Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 3264 reacties, heeft 203 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Rockbeer 22 uur, 8 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3151 tot 3175 (van in totaal 3265)
  • Auteur

mattman
    Moderator

Oké, nu we weer wat namen bijgekregen hebben (hopelijk een groot stuk van de onderkant) en we net iets over de helft zitten, maak ik even de tussentijdse balans op.

Donderdag
    Must-see: Charlotte Gainsbourg
    Graag zien: Elbow, Brockhampton, Ólafur Arnalds, Maribou State

Vrijdag
    Must-see: The Cure, Janelle Monae, Kurt Vile, Weezer
    Graag zien: Tool, Khruangbin, Jungle, Snarky Puppy, Whispering Sons, Kylie?

Zaterdag
    Must-see: The Good The Bad and The Queen
    Graag zien: All Them Witches? Florence?

Zondag
    Must-see: New Order
    Graag zien: Balthazar, Mac Demarco, Underworld?

Dus tot nu toe 7 must-sees, dat mogen er toch iets meer zijn ;-). Vooral de zaterdag en zondag zijn nog mager. En amper bands op de main stage. De donderdag begint een leuke undercard te krijgen, maar ik hoop dat daar nog wat leuks op de main verschijnt voor of na Pink, anders wordt het wel een vroeg einde van die openingsdag. Ik heb het gevoel dat de laatste namen een ‘laatste drop pakket’ had kunnen geweest zijn, al zet er vorig jaar in het échte laatste pakket wel nog een Noel Gallagher, Breeders, Post Malone, Parov Stelar bijzaten. Dus ik denk dat de volgende lading een stuk meer gewicht zal hebben.

Wil wel nog even zeggen dat de undercard er tot nu toe behoorlijk begint uit te zien, en eigenlijk strakker zit dan 95% van de festivals in 2019. Maar met zulke slappe headliners mag het toch nog ietsje meer zijn qua countergewicht. Heb het gevoel dat het goed komt hoor. Eén pakket met namen als die van uit het vorige 10-namen pakket, kan de lineup in er in een klap sterk doen uitzien, maar dan mogen die verwachte namen (Greta Van Fleet, Interpol, Christine, Vampire Weekend, dEUS, Thommy Yorke, isschien Chance The Rapper) er wel eens aan komen.

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Het alternatief voor de pop op mainstage op donderdag wordt wat een ‘Cactus’-achtige dag in de tenten blijkbaar, met Olafur Arnalds, Charlotte Gainsbourg en Elbow. Super voor mij, zeker in combinatie met Brockhampton (niet in mijn comfortzone, maar wil ik zeker wel live een kans geven) en de techno van Paul Kalkbrenner.

Maar… het geklaag dat er te weinig gitaarmuziek staat, kan ik zeker begrijpen. Hoor ik ook in onze ‘Werchtergroep’. Nog kanshebbers genoeg natuurlijk om op de affiche te zetten zoals Interpol, Biffy Clyro, The Raconteurs, Parquet Courts, dEUS, Wolfmother, Greta Van Fleet, Richard Ashcroft, Liam Gallagher, Rolling Blackouts Coastal Fever, Frank Carter and the Rattlesnakes, Shame, Rival Sons, Papa Roach, Suede… Deze namen zouden er in principe gewoonweg allemaal kunnen staan. Laten we hopen op een meerderheid. Maar ze moeten wel eens bekend gemaakt worden natuurlijk…

Was alleszins een ‘raar’ pakket gisteren, zeker als je weet dat Pukkelpop maandag met de eerste namen komt…

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 5 uur geleden door  Everyknight.

mattman
    Moderator

Was alleszins een ‘raar’ pakket gisteren, zeker als je weet dat Pukkelpop maandag met de eerste namen komt…

Ik denk dat de organisatie liever een andere reeks had bekend gemaakt. De 2 weken stilte doet vermoeden dat er één en ander is misgegaan. Denk dat de volgende lading een mooie wordt.

Enne…een dagje bivakkeren in de Barn/KlubC (donderdag) is zeker prima, daar staan nu al prachtnamen. Maar dat zie ik niet het hele weekend zitten. 😉 Vandaar mijn hoop op wat moois op de main op zat/zon.

