Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 3264 reacties, heeft 203 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Rockbeer 23 uur, 6 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3176 tot 3200 (van in totaal 3265)
  • Auteur

Dr. Hannibal

Ik denk trouwens dat we met Bang Bang Romeo, Whispering Sons, All Them Witches en De Staat wel alle 4 de main openers hebben. Dus da’s wel goed nieuws. 🙂

Hmm, wel goed dat er dan nog grotere namen in de pijpleiding zitten inderdaad, maar verder vind ik de plaatsing van zowel Whispering Sons als All Them Witches als main opener een beetje jammer. En bij De Staat is het jammer dat er overal hekken staan en we dus niet met z’n allen een grote cirkelpit op Witch Doctor kunnen doen. Maarja daar ontkom je bijna niet aan. Of is Klub C nog helemaal vrij van hekjes? Komt er op neer dat ik alle drie die bands eigenlijk liever eind vd dag op de Slope zou zien haha, al is dat niet echt realistisch.

Magical12

Nog geen idee of ik er dit jaar bij ben, maar ook een overzicht gemaakt:

DONDERDAG
    Must-see: /
    Graag zien: Charlotte Gainsbourg, Olafur Arnalds
    Als er niets anders is: Elbow

VRIJDAG
    Must-see: The Cure
    Graag zien: Weezer, JUNGLE, Kurt Vile, Tool, Janelle Monae, Whispering Sons
    Als er niets anders is: The 1975

ZATERDAG
    Graag zien: Mumford & Sons, The Good, The Bad & The Queen, Barns Courtney
    Als er niets anders is: All Them Witches

ZONDAG
    Graag zien: Balthazar, Ry X
    Als er niets anders is: Yungblud, Laurel

PKP: 2005,2006,2007,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016, 2017
    RW: 2008,2009,2010,2011,2012,2015,2016, 2017, 2018

daanvandingenen

Ik denk trouwens dat we met Bang Bang Romeo, Whispering Sons, All Them Witches en De Staat wel alle 4 de main openers hebben. Dus da’s wel goed nieuws. 🙂

En bij De Staat is het jammer dat er overal hekken staan en we dus niet met z’n allen een grote cirkelpit op Witch Doctor kunnen doen. Maarja daar ontkom je bijna niet aan. Of is Klub C nog helemaal vrij van hekjes?

Zowel de klub als de barn zijn volledig hekkenloos. Ik kan toch wel iedereen Vance Joy aanraden. 2 hele leuke cd’s en toen ik ze vorig jaar heb gezien was het echt een heel gezellig en sfeervol optreden. Leuk in het zonnetje meezingen om het begin van een prachtig weekend in te zetten.

Rock Werchter 14, 16, 17, 18, 19 / Pukkelpop 12, 13, 14, 15, 16, 17 / Dour 18 / Arras Main Square 11 Crammerock 14, 16, 17

Bart

Wil als eerste melden dat dit NIET mijn clashfinder is en ik er geen credits voor verdien. Maar in het kader van clashfinders wil ik jullie deze niet onthouden. De maker heeft m nog niet geupdated sinds de nieuwe namen vandaag maar zou 100% voor deze line up tekenen. https://clashfinder.com/m/rockwerchter2017/?user=0hpcgm.u5

…. Ik weet niet hoeveel rekening Werchter houdt met de overlap van fanbases, …

Werchter liet Pixies tijdens Pearl Jam spelen.

Tja, ik snap dat ze niet overal rekening mee kunnen houden. Maar vooral Interpol tijdens The Cure zou ik echt vreemd vinden (denk dat dat voor veel Interpol-fans een pijnlijke keuze zou zijn). Thom Yorke tijdens Muse is qua stijl iets logischer, maar zou voor mij persoonlijk dan weer erg pijnlijk zijn.

arwen

Nu nog hopen dat Thom Yorke, Tame Impala en Childish Gambino ook nog aangekondigd worden

Brian

En bij De Staat is het jammer dat er overal hekken staan en we dus niet met z’n allen een grote cirkelpit op Witch Doctor kunnen doen. Maarja daar ontkom je bijna niet aan. Of is Klub C nog helemaal vrij van hekjes?

Zowel de klub als de barn zijn volledig hekkenloos. Ik kan toch wel iedereen Vance Joy aanraden. 2 hele leuke cd’s en toen ik ze vorig jaar heb gezien was het echt een heel gezellig en sfeervol optreden. Leuk in het zonnetje meezingen om het begin van een prachtig weekend in te zetten.

Volgens mij zijn zowel in klubc als in the barn hekken van het podium midden door de zaal tot en met de geluidtafel. Die hekken lopen door tot ter hoogte van de 2de uitgang aan de zijkanten (als die ter hoogte van het podium de eerste uitgang is).

