Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

25 berichten aan het bekijken - 2,051 tot 2,075 (van in totaal 2,092)
  • Auteur
    jefferke
    Bijdrager

Joe een hitje noemen 😆 . Ik was het zo beu gehoord op den duur. Maar allen hebben zeker een plaats op de affiche.

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-...-
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

1+
    Indiaantje89
    Bijdrager

Bedankt heb ik weer wat te doen dit weekend.

0
    Kereltje
    Bijdrager

Joe een hitje noemen 😆 . Ik was het zo beu gehoord op den duur. Maar allen hebben zeker een plaats op de affiche.

Doet me wat denken aan Tamino intussen: sterke debuutsingle, bakken talent, maar zodanig hard gehyped door Stubru dat ik haar de komende maanden even niet meer kan horen noch zien.

High Hu vind ik ook wel een interessante case. Ik kan weinig andere artiesten noemen die de crisissituatie zo positief omgebogen hebben als zij. Firepool is een goede plaat, maar ik geloof niet dat ze zonder pandemie een van dé Belgische acts van het jaar geworden zouden zijn.

0
    jefferke
    Bijdrager

Doet me wat denken aan Tamino intussen: sterke debuutsingle, bakken talent, maar zodanig hard gehyped door Stubru dat ik haar de komende maanden even niet meer kan horen noch zien.

High Hu vind ik ook wel een interessante case. Ik kan weinig andere artiesten noemen die de crisissituatie zo positief omgebogen hebben als zij. Firepool is een goede plaat, maar ik geloof niet dat ze zonder pandemie een van dé Belgische acts van het jaar geworden zouden zijn.

Enorm catchy single was dat ook, Daggers.

0
    jarne
    Bijdrager

Enorm catchy single was dat ook, Daggers.

Ben zelf echt enorm fan van High Hi en heb ze dit jaar 3 keer gezien, echt een top band. Denk wel dat ze sws op veel festivals hadden gestaan. Een rock/indie-band met frontvrouw wordt gewoon graag gezien op de affiches denk ik. En ze zijn live ook echt heel sterk, leuke dynamiek op het podium. Ze hebben in de belgische scene ook wel een originele sound vind ik zelf. Voor mij mogen ze alleszins in 2021 nog heel wat festivals doen zodat er op hun oude nummers gemoshed kan worden en op hun nieuwe lekker gedanst kan worden! IK HEB ZIN IN DE ZOMER!

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19,'21 LES NUITS SECRÈTES(Fr): '21
    PKP: '12',13,'14,'15,'16,'21 NOS(Pt): '13 MSQUARE(Fr): '11

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Ik heb zin in nieuws…

4+
    jefferke
    Bijdrager

Ik heb zin in nieuws…

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/

9+
    avataravataravataravataravataravataravataravatar
    mattman
    Sleutelbeheerder

Ik heb zin in nieuws…

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/

Maar hier worden The Strokes niet herbevestigd. 🙁

0
    Yannick
    Bijdrager

Hier is wat nieuws, @mattman. De UK heeft een aanbod om visa-vrij te touren naast zich neergelegd wat ervoor zal zorgen dat artiesten uit de UK moeilijker hier zullen kunnen touren en Europese acts/bands moeilijker daar kunnen optreden.

Thom Yorke calls UK’s decision to reject EU offer of visa-free tours “spineless”

2+
    mattman
    Sleutelbeheerder

Hier is wat nieuws, @mattman. De UK heeft een aanbod om visa-vrij te touren naast zich neergelegd wat ervoor zal zorgen dat artiesten uit de UK moeilijker hier zullen kunnen touren en Europese acts/bands moeilijker daar kunnen optreden.

Zo, klotenieuws ook. Vreemd dat die Johnson het de EU verwijt dat zij de boosdoeners en schuldigen zijn in dit verhaal. Het ziet ernaar uit dat vooral jongere, kleinere Engelse acts het moeilijker gaan krijgen om buiten hun land te gaan touren, door de extra kosten die er plots aan vasthangen. Groten zoals pakweg Muse, The Cure, Gorillaz, Royal Blood, Ed Sheeran en die band van onze Thom zullen daar minder last van hebben.

Hopen dat dit alsnog keert.

1+
    jimmywe
    Bijdrager

Ja maar dan is het ook aan de promotors op het vasteland om mee te ondersteunen.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Tsja het is dat het zo extreem kut tijd is nu, maar eigenlijk zouden de Britse artiesten gewoon een jaar moeten boycotten.

