Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4055 reacties, heeft 218 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  neracroft 6 uur, 57 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3401 tot 3425 (van in totaal 4056)
  • Auteur

mattman
    Moderator

Greta is grootte Yungblud hoor. Hype bandje met één plaat waarop ze Led Zep clichématig coveren.

Lijkt me echt geen sub voor RW. 😉

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Op basis van de affiche lijkt het er inderdaad sterk op dat Greta Van Fleet sub is.

Zie ik twee redenen voor:
    1) een megagroep als Muse, die nota bene haar enige Europese festivalshow speelt op Rock Werchter, wil geen grote naam als sub voor zich
    2) om Greta Van Fleet toch nog die zondag vanuit Scandinavië naar hier te halen, waren toegevingen nodig

Maar, ondanks dat dit een mooie, passende en relevante boeking is voor Rock Werchter, is hun positie belachelijk natuurlijk. Mijn conclusie begint meer en meer te worden: ze zijn veel te ver gegaan om P!nk en Muse exclusief binnen te halen.

Joe

Greta was te verwachten en ben daar uiteraard wel blij om. Mooie Main stage die dag hoor.
    Die andere ken ik niet.

mattman
    Moderator

Greta Van Fleet en Muse. Da’s voor mij serieus even erg/nog erger dan Bastille voor Pink of Macklemore en Florence voor Mumford.

Zal wel zoiets zijn, niet? De Staat – Yungblud – Greta Van Fleet – Parkway Drive – Balthazar – XXX – Muse. Lijkt me de enige logische volgorde.

Bart

Op basis van de affiche lijkt het er inderdaad sterk op dat Greta Van Fleet sub is.

1) een megagroep als Muse, die nota bene haar enige Europese festivalshow speelt op Rock Werchter, wil geen grote naam als sub voor zich
    2) om Greta Van Fleet toch nog die zondag vanuit Scandinavië naar hier te halen, waren toegevingen nodig

Maar, ondanks dat dit een mooie, passende en relevante boeking is voor Rock Werchter, is hun positie belachelijk natuurlijk. Mijn conclusie begint meer en meer te worden: ze zijn veel te ver gegaan om P!nk en Muse exclusief binnen te halen.

Denk dat je gelijkt hebt, maar dat is toch best wel triest. Dan mag ik toch in ieder geval hopen dat Muse ook uitgebreid de ruimte krijgt om hun stadionshow neer te zetten.

Bart

Greta Van Fleet en Muse. Da’s voor mij serieus even erg/nog erger dan Bastille voor Pink of Macklemore en Florence voor Mumford.

Zal wel zoiets zijn, niet? De Staat – Yungblud – Greta Van Fleet – Parkway Drive – Balthazar – XXX – Muse. Lijkt me de enige logische volgorde.

Op de poster staat Greta toch echt even groot en apart onder Muse als dat Bastille onder Pink staat.

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Denk dat je gelijkt hebt, maar dat is toch best wel triest. Dan mag ik toch in ieder geval hopen dat Muse ook uitgebreid de ruimte krijgt om hun stadionshow neer te zetten.

Dat verwacht ik wel. Hetzelfde met P!nk. Zullen volwaardige shows zijn.

visdave34
    Moderator

De ontkenningsfase, we’ve all been there…

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

mattman
    Moderator

Zullen volwaardige shows zijn.

Woop-ti-doo…

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Die donderdag en zondag worden zo eigenlijk 2 ‘Werchter Boutique’-dagen, mega-act op het einde en ervoor een uitgebreid voorprogramma….

Met dit verschil -gelukkig- dat er op Rock Werchter nog een programma in de tenten/de Slope is.

Rock Torhout

Greta Van Fleet als subheadliner op Rock Werchter, serieus, wat een onwaarschijnlijk belachelijk hoge plek voor zo’n groepje. Zet ze als sub op Rock Zottegem en zelfs daar zal je opmerkingen krijgen dat die plek niet terecht is, maar op Werchter? Wat een grap.

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17 | GMM: '18
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

Thijs

Werchter: Lorde, Nine Inch Nails, Oscar & The Wolf, Tame Impala, die passen allemaal wel in The Barn. 2-3 Sportpaleis bands op 1 dag, why not. En Post Malone krijgen we tegen 14h ook wel uit zijn bed.
    Ook Werchter: Greta Van Fleet? Anderhalf album en verkopen de Lotto Arena uit. Die kunnen wel subben op de laatste dag van ons festival.

Zelfs los van het feit dat het een halve coverband is, is dit onbegrijpelijk. Zelfs Balthazar als sub is logischer dan dit.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

Joslittel

Moeten toch langzaam aan concluderen dat dit niet het beste jaar wordt voor Werchter.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19

mattman
    Moderator

Wat een mooie laatste lentedag van de week had moeten worden…

Interpol valt af. Thom Yorke blijkt er niet te staan. En Werchter: “hey, hier is de grote mysterieuze sub die we voor die andere band zetten die een tienbeurtenkaart komt stempelen: een groepje pubers met één plaat waarop ze rock N roll clichés nadoen!”.

Het zal allemaal wel z’n redenen hebben hoor. Thom tourt niet in juni. Zottegem heeft ook z’n namen nodig. De rattenkoppen van Muse vinden dat hun ego het voorprogramma moet spelen en laten daarom niets deftigs toe voor hen. Maar toch. Als we vrijdag geen gouden lading krijgen weet ik niet of ik dit festival nog de moeite moet vinden dit jaar. 🙁

xydroh

ik blijf er bij dat greta van fleet wel degelijk een heel goeie groep is. maar je kan toch moeilijk een band met 1 ep en 1 cd wat in totaal 18 nummers geeft een sub headline geven op een festival als werchter?