Brian

Do:
    Must see: –
    Leuk: Elbow

Vr:
    Must see: Tool, The Cure & Weezer
    Leuk: Janelle Monáe, Nothing but Thieves & Kurt Ville

Za:
    Must see: TGTB&TQ
    Leuk: Mumford & Sons

Zo:
    Must see: Muse & New Order
    Leuk: Balthazar & De Staat

Voor Werchter valt dit voor mij persoonlijk erg tegen. Denk ook met mijn aankoop van een Lowlands-kaartje dat ik een jaar oversla.

Dr. Hannibal

Volgens mij zijn zowel in klubc als in the barn hekken van het podium midden door de zaal tot en met de geluidtafel. Die hekken lopen door tot ter hoogte van de 2de uitgang aan de zijkanten (als die ter hoogte van het podium de eerste uitgang is).

Dat is in ieder geval bij The Barn zo inderdaad, Klub C was ik dus niet zeker van. Niet zo vaak geweest afgelopen jaar. Maar daar zullen dan ook wel hekken staan ja. Dan is The Slope het enige podium zonder hekken Daan! Bedoel niet voorvakken ofzo, maar elk hek wat een geote circelpit belemmert. Een hek door het midden doet dat zeker haha 🙂

Sidenote, moet weer denken aan dat schitterende afscheidsconcert van John Coffey aantal jaar terug in da Bravo op Lowlands. Geen hek, wel een geluidstafel midden in de tent… dus werd de cirkelpit daar omgeen gebouwd! Schitterende herinnering. Maar zoiets kan dus niet op Werchter. Toch jammer…

roy-hekkens

Do:
    Must see: Elbow
    Graag zien: Charlotte Gainsbourg, Olafur Arnalds
    Eventueel zien: Maribou Sate, Paul Kalkbrenner

Vr:
    Must see: The Cure, Nothing But Thieves, Kurt Vile
    Graag zien: Whispering Sons, Tool
    Eventuel zien: Weezer, The 1975, Tom Misch, Kruaghbin

Za:
    Must see: Aurora, TGTBTQ, Mumford & Sons, Miles Kane
    Graag zien: Florence + The Machine, Angèle
    Eventueel zien: Syml, Alice Phoebe Lou, All Them Witches

Zo:
    Must see: Muse, Balthazar, New Order, Underworld (helaas onmogelijk deze 4, gezien de clashes)
    Graag zien: De Staat, Laurel, Ry X
    Eventueel zien: Black Honey

Vooral de donderdag dus nog erg mager. Hopelijk komen daar nog minimaal 2 a 3 mooie namen bij.
    Zaterdag en zondag (vooral overdag) ook nog wel iets.
    Hoop nog op Thom Yorke, Interpol, dEUS, Chemical Brothers, Anna Calvi, Trixie Whitley, Sharon van Etten en Biffy Clyro.

daanvandingenen

Dat is in ieder geval bij The Barn zo inderdaad, Klub C was ik dus niet zeker van. Niet zo vaak geweest afgelopen jaar. Maar daar zullen dan ook wel hekken staan ja. Dan is The Slope het enige podium zonder hekken Daan! Bedoel niet voorvakken ofzo, maar elk hek wat een geote circelpit belemmert. Een hek door het midden doet dat zeker haha 🙂

Oei, men excuses, ik had inderdaad even enkel gedacht aan de vakken en die zijn er inderdaad niet. Niet gedacht aan de middenberm. 2 circlepitjes dan maar 🙂

Rock Werchter 14, 16, 17, 18, 19 / Pukkelpop 12, 13, 14, 15, 16, 17 / Dour 18 / Arras Main Square 11 Crammerock 14, 16, 17

Bart

Sidenote, moet weer denken aan dat schitterende afscheidsconcert van John Coffey aantal jaar terug in da Bravo op Lowlands. Geen hek, wel een geluidstafel midden in de tent… dus werd de cirkelpit daar omgeen gebouwd! Schitterende herinnering. Maar zoiets kan dus niet op Werchter. Toch jammer…

Dat was mijn eerste dag Lowlands ooit, was inderdaad erg memorabel 😉
    En een dag later ook mooie cirkelpits bij De Staat, ondanks de hekken in het midden. Maar op Werchter zal dat inderdaad moeilijk worden met die voorvakken. Ook jammer dat het ’s middags in het licht zal zijn. Dan maar hopen dat ze in ieder geval wel een vol uur mogen spelen.

• Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 20 uur geleden door  Bart.
    • Deze reactie is gewijzigd 4 dagen, 20 uur geleden door  Bart.