0
    Yannick
    Bijdrager
    jarne
    Bijdrager

enkele stukjes uit het artikel:

Volgens eventmanager Peter Decuypere gaan we allang blij zijn als er dit jaar überhaupt iets op een podium te zien valt. “Concerten en festivals gaan nog meer dan anders draaien rond samenzijn. We gaan het plezier halen uit de ontmoeting met anderen, eerder dan uit de artiesten. Wie op een podium staat, dat is dit jaar minder van belang.”

Nochtans wordt er volop met namen gegoocheld. Rock Werchter schermt op zijn website met Red Hot Chili Peppers, Gorillaz en Pearl Jam, Dour kondigt Stormzy en A$AP Rocky aan, Best Kept Secret kopieerde zijn affiche van 2020 en schuift Massive Attack en The National naar voren voor deze zomer. Maar de kans dat internationale acts gaan touren, is door u-weet-wel-wat niet bepaald groot. Ook het publiek is een onzekere factor. Festivalweides zullen opgedeeld worden, concertzalen gaan het moeten doen met een beperkt toeschouwersaantal dat in fasen zal toenemen. Moshen en met tachtigduizend man meebrullen op ‘Alive’? Vergeet het maar.

Het livecircuit vestigt zijn hoop op een vlotte vaccinatiecampagne en sneltesten aan de inkom. Alle scenario’s passeren de revue, tot de gekste toe. “Een zaal met een groene en een rode zone die het publiek van elkaar scheiden: dat is een moeilijke, maar toch denken we erover na”, zegt Naert. “Want gaan we het anderen gunnen als we zelf nog niet mogen?”

….

We hadden hier ook graag de grote spelers aan het woord gelaten, maar noch Rock Werchter, noch Pukkelpop, noch Tomorrowland zagen een interview zitten. “Wij willen pas half januari communiceren”, zegt Debby Wilmsen van Tomorrowland. “Dat is zo afgesproken met de festivals”, bevestigt Chokri Mahassine van Pukkelpop. Bij Rock Werchter is iedereen met vakantie, meldt woordvoerster Nele Bigaré. “Maar we kijken met vertrouwen vooruit.”

Over die kalender gesproken: het lijkt voor de hand te liggen dat de opstart met lokaal talent zal gebeuren. “Ik denk niet dat wij de eerste zes maanden internationale groepen zullen ontvangen”, zegt Kurt Overbergh. “Op een paar Amerikaanse idioten na die er nog in geloven, is de kalender in elkaar gestort. Het heeft geen zin om onze tanden daarop stuk te bijten. Wij hebben in april wel Colin Stetson, de saxofonist die onder andere bij Arcade Fire en Tom Waits speelt. Maar dat kan alleen omdat hij solo tourt. Achter de schermen zetten we wel in op grote, internationale producties, maar je weet nu al dat dat een maat voor niets is. Wij hadden onlangs Spinvis geprogrammeerd, maar zelfs die kon niet komen omdat hij na het oversteken van de Belgisch-Nederlandse grens in quarantaine zou moeten gaan.”

“Veel hangt af van de evolutie van sneltesten, maar we gaan naar een jaar waarin we evenementen zullen beleven zoals in 2020, alleen iets groter en met meer volk. Als alles gunstig verloopt, kunnen we naar een Rock Werchter gaan op volle capaciteit, met afstandsregels. Maar zoals de evolutie nu verloopt, zullen evenementen van dergelijke schaal niet mogelijk zijn.”

Dat we minder internationale artiesten zullen zien, gaan we niet erg vinden, voorspelt Decuypere. “Er zijn nu al mensen die naar Pukkelpop of Rock Werchter gaan en die zolang het festival duurt zelfs de camping niet verlaten. Trouwens, hoe gaat dat op zulke festivals? Je neemt je voor naar die of die groep te gaan kijken, tot je iemand tegenkomt die je allang niet meer hebt gezien. Je gaat bijpraten aan de toog en voor je het weet heb je het concert gemist waarvoor je je ticket kocht.”

“Festivals draaien op een gevoel van verbondenheid omwille van de ‘god’ die op het podium staat. Door corona zal die ‘godsbeleving’ naar de ontmoeting verschuiven. Festivals zullen in 2021 naar de essentie gaan van verbinding. Op Best Kept Secret staat een schommel die alleen maar werkt als je er met twee op zit. Wel: die schommel is het hele festival bezet. De ander centraal stellen, dat wordt dit jaar het thema op festivals.”

