Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4057 reacties, heeft 218 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Paddy 10 uur, 24 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 2501 tot 2525 (van in totaal 4058)
  • Auteur

Bert

Hoe groot schatten jullie de kans in dat ze deze vrijdag nog eens iets droppen?

vorig jaar werden er op 17 18 en 19 januari bands bekend gemaakt
    de edities er voor ook vaak rond die datum

ik vermoed nog 1 week extra geduld dus

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Nog wat voorspellingen voor het weer losbarst…

Qua drie laatste op mainstage:

DE MOGELIJKHEDEN:

donderdag:
    Volbeat/ Bastille/ Balthazar / Christine & the Queens / Vampire Weekend / Elbow / Tame Impala / Thirty Seconds to Mars – P!nk – Tame Impala/ The Chemical Brothers / The Prodigy / Major Lazer

OF

Bastille / Balthazar / Tame Impala / Vampire Weekend / Christine & the Queens / Elbow / Thirty Seconds to Mars – P!nk – Red Hot Chili Peppers / Neil Young

vrijdag:
    Bring me the Horizon – The Cure – Tool

zaterdag:
    Macklemore – Florence + the Machine – Mumford & Sons

zondag:
    Balthazar / Elbow / Bastille / Christine & the Queens/ Vampire Weekend – Editors / Tame Impala / Volbeat / Bastille / Neil Young – Muse

MIJN VOORSPELLING:

Thirty Seconds to Mars op ander festival, Neil Young aparte show (zaal of openlucht), Volbeat zien we (nog) niet (eerst in het najaar zaalshow), Tame Impala mag het voor het eerst als headliner proberen op Pukkelpop…

Dus:

donderdag:
    Vampire Weekend – Bastille – P!nk – Red Hot Chili Peppers

vrijdag:
    Bring me the Horizon – The Cure – Tool

zaterdag:
    Macklemore – Florence + the Machine – Mumford & Sons

zondag:
    Christine & the Queens – Editors – Muse

Nog mogelijke toevoegingen als grotere namen in de tenten: dEUS, Thom Yorke, Ben Harper & the innocent Criminals, Interpol, Lana Del Rey, Liam Gallagher, Elbow, Christine & the Queens, Balthazar, The Chainsmokers, Foals, Patti Smith, James Blake, The Roots, Bazart, The Streets, The Specials, Skunk Anansie, Robyn, Beirut, Travis Scott, Rudimental…

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Everyknight.

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Mijn zwaarste gok is natuurlijk dat RHCP gaan touren rond die periode in Europa 🙂 Alleszins, zeer veel festivals moeten nog één of meerdere headliners aankondigen, RHCP hebben al eerste shows in Oceanië aangekondigd, ze komen zeker met een nieuw album in 2019 (al blijft het m.b.t. Rock Werchter wel cruciaal wanneer dat album uit komt –> voor de zomer: RW, na de zomer: eerst zaalshow in het najaar en RW2020) en als ze rond dat moment touren met het nieuwe album gaat Rock Werchter ze sowieso boeken… Kan bovendien verklaren waarom er nog geen grotere namen (mochten) vrijgegeven werden/worden voor die donderdag.

Daarom daarop gegokt. Al kan een subheadliner voor P!nk en na haar een dance-act (of Tame Impala) ook, keuze genoeg zie je hierboven.

Breinaard

Ben benieuwd, RHCP zou enigszins wel verrassend zijn. The Strokes zijn ook nog niet uitgesloten, zie ik nog wel voor Muse staan, of Editors. Zelf hoop ik nog steeds op Smashing Pumpkins en ook op deze week weer één of meerdere namen. Eerdere datums zeggen niet altijd alles. Er is nu ook al veel meer bekend dan andere jaren, toch?

DOA `95 `96 `97 `98 `99 `00 `02 PKP `94 `95 `02 `11 `12 `13 `16 PP `00 `01 `06 `07 '18 GP `98 `04 RW `03 `04 `05 `06 `07 `08 `09 `10 `11 `12 `13 `14 `15 `16 '17 '18 ...
    Meest memorabel; Slipknot Melkweg 14-12-'99 RHCP PKP '94 Type O Negative D

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Ben benieuwd, RHCP zou enigszins wel verrassend zijn. The Strokes zijn ook nog niet uitgesloten, zie ik nog wel voor Muse staan, of Editors. Zelf hoop ik nog steeds op Smashing Pumpkins en ook op deze week weer één of meerdere namen. Eerdere datums zeggen niet altijd alles. Er is nu ook al veel meer bekend dan andere jaren, toch?