Pemmes

Als die 4 de starters zijn beginnen de dagen wat mij betreft goed. Betekent wel dat ik alle dagen vroeg op de weide wil zijn. 😳

Mijn lijst

donderdag
    Must see: Paul kalkbrenner
    Graag zien: bang bang radio, pink.. muzikaal geen hoogvlieger maar de show schijnt gaaf te zijnn
    Als er niets anders is: Vance Joy

vrijdag
    Must see: Tool, The Cure, Weezer, jungle
    Graag zien: Whispering Sons, Tom misch, nothing but thieves
    Als er niets anders is: Kurt Vile & The Violators

zaterdag
    Must see: Miles Kane, mumford, Florence. All them witches
    Graag zien: Two Door Cinema Club,

zondag
    Must see: muse , de staat, Balthazar, underworld
    Graag zien: new order. Yubgblud

Ik ga me prima kunnen vermaken met de undercard maar ik hoop toch nog op een stevige naam erbij.

Aike

Wel leuk altijd dat als iemand hiermee begint, iedereen het doet. Ga er lekker in mee.

Mijn lijst:

Donerdag:
    Must See:
    – Brockhampton,
    Graag Zien:
    – Elbow, Ólafur Arnalds
    Als er niks anders bezig is:
    – Pink, Bastille, Bang Bang Romeo

Gezien de meeste lijstjes moet ik Charlotte Gainsbourg misschien nog eens gaan checken.

Vrijdag:
    Must See:
    – TOOL, The Cure
    Graag Zien:
    – Weezer, Nothing But Thieves, Snarky Puppy, Kurt Vile & The Violators,
    Als er niks anders is:
    – Kylie, Jungle, Whispering Sons, Our Last NIght

Zaterdag:
    Must See:
    – Mumford & Sons, The Good The Bad & The Queen, Miles Kane,
    Graag Zien:
    – All Them Witches
    Als er niks anders is:
    – Macklemore

Zondag:
    Must See:
    – Muse, Parkway Drive
    Graag Zien:
    – Balthazar, New Order, De Staat,
    Als er niks anders is:
    – Underworld

Vooral de zaterdag heb ik voor mij idee op de 3 must sees na weinig te doen en vrees dan ook nog eens voor een clash tussen Mumford & Sons en TGTBTQ. De Donderdag vind ik echt de zwakste dag bij een lange afstand.

Vestrock 2017
    Rock Werchter 2014 - 2016 - 2017 - 2018 - 2019
    Appelpop 2013 - 2017

pretparkfan

Op twintig namen zo weinig interessante namen presenteren, dat is ook een kunst, denk ik dan… Gelukkig nog wat grotere spots over voor het volgende pakket, maar het begint er nu toch wel om te spannen.

Donderdag
    Must see: P!nk, Elbow
    Graag zien: Bastille
    Leuk om de tijd mee te vullen: Bang Bang Romeo, Vance Joy

Vrijdag
    Must see: The Cure, Tool, Weezer, Nothing But Thieves, The 1975
    Graag zien: Whispering Sons, Our Last Night
    Leuk om de tijd mee te vullen: Kurt Vile & The Violators, Tom Misch, Kylie

Zaterdag
    Must see: Mumford & Sons
    Graag zien: Miles Kane, Two Door Cinema Club, Macklemore
    Leuk om de tijd mee te vullen: All Them Witches, Florence + The Machine, SYML, Angèle, Barns Courtney, Alice Phoebe Lou

Zondag
    Must see: Muse
    Graag zien: New Order, Yungblud, De Staat
    Leuk om de tijd mee te vullen: Balthazar, Parkway Drive, Lewis Capaldi, Mac DeMarco, Black Honey, Laurel

Nog wat te veel filler op dit moment…

Dr. Hannibal

Nouja vooruit dan maar, hier ook mijn voorlopige lijstje

Donderdag
    Must see: Pink (niet voor mij maar wel voor mn vriendin dus ontkom er niet aan haha)
    Graag: Elbow, Brockhampton, Charlotte Gainsbourg, Ólafur Arnalds
    Misschien: Vance Joy, Maribou State

Vrijdag
    Must see: Tool, Janelle Monáe, Kruangbin, Nothing But Thieves, Snarky Puppy
    Graag: The Cure, Weezer, Kurt Vile, Masego, Tom Misch
    Misschien: Weezer, The 1975, Jungle, Whispering Sons

Zaterdag
    Must see: TGTB&TQ, Angèle, All Them Witches
    Graag: Miles Kane, Aurora, Barns Courtney, Alice Phoebe Lou
    Misschien: Mumford & Sons, Florence & The Machine

Zondag
    Must see: Muse, Parkway Drive, Mac DeMarco, Tamino, De Staat
    Graag: Balthazar, New Order, Underworld
    Misschien: RY X, Yungblud

