er voor elk wat wils is.

Plus de line-up van 2018 wordt lastig om ooit te overtreffen. Het kan niet altijd feest zijn voor iedereen.

Oh, Harvey, Harvey
    Harvey the Wonder Hamster
    He doesn't bite and he doesn't squeal
    He just runs around on his hamster wheel
    Harvey, Harvey
    Harvey the Wonder Hamster
    Hey, Harvey!

DJTHOMASTY

En Kendrick Lamar op boutique? Dan kunnen de fans een kaartje kopen en worden anderen er ook niet door getergd … mooie middenweg vind ik persoonlijk (laten we Lana Del Rey daar dan ook meteen achterlaten)

Timmetje

Ik zie liever Rammstein op Boutique.

pretparkfan

Best tevreden met P!nk, alleen wat vreemd dat ze op donderdag staat. Ik had haar eerder bij Mumford & Sons verwacht, waardoor zowel donderdag als zondag vrij bleven voor de echt grote namen op de affiche. Enfin, afwachten wat er nog bijkomt op donderdag en zaterdag. Rammstein lijkt mij wel uitgesloten stilaan, tenzij die plots op de zondag zouden staan.

Waar komt het gerucht Coldplay vandaan?

Dr. Hannibal

En Kendrick Lamar op boutique? Dan kunnen de fans een kaartje kopen en worden anderen er ook niet door getergd … mooie middenweg vind ik persoonlijk (laten we Lana Del Rey daar dan ook meteen achterlaten)

Dan zou Greg niet hinten op Werchter…

Opvallend hoe fanatiek sommigen hier KL verdedigen, omdat sommigen het niks vinden. Alsof je het niet slecht mag vinden.

Ach, is dat zo opvallend? De man is ontzettend populair en wordt daarbij enorm geprezen door muziekcritics. Logisch dat hij op een forum voor muziekliefhebbers fanatiek verdedigd wordt. Ik ben eerder verbaasd dat er onder festival publiek zoveel weerstand tegen hem is. En wat @timmetje ook zegt, velen lijken het af te schrijven op genre alleen in plaats van op zijn muziek zelf. Er is zoveel te vinden in de categorie hiphop, scheer dat niet over een kam. Zijn er dan zoveel verstokte rockfans hier? Open your mind!

neracroft

P!nk is nu wel als headliner bekend gemaakt, maar dat mag je bij RW wel met een korrel zout nemen. Denk dat bands als Arcade Fire, Queens Of The Stone Age, Nick Cave,… ook wel allemaal bekend werden gemaakt als headliner als ik me niet vergis?

En zeker de donderdag is altijd de moeilijkste dag om uit te verkopen, daarom doen ze daar vaak extra moeite heb ik het gevoel.
    2018: Gorillaz + Queens Of The Stone Age
    2017: Kings Of Leon + Arcade Fire
    2016: Paul McCartney + Ellie Goulding
    2015: Foo Fighters + Florence
    2014: Metallica + Placebo( en Skrillex erna)
    2013: Green Day + The National (en Netsky erbij)

Dat zijn toch altijd sterke combo’s en/of grote headliners op zich! Dus ik durf er geld op te zetten dat er nog een grotere act na P!nk komt (Foo Fighters of Muse ofzo).

Timmetje

Exactly! Er zit een hele hoop troep tussen de hiphop, maar hetzelfde geldt voor rock en pop.

Ik schrijf het hele rockgenre ook niet af puur door Kensington…. 😆

James

Ben ik de enige die P!nk echt vreselijk vindt?
    Mogen ze van mij wel even compenseren met iets als The Strokes als co-headliner & Bon Iver in The Barn..

Nee hoor, sluit ik me helemaal bij aan! Wat vind jij van Mumford & Sons?

Mwah, die kan ik nog wel hebben, vind ik zelf nog best relevant, maar P!nk vind ik echt een school voorbeeld van vergane glorie, ordinaire popmuziek in het zelfde rijtje met bands als Maroon 5 e.d.
    Mumford & Sons heeft nog wel iets wat hun onderscheidt van dit soort groepen.
    The Cure is dan weer een hele goede boeking imo.