The Strokes heb ik er bewust niet bijgezet, omdat iemand van eFestivals – de persoon die toch het meeste inside-info bezit mijns inziens – ze uitgesloten heeft voor Rock Werchter. Maar voor de duidelijkheid: van mij mogen ze er zeker staan hoor! En dingen veranderen snel in festivalvoorbereidingen, dus zeg nooit nooit.

The Smashing Pumpkins doen in België een zaalshow en nemen een pauze tijdens Rock Werchter en de weken errond.

mattman
    Moderator

Janelle Monae naar Glastonbury tijdens het RW- weekend. Geweldig nieuws voor RW dus. 🙂

Thijs

Janelle Monae naar Glastonbury tijdens het RW- weekend. Geweldig nieuws voor RW dus. 🙂

Janelle Monae en Christine & The Queens zijn toch wel de 2 acts die ik deze zomer zeker wil meepikken (en eigenlijk ook Balthazar, Tame Impala en zo veel meer). Als ik al die reacties hoor op hun unieke liveshows kan dat alleen maar memorabele momenten opleveren. Wat een luxe toch dat er een reële kans is dat al die namen ook degelijk op RW zullen spelen!

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

neracroft

Is het raar dat ik haar voorheen niet kende?
    Oké, ligt niet echt dicht bij mijn average muziekgenre’s… maar toch Glastonbury headliner is echt niet iets dat ze maar aan zomaar iemand geven.

Klinkt wel oké (maar zoals eerder vermeld niet echt mijn “stijl”), maar echt tot de Primavera announcement nooit van haar gehoord

mattman
    Moderator

Oké, ligt niet echt dicht bij mijn average muziekgenre’s… maar toch Glastonbury headliner is echt niet iets dat ze maar aan zomaar iemand geven.

Klinkt wel oké (maar zoals eerder vermeld niet echt mijn “stijl”), maar echt tot de Primavera announcement nooit van haar gehoord

Ze is volgens mij in de VS een tikje groter dan in Europa. Vorig jaar verscheen haar plaat Dirty Computer, en dat was één van de beste platen van 2018. Wat straf is, want ook haar vorige 2 platen (Electric Lady, The ArchAndroid) zijn fantastisch. Heeft ook wel wat airplay op de radio gekregen hoor. Misschien dat je nummers als Thightrope, Q.U.E.E.N., Electric Lady of Make Me Feel kent (of dat verschrikkelijke We Are Young met FUN, maar die zwarte bladzijde wil ik vergeten).

Qua sound is ze erg geïnspireerd door Prince, met wie ze ook al samengewerkt heeft. Dat merk je ook tijdens haar liveshows, die een echt funkfeest zijn. Zag haar op Pukkelpop 2014 en die show was lichtjes geniaal (helaas speelde ze toen voor véél te weinig volk).

Misschien is Janelle naast Thom Yorke en dEUS wel de kanshebber die ik het liefst zie komen.

Thijs

[…]

[…]

Ook even aanvullen dat Monae geen headliner is op Glastonbury. Ze is wel headliner van de West Holts stage, wat daar de 3de grootste stage is als ik me niet vergis. Als ze op Werchter staat, verwacht ik ze ergens hoog in The Barn.

Concert archive

neracroft

[…]

[…]

Ook even aanvullen dat Monae geen headliner is op Glastonbury. Ze is wel headliner van de West Holts stage, wat daar de 3de grootste stage is als ik me niet vergis. Als ze op Werchter staat, verwacht ik ze ergens hoog in The Barn.

Aahzo, had gewoon ergens een misleidende koptitel gelezen dan 🙂

Yannick

Om nog eventjes terug te komen op wat Everyknight postte, ik denk dat dit ‘m wordt met tussen haakjes de grote Barn-namen;

Dua Lipa > P!nk > Tame Impala (Beirut > dEUS)
    Bring Me The Horizon > The Cure > Tool (Years & Years > Kylie Minogue)
    Macklemore > Mumford & Sons > Florence + The Machine (Interpol > Solange)
    Balthazar > Editors > Muse (Christine & The Queens > Thom Yorke)

Thijs

Om nog eventjes terug te komen op wat Everyknight postte, ik denk dat dit ‘m wordt met tussen haakjes de grote Barn-namen;

In een ideale wereld zouden Dua Lipa en Balthazar een plaatsje zakken maar op zich verdienen ze die spots tegenwoordig wel. Lijkt me een realistische voorspelling waar ik zeker mee zou kunnen leven.