Lynette

Op zich ben ik blij met GVF hoor maar wat een bizarre positie! Had ze onder balthazar en parkway drive verwacht!

Pinkpop '11, '14 - North Sea Jazz '11, '15 - Lowlands '15 - Rock Werchter '16, '17 - TW Classic '17 - Rock Am Ring '18 - Concert At Sea '18

roy-hekkens

Belachelijke spot voor Greta van Fleet, maar daar zijn we het geloof ik wel allemaal mee eens. Ergens halverwege de middag lijkt meer op zijn plaats.
    Over 5 jaar zou dit wel eens zo’n bandje kunnen zijn uit de categorie ‘herinneren jullie je deze nog?’. Echt totaal misplaatst. Balthazar en Parkway Drive zijn toch veel groter?

Bart

Aan de ene kant snap ik wel dat de grote stadionacts die Werchter exclusief aandoen geen grote sub meer krijgen, maar toch is het jammer dat Werchter dan meegaat in de jammerlijke hype rond Greta van Fleet door ze te promoveren tot ‘best of the rest’. En trouwens, vorig jaar kreeg een megaheadliner als Pearl Jam ook gewoon een gigantische sub met Jack White (ik weet dat PJ niet zo exclusief was als Muse en Pink nu zijn, maar toch deden ze ook een stadiontour en stonden ze zeker niet op elk festival).

RubenFrusciante

Dat de plaats die ze hebben te hoog is en moeilijk serieus te nemen, valt zeker wat voor te zeggen maar mensen die denken dat Balthazar (vind ik ook heerlijke en goeie muziek) groter is dan DÉ rocksensatie van het moment Greta van Fleet kan ik misschien nog wel minder serieus nemen…

Bospop 2016 // RW 2018

Joslittel

ik blijf er bij dat greta van fleet wel degelijk een heel goeie groep is. maar je kan toch moeilijk een band met 1 ep en 1 cd wat in totaal 18 nummers geeft een sub headline geven op een festival als werchter?

Eens. Lijkt me voor de ontwikkeling van die groep ook helemaal niet goed. Op een middagspot kan je bezoekers positief verrassen en ontstaat er een buzz en positieve vibe rondom zo’n band. Een hoge spot in de tent kan dan ook werken: ‘dat optreden had je bij moeten zijn’. Nu staan ze op een spot waar je moet leveren en eigenlijk geen fillers meer in je set kan gebruiken. Ik denk dat ze hier nog lang niet zijn qua show en setlist, ook al vind ik het een erg goede band. De kans is nu aanwezig dat het tegen gaat vallen en mensen teleurgesteld op zoek gaan naar de volgende hype. Erg jammer dat deze band geen tijd gegund wordt om meer te rijpen voordat deze boekingen gedaan worden. Manager zal wel een geldwolf zijn.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19

Thijs

Dat de plaats die ze hebben te hoog is en moeilijk serieus te nemen, valt zeker wat voor te zeggen maar mensen die denken dat Balthazar (vind ik ook heerlijke en goeie muziek) groter is dan DÉ rocksensatie van het moment Greta van Fleet kan ik misschien nog wel minder serieus nemen…

Is deze reactie serieus of satire? Eerst en vooral GVF de rocksensatie van dit moment noemen, is al belachelijk want die krijgen wel vaker bakken kritiek. Ze worden zeker niet als de redders van rock’n roll gezien ofzoiets, ondanks dat sommigen dat wel durven zeggen.
    Om toch maar aan te nemen dat je vraag serieus is: het grootste probleem lijkt me vooral dat de band nog maar amper muziek heeft uitgebracht en bovendien nog helemaal niets heeft bewezen qua zo’n grote festivals subben. Dit is helemaal geen natuurlijke groei, eerder puur inspelen op hype.
    En om toch nog even te vergelijken met Balthazar, die hebben al Vorst uitverkocht (groter dan de Lotto Arena van GFV) en staan zeker in België al jaren bekend als ijzersterke liveband die ook muzikaal al iets betekend heeft.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door  Thijs.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 4 dagen geleden door  Thijs.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

neracroft

Erg jammer dat deze band geen tijd gegund wordt om meer te rijpen voordat deze boekingen gedaan worden

Je bedoeld wat met zowat elke “mainstream” band tegenwoordig gebeurd… Dat commerciële aspect heb je natuurlijk bij elke band als je openbare radio luistert en (vooral) festivals als Rock Werchter, Pinkpop,… bezoekt natuurlijk. Dat weet je zo 😉

Kereltje

Erg jammer dat deze band geen tijd gegund wordt om meer te rijpen voordat deze boekingen gedaan worden

Je bedoeld wat met zowat elke “mainstream” band tegenwoordig gebeurd… Dat commerciële aspect heb je natuurlijk bij elke band als je openbare radio luistert en (vooral) festivals als Rock Werchter, Pinkpop,… bezoekt natuurlijk. Dat weet je zo 😉

Uiteraard, maar als GFV subheadliner is bereikt dit toch nieuwe extremen. Oscar & The Wolf, de uitmelkartiest bij uitstek, moest vrede nemen met een plekje in de Barn op een moment dat hij reeds Sportpaleizen uitverkocht.

Ik kan ook moeilijk geloven dat ze een naam van het kaliber Christine & The Queens kwijtspelen wegens een te lage positie, maar ondertussen wel dit klaarspelen.

EddieVerder

Zie nergens dat GVF een benelux exclusive is voor deze zomer of wel. Dus nog kans op NL data.. maar waar.

Dr. Hannibal

Ja rot op hoor. Zoals het er nu voor staat lijken ze Greta inderdaad als sub te willen zetten, hoop van harte dat dat nog aangepast wordt. Maar vrees het ergste…

25 berichten aan het bekijken - 3401 tot 3425 (van in totaal 4056)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.