Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4383 reacties, heeft 227 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Everyknight 3 uur, 26 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3726 tot 3750 (van in totaal 4384)
  • Auteur

rockplease

Het is officieel Rock Werchter gaat zijn naam veranderen.
    Vanaf volgend jaar wordt het Pop Werchter!

Beste schuer,
    Je laat uw vele rockers die al jaren komen volledig in de steek een je gaat een andere kant op. Hier gaat RW nog spijt van krijgen. Je kan hier 1 jaar met weg komen maar volgend jaar nog eens zo een zwakke affiche gaat afgestraft worden.

jimmywe

Toch benieuwd wat daejim bedoelde met zijn 3 hints in november. Duidelijk dat er sinds toen erg veel is verandert.

jefferke

If you analyze the line up, it is easily to see what went wrong. Off course Robyn was not supposed to play on Friday, the same for Beirut on the main stage, De Staat was the opener of de main stage on sunday, each day Klub C is missing a strong act, the blaze was not supposed to headline Klub C on saturday…

No, some years, a lot of things can go wrong. In January everything was still ok, but things escalated quickly (the plan was to announce every week some names, each announcement needs strong names, but the strong names were cancelling RW of asking to reschedule their performance)…

Thursday, Pink is doing her only festival show. Not many headliners available in Europe next year. Going all in to get Pink. But it was not the plan to half the day. They know 105eur is too much for Thursday.

There is a lot to discover in the bottom line of the line up. But Werchter is a festival you go for a lot of strong names. Fyi, there are some names we were all expecting to play this year, but they will… next year…

Ken op efestivals, die laatste zin…

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

Wessel

Waar gaat Belgie Vampire Weekend, Foals en The Raconteurs dan neerzetten?

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Goede vraag! En The Chemical Brothers en Liam Gallagher en… Lokerse Feesten zou wel eens een zeer goede affiche kunnen hebben dit jaar…

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  Everyknight.

Bart

Goede vraag! En The Chemical Brothers en Liam Gallagher en… Lokerse Feesten zou wel eens een zeer goede affiche kunnen hebben dit jaar…

En Keane misschien ook wel daar?

En The Strokes, en Thom Yorke? /s

Yannick

Je kan hier 1 jaar met weg komen maar volgend jaar nog eens zo een zwakke affiche gaat afgestraft worden.

Waarom niet gewoon.. Dit jaar afstraffen en niet gaan?

xydroh

Je kan hier 1 jaar met weg komen maar volgend jaar nog eens zo een zwakke affiche gaat afgestraft worden.

Waarom niet gewoon.. Dit jaar afstraffen en niet gaan?

Veel mensen hebben al tickets gekocht, verwachtende dat de lineup wel ging goed zijn, volgend jaar gaan die mensen niet zo snel een ticket kopen

Kirsch

Damn wat baal ik dat we al tickets en bons hebben gekocht. Dit was het laatste jaar om zo vroeg te kopen. Die halve donderdag is gewoon oplichting. Ieder ander bedrijf die dit flikt, is daarna zijn klandizie kwijt. Het zal allemaal wel mogen conform de voorwaarden, hoera voor de juristen, maar de communicatie en marketing strategen mogen hun best gaan doen om dit recht te gaan breien. Dat stuk in De Standaard was in ieder geval wederom een flinke stap verder weg van een goed gevoel over RW. Ja onze DJ zou graag plaatjes draaien overdag, mag dat misschien ? Hou op, hou op, één grote cluster fuck up, bah, mis management van de bovenste plank (en dan nog iets daarboven).

Veel wisselende contacten LL | RW junkie | PP >>> starting 1989 (onderweg de tel kwijt geraakt ergens)

bcmrmaybe

Mensen van Werchter… Willen jullie alstublieft een beetje rekening houden met de Pinkpop-bezoeker? Wij zouden smullen van deze line-up. 

Belgen kunnen wel beter zeuren hier…….en wij Nederlanders hebben dat bijkans uitgevonden lol

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

DennisvdBr
    Moderator

Sorry, maar ik vind wel dat jullie ook de positieve punten mogen aanhalen hoor.

Komt mij over alsof er nu ineens heel veel “gezeur” is en ineens kaarten worden ver-swapped omdat The Slope er niet is op donderdag (een podium waarde kleinere namen staan en paar jaar terug niet eens was).

Ik geef toe, het Pink verhaal komt mij raar over.
    Maar de organisatie zal er vast reden voor hebben, daar wat voor omstandigheden ook.
    Verschuiving, cancel, verzoek artiesten…

Blijf kalm en enjoy your festival!

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Timmetje

De vaste bezoeker gaat van 4 dagen volledig festival naar

3 dagen volledig festival
    Plus een halve dag festival
    Met op die dag voornamelijk voorprogramma Pink
    Een podium minder
    Daardoor minder acts

Maar de entreekaarten zijn niet alleen duurder geworden, maar die donderdag kost gewoon hetzelfde als de andere dagen!!!!