Concert archive

Joslittel

Haha mooi dit! Zet Werchter net op alle sociale kanalen een foto van mijn vader samen met mijn beste vriendin. Met een tekst van de 1975 alsof ze geliefden zijn.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19

visdave34
    Moderator

Wat cool!

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19 // Down The Rabbit Hole 19

bcmrmaybe

@Jolittel Vet man..

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

TheseThingsHappen

Combiticket en The Hive campingticket in the pocket. 🙂
    Excited, mijn 3e Werchter.

Paddy

Beetje veel coheadliners imo. En doe Years & Years maar tijdens Tool.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Paddy

Artikel over de nieuwe inrichting van het festivalterrein:

https://www.dearchitect.nl/architectuur/nieuws/2019/01/festivalterrein-rock-werchter-omgetoverd-tot-volwaardig-landschapspark-101204759?vakmedianet-approve-cookies=1&_ga=2.222083547.2134232806.1547059409-607246776.1547059409

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

mattman
    Moderator

Ziet er volgend mij vrij realistisch uit hoor. Qua main hoofdacts zijn Tame Impala en Editors vrij grote inkoppers. Ik zou op die zondag liever wat mooiers (originelers) zien dan Editors maar je kan niet alles hebben. Want die headliners in de Barn zien er verrukkelijk uit. 😊

Als dit m wordt gaan ze veel rechtgetrokken hebben voor mij. Ik zou ervoor tekenen.

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Ziet er volgend mij vrij realistisch uit hoor. Qua main hoofdacts zijn Tame Impala en Editors vrij grote inkoppers. Ik zou op die zondag liever wat mooiers (originelers) zien dan Editors maar je kan niet alles hebben. Want die headliners in de Barn zien er verrukkelijk uit. 😊

Als dit m wordt gaan ze veel rechtgetrokken hebben voor mij. Ik zou ervoor tekenen.

Ik zou Tame Impala er zeer graag bij hebben hoor, maar met Pukkelpop moeten we ook rekening houden… In het voordeel van Pukkelpop: daar kunnen ze absolute headliner zijn, op Rock Werchter niet en Werchter heeft alternatieven als dagafsluiter. In het voordeel van Rock Werchter: zo’n populaire, relevante act laten ze niet graag schieten. Een ‘inkopper’ zou ik het alleszins niet durven noemen, eerder 50/50.

Verder ook afwachten hoe ‘hoog’ Vampire Weekend, Christine & the Queens en eventueel Lana Del Rey terechtkomen op de affiche… Als het meezit die eerste geen subheadliner, maar als vierdelaatste op mainstage, en die laatste twee in The Barn.

Paddy

Het is inderdaad niet onrealistisch, maar Werchter heeft eigenlijk nooit op alle vier de dagen 2 coheadliners. Ik verwacht daarom enkel Muse als headliner op de zondag.
    Ben wel benieuwd wat we op de donderdag nog kunnen verwachten. Toch een dag die traditioneel moeilijk verkoopt.

Rockbeer

Een wilde gok: Gojira als tegenhanger van P!nk of Banjoband.

Toegegeven, Graspop lijkt een inkopper, maar ik snap niet waarom ze dan al niet hebben gehapt. En Bonnaroo heeft Gojira onlangs wel bevestigd, dus wie weet zitten er wat gitaren op een aankondiging van Herman te wachten.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

Wessel

Is Christine geen mooie naam voor een Stromae spot? Afsluiter op de main na een andere act?

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

daanvandingenen

Zou na milk inc als tentafsluiter de zwakste zet zijn die het festival ooit zou hebben gedaan. Het is niet pinkpop hé 😉

Rock Werchter 14, 16, 17, 18, 19 / Pukkelpop 12, 13, 14, 15, 16, 17 / Dour 18 / Arras Main Square 11 Crammerock 14, 16, 17

25 berichten aan het bekijken - 2501 tot 2525 (van in totaal 4058)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.