Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4383 reacties, heeft 227 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Everyknight 3 uur, 2 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3926 tot 3950 (van in totaal 4384)
  • Auteur

Michiel

Heb toch ook maar even de frustratie van me af geschreven in een mail aan RW. Pech met boekingen kan gebeuren, maar de druppel was voor mij de verklaringen voor de halve dag. Enfin, over de drive in show van pink en de schoolvakantie is hier al genoeg gezegd. Zó fijn dat RW rekening houdt met de verkeersdrukte, echt heel sympathiek om het programma in te korten… Grmbl!

Lowlands 02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 Rock Werchter 98-13-14-15-16-17-18-19 Pinkpop 94-99-14 WAE 17-19

xydroh

naar welk email adres sturen jullie die mails? denk dat ik ook wel eentje zal schrijven, er zal maar actie komen als er genoeg reactie komt.

Michiel

Ik heb het contactformulier op de site gebruikt.

Lowlands 02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 Rock Werchter 98-13-14-15-16-17-18-19 Pinkpop 94-99-14 WAE 17-19

Bart

Zo, het is weer vrijdag. Nieuwe namen om 16u?
    Er missen volgens mij nog namen voor de donderdag, en wellicht komt er nog een mooie sub- of coheadliner voor de zondag?

Oh wacht…

🙁

dennisf

Zet Test-Aankoop even in CC, dan volgen zij het misschien verder op 😉

RW 2011-2012-2013-2015-2016-2018; PKP 2013-2014-2015-2016-2017-2018 ; Pinkpop 2017; Dour 2014-2015-2016-2017; Crammerock 2017-2018; TW Classic 2012-2017-2018; TML 2015-2016-2017; Les Ardentes 2016-2017

xydroh

Bij deze heb ik ook het contactformulier ingevuld, hopende dat dit toch iets zou uithalen.

Paddy

Zo, het is weer vrijdag. Nieuwe namen om 16u?
    Er missen volgens mij nog namen voor de donderdag, en wellicht komt er nog een mooie sub- of coheadliner voor de zondag?

Oh wacht…

Too soon.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

jefferke

Met Pinks dj die altijd speelt zal het programma op the Brewery ook niet kunnen opstarten zeker?

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

jarne

Met Pinks dj die altijd speelt zal het programma op the Brewery ook niet kunnen opstarten zeker?

vermoed van niet 🙁 heel wat minder sfeer op de donderdag, wordt een dagje in mineur

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19 NOS: '13
    PKP: '12',13,'14,'15,'16 MSQUARE: '11

veteraan

Ik heb een paar dagen geleden mijn klachten over die vreselijke donderdag en de misleiding van de organisatie al geuit via een contactformulier…kreeg exact het zelfde niets zeggende antwoord als andere mensen op dit forum. We hoeven niks meer te verwachten van hun kant. Ik ga in ieder geval volgend jaar niet meer en dat na 20 jaar trouw bezoek

TW 94/95/98/99
    RW 01/02/03/04/05/06/07/08/10/11/12/13/14
    15/16/17/18
    PKP 08/09/10/11/12
    LL 99

Bert

Ik heb een paar dagen geleden mijn klachten over die vreselijke donderdag en de misleiding van de organisatie al geuit via een contactformulier…kreeg exact het zelfde niets zeggende antwoord als andere mensen op dit forum. We hoeven niks meer te verwachten van hun kant. Ik ga in ieder geval volgend jaar niet meer en dat na 20 jaar trouw bezoek

vooropgesteld baal ik ook van de donderdag en en mindere line-up dan ik hoopte. Maar als je 20 jaar een tevreden bezoeker bent geweest en nu er een minder jaar tussen zit en dan gaat schrijven dat je volgend jaar niet meer komt, mag ik dat raar vinden?

TettenVogel

Gisterenavond heb ik het met maten over Werchter gehad, de meesten hadden het nog niet eens door dat de donderdag een halve dag is.

