Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2019 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 2399 reacties, heeft 174 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  mattman 8 uur, 54 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 2400)
  • Auteur

mattman
    Moderator

Werchter (de vierdaagse dus) zie ik niet echt voor me. Past niet meer zo in het profiel van het huidige Werchter (gelukkig)

Ze hebben 1 jaartje wat alternatiever geboekt…
    In 2017 gingen artiesten als Imagine Dragons, The Chainsmokers, Lorde, Oscar & The Wolf, Bazart, James Blake, Tourist Lemc,… nog met mooie, hoge plaatsen op zowel Main als (de alternatieve) Barn lopen… Is nu niet dat een Ed Sheeran daar totaal niet bij zou passen.

In 2016 hetzelfde met oa. Ellie Goulding, Disclosure, Years & Years, Macklemore,…

Ze gaan hem sowieso niet links laten liggen omdat het niet meer in hun “concept” past, overwegen doen ze sowieso maar ik denk eerder dat hij niet in Werchter zal staan omdat hij daar nog maar net stond. Ik zie eerder een stadion of Pukkelpop gebeuren.

Zo’n poppy naam als ‘absolute, enige dagheadliner’ hebben ze bij mijn weten nooit echt gehad op Rock Werchter. Zelfs zo’n Ellie Goulding, Macklemore, BEP of Pharell stonden redelijk in de schaduw van de andere headliner die dag. Het publiek dat Sheeran trekt is bovendien ook minder een ‘festivalpubliek’. Op een festival als Werchter, dat elk jaar meer en meer in de breedte boekt, past zo’n naam gewoon minder goed vind ik. Want als er één ding opvalt, is dat RW meer en meer in de breedte hun affiche opstelt. De toevoeging van The Slope is daar een mooi voorbeeld van.

mattman
    Moderator

Ik denk momenteel aan dit rijtje: F&TM + M&S / Rammstein + Tool / The Cure + Tame Impala / Coldplay of Muse

Voor mij niet echt een opbeurend lijstje dit. Zou misschien wel de zaterdag overwegen.

We hebben dringend nieuwe headlinergeruchten nodig, haha.

neracroft

Ik denk momenteel aan dit rijtje: F&TM + M&S / Rammstein + Tool / The Cure + Tame Impala / Coldplay of Muse

Voor mij niet echt een opbeurend lijstje dit. Zou misschien wel de zaterdag overwegen.

Zou ook enkel die zaterdag overwegen denk ik.

Wanneer komt er nog eens een vaag mysterieus Led Zeppelin nieuwtje…? 😀 (al geloof ik zelf nooit dat die op RW zouden staan)

TettenVogel

Als Ed Sheeran op RW of Boutique zou staan, waarom zou dat dan nog niet aangekondigd zijn maar Sziget en Firenze Rocks wel?
    Ik denk dat dit de definitieve tour is en de Benelux gewoon overgeslagen wordt.

GMM 11-12-13-15-17-18 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18

pontius

Mijn wishlist:
    1. The Black Keys
    2. Childish Gambino
    3. Interpol

Paddy

Volbeat 😜

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Falladain

Mumford and Sons brengen dit najaar een nieuw album uit. Dit maakt de kans op een passage op Werchter uiteraard wel groter, al zou het Sportpaleis uiteraard ook nog kunnen.

Rock Werchter 2016, 2017
    Appelpop 2015, 2016, 2017

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Eigenlijk doet Ed Sheeran geen festivals: Firenze Rocks is elke avond een ander openluchtconcert en op Sziget verzorgt Ed Sheeran Day 0: eigenlijk de dag vóór het festival echt aftrapt, zoals bv. Prince in 2011. Day 0 is dan ook geen volwaardige festivaldag.

Ik denk niet dat we hem op Rock Werchter zullen zien (hoop ik ook).

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

dubbelpost blijkbaar

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  Everyknight.

