Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4229 reacties, heeft 223 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  James 3 dagen, 16 uur geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3251 tot 3275 (van in totaal 4230)
  • Auteur

Dr. Hannibal

Net naar Jade Bird geweest in Paradiso Noord/Tolhuistuin, die mag ook wel voor een middagspot op de Slope door naar Werchter. Vrolijke dame met een zelfverzekerd podium persona, energieke songs met band die het veldje bij de Slope wel los zullen krijgen, en solo op akoestische gitaar of piano wat melancholische nummers waarbij je lekker kunt wegdromen. Ik zie die boeking al helemaal zitten haha! Was een leuke show.

jimmywe

Net naar Jade Bird geweest in Paradiso Noord/Tolhuistuin, die mag ook wel voor een middagspot op de Slope door naar Werchter. Vrolijke dame met een zelfverzekerd podium persona, energieke songs met band die het veldje bij de Slope wel los zullen krijgen, en solo op akoestische gitaar of piano wat melancholische nummers waarbij je lekker kunt wegdromen. Ik zie die boeking al helemaal zitten haha! Was een leuke show.

Ze stond vorig jaar quasi op de spot dat jij zegt…

Dr. Hannibal

Ze stond vorig jaar quasi op de spot dat jij zegtโ€ฆ

Oh niet meegekregen toen haha… Shit, gemist dus. Maar hey, met mn inschattingsvermogen is dus niks mis ๐Ÿ˜†

Zie dat dat vlak voor QOTSA was, dus logisch dat dat volledig langs me heen is gegaan. Ik stond in het voorste voorvak te wachten haha

jarne

Nieuwe namen voor summer sonic Japan waaronder Foals. Foals begon meer en meer kanshebber voor Pukkelpop te worden maar nu lijkt werchter terug de meest logische optie.
    Ook Flume is terug en kan dus wel een mooie spot krijgen.

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19 NOS: '13
    PKP: '12',13,'14,'15,'16 MSQUARE: '11

khaledf

Mogen we nieuwe namen voor morgen verwachten?

xydroh

nee, morgen kondigt pukkelpop terug aan

khaledf

damn it!! ๐Ÿ™

Lynette

Kondigt terug aan? Whut? Bedoel je dat ze artiesten van de line-up af halen ofzo? ๐Ÿ˜†

Pinkpop '11, '14 - North Sea Jazz '11, '15 - Lowlands '15 - Rock Werchter '16, '17 - TW Classic '17 - Rock Am Ring '18 - Concert At Sea '18

Falladain

Kondigt terug aan? Whut? Bedoel je dat ze artiesten van de line-up af halen ofzo? ๐Ÿ˜†

Ja, ze gaan als verassing Tame Impala en Florence + de Machine ruilen, is de nieuwe aankondigingsstrategie. Heb dat van een insider gehoord

Rock Werchter 2017, 2018 /// Appelpop 2015, 2016, 2017 // Down the Rabbit Hole 2019 // Pukkelpop 2019

Lynette

Lol daar zou ik voor tekenen!

Pinkpop '11, '14 - North Sea Jazz '11, '15 - Lowlands '15 - Rock Werchter '16, '17 - TW Classic '17 - Rock Am Ring '18 - Concert At Sea '18

Michiel

Door al het afgeven op de donderdag was ik bijna vergeten dat de zaterdag vooralsnog net zo mager is. Vanaf een uur of zeven heb ik niks meer te zoeken op de mainstage. Damon is een lichtpuntje, maar verder… Gelukkig krijgen we daar nog Vampire Weekend, Circa Waves… Toch?

Lowlands 02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19 Rock Werchter 98-13-14-15-16-17-18-19 Pinkpop 94-99-14 WAE 17-19

mattman
    Moderator

Ja, ze gaan als verassing Tame Impala en Florence + de Machine ruilen, is de nieuwe aankondigingsstrategie. Heb dat van een insider gehoord

Switch Tame maar met Pink dan. Of Mumford. Of Muse. Vind Florence, naast Cure en Tool, nog de meest ‘ermee door kan’. Die zou ik eventueel nog willen zien als er niets beters is, die anderen ga ik mijden als de pest. Maar met Pink, Mumford, Muse en Florence hebben ze het thema ‘potsierlijk en over-the-top’ wel mooi doorgetrokken bij de headliners. Gelukkig dat de undercard zo sterk aan het worden is.

Persoonlijk hรฉ. ๐Ÿ˜‰

Dr. Hannibal

Hey, niet haten op de Vlamingen hier. Wij zijn als Nederlanders ook maar te gast op hun prachtige festivals ๐Ÿ˜€

Lynette

Hey, niet haten op de Vlamingen hier. Wij zijn als Nederlanders ook maar te gast op hun prachtige festivals ๐Ÿ˜€

Just poking a little fun ;). Ik snap een hoop vlaamse uitdrukkingen wel hoor, maar dit is er gewoon รฉรฉn die mij compleet onlogisch in de oren klinkt.
    Verder hoor je mij niet klagen over wat voor festivals ze neerzetten, sinds ik voor t eerst in 2016 op RW ben geweest ben ik niet meer in NL naar een groot festival geweest. De belgen doen dat oprecht beter, zeker als je kijkt naar het pinkpop forum en alle drama daar, dan bevind ik me 10x liever in Belgiรซ!