GMM 11-12-13-15-17-18-19 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18
    Ik heb geen bronnen.

mattman
    Moderator

Gisterenavond heb ik het met maten over Werchter gehad, de meesten hadden het nog niet eens door dat de donderdag een halve dag is.

Denk dat dat bij velen ook pas zal doorsijpelen als de timetable er is…

I am not in Kansas
    Where I am, I don't know where

Kereltje

Ik denk dat het grote publiek ook misschien wat overschat wordt. We hebben het vaak over dit type bezoekers in het Pinkpoptopic, maar op RW vind je eveneens duizenden mensen die sowieso gaan uit traditie, of die een combi kopen voor 8 goede acts en “de sfeer”.

Die mensen zijn meer bezig met de prijs van een drankbon dan met de ratio leuke acts/toegangsprijs. Laat staan dat ze kwade mails naar de organisatie sturen omdat ze de donderdag 2-3 acts minder gaan kunnen zien.

Kesselman

en laten we eerlijk zijn.
    hoeveel van de bezoeker zijn al voor 14 u op het terrein op donderdag?

geen slope, jammer.
    later beginnen , jammer
    enkel het feit dat t hoofdpodium zeeer mager bezet is vind ik wel een punt van aandacht
    maar iedereen zal op die donderdag een prima route kunnen uitstippelen als t blokkenschema er is.

dus geef werchter een keer credit en zeur niet zo

Joe

geen slope, jammer.
    later beginnen , jammer
    enkel het feit dat t hoofdpodium zeeer mager bezet is vind ik wel een punt van aandacht
    maar iedereen zal op die donderdag een prima route kunnen uitstippelen als t blokkenschema er is.

Het is niet alleen later beginnen maar heel waarschijnlijk ook vroeger stoppen door die halve programmering, belachelijk zwak programma op de main, inderdaad een heel podium schrappen voor een kermis act en of dat laatste voor iedereen van pas is betwijfel ik ook zeer hard.
    Voor mij bv. is enkel Elbow, Richard Ashcroft en eventueel Charlotte Gainsbourg de moeite waard om te zien, neen die donderdag valt echt niet meer te redden.
    Tenzij ze bij Rock Werchter terug komen op hun beslissingen.

cloudyshoes

geen slope, jammer.
    later beginnen , jammer

Kritiek hebben op festival dat in het geniep minder waarde geeft voor je al dure ticket? Hoe durven we! Die arme Werchter toch…

gesp

geen slope, jammer.
    later beginnen , jammer

Het is niet alleen later beginnen maar heel waarschijnlijk ook vroeger stoppen door die halve programmering, belachelijk zwak programma op de main, inderdaad een heel podium schrappen voor een kermis act en of dat laatste voor iedereen van pas is betwijfel ik ook zeer hard.
    Voor mij bv. is enkel Elbow, Richard Ashcroft en eventueel Charlotte Gainsbourg de moeite waard om te zien, neen die donderdag valt echt niet meer te redden.

Daar komt bij dat al die genoemde acts in tenten met een beperkte capaciteit staan.

Nu het programma op mainstage dusdanig zwak is dat (heel) veel bezoekers liever de acts in een tent zien betekent dit volle tenten en wachttijden, waardoor je effectief de helft van het programma alsnog niet kunt zien omdat je de tent niet meer binnenkomt. Donderdag heeft een aantrekkelijke line-up in de Barn en Klub C, maar dat wordt wel enigszins verpest door dit vooruitzicht.

Hier had Rock Werchter wel wat meer over mogen nadenken, in plaats van zich druk te maken over de congestie op de wegen naar Werchter op donderdag..

R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17, LL: 18, ESNS: 18 19, LGW :18.

mattman
    Moderator

geen slope, jammer.
    later beginnen , jammer

Daar komt bij dat al die genoemde acts in tenten met een beperkte capaciteit staan.