Dr. Hannibal

Dat ze maar een bar ín de tenten plaatsen komende editie, dan kan je ook daadwerkelijk binnen blijven hangen zonder opeens buitengesloten te worden als je bier haalt.

En hoewel het inderdaad een wat vreemd pakketje was gisteren, en ik inderdaad ook op nog een paar leuke gitaar acts hoop, zitten er ook hele gave dingen tussen inmiddels. Genoeg om mij elke dag een aantal leuke dingen te laten beleven. Was nog even de kat uit de boom aan het kijken qua line up, maar ben inmiddels echt wel overtuigd dat die combi er gaat komen!

Lynette

Goed idee van mattman, even een overzichtje maken, hier is de mijne:

Donderdag
    Must see:
    Pink
    Graag zien: Elbow
    Wil het een kans geven: Brockhampton

Vrijdag
    Must see:
    Janelle Monáe, The 1975, Tool
    Graag zien: BMTH, Snarky Puppy, Jessie Reyez, Kylie
    Ook leuk: Tom Misch, Khruangbin, The Cure

Zaterdag
    Must see:
    Graag zien:
    Mumford & Sons, Florence + The Machine, Barns Courtney, Clean Bandit, Miiles Kane

Zondag
    Must see:
    Parkway Drive, Ry X, Muse
    Graag zien: Balthazar, De Staat, Mac Demarco

Die vrijdag gaan gegarandeerd nog wat clashes bij zitten helaas, ze hadden die acts wel iets beter mogen verdelen over t weekend wat mij betreft. Dan heb je meer kans om alles te zien! Voor mij is vooral de zaterdag dus nog wat karig. De donderdag wil ik nog niet te veel over zeggen want daar is nog het kleinste aantal acts bekend, heb dus nog hoop op een mooie undercard die dag. Pink maakt voor mij sowieso alles al goed die dag dus mij ga je niet horen klagen;)

Pinkpop '11, '14 - North Sea Jazz '11, '15 - Lowlands '15 - Rock Werchter '16, '17 - TW Classic '17 - Rock Am Ring '18 - Concert At Sea '18

daanvandingenen

Donderdag
    Must see:
    Brockhampton, Vance Joy
    Graag zien: Elbow
    Ook wel leuk, als er niets anders bezig is: P!nk, Bastille, Maribou State, Olafur Arnalds
    Vrijdag
    Must see: Weezer, Nothing But Thieves, Jungle
    Graag zien: BMTH, The 1975, The Cure, TOOL,
    Ook wel leuk, als er niets anders bezig is: Tom Misch, Khruangbin, kurt vile

Zaterdag
    Must see: Florence and the machine
    Graag zien: Mumford & Sons, TDCC, Miles Kane, Macklemore
    Ook wel leuk, als er niets anders bezig is: The BLAZE, Aurora

Zondag
    Must see: Mac DeMarco
    Graag zien: Balthazar, De Staat, Muse
    Ook wel leuk, als er niets anders bezig is:: RY X, Tamino, New Order

EDIT: Voor mij maar 1 groep waar ik op dit moment echt al serieus naar uitkijk en dat is toch wel echt BROCKHAMPTON

Rock Werchter 14, 16, 17, 18, 19 / Pukkelpop 12, 13, 14, 15, 16, 17 / Dour 18 / Arras Main Square 11 Crammerock 14, 16, 17

Joe

Dat ze maar een bar ín de tenten plaatsen komende editie, dan kan je ook daadwerkelijk binnen blijven hangen zonder opeens buitengesloten te worden als je bier haalt.

En hoewel het inderdaad een wat vreemd pakketje was gisteren, en ik inderdaad ook op nog een paar leuke gitaar acts hoop, zitten er ook hele gave dingen tussen inmiddels. Genoeg om mij elke dag een aantal leuke dingen te laten beleven. Was nog even de kat uit de boom aan het kijken qua line up, maar ben inmiddels echt wel overtuigd dat die combi er gaat komen!