Je noemt Pink vergane glorie, terwijl ze recent nog verschillende hits heeft gehad. En noemt dan zelf the strokes. Tja.

The Strokes heeft een vrij hoog cult-gehalte, en zal dus altijd relevant blijven bij een bepaald publiek, zéker het publiek dat naar een Werchter gaat. P!nk maakt ordinaire popmuziek, of je er nou van houdt of niet, niks meer niks minder. Ze zal zeker populair zijn, maar ik heb de laatste jaren nooit iets van P!nk gehoord (zal wel aan mij liggen als ze blijkbaar zulke gigantische hits heeft gehad) maar ik vind er niks aan en vind het persoonlijk niet een echte Werchter naam. Een naam als Ed Sheeran kan ik dan nog wel een keer begrijpen, omdat die zo waanzinnig populair is en je die muziek continu hoort, maar P!nk? Nee hoor.
    Bovendien hebben The Strokes al bijna zes jaar geen album uitgebracht, maar als zij gaan touren is daar echt wel veel animo voor hoor, dat zag je toen ze op Lollapalooza South America stonden een paar jaar geleden. Bovendien hebben The Strokes een grote invloed gehad op hedendaagse grote bands, in tegenstelling tot huis-tuin & keuken zangeres P!nk.

Indiaantje89

Je hebt echt onder een steen gelegen betreft Pink!

James

Ik luister niet naar 3FM en dat soort troep..

Indiaantje89

Als of dat alleen 3FM was…. Pink is in alle opzichten relevanter dan The Strokes of The Cure, los wat je er kwalitatief van mag vinden.

James

Als of dat alleen 3FM was…. Pink is in alle opzichten relevanter dan The Strokes of The Cure, los wat je er kwalitatief van mag vinden.

Ligt toe hoe een zangeres, die (als ik haar youtube views erbij pak) helemaal niet zulke grote hits heeft gehad (Big Shaq pakt meer views dan het hierboven genoemde ‘What About Us’) relevanter is dan twee rock-acts die een gigantische invloed hebben gehad op de hedendaagse muziek, grote hits hebben gehad en daarbij een veel uniekere sound neergezet hebben dan P!nk.

Dr. Hannibal

Komt die relevantie discussie weer… Ik sympathiseer sowieso met James hier, heb ook niet het gevoel dat Pink nog heel veel betekent tegenwoordig. Maar dat komt ook omdat dat soort muziek volledig langs mij heen gaat en ik dus eigenlijk geen idee heb van hoe relevant het is. Wat ik wil zeggen: het is voor 1 persoon met een bepaalde muzieksmaak erg lastig om te zeggen dat een artiest niet relevant is, simpelweg omdat jij niks van die artiest hebt gehoorde de laatste jaren. Een boekingskantoor bekijkt gewoon allerlei verkoop data en andere cijfers, en heeft zo een veel beter beeld van wat relevant is (lees: tickets verkoopt) dan wij met zn allen bij elkaar. Dus ja, Pink bashen op smaak, prima! Pink bashen op relevantie, niet echt zinvol.

Timmetje

Mogen ze van mij wel even compenseren met iets als The Strokes als co-headliner & Bon Iver in The Barn..

Mwah, die kan ik nog wel hebben, vind ik zelf nog best relevant, maar P!nk vind ik echt een school voorbeeld van vergane glorie, ordinaire popmuziek in het zelfde rijtje met bands als Maroon 5 e.d.

Je noemt Pink vergane glorie, terwijl ze recent nog verschillende hits heeft gehad. En noemt dan zelf the strokes. Tja.

The Strokes heeft een vrij hoog cult-gehalte, en zal dus altijd relevant blijven bij een bepaald publiek, zéker het publiek dat naar een Werchter gaat. P!nk maakt ordinaire popmuziek, of je er nou van houdt of niet, niks meer niks minder. Ze zal zeker populair zijn, maar ik heb de laatste jaren nooit iets van P!nk gehoord (zal wel aan mij liggen als ze blijkbaar zulke gigantische hits heeft gehad) maar ik vind er niks aan en vind het persoonlijk niet een echte Werchter naam. Een naam als Ed Sheeran kan ik dan nog wel een keer begrijpen, omdat die zo waanzinnig populair is en je die muziek continu hoort, maar P!nk? Nee hoor.
    Bovendien hebben The Strokes al bijna zes jaar geen album uitgebracht, maar als zij gaan touren is daar echt wel veel animo voor hoor, dat zag je toen ze op Lollapalooza South America stonden een paar jaar geleden. Bovendien hebben The Strokes een grote invloed gehad op hedendaagse grote bands, in tegenstelling tot huis-tuin & keuken zangeres P!nk.