Nu het programma op mainstage dusdanig zwak is dat (heel) veel bezoekers liever de acts in een tent zien betekent dit volle tenten en wachttijden, waardoor je effectief de helft van het programma alsnog niet kunt zien omdat je de tent niet meer binnenkomt. Donderdag heeft een aantrekkelijke line-up in de Barn en Klub C, maar dat wordt wel enigszins verpest door dit vooruitzicht.

Hier had Rock Werchter wel wat meer over mogen nadenken, in plaats van zich druk te maken over de congestie op de wegen naar Werchter op donderdag..

Hier heb ik dus ook schrik voor. Trek me op dat ik op de eerste dag tenimnste wel op aan mooie shows van Gainsbourg, Brockhampton, Elbow en Ashcroft kan zien, maar vrees dat die tenten al een half uur voor aanvang ramvol gaan zitten, wanneer godbetert Vance Joy het ‘alternatief’ voor de main is. Dat er geen Slope is om het volk te verdelen (en waarschijnlijk ook geen Joe Piler), gaat niet helpen….

Man man. 🙁 Benieuwd wat ze gaan doen wanneer het timetable komt. Idealiter komt er nog wat tussen Vance Joy en Bastille, van bepaalde grootte. En schuift er nog iets bij voor of na Elbow. Of overtuigen ze Pink dat die DJ echt not done is, en ze toch wat op de Slope kunnen zetten. Gaat allemaal niet gebeuren natuurlijk, maar kom.

I am not in Kansas

Dr. Hannibal

geen slope, jammer.
    later beginnen , jammer

Prachtig fenomeen altijd, mensen die zich storen aan het feit dat mensen zich kritisch opstellen. Op een forum. Kom op zeg.

En wat de credit betreft: er zijn genoeg enthousiaste reacties geweest op eerdere aankondigingen, en ook in de laatste aankondiging ontdek ik steeds meer pareltjes. Uiteindelijk staan er onder de streep genoeg mooie namen om mij een ticket te doen kopen. En dat zijn uiteindelijk de enige credits waar Werchter wat om geeft. Complimenten hier op het forum hebben ze niks aan. Kritiek op zaken die tegenvallen of niet door de beugel lijken te kunnen, komt echter wel degelijk binnen. Dus kan het zin hebben om kritisch te zijn. En uiteindelijk is het ook heel therapeutisch om even gezamelijk de frustratie van je af te schrijven 😉

dinofest

dus we kunnen ons op donderdag zelfs niet gaan bezatten in de brewery?

mattman
    Moderator

dus we kunnen ons op donderdag zelfs niet gaan bezatten in de brewery?

Lekker tijdens Pink in één van de Apero’s hangen.

I am not in Kansas

daanvandingenen

later beginnen , jammer

Een halfuur na de deuren opengaan sta ik elke dag op de wei, zodat ik nog rustig een half uur de tijd heb op de wei vooraleer het eerste concert begint. En daar blijf ik mooi tot de laatste act eindigd. Dus ja, ik vind het wel meer dan jammer dat die dag misschien pas om 5 ipv 1 begint.

Rock Werchter 14, 16, 17, 18, 19 / Pukkelpop 12, 13, 14, 15, 16, 17 / Dour 18 / Arras Main Square 11 Crammerock 14, 16, 17

Rockbeer

Een halfuur na de deuren opengaan sta ik elke dag op de wei, zodat ik nog rustig een half uur de tijd heb op de wei vooraleer het eerste concert begint. En daar blijf ik mooi tot de laatste act eindigd. Dus ja, ik vind het wel meer dan jammer dat die dag misschien pas om 5 ipv 1 begint.

Wow, hoe doe je dat? Mijn poten en rug zijn helemaal gesloopt vanaf dag 2…

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

mattman
    Moderator

Op de eerste dag ben ik er meestal ook erg vroeg bij, ook al rond 13u. Ben dan nog fris en fruitig en heb er meestal veel zin in. 🙂

I am not in Kansas

25 berichten aan het bekijken - 3926 tot 3950 (van in totaal 4384)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.