Dr. Hannibal

Volbeat 😜

Kun je wel in plaats van Tool in dat rijtje zetten. ZIe het nog steeds niet gebeuren dat die op Werchter zullen gaan staan, als ze überhaupt al ergens gaan staan. Zou het ook een erg slecht idee vinden, als groot fan van zowel de band als het festival. Het is gewoon geen gelukkige combinatie in mijn ogen. En ik denk dat Tool zelf ook voor eigen shows zal kiezen, als ze al gaan touren in Europa komen jaar. Is voor iedereen beter.

Buiten dat, vind ik het eigenlijk wel een prima rijtje. F&TM wil ik nog wel eens zien, M&S minder maar kan wel leuk zijn. Of iets anders checken om die tijd, vind het ook wel interessant om eens aan de tegenhangers van de headliners in een van de tenten toe te komen. Rammstein staat nog steeds op mn bucket list. Tame Impala en The Cure ken ik beide weinig van, maar wat ik ken vind ik erg gaaf, dus maak graag beter kennis. Coldplay vind ik vrij saai, Muse dan wel weer heel gaaf, al ben ik erg sceptisch over de laatste paar singles. Nouja, genoeg interessante mogelijkheden dus, en wat ik zeg, zwakke headliners geeft weer de ruimte eens naar The Barn of KlubC uit te wijken.

Thijs

Mumford and Sons brengen dit najaar een nieuw album uit. Dit maakt de kans op een passage op Werchter uiteraard wel groter, al zou het Sportpaleis uiteraard ook nog kunnen.

Momenteel staat België niet op de lijst voor de presale van hun tour. Doet me vermoeden dat er hier geen gewone zaalshow komt. We weten wel nog geen data dus kan momenteel ook nog perfect voor Pukkelpop. Meer details op 4 oktober blijkbaar.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

omniversal

Mijn wishlist
    1. Stone Temple Pilots
    2. Beck
    3. Celldweller

Relatief kleine acts ipv echt grote namen. Maar wel vet voor afwisseling als deze namen er in zouden stoppen.
    The Prodigy kan ik gelukkig van mijn lijst afhalen. Heb de ziggo tickets in de pocket.

Bert

Mijn wishlist
    1. the Cure
    2. Joe Jackson
    3. LCD Soundsystem

warriorandweirdo

Mijn wishlist:
    1. Aurora
    2. Florence And The Machine
    3. Alvvays

Oh Well

Wishlist :
    1. Tool
    2. Biffy clyro
    3. Metallica (voor de 11e keer dan 😅)

Joe

Wishlist :
    1. Tool
    2. Biffy clyro
    3. Metallica (voor de 11e keer dan 😅)

Is volgend jaar trouwens alweer 5 jaar geleden, hoog tijd dat ze nog eens op dit mooie festival staan.

mattman
    Moderator

Robert Smith van The Cure tweette vandaag dat z’n band volgend jaar op 20(!) EU (en wss ook UK) festivals staan. Dat zijn er veel. 😮 Nog 18 te gaan dus.

Gokje: Naast RW en BKS/PP zitten ook Glastonbury, Opener, Mad Cool, Main Square, NOS Alive, St Gallen, Idays festival en IOW er bij. En misschien nog de Lolla’s, RAR/RIP en Roskilde.

Paddy

“Mostly” in Europe. Dus ook daarbuiten.
    Maar vrijwel zeker dat the Cure op RW staat.

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door  Paddy.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

mattman
    Moderator

“Mostly” in Europe. Dus ook daarbuiten.
    Maar vrijwel zeker dat the Cure op RW staat.

Ah, ik ging ervan uit dat hij met ‘mostly’ naast de EU ook de UK bedoelde, aangezien aankondigingen die 2 meestal los van elkaar zien. Maar kan ook verwijzen naar die 2 shows in Zuid Afrika. Hoe dan ook verwacht ik aan z’n verwoording minstens 15 EU data, wat ik eigenlijk nog altijd opvallend veel vind voor 1 band, wetende dat het alleen maar major festivals zullen zijn.

