Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 741 reacties, heeft 106 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Lynette 2 uur, 57 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 742)
  • Auteur

Falladain

Ik denk toch dat Werchter met M&S een goede headliner te pakken heeft hoor. Die mannen verkopen de Ziggodome ook gewoon uit in no-time en afgaande op de reviews van Pukkelpop blijken die ook live verbeterd te zijn. Zelf zal ik niet snel 60 euro neerleggen om M&S te zien, maar op een festival zal ik er zeker bij zijn. Een beetje meezingen met de hits met een paar biertjes op is altijd leuk. Helpt dan ook wel dat mijn zus de oude platen van M&S grijs heeft gedraaid, dus ik alle nummers indirect wel een beetje ken.

Ben benieuwd wat er volgende week wordt aangekondigd. Hopen natuurlijk op wat nieuwe namen in het nu nog vrij magere geruchten circuit.

Rock Werchter 2016, 2017
    Appelpop 2015, 2016, 2017

6+

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Als ze Foo Fighters kunnen boeken, doen ze het. Is een garantie dat die dag uitverkoopt, zo zijn er niet te veel.

1+

Falladain

En Werchter zou het zelfs kunnen verkopen als ‘2017 was als goedmakertje voor 2015, dit keer staan ze er gewoon omdat het 2019 is.’ Zeker met weinig mogelijke headliners die touren in 2019 lijkt het me inderdaad mogelijk dat Werchter ze gewoon weer boekt.

Neemt niet weg dat het echt een zwaktebod is aangezien ze er pas geleden nog stonden en dat ik er zelf helemaal niet op zit te wachten

Rock Werchter 2016, 2017

0

Paddy

Neemt niet weg dat het echt een zwaktebod is aangezien ze er pas geleden nog stonden en dat ik er zelf helemaal niet op zit te wachten

Een zwaktebod, omdat jij er niet op zit te wachten? 🀨
    Neem aan dat Herman dit forum leest en nu met Dave zit te bellen: β€œja, sorry, het gaat niet door. Falladain zit er niet op te wachten.” 😘

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

4+

Paddy

Zou er van de 2 Duitse Southside & Hurricane festival line-ups nog wat tussen zitten?
    Line up Festivals

Deze lijken mij wel kanshebbers. De rest ken ik niet zo, dus misschien zit daar ook wat tussen.

Me First and the Gimme Gimmes
    The Wombats
    Enter Shikari
    Frank Turner & The Sleeping Souls
    Papa Roach
    The Cure βœ…
    Mumford & Sons βœ…
    Foo Fighters

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

1+

Magical12

Zou er van de 2 Duitse Southside & Hurricane festival line-ups nog wat tussen zitten?
    Line up Festivals

Deze lijken mij wel kanshebbers. De rest ken ik niet zo, dus misschien zit daar ook wat tussen.

Me First and the Gimme Gimmes
    The Wombats
    Enter Shikari
    Frank Turner & The Sleeping Souls
    Papa Roach
    The Cure βœ…
    Mumford & Sons βœ…
    Foo Fighters

En The Streets, toch? πŸ™‚

PKP: 2005,2006,2007,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016, 2017
    RW: 2008,2009,2010,2011,2012,2015,2016, 2017, 2018

1+

Falladain

…

Een zwaktebod, omdat jij er niet op zit te wachten? 🀨
    Neem aan dat Herman dit forum leest en nu met Dave zit te bellen: β€œja, sorry, het gaat niet door. Falladain zit er niet op te wachten.” 😘

Oei, heb het inderdaad wel een beetje verkeerd verwoord ja πŸ˜† . Moest wel even grinniken toen ik je bericht las. Aan de andere kant, als Herman meeleest en de line-up op mij afstelt zal er best wel wat leuks staan hoor, maak je daar maar geen zorgen over πŸ˜‰

Bedoelde dat het niet weg neemt dat ik er niet op zit te wachten. Niet dat het door mijn mening een zwaktebod is

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 3 uur geleden door  Falladain.

Rock Werchter 2016, 2017

2+

Kereltje

Niet vergeten dat FF ook al weken het grootste gerucht is voor Reading & Leeds. Dat + nog steeds dezelfde tour als bij hun vorige Werchterpassage + Pukkelpop dat niet voor eender welke reden van data zal wijzigen = voorlopige conclusie dat we FF op Pukkelpop gaan terugzien.

Het is ook nog vroeg om te concluderen dat het headlineraanbod dit jaar wat tegenvalt. Hoe vaak zijn er de vorige jaren al nieuwe sterke namen opgedoken in pakweg december/januari?

2+

DennisvdBr
    Moderator

Het is ook nog vroeg om te concluderen dat het headlineraanbod dit jaar wat tegenvalt. Hoe vaak zijn er de vorige jaren al nieuwe sterke namen opgedoken in pakweg december/januari?