Je kan sinds vorig jaar pinten kopen van mobiele tappers in de 2 tenten. En ze zijn nog eens goed getapt ook.

RubenFrusciante

Donderdag
    Must see: –
    Graag zien: Elbow, Brockhampton, Paul Kalkbrenner
    Ook wel leuk, als er niets anders bezig is: Bastille

Vrijdag
    Must see: TOOL, The Cure, Weezer, Khruangbin
    Graag zien: Nothing But Thieves, Snarky Puppy, The 1975,
    Ook wel leuk, als er niets anders bezig is: Kurt Vile, Kylie (als ze tijdens BMTH speelt, maar ga ik niet vanuit)

Zaterdag
    Must see: Miles Kane
    Graag zien: Macklemore, All them witches
    Ook wel leuk, als er niets anders bezig is: Mumford & Sons, The Good The Bad and The Queen, Clean Bandit

Zondag
    Must see: Muse
    Graag zien: Balthazar, De Staat, Mac de Marco, New Order (en anders op LL)
    Ook wel leuk, als er niets anders bezig is: Parkway Drive

Bospop 2016 // RW 2018

Yannick

donderdag
    Must see: Brockhampton, Charlotte Gainsbourg
    Graag zien: Ólafur Arnalds, Elbow, dEUS
    Als er niets anders is: Paul Kalkbrenner, Maribou State

vrijdag:
    Must see: The Cure, Tool, Janelle Monae, The 1975
    Graag zien: Whispering Sons, Masego, Khruangbin
    Als er niets anders is: Nothing But Thieves, Jessie Reyez, Kurt Vile & The Violators, Tom Misch, Bring Me The Horizon, Jungle

zaterdag:
    Must see: /
    Graag zien: All Them Witches, The Good, The Bad & The Queen, Florence + The Machine
    Als er niets anders is: Alice Phoebe Lou, SYML, Miles Kane, The Blaze, Angèle, Mumford & Sons

zondag:
    Graag zien: Balthazar, Parkway Drive, New Order, Mac DeMarco
    Als er niets anders is: Laurel, Tamino, Ry X

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18-19 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

roluf

Ry X is misschien wel de beste act die ik als openingsact is de ochtend heb gehad. Was een paar jaar geleden heerlijk wakker worden op de lowlands zondag. We stonden op 3 kwart van de tent en iedereen stond betoverd te kijken. Het is vanaf de eerste tot de laatste minuut muisstil.

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

warriorandweirdo

donderdag
    Must See: Elbow, Charlotte Gainsbourg
    Graag zien: Brockhampton, Ólafur Arnalds
    Als er niets anders is: Maribou State

vrijdag
    Must See: The Cure, Janelle Monáe, Jungle
    Graag zien: Weezer, The 1975, Snarky Puppy, Kurt Vile, Whispering Sons
    Als er niets anders is: Masego, Kylie, Khruangbin, Nothing But Thieves, Jessie Reyez

zaterdag
    Must See: Florence + The Machine, Aurora, Alice Phoebe Lou
    Graag zien: The Good, The Bad & The Queen
    Als er niets anders is: Mumford & Sons, The Blaze, Miles Kane, SYML, All Them Witches

Zondag
    Must See: Balthazar, New Order
    Graag zien: Underworld, Mac DeMarco, Ry X, De Staat
    Als er niets anders is: Laurel

jarne

donderdag
    Must see: Olafur Arnalds
    Graag zien: Maribou State
    Als er niets anders is: Brockhampton

vrijdag:
    Must see: Tool, Nothing But Thieves, Bring Me The Horizon (hopelijk niet te veel van hun nieuwe nummers)
    Graag zien: Our Last Night
    Als er niets anders is: Tom Misch, The Cure, Weezer

zaterdag:
    Graag zien: The Blaze
    Als er niets anders is: All Them Witches, The Good, The Bad & The Queen, Mumford & Sons, Barns Courtney, Two Door Cinema Club

zondag:
    Must see: Parkway Drive, Yungblud
    Graag zien: Balthazar, Muse, Tamino
    Als er niets anders is: Lewis Capaldi, Black Honey

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 23 uur geleden door  jarne.