Dat is niet zeuren om het zeuren. Dat is terechte kritiek em terechte teleurstelling.

Stoffer

Blij dat ik niet naar Rock werchter ga, wat een karige line jp zeg..

Hetgeen wat me het meest stoort is Parkway Drive als 4e act op main! Dan snap je het echt echt echt niet, die band staat bekend om een productie die het beste tot zn recht komt in het donker dus druk het dan in een tent ofzo..

Heb echt met die gasten te doen zeg, dat word een hele vervelende set voor ze

Kereltje

Komt mij over alsof er nu ineens heel veel “gezeur” is en ineens kaarten worden ver-swapped omdat The Slope er niet is op donderdag (een podium waarde kleinere namen staan en paar jaar terug niet eens was).

Maar de organisatie zal er vast reden voor hebben, daar wat voor omstandigheden ook.

De mensen die hun kaarten nu verkopen doen dat echt niet gewoon omdat de Slope er donderdag niet bij is. Wel om alle andere punten waarover hier al 5 pagina’s gesproken wordt: het afficheren van de donderdag als een volwaardige festivaldag, daarvoor de volle pot vragen, om dan ineens (maanden na aanvang ticketverkoop) een heel ander beeld te scheppen. En vervolgens met de minst geloofwaardige smoes ooit te komen, want dit is niet de eerste keer dat RW half buiten de schoolvakantie valt sinds er sprake is van 4 volwaardige festivaldagen.

Het Slope-verhaal is gewoon de kers op de taart denk ik. Werchter heeft een geschiedenis van grote headliners die hun eisen stellen (op elke vorige editie kan je de package deals er zo uitpikken), maar dit moet de allereerste keer zijn dat een wens/eis van de headliner zo’n grote impact gehad heeft op het verdere verloop van die dag. Want laten we niet vergeten dat er naast die DJ nog eens 2 andere voorprogramma’s van Pink op het hoofdpodium staan.

Rest van het weekend is imo weinig mis mee. Vrijdag ijzersterk, zondag goed, zaterdag matig maar ook niet dramatisch. Gewoon af en toe duidelijk dat er middelgrote namen tussenuit gevallen zijn, maar ze hebben daar ergens het geluk dat de internationale concurrentie evenmin memorabele affiches neerzet. De reacties genre “RIP Werchter” zijn natuurlijk overdreven, als ze volgend jaar een typische RW-affiche kunnen neerzetten is iedereen deze editie over enkele jaren weer vergeten.

Yannick

Vraag me af of deze reactie komt door de gewenning van jarenlang te zijn blootgesteld aan de karige line ups van Pinkpop. Die “maar-ik-kan-aan-het-einde-van-de-dag-toch-sporenboekje-uitstippelen-mentaliteit” is echt fout. Het is niet alleen die slope; het is die karige zaterdag, GvF die subt op zondag, het is die algemene zwakheid qua namen in de tenten (Wat voor interessants staat er daar nu in Klub C bv los van de vrijdag?) en dan het dubieuze gedoe rond die donderdag. Als organisatie kun je die prijs voor die dag echt niet maken, zelfs voor de combitickets (Die zijn verhoogd trouwens) is dit programma onbegrijpelijk.

Joslittel

Een van Europa’s grootste en meest gerespecteerde festivals die hun festival opent met een set van een lokale dj ergens uit de Midwest van niveau jeugdhonk die plaatjes van A-C/dc en Aha aan elkaar mixt. Ongelofelijk. Kan er nog steeds niet bij.

Wie gaat daar nou heen om naar te kijken? O nee, wacht, we zitten dan nog allemaal op ons werk of op school want het is geen vakantieperiode. Fijn dat Werchter voor ons bepaalt wanneer we vrij nemen en hoe we onze tijd in delen,

Arme Pink fans ook trouwens, die moeten zich door 4 sets van die zogenaamde dj heen worstelen om hun favoriete artiest te zien.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

jarne

Blij dat ik niet naar Rock werchter ga, wat een karige line jp zeg..

Hetgeen wat me het meest stoort is Parkway Drive als 4e act op main! Dan snap je het echt echt echt niet, die band staat bekend om een productie die het beste tot zn recht komt in het donker dus druk het dan in een tent ofzo..

Heb echt met die gasten te doen zeg, dat word een hele vervelende set voor ze

Volledig mee eens! Maar ik denk wel dat ze de organisatie zullen tonen dat ze volgende keer wat later mogen staan!

Iemand die trouwens een kans ziet dat de organisatie hun fouten inzien en mss toch nog wat extra acts boeken voor de donderdag?