Headliner aanbod gaat vast niet tegen vallen.
    Wellicht nog onverwachte verrassingen, dan nog hopen dat het je voorkeur is…
    Afwachten, want je kan niet altijd krijgen wat je wil…

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

1+

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

DennisvdBr hint naar The Rolling Stones!

6+

gguuss

Of Justice.

Justice heeft op instagram laten weten dit decenium niet meer te gaan spelen.

Ik dacht dat dat was omdat ’t anders gewoon te laat wordt. Als je een act op het hoofdpodium tot 2 Γ  3u ’s nachts laat spelen dan moet ook het personeel/vrijwilligers tot minstens zo laat blijven werken om die productie af te breken, het festival op te ruimen enzovoorts.. En dat 4 dagen lang, dat gaat wegen. Moest je die klok willen vervroegen dan speelt je headliner nog voor een deel in het licht en je subheadliner gewoon helemaal, wat ook niet echt de bedoeling is, denk ik (daarbij is het volgens mij ook zo dat bepaalde artiesten meer prioriteit zullen krijgen als anderen). Daarnaast is de Barn groot genoeg geworden om daar tegenwoordig elektronische acts neer te poten en het hoofdpodium vrij te laten voor headliners. Dit jaar stond onder andere Marshmello en Parov Stelar en vorig jaar bv. The Chainsmokers in de Barn al hadden die qua grootte ook best kunnen afsluiten of dienen als party-act.

Thanks voor de newsflash rondom Justice, niet geweten. Jammer wel, ijzersterke show was dat zeg. Vorig jaar op Ostrava en dit jaar op We are Electric gezien.
    Ik kan me wel in je uitleg vinden. Mijn allereerste festivaldag ooit was achtereenvolgens QOTSA – Linkin Park – Chemical Brothers. Waarbij Linkin Park al in het donker stond en CB toch zeker tot half 3 aan het draaien waren geloof ik. Het kΓ‘n dus wel!

Rock Werchter 11 - 13 - 14 - 15 | Pukkelpop 13 - 14 | Sziget 15 | Lowlands 16 - 17 - 18 | Down the Rabbit Hole 16 - 17 -18 | Colours of Ostrava 17 | Best Kept Secret 18 | We are Electric 18

0

Greg

damn

8+

mattman
    Moderator

damn

Lijkt me duidelijk. Kendrick na M&S? 😊

Zou het een heel toffe naam vinden in ieder geval.

0

Bas Gerrits

lijkt me inderdaad een duidelijke hint op Kendrick!

Ik blijf ook nog hopen op the strokes, verschenen een paar dagen terug samen in een mean tweets video van jimmy kimmel

0

Joslittel

damn

Zou deze zo makkelijk zijn? Die 7 na’s had niemand goed

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

2+

mattman
    Moderator

damn

Zou deze zo makkelijk zijn? Die 7 na’s had niemand goed

Ik ga er toch vanuit dat die ‘na na’s’ slaan op een act die nog moet aangekondigd worden. Met Mumford heeft het in ieder geval niets te maken denk ik. Gok nog steeds dat Greg Pink bedoelt.

En bij Damn kan ik niet echt op iets anders dan Kendrick komen dat niet te ver gezocht is… Maar goed: eerst nog maar eens zien of er nog eens een voorspelling van de Greg daadwerkelijk uitkomt.

3+

Timmetje

Kendrick zou te gek zijn

0

ChiquitaChaser

Ik denk eigenlijk aan:

Tame Impala – Coldplay
    Florence + The Machine – The Cure
    iets waar we nog niet vanaf weten – Mumford & Sons
    Vampire Weekend – Muse

Als je @Yannick zijn lijstje bekijkt (wat volgens de gangbare geruchten grotendeels wel eens zou kunnen kloppen) dan kan je toch niet spreken van een zwakke Headliner lichting ?
    Zijn één voor één headliner waarvoor de grote festivals direct voor tekenen.

Maar denk dat, zoals iemand hier ook al aangehaalde, wij wel een beetje verwende nesten zijn op dit gebied… πŸ˜‰

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 15 uur geleden door  ChiquitaChaser.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 15 uur geleden door  ChiquitaChaser.
    0

jarne

https://clashfinder.com/s/rw19j/
    Ben ook maar eens een clashfinder aan het maken:)
    Nog veel TBA’s maar geef maar al wat commentaren πŸ˜€

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18 NOS: '13
    PKP: '12',13,'14,'15,'16 MSQUARE: '11

1+

mattman
    Moderator

Ik denk eigenlijk aan:

Tame Impala – Coldplay
    Florence + The Machine – The Cure
    iets waar we nog niet vanaf weten – Mumford & Sons
    Vampire Weekend – Muse

Als je @Yannick zijn lijstje bekijkt (wat volgens de gangbare geruchten grotendeels wel eens zou kunnen kloppen) dan kan je toch niet spreken van een zwakke Headliner lichting ?
    Zijn één voor één headliner waarvoor de grote festivals direct voor tekenen.