Pink maakt alles behalve ordinaire popmuziek.
    En wat is er uberhaupt ordinair aan popmuziek?

Zullen we de discussie weghouden van smaak als het gaat om relevantie? Want dan kom je nergens.

James

Pink maakt alles behalve ordinaire popmuziek.
    En wat is er uberhaupt ordinair aan popmuziek?

Zullen we de discussie vooral blijven voeren op relevantie en eventuele spot en niet op kwestie van smaak?

Is mijn mening, als jij The Strokes ordinaire rock zou vinden, is dat helemaal prima!

Timmetje

Da’s allemaal best, maar dat heeft verder niets met de relevantie te maken.

bornlivedie

Ligt toe hoe een zangeres, die (als ik haar youtube views erbij pak) helemaal niet zulke grote hits heeft gehad (Big Shaq pakt meer views dan het hierboven genoemde ‘What About Us’) relevanter is dan twee rock-acts die een gigantische invloed hebben gehad op de hedendaagse muziek, grote hits hebben gehad en daarbij een veel uniekere sound neergezet hebben dan P!nk.

Tja… Lastig… Als je kijkt naar Spotify streams, lijkt ze het in ieder geval al beter te doen dan Muse en doet ook niet onder voor bijvoorbeeld The Killers.
    Ze is in ieder geval al steviger dan de gemiddelde popzangeres.
    Wellicht profiteert ze iets van dat ze meer vrouwen tussen de headliners hebben willen staan.

James

Da’s allemaal best, maar dat heeft verder niets met de relevantie te maken.

Heb volgens mij, naast het geven van mijn mening, heel duidelijk uitgelegd (met feiten) waarom The Strokes & The Cure relevanter zijn.

Timmetje

Ik heb geen feiten gezien….

Diego123

Ongeacht wat iedereen hier vindt van de reeds bekendgemaakte artiesten, is het onmogelijk om onder stoelen en banken te steken dat de aankondigingen op minder gejuich onthaald worden dan de afgelopen jaren toen er bij elke aankondiging een veel groter ‘YES’ klonk op dit forum EN onder de aankondigingen op sociale media dan dit jaar. Ik denk dat ze dit bij RW en Live Nation ook wel beseffen en ons gaan proberen te plezieren met een sterke undercard!
    Er touren nu eenmaal minder grote (rock)namen en uit die beperkte poel zal RW wel weer het maximum uit halen, zoals elk jaar!

Persoonlijk dan: ikzelf word ook niet meteen warm van M&S en Pink. The Cure spreekt me wel aan, maar is nu niet de naam waarbij ik een apart kaartje voor zou kopen. Dus voorlopig blijf ik ook op mijn honger zitten, maar ik blijf hoopvol!

James

Ik heb geen feiten gezien….

– The Cure & The Strokes hebben enorme invloed gehad op hedendaagse muziek. = feit.
    – The Cure & The Strokes hebben net zo goed hits gehad. = feit.
    – The Cure & The Strokes hebben een cult-gehalte om hun heen hangen. = feit.

Edit: Let bijvoorbeeld eens goed op op Rockfestivals, je struikelt over de mensen met The Strokes shirtjes aan…

Indiaantje89

2x “gehad” en “cuit”…

Begin dan gewoon niet over relevantie wil je….

James

2x “gehad” en “cuit”…

Begin dan gewoon niet over relevantie wil je….

De definitie van relevant is ‘Van grote betekenis’ als jij een enorme invloed hebt gehad op bands dan ben je toch ‘van grote betekenis’…

25 berichten aan het bekijken - 651 tot 675 (van in totaal 1815)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.