Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 741 reacties, heeft 106 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Lynette 2 uur, 57 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 742)
  • Auteur

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

@mattman. Mooie beschrijving. Ik ken de nummers die je noemt niet. Klinkt qua beschrijving wel goed. Heb je misschien een lijstje van een pasr van die nummers? Ga ik dat eens proberen. Hun hits doen me namelijk niet zoveel

Als ik een poging mag wagen…

‘Hits’ zouden dan zijn:
    Close te me
    Friday I’m in love
    Just like Heaven
    A Forest
    In between Days
    Lullaby
    Boys don’t cry
    Lovesong

En verder dus (wat jouw vraag was):

categorie meeslepend en meestal traag:
    Want
    Pictures of you
    Plainsong (meestal de magistrale opener van hun optredens)
    The hungry Ghost (van hun recentste plaat (wel dus al van 2008), maar wat een tekst en passeert ook geregeld live)
    Closedown (!)
    From the Edge of the deep green Sea
    This twilight Garden
    A letter to Elise
    End

categorie uptempo en (soms) commerciëler:
    The Lovecats
    The Walk
    The Catterpillar
    One hundred Years
    Fascination Street
    Play for Today
    Primary
    Shake Dog shake
    Disintegration
    Hot hot hot!!!
    Let’s go to Bed
    Why can’t I be you?
    Sleep when I’m dead
    Jumping someone else’s Train
    Grinding Halt
    Killing an Arab (= Killing another)
    Charlotte sometimes
    Wrong number (rockend live)
    The exploding Boy (!)

Die indeling is natuurlijk heel kort door de bocht en er zijn zoveel andere nummers, ik ken ze zeker ook niet allemaal! Statische optredens… klopt natuurlijk, enkel Simon Gallup (toch één van de beste basspelers die er zijn) zorgt voor beweging. Maar dit doet niets af van de muziek, de stem en de sfeer die ze overbrengen vind ik.

Het live-album Bestival Live van 2011 geeft een goed beeld, maar niet helemaal omdat Reeves Gabrels er toen nog niet bij was als extra gitarist. De huidige shows zijn dus van een extra gitaarsaus voorzien.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door  Everyknight.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 3 dagen geleden door  Everyknight.
    2+

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

En aanvullend: ik vind vrijwel alle live-versies beter (dynamischer) dan de studioversies, dus ik zoek dikwijls live-versies op op Spotify. En weinig bands waar ik mij, zowel bij het bekijken als beluisteren, zo op de basgitaar concentreer.

0

dumbo

hallo allemaal,
    Denken jullie dat er enige kans is dat sigur ros zou langskomen op de festivals?
    Ik denk erover om een citytrip zal combineren van Boedapest met Sziget. Heeft er iemand ervaring met dit festival?
    Ik ga al jaren naar Werchter en weet niet goed wat te verwachten van Sziget.
    Alvast bedankt voor jullie input!
    Groetjes
    Dumbo

https://www.concertarchives.org/cottry33

0

HollandiaFCB

Rammstein/Metallica vind ik beide prima. Metallica nog nooit live gezien, Rammstein wel want daar was ik wel redelijk fan van.
    Mumford and Sons vind ik ook goed, mag ook komen.
    Daarnaast hoop ik op Miles Kane, Greta van Fleet…

Ben vooral van de gitaren, maar een Tame Impala zou ik ook kunnen waarderen 🙂

LL: 2011
    PP: 2012, 2016
    RW: 2015, 2017

0

James

Rammstein/Metallica vind ik beide prima. Metallica nog nooit live gezien, Rammstein wel want daar was ik wel redelijk fan van.
    Mumford and Sons vind ik ook goed, mag ook komen.
    Daarnaast hoop ik op Miles Kane, Greta van Fleet…

Ben vooral van de gitaren, maar een Tame Impala zou ik ook kunnen waarderen 🙂

Tame Impala schuwt de gitaren ook niet hoor..
    Luister maar eens naar ‘Half Full Glass Of Wine’ of ‘Elephant’ 😉

0

polnico

Metallica ruled out 😥

0

Dweezzill

Schrap Metallica maar, spelen op 16 juni in Koning Boudewijnstadion

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door  Dweezzill.
    0

brucie

Jammer van metallica, had ze graag weer op de festivals willen zien, maar ja als je stadions kan uitverkopen is de keuze voor hun natuurlijk snel gemaakt

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door  brucie.
    1+

roy-hekkens

Ik ben wel blij dat Metallica niet komt. Heb er niets mee en zie deze spot liever bezet worden door eigenlijk bijna alles wel. Het enige voordeel zou zijn dat je dan naar een ander optreden kunt gaan kijken, als daar wat interessants bij zit.

0

Joslittel

Ik vind het zelf wel jammer dat ze geen festivals doen, of ze dan op RW of GMM komen maakt me niet zoveel uit. Dit gaat me nu namelijk 100 euro extra kosten.. Wat een geld.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

2+

Yannick

Mumford & Sons kondigt volgende week donderdag (4/10) z’n tour aan volgens het artikel op FL.. Eerste headliner bekendmaking? De week erna Rammstein en dan The Cure?

https://www.concertarchives.org/arcuse // https://rateyourmusic.com/~arcuse
    Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

0

Dr. Hannibal

Ik vind het zelf wel jammer dat ze geen festivals doen, of ze dan op RW of GMM komen maakt me niet zoveel uit. Dit gaat me nu namelijk 100 euro extra kosten.. Wat een geld.