Zo de balans opmakend kom ik tot de conclusie dat er eigenlijk best veel is waar ik op zn minst interesse in heb. Na vorig jaar zo verwend te zijn ben ik nog wel eens kritisch geweest op de namen die er nu staat, maar eigenlijk staat er zo al een redelijk prima festival. De vrijdag heeft al teveel om te zien, zondag zal eind van de dag ook vol met clashes zitten, de donderdag is voor mij persoonlijk nog wat leeg maar Pink is echt de gedroomde headliner van mn vriendin dus dat nemen we maar voor lief. Zaterdag kan nog wat body gebruiken wat mij betreft, en een sterke undercard of nog een goede afsluiter op donderdag zou welkom zijn. Maar heb er eigenlijk al wel aardig vertrouwen in zo. Heel wat leuke nieuwe muziek aan het ontdekken aan de hand van de huidige line-up.

Wishlist: Tame Impala, The Raconteurs, Thom Yorke, Wolfmother, Biffy Clyro

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Tame Impala naar Pukkelpop blijkbaar. Hopelijk betekent dit The Chemical Brothers na P!nk. Of Neil Young voor of na haar, maar ik weet niet of we zulke grote naam nog mogen verwachten. Er is alleszins dat Keulen-gerucht voor 25 juni.

Maar voor hetzelfde geld zijn Bastille en P!nk gewoon de laatste twee namen die dag.

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Als het maar niet Swedish House Mafia of Major Lazer is. Zou alleszins zeer goed passen bij de stijl op mainstage die dag… Onrealistisch is het helaas niet…

Kereltje

SHM zijn kind aan huis op Tomorrowland, die gaan niet plots op RW staan.

Dr. Hannibal

Wil je Tame Impala, krijg je Major Lazer… Dat zou toch een afknapper van jewelste zijn. Zonde dat Tame Impala dan is afgevallen trouwens! Chemical Brothers zou die dag voor mij niet per se interessanter maken, noch enige andere elektronische act. Lijkt mij een goeie spot om de het rock gehalte van Werchter nog wat omhoog te brengen! Maar weet zo snel ook niet goed welke band dat dan zou moeten doen…. Toch nog The Strokes?

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

SHM zijn kind aan huis op Tomorrowland, die gaan niet plots op RW staan.

Klopt. Maar ze zijn daar nog altijd niet aangekondigd…

Falladain

Cage the Elephant en Beck gaan vanaf 11 juli samen touren in de VS. Daarvoor zijn ze beide wat mij betreft welkom op Rock Werchter. Ook twee acts die in principe goed op de main passen

Rock Werchter 2016, 2017, 2018 /// Appelpop 2015, 2016, 2017

Paddy

Beck stond de vorige keer in the Barn, dus zou ik eerder daar verwachten. Was wel een erg goed optreden, dus laat maar komen!

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

daanvandingenen

Ik vrees een beetje voor namen deze week en volgende week… Aangezien pkp nu woensdag en vrijdag 2 keer 2 headliners geeft en volgende week elke dagen lijkt het me dat RW weer 2 weken wacht zo dat ze weer alle aandacht krijgen. Of denken jullie er anders over? Ik hoop alvast dat ik ernaast zit.

Dr. Hannibal

Ik vrees een beetje voor namen deze week en volgende week… Aangezien pkp nu woensdag en vrijdag 2 keer 2 headliners geeft en volgende week elke dagen lijkt het me dat RW weer 2 weken wacht zo dat ze weer alle aandacht krijgen. Of denken jullie er anders over? Ik hoop alvast dat ik ernaast zit.

Ik hoop dat Werchter zegt “Bring it!” en er met nog mooiere namen overheen komt 😆

Maar nee, ben bang dat je gelijk hebt helaas…

Dave

Ik hoop dat Werchter zegt “Bring it!” en er met nog mooiere namen overheen komt 😆

Maar nee, ben bang dat je gelijk hebt helaas…

Zelfde gevoel. Zeker geen nieuwe namen deze week en wellicht volgende week ook niet aangezien Pukkelpop dan een pakket namen gaat lossen. Hopen dat RW (bewust) enkele “grote namen heeft achtergehouden” om kort daarna te “counteren” met een stevig pakketje! Balthazar als “grootste” naam in dat vorig pakket…vond ik vreemd maar zal wel strategisch geweest zijn zeker? (Hoopvol blijven 😉 )

Torhout/Werchter 1992-'93-'94-'96-'97 - Rock Werchter 2005-'08-'09-'10-'11-'12-'13-'14-'15-'16-'17 -'18 Werchter Boutique 2013-'19 - TW Classic 2016-'17 - Pukkelpop 2011-'12-'13-'14-'15'-'16-'17-'18

25 berichten aan het bekijken - 3176 tot 3200 (van in totaal 3265)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.