Rockbeer

Het Vlaamse ‘terug’ betekent in het Nederlands iets als ‘weer, opnieuw’. Vrijdag komt de organisatie opnieuw met namen, staat er dus.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, โ€˜17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Roderick P

Donderdag
    Must see: –
    Graag zien: Charlotte Gainsbourg, Elbow
    Als er niets anders is: Maribou State, Paul Kalkbrenner, Pink, Vance Joy

Vrijdag
    Must see: The Cure, Tool,
    Graag zien: Weezer, Janelle Monae, Kurt Vile, Kylie
    Leuk om de tijd mee te vullen: Khruangbin The 1975, Nothing But Thieves

Zaterdag
    Must see: FATM
    Graag zien: TGTB&TQ, Two Door Cinema Club
    Als er niets anders is: The Blaze, Mumford & Sons

Zondag
    Must see: Muse, New Order, Underworld
    Graag zien: Balthazar
    Leuk om de tijd mee te vullen: Mat DeMarco, Parkway Drive,

Vooral de donderdag en zaterdag vind ik nog vrij matig. Hopelijk komen er nog een paar mooie namen bij.
    Namen die van mij door mogen komen zijn onder andere: Foals, White Lies, dEUS, Still Corners, The Strokes, The Black Keys, Wu Tang, Interpol, Richard Ashcroft, Faithless, Fever 333…

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden geleden door  Roderick P.

Dr. Hannibal

Pukkelpop gaat 14 rocknamen droppen als we Greg mogen geloven, hoop niet dat er al te veel mooie afvallers voor Werchter bij zitten. Maar ik vrees dat onze hoop op wat meer gitaar geweld in zekere mate getemperd gaat worden na vandaag…

Oh Well

Op Tool na is de PP affiche voor mij nu beter dan die can rw ๐Ÿ˜ž

Dr. Hannibal

Ach, mij valt het mee eigenlijk. Zie eigenlijk geen namen in het lijstje staan die voor Werchter genoemd werden. Misschien Frank Carter. Een aantal andere namen stond hier vorig jaar als. Dus de kansen voor Werchter liggen nog open. Natuurlijk, met het deel van de namen wat nu bekend is lijkt Pukkelpop meer rock dan Rock Werchter, maar daar moeten nog een hele hoop namen bij komen. Denk dat we hier op Werchter ook nog wel wat moois mogen verwachten om dat te counteren. Voor nu is het slim gespeeld van Pukkelpop: een groot deel van de rock namen eerst, om de ontevreden Werchter rockers te verleiden…

suomi65

Gisteren een magistrale Steven Wilson gezien in Brussel. Die mag voor mijn part ook dit jaar terug op de affiche. En Rival Sons. En The Specials. En King Buffalo. Maar we worden gulzig…

RW: 83-84-85-86-87-88-89-90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-00-01-02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18
    PKP 85-86-87-88-89-91-92-93-95-00-01-02-10-11-12

obj13

Gisteren speelde Deaf Havana in de Kavka in Antwerpen.

Na het concert verklapte zowel de zanger als gitarist dat ze dit jaar zullen spelen op Rock Werchter !

nikita

Gisteren een magistrale Steven Wilson gezien in Brussel. Die mag voor mijn part ook dit jaar terug op de affiche.

Ik was er gisteren ook bij. Ik ben nog niet helemaal bekomen!
    Jouw wensen ten spijt, hij zal niet komen.
    Sowieso is die kans 2 jaar op rij al klein, maar in een filmpje op fb (over de show van gisteren) vermeldde hij dat het de laatste keer voor een hele tijd is in Belgiรซ. Ze werken hun geplande concerten nog af, en daarna is het pauze na die gigantische tour en dan tijd om te beginnen aan nieuw werk dat zou uitkomen in 2020.

GMM 06, 07, 08, 09, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 // RW 03, 04, 16, 18 // PKP 05, 06, 08
    TW 02, 17 // MFVF 04, 05 // FR 18

Dr. Hannibal

Gisteren een magistrale Steven Wilson gezien in Brussel. Die mag voor mijn part ook dit jaar terug op de affiche. En Rival Sons. En The Specials. En King Buffalo. Maar we worden gulzigโ€ฆ

Ja! Steven Wilson altijd ja! Zet die maar achter Pink aan ๐Ÿ˜‰ maar nee, dat lijkt mij absoluut onwaarschijnlijk. Denk dat SW voorlopig even stopt met touren zodra hij zijn huidige data heeft afgerond. Met zn gezinnetje en alles tegenwoordig haha

Gisteren speelde Deaf Havana in de Kavka in Antwerpen.

Na het concert verklapte zowel de zanger als gitarist dat ze dit jaar zullen spelen op Rock Werchter !

Thanks voor die info! Ging ze gelijk even Googlen, ze blijken binnenkort ook in de Melkweg in Amsterdam te staan. Die beschrijven ze heel trots met “….debuteerde ooit met een geluid dat post-hardcore combineerde met pop-punk (…) Maar nu, zoโ€™n 10 jaar later, zijn die scherpe kantjes helemaal verdwenen.” Lijkt me toch niet iets waarmee je gaat lopen pronken…

Lynette

Ik heb Deaf Havana in het voorprogramma van Nothing But Thieves gezien afgelopen november, was heel erg tof! Strak bandje en de zanger kan er een goed feest van maken, wat mij betreft zijn ze zeker welkom!

xydroh

you me at six naar hurricane, ik ken iemand die heel blij zal worden als beide deaf havana en you me at six naar werchter komen ๐Ÿ™‚

25 berichten aan het bekijken - 3251 tot 3275 (van in totaal 4230)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.