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19 NOS: '13
    PKP: '12',13,'14,'15,'16 MSQUARE: '11

Aike

If you analyze the line up, it is easily to see what went wrong. Off course Robyn was not supposed to play on Friday, the same for Beirut on the main stage, De Staat was the opener of de main stage on sunday, each day Klub C is missing a strong act, the blaze was not supposed to headline Klub C on saturday…

No, some years, a lot of things can go wrong. In January everything was still ok, but things escalated quickly (the plan was to announce every week some names, each announcement needs strong names, but the strong names were cancelling RW of asking to reschedule their performance)…

Thursday, Pink is doing her only festival show. Not many headliners available in Europe next year. Going all in to get Pink. But it was not the plan to half the day. They know 105eur is too much for Thursday.

There is a lot to discover in the bottom line of the line up. But Werchter is a festival you go for a lot of strong names. Fyi, there are some names we were all expecting to play this year, but they will… next year…

Ken op efestivals, die laatste zin…

Dit hele verhaal klinkt allemaal best logisch en wil ik ook best accepteren, echter snap ik niet dat als je je er bewust van bent dat 105 euro voor de Donderdag te veel is, dat je het dan alsnog als festival doorzet en die prijs ervoor vraagt. In Oktober wist je ook best dat je die hele package deal van Pink meenam.

Vraag me ook af hoe betrouwbaar het is om erop te vertrouwen dat die acts er dan volgend jaar zullen staan. Als het niet in het tourschema past opeens is het makkelijk te cancellen vaak of om niet doorzetten. Zo kwam Foo Fighters ook opeens een jaar later naar Pinkpop omdat het niet in het schema paste in 2017.

Vestrock 2017
    Rock Werchter 2014 - 2016 - 2017 - 2018 - 2019
    Appelpop 2013 - 2017

festivalddictsam

IK lees net het artikel van de standaard. DJ KidCut Up gsat tussen de artiesten door plaatjes draaien….heel opvallend…op verzoek van P!NK.
    Daardoor zou er overlap zijn met The Slope. Maar dit laat dus zien dat de hele mainstage geclaimd wordt door P!NK.
    Vance Joy, Dj Kidcutup en Bang Bang Romeo touren met haaar mee…en ja hoor…met Basstille heeft de zangeres een hele nauwe band.
    Bij de Brit Awards zong ze met Dan van Bastille…

Pinkpop: 15/16/17/18 Werchter:17/18 Parkcity Live: 14/15/16/17/18

festivalddictsam

Heb echt het gevoel dat P!NK dus die hele mainstage heeft ingepland op haar manier… zo lijkt het nu wel…

Nu snap ik een ding niet….waarom heeft Werchter P!NK niet gezet op Werchter Boutique

En dan Jovi met alle acts op de Werchter Donderdag of Fleetwood Mac met aanhang op de Werchter donderdag dat was toch veel sterker geweest.
    Dan hadden alle P!NK fans naar werchter boutique kunnen gaan net zoals bij Bruno Mars vorig jaar?

festivalddictsam

Geloof me P!NK heeft haar voorwaarden gesteld dat zij bepaalt wat er op die mainstage gaat komen.
    Vriendjes met Bastille en hop…die mogen sub-headliner zijn!

Ik denk dus ook dat er niks in Klub C of Barn zal zijn gedurende de P!NK show !

Yann

Strafste van al zou me lijken dat het festival voor 85-90% zou uitverkopen. Dan gaat de organisatie denken: “moh, dat viel hartstikke mee!” Ze zouden die lijn dan wel eens kunnen doortrekken…

Maar, langs de andere kant, als het festival echt slecht zou verkopen zie ik ze volgend jaar OPNIEUW alle prijzen omhoog doen om het slechte jaar te compenseren.
    Beetje een lose-lose situatie.
    Ik kijk nu al meer uit naar Rock Werchter 2020 dan Rock Werchter 2019.

Timmetje

Geloof me P!NK heeft haar voorwaarden gesteld dat zij bepaalt wat er op die mainstage gaat komen.

Haar management dan he.
    Lijkt me sterk dat Pink dit soort dingen zelf bepaalt.

Raar van Werchter om erin mee te gaan though.

festivalddictsam

Haar management dan he.
    Lijkt me sterk dat Pink dit soort dingen zelf bepaalt.

Raar van Werchter om erin mee te gaan though.

Ja goed haar managment inderdaad 😉 ! Ja misschien kwamen die eisen pas later….en stonden FLeetwood Mac en Bon Jovi toen al gepland voor andere data

Timmetje

Lijkt me sterk dat die eisen later kwamen. Die waren toen Pink werd aangeboden of gevraagd waarschijnlijk meteen aanwezig. Werchter wilde haar graag hebben blijkbaar.

Daarom is het wat apart allemaal. Lijkt nu meer op Werchter XL en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Doet me ook wat voor Pinkpop en zijn laatste headliner vrezen. Als Werchter hier al in meegaat om Pink vast te stellen….

25 berichten aan het bekijken - 3726 tot 3750 (van in totaal 4384)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.