Joslittel

Ben ik hier de enige die niet bijzondet blij wordt van The Cure. Bij de vorige passage op Pinkpop heb ik erg mijn best gedaan om mij in hun repertoire te verdiepen maar ik vind het niet allemaal niet zo heel bijzonder eigenlijk. En de liveshow was ook statisch en lang. Alleen het nummer A Forest met die duistere en diepe sound springt eruit voor mij. Ik hoop op een dikke Barn headliner ernaast rond die tijd. Of heeft iemand een goed pleidooi om mij van gedachten te doen wisselen?

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

Oh Well

@joslittel neen hoor …
    Bij vorige Werchter passage The Cure een kans gegeven, maar is absoluut niet mijn ding.
    Heb uit respect voor hun prestaties in het verleden het optreden uitgedaan, maar indien ze er opnieuw staan zal je me ofwel in The Barn kunnen vinden, ofwel op The Hive in de partytent …

Paddy

@joslittel neen hoor …
    Bij vorige Werchter passage The Cure een kans gegeven, maar is absoluut niet mijn ding.
    Heb uit respect voor hun prestaties in het verleden het optreden uitgedaan, maar indien ze er opnieuw staan zal je me ofwel in The Barn kunnen vinden, ofwel op The Hive in de partytent …

Of bij the slope of op de camping.
    The Cure 2x gezien op Werchter, 2x tegengevallen. Prima als ze komen, maar hopelijk zet RW dan wat leuks op een ander podium.

mattman
    Moderator

Sinds 2012 ben ik net een (redelijke) fan van The Cure geworden. Of eigenlijk sinds de maanden ervoor, toen ik voor het eerst hun albums ontdekte. Wat een hoop classics hebben die op hun naam staan zeg. Die mannen hebben veel slepende, epische nummers zoals From The Edge Of The Deep Green Sea of One Hundred Years (“doesn’t matter if we all die!”) die ze live aanvullen met al die hits die ze hebben (waarvan ze trouwens meestal allemaal wel passeren).

Vind gewoon dat ze heerlijk slepende, epische shows kunnen geven. Maar dan moet de setlist wel mooi uitgebalanceerd zijn. Hun set in het Sportpaleis was eigenlijk (nog) een pak beter dan die op Werchter. Hadden toen ook sterke visuals mee. Zelden iemand gehoord die na 40 jaar nog zo goed klinkt als Robert Smith in 2018. Geweldig hoe die mannen zich 100% geven tijdens zo’n show. En The Cure zorgt ook voor de nodige variatie in de totale lineup. Deze zie ik daarom veel liever komen dan pakweg de Mumfords hun overstuurde banjos.

Joslittel

@mattman. Mooie beschrijving. Ik ken de nummers die je noemt niet. Klinkt qua beschrijving wel goed. Heb je misschien een lijstje van een pasr van die nummers? Ga ik dat eens proberen. Hun hits doen me namelijk niet zoveel

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

mattman
    Moderator

@mattman. Mooie beschrijving. Ik ken de nummers die je noemt niet. Klinkt qua beschrijving wel goed. Heb je misschien een lijstje van een pasr van die nummers? Ga ik dat eens proberen. Hun hits doen me namelijk niet zoveel

Je moet weten dat ik geen ûberfan ben van deze band, maar eerder casual. 😉

Maar als ik een paar Cure nummers moet noemen die niet per se de aller-allerbekendste zijn, moet ik denken aan A Letter To Elise, Fight, Disintegration (het nummer), Trust (zakdoek!), Wrong Number, Fascination Street, Primary, The Hanging Garden, Dix Different Ways, Push (lange intro!), The Same Deep Water As You en het stokoude 10:15 Saturday Night.

Maar zou toch die hits nog een kansje geven. Het zijn er ook best veel, meer dan ik vroeger dacht (Boys Don’t Cry, Lovecats, Lullaby, Friday I’m In Love, Inbetween Days, Lovesong, Why Can’t I Be You, Just Like Heaven). En natuurlijk A Forest, volgens mij nog altijd pure perfectie en die terecht altijd zo hoog in die top 2000 lijstjes staat.

En als je het nog niks vind, dan is dat ook prima natuurlijk. Het is maar goed dat we niet allemaal krak hetzelfde leuk vinden. 😉

25 berichten aan het bekijken - 226 tot 250 (van in totaal 2400)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.