Ja je gaat naar de Arena om ze te zien? Als ze ergens anders hadden gestaan had ik het nog wel overwogen, maar ik heb zoveel slechts gehoord over het geluid daar… Wil ze graag zien, maar denk niet dat dit zn geld waard is. Daarom extra jammer dat ze niet op RW/GMM staan idd.

Maar goed, weer een afvaller dus. Zat er ook wel aan te komen. Ben erg benieuwd of er nog een hardere headliner overblijft, ben erg bang dat Rammstein ook zaalshows gaat doen en Werchter het met popnamen moet doen (Sheeran, Mumford, Coldplay…)

1+

Joslittel

Ja je gaat naar de Arena om ze te zien? Als ze ergens anders hadden gestaan had ik het nog wel overwogen, maar ik heb zoveel slechts gehoord over het geluid daar… Wil ze graag zien, maar denk niet dat dit zn geld waard is. Daarom extra jammer dat ze niet op RW/GMM staan idd.

Maar goed, weer een afvaller dus. Zat er ook wel aan te komen. Ben erg benieuwd of er nog een hardere headliner overblijft, ben erg bang dat Rammstein ook zaalshows gaat doen en Werchter het met popnamen moet doen (Sheeran, Mumford, Coldplay…)

Nee, ik ga het Koning Boudewijnstadion proberen! In de Arena krijgen ze me met geen 10 paarden meer naar binnen. Niet voor voetbal en niet voor muziek. In het Koning Boudewijnstadion één keer eerder een concert gezien van (jawel!!) Robbie Williams, was prima te doen. Weekend Brussel eromheen is nooit verkeerd.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

2+

Oh Well

Help … Laat me dat pas een echte ramp zijn ..
    rammstein – m&s – the cure
    Ik heb al een gratis duo combi-ticket in de pocket via een leverancier, maar dan ga ik er echt aan denken om dat te dumpen …

1+

pontius

Muse brengt 9 november een nieuw album uit.
    Zouden zij ook nog een kans hebben om op de line up te staan?

0

Dr. Hannibal

Muse brengt 9 november een nieuw album uit.
    Zouden zij ook nog een kans hebben om op de line up te staan?

Worden regelmatig genoemd, maar hebben zelf gezegd enorme ambities voor een tour met grootse producties te hebben. Dus ik vermoed dat ze daarmee niet op festival podia gaan passen.

0

Yannick

Lijkt er niet op dat Sheeran zal afzakken naar RW, tenzij Werchter op de weg ligt richting Roemenië vanuit Duitsland natuurlijk.

https://www.concertarchives.org/arcuse // https://rateyourmusic.com/~arcuse
    Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

0

Joe

Goed.

0

Joslittel

Geen datum in de Benelux,dat is raar. Ik zou er dus nog niet helemaal zeker van zijn..

0

TheMotherload

Geen datum in de Benelux,dat is raar. Ik zou er dus nog niet helemaal zeker van zijn..

Zo te zien heeft hij wel steeds een paar dagen pauze tussen 2 concerten in. Werchter zou hij er dus, voor zijn doen, een beetje tussenin moeten proppen.

0

Oh Well

Glastonbury staat ook nog niet op zijn lijst.
    Volgens mij gaat een van de “grootste” Britse artiesten van het moment daar wel staan.
    Zie dat er eerder nog tussenkomen dan Werchter eerlijk gezegd.

0

ChiquitaChaser

Geen Rock Werchter of Pukkelpop voor den Ed.
    Zie hem wel nog de Boutique doen…

2+

Paddy

Glastonbury staat ook nog niet op zijn lijst.
    Volgens mij gaat een van de “grootste” Britse artiesten van het moment daar wel staan.
    Zie dat er eerder nog tussenkomen dan Werchter eerlijk gezegd.

Staan vier optredens in the UK ingepland en hij stond in 2017 al op Glastonbury. Dus je hoeft Edje eigenlijk niet met te verwachten op PP, RW of Glastonbury.
    Boutique is een optie, maar hij stond dit jaar al op de Werchterwei.

• Deze reactie is gewijzigd 2 weken, 5 dagen geleden door  Paddy.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

0

TheMotherload

Zal Ghost een optie zijn voor Rock Werchter? Ze zijn als support act mee met Metallica en hebben een behoorlijk gat in hun schema en ze stonden vorig jaar al op Graspop. Het lijkt me dus niet dat ze daar weer gaan staan.

0

mattman
    Moderator

Zal Ghost een optie zijn voor Rock Werchter? Ze zijn als support act mee met Metallica en hebben een behoorlijk gat in hun schema en ze stonden vorig jaar al op Graspop. Het lijkt me dus niet dat ze daar weer gaan staan.

Ik denk dat Ghost zeker een optie is. Zou me zelfs verbazen als ze er niet staan, met die data. En nu ze een meer mainstream publiek bereiken, zou het me qua timing een goeie boeking zijn voor RW. Kunnen zij dan eens de ‘BMTH’ van dit jaar zijn (middelgrote metalband op mainstream festival). BMTH kan dan weer mooi op Graspop staan.

0
25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 742)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.