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18 NOS: '13
    PKP: '12',13,'14,'15,'16 MSQUARE: '11

Yannick

Ry X is misschien wel de beste act die ik als openingsact is de ochtend heb gehad. Was een paar jaar geleden heerlijk wakker worden op de lowlands zondag. We stonden op 3 kwart van de tent en iedereen stond betoverd te kijken. Het is vanaf de eerste tot de laatste minuut muisstil.

Slaapmuziek dus? :p

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18-19 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

Bart

Wil als eerste melden dat dit NIET mijn clashfinder is en ik er geen credits voor verdien. Maar in het kader van clashfinders wil ik jullie deze niet onthouden. De maker heeft m nog niet geupdated sinds de nieuwe namen vandaag maar zou 100% voor deze line up tekenen. https://clashfinder.com/m/rockwerchter2017/?user=0hpcgm.u5

Ik zou het toch wel erg jammer vinden als Interpol tijdens The Cure speelt en Thom Yorke tijdens Muse. Ik weet niet hoeveel rekening Werchter houdt met de overlap van fanbases, maar ik ben vast niet de enige die ze veel liever op de zaterdag of donderdag avond in een van de tenten zou zien. Overigens zijn het wel twee artiesten waarvan ik erg hoop dat ze naar Werchter komen (maar als het een clash van must-sees oplevert heb je er natuurlijk niet zoveel aan).

Verder hoop ik persoonlijk heel erg op Keane, nu ze eindelijk weer bij elkaar zijn en hebben aangekondigd deze zomer op tour te gaan. Tot nu toe hebben ze drie festivals in juli aangekondigd, al zijn dit voor zover ik weet wel allemaal headline posities op kleinere festivals. Misschien een mainstage plek op donderdag of zaterdag? Wat denken jullie?

Bart

Voor mij tot nu toe het volgende, maar ik zeg erbij dat ik nog een hoop in moet luisteren!

donderdag
    Must see: Elbow
    Als er niets anders is: Charlotte Gainsbourg, Olafur Arnalds

vrijdag
    Must see: The Cure, Tool, Nothing But Thieves, Weezer
    Graag zien: Whispering Sons, Khruangbin
    Als er niets anders is: Kurt Vile & The Violators, Snarky Puppy

zaterdag
    Must see: The Good The Bad & The Queen
    Graag zien: All Them Witches, Miles Kane, Two Door Cinema Club
    Als er niets anders is: Aurora
    Als er écht niets anders is: Mumford & Sons, Florence & The Machine

zondag
    Must see: Muse, De Staat
    Graag zien: New Order, Black Honey
    Als er niets anders is: Mac Demarco, Balthazar, Yungblud

Kesselman

ik stond toen op een meter of 5 van het podium, was zo mooi, tranen in mijn ogen van geluk!

Paddy

Wil als eerste melden dat dit NIET mijn clashfinder is en ik er geen credits voor verdien. Maar in het kader van clashfinders wil ik jullie deze niet onthouden. De maker heeft m nog niet geupdated sinds de nieuwe namen vandaag maar zou 100% voor deze line up tekenen. https://clashfinder.com/m/rockwerchter2017/?user=0hpcgm.u5

…. Ik weet niet hoeveel rekening Werchter houdt met de overlap van fanbases, …

Werchter liet Pixies tijdens Pearl Jam spelen.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Bert

…. Ik weet niet hoeveel rekening Werchter houdt met de overlap van fanbases, …

Werchter liet Pixies tijdens Pearl Jam spelen.