Maar denk dat, zoals iemand hier ook al aangehaalde, wij wel een beetje verwende nesten zijn op dit gebied… πŸ˜‰

Ja, die lineup zal voor de cijfertjes (€€€) zeker niet zwak zijn. Schueremans zal wel in zijn handjes wrijven en roepen dat het top is. Maar naar het bedienen van bepaalde doelgroepen is dit toch niet zo geweldig vind ik. Vooral mensen die houden van harde gitaren als zij die houden van alternatievere (ik probeer niet ‘kwalitatieve’ te roepen) headliners worden minder goed bediend. Ik heb het al gezegd: Coldplay Γ©n Mumford Γ©n Muse (Γ©n Florence) op 1 affiche lijkt me gewoon too much. Meer vorm dan inhoud. Want Coldplay en Muse zijn, los van het geheel gezien, zeker geweldige boekingen. Zou voor mij en de mensen rondom mij vooral doen hopen dat er in de Barn scherper wordt geprogrammeerd.

Besef ook maar al te goed dat ik met de lineup van 2018 rotverwend ben. Iets als Gorillaz/QOTSA/Nick Cave/AM/Jack White/Pearl Jam/Nine Inch Nails/Anderson Paak/David Byrne op 1 lineup gaat nooit meer gebeuren vrees ik. En iets dat in de buurt komt van die fantastische zondag al helemaal niet. We zien wel. Ik denk dat er nog wat verrassingen gaan bijkomen onder de headliners. Benieuwd wat volgende week ons brengt. πŸ™‚

1+

Yannick

Zou Pink inderdaad ook maar opschrijven, hoe vreemd dat ook klinkt anno 2018.. Als sub voor Coldplay ziet dat er zo gek nog niet uit.. Maar dan zoek ik de tenten wel op (als ik binnengeraak tenminste πŸ‘Ώ ).

Major Lazer en Netsky.. Ik weet het niet, misschien komt Flume tegen volgend jaar wel alweer terug, dan zie ik die liever afsluiten dan Diplo met z’n twerkende danseressen of Netsky met z’n ronduit platte drum ’n bass-sound.

https://www.concertarchives.org/arcuse // https://rateyourmusic.com/~arcuse
    Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

2+

jarne

Zou Pink inderdaad ook maar opschrijven, hoe vreemd dat ook klinkt anno 2018.. Als sub voor Coldplay ziet dat er zo gek nog niet uit.. Maar dan zoek ik de tenten wel op (als ik binnengeraak tenminste πŸ‘Ώ ).

Major Lazer en Netsky.. Ik weet het niet, misschien komt Flume tegen volgend jaar wel alweer terug, dan zie ik die liever afsluiten dan Diplo met z’n twerkende danseressen of Netsky met z’n ronduit platte drum ’n bass-sound.

Zou ook veel liever Flume hebben πŸ™‚ maar Netsky is weer al even geleden op Werchter en komt in januari met 2 nieuwe platen (of 1 dubbel album). En Major Lazer zouden ook komen met een nieuwe, dus lijken mij logischer. Maar fingers crossed voor Flume i.p.v. Major Lazer πŸ™‚

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18 NOS: '13
    PKP: '12',13,'14,'15,'16 MSQUARE: '11

0

mattman
    Moderator

Mooie clashfinder. 😊 Netsky zie ik in ieder geval niet snel meer de main afsluiten. Is die niet serieus afgegleden? Een tent zou wel nog kunnen.

The Cure in het daglicht is ook te bizar voor woorden. Als er 1 act is die echt in het donker moet, dan zijn het zij. Heb op YouTube een filmpje gezien vanop Pinkpop en dat zag er heel, heel raar uit in het daglicht.

1+

Yannick

Aankondiging van P!nk voor dinsdagmorgen?

https://www.concertarchives.org/arcuse // https://rateyourmusic.com/~arcuse
    Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

0

colint

<iframe id=”twitter-widget-0″ scrolling=”no” allowtransparency=”true” allowfullscreen=”true” class=”twitter-tweet twitter-tweet-rendered” style=”position: static; visibility: visible; display: block; width: 550px; height: 466.133px; padding: 0px; border: medium none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;” data-tweet-id=”1051140735842414593″ title=”Twitter-tweet” frameborder=”0″></iframe>
    <script async=”” src=”https://platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>

Aankondiging van P!nk voor dinsdagmorgen?

Ze staat op 16 juni in de Amsterdam Arena. Is een losse show in BelgiΓ« dan niet ook een stuk logischer? Misschien Werchter Boutique?

0
25 berichten aan het bekijken - 526 tot 550 (van in totaal 742)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.