2014 inderdaad en vorig jaar David Byrne en Eels

Paddy

Donderdag:
    Wil ik zien: P!nk

Vrijdag:
    Must see: Tool
    Wil ik zien: nothing but thieves, weezer,
    Als er niets anders is: the Cure, bring me the horizon, Kylie

Zaterdag:
    Wil ik zien: Mumford & sons
    Als er niets anders is: all them witches, Miles Kane, Florence and the Machine

Zondag:
    Must see: de staat, Parkway drive, Muse
    Wil ik zien: yungblud
    Als er niets anders is: Balthazar, underworld

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Kirsch

Vort met de geit dan

donderdag
    Must see: Elbow,
    Graag zien: Charlotte Gainsbourg,, Bastille, Vance Joy
    Als er niets anders is: Pink

vrijdag:
    Must see: the Cure, Kurt Vile, Nothing But Thieves, the 1975
    Graag zien: Bring Me The Horizon, Tool, Weezer
    Als er niets anders is: Y&Y

zaterdag:
    Must see: Two Door Cinema Club, Mumford & Sons
    Graag zien: Miles Kane,
    Als er niets anders is: The Good, The Bad & The Queen, SYML

zondag:
    Must see: De Staat, Balthazar, Muse,
    Graag zien: New Order, Tamino
    Als er niets anders is: Yungblud

Herman graag nog toevoegen aan Line Up (je weet maar niet 😉 ) Foals, Interpol, DMA’s, Biffy Clyro, White Lies, Greta van Fleet en The Raconteurs !!!

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 10 uur geleden door  Kirsch.

Veel wisselende contacten LL | RW junkie | PP >>> starting 1989 (onderweg de tel kwijt geraakt ergens)

Rockbeer

Vrijdag:
    Must see: Tool, The Cure, Weezer, The 1975, Nothing But Thieves, Whispering Sons

Als er niks anders is en als het eten op is: Bring Me The Horizon

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Timmetje

Donderdag:
    Must see: P!nk, Brockhampton
    Graag zien: Charlotte Gainsbourg, Elbow, Bastille, Vance Joy

Vrijdag:
    Must see: Weezer
    Graag zien: Snarky Puppy, Kylie, The Cure, Tool

Zaterdag:
    Must see: Macklemore

Zondag:
    Must see: Muse
    Graag zien: New Order, MacdeMarco, Parkway Drive, de Staat, Yungblud

neracroft

Ga alleen de vrijdag maar wou de rest ook wel doen, om gewoon nog eens te beseffen hoe die line up me dit jaar totaal niet ligt.

DONDERDAG:
    Als er niets anders is: Elbow, Olafur Arnalds

VRIJDAG:
    Must see: The Cure, Tool, Kurt Vile, Weezer
    Als er niets anders is: Whispering Sons, Khruangbin, Nothing But Thieves

ZATERDAG:
    Als er niets anders is: Mumford & Sons, The Good The Bad & The Queen, Miles Kane, Two Door Cinema Club

ZONDAG:
    Must see: Mac DeMarco
    Als er niets anders is: Muse, Balthazar, New Order, Ry X

Eigenlijk gewoon heel blij dat ze al het écht boeiende op de vrijdag hebben gezet.

mattman
    Moderator

Eigenlijk gewoon heel blij dat ze al het écht boeiende op de vrijdag hebben gezet.

Mja, Charlotte Gainsbourg, New Order en The Good The Bad and The Queen zijn toch namen die ik het komende seizoen niet wil missen. Raad je ook Janelle Monae aan, als je alleen vrijdag komt. Gaat misschien wel de show van deze editie spelen. 😉

Ik denk trouwens dat we met Bang Bang Romeo, Whispering Sons, All Them Witches en De Staat wel alle 4 de main openers hebben. Dus da’s wel goed nieuws. 🙂

Joe

donderdag
    Must see: Elbow
    Graag zien: Charlotte Gainsbourg,
    Als er niets anders is: Vance Joy

vrijdag
    Must see: Tool, The Cure, Weezer
    Graag zien: Whispering Sons, Bring me the horizon
    Als er niets anders is: Kurt Vile & The Violators, Nothing but thieves

zaterdag
    Must see: The Good The Bad & The Queen
    Graag zien: Miles Kane, Two Door Cinema Club, Mumford and sons
    Als er niets anders is: Barns Courtney, Syml

zondag
    Must see: Parkway Drive, Balthazar
    Graag zien: New Order, Muse, De Staat(gaan waarschijnlijk te vroeg spelen)
    Als er niets anders is: Tamino

25 berichten aan het bekijken - 3151 tot 3175 (van in totaal 3265)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.