BRON: https://www.demorgen.be/tv-cultuur/hopen-op-een-zomer-met-livemuziek-wie-er-op-het-podium-staat-is-dit-jaar-minder-van-belang~b944f75d/, SUE SOMERS

Het wordt dus echt afwachten maar de kans op een normaal festival met de line-up die er nu ligt zien ze zelf niet zo groot lijkt me :/

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19,'21 LES NUITS SECRÈTES(Fr): '21
    PKP: '12',13,'14,'15,'16,'21 NOS(Pt): '13 MSQUARE(Fr): '11

2+
    Joslittel
    Bijdrager

Dat we minder internationale artiesten zullen zien, gaan we niet erg vinden, voorspelt Decuypere. “Er zijn nu al mensen die naar Pukkelpop of Rock Werchter gaan en die zolang het festival duurt zelfs de camping niet verlaten. Trouwens, hoe gaat dat op zulke festivals? Je neemt je voor naar die of die groep te gaan kijken, tot je iemand tegenkomt die je allang niet meer hebt gezien. Je gaat bijpraten aan de toog en voor je het weet heb je het concert gemist waarvoor je je ticket kocht.”

Ja tuurlijk. Laten we die dronken malloten op de camping als de maat van alle festivalgangers nemen..

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

3+
    Yannick
    Bijdrager

Da’s toch puur anekdotisch, Jos. Zou me daar nu niet zo druk over maken. :p

Rekeninghoudend met de situatie elders in de wereld valt het moeilijk te voorspellen hoe zoiets inderdaad in te richten valt met internationale acts (en niet te vergeten publiek! Want, er is nog stééds geen verbod op reizen). Alles hangt een beetje af van hoe snel de vaccinaties gaan verlopen hier maar vooral ook elders. Denk dat er nog dik twee maanden zijn vooraleer festivals wel echt een antwoord nodig hebben om eraan te beginnen, club/concerthuizen zullen dat al veel sneller moeten weten want ze kunnen niet blijven teren op technische werkloosheid.

0
    warriorandweirdo
    Bijdrager

Ja tuurlijk. Laten we die dronken malloten op de camping als de maat van alle festivalgangers nemen..

Maar die dronken malloten op de camping vormen wel een groot deel van de festivalbezoekers. Hoe de kaarten nu liggen (op vlak van vaccinatieproces oa.) is de kans op een normale festivalzomer nihil. Denk ook dat het voor een zeer groot deel van de festivalbezoekers niet heel veel uitmaakt wie er volgend jaar zou spelen, zolang er maar een festival is dat doorgaat, dus vind het niet zo vreemd wat Peter Decuypere zegt.

0
    Yannick
    Bijdrager

Zelfs The Subs kunnen tegenwoordig al een Sportpaleis doen vullen.

1+
    wenteldave
    Bijdrager

Ik snap er dus geen klote van dat je €243,00 af gaat tikken voor vier dagen campingzitten op een muziekfestival. Snap sowieso alle randzaken op een festival niet, maar goed.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

5+
    Fireball
    Bijdrager

Ik ken er toch ook die alleen een campingticket kopen en daar 3 a 4 dagen vertoeven, puur voor de gezelligheid… die komen niet op het festivalterrein dus die zijn voor een paar tientjes een heel weekend op de camping, op bijv. Bospop lig je met je tentje zowat tegen de main stage aan… je ziet alleen niks maar who cares… die lui komen puur voor de fun..

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 5 uren geleden door Fireball.
    0
    Yannick
    Bijdrager

Ik snap er dus geen klote van dat je €243,00 af gaat tikken voor vier dagen campingzitten op een muziekfestival. Snap sowieso alle randzaken op een festival niet, maar goed.

0
    pigital
    Bijdrager

Onder het motto van niet te pessimistisch te worden en zelf hoopvol te blijven noteer ik;
    Er wordt vanaf half januari gecommuniceerd. En dat is morgen. Vrijdag Belgische naam voor Rock Werchter?
    Of ben ik dan een beetje te naïef hoopvol?

RW: 2009 - 2010 - 2011 - 2012 - 2013 - 2014 - 2015 - 2016 - 2017 - 2018 - 2019
    PKP: 2015 - 2017 - 2018

0
    wenteldave
    Bijdrager

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/zLY0Zxi-rJo&#8221; style=”margin: 1em auto; height: 537.75px;” width=”100%” height=”286″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>

Kennen ze die in België ook? Meen je niet.
    En voor die €243 kan je toch heel wat adtjes doen…

• Deze reactie is gewijzigd 2 dagen, 4 uren geleden door wenteldave.

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    Yannick
    Bijdrager

En voor die €243 kan je toch heel wat adtjes doen…

Alles voor de sfeer!

1+
    pigital
    Bijdrager

<iframe src=”https://www.youtube.com/embed/zLY0Zxi-rJo&#8221; style=”margin: 1em auto; height: 537.75px;” width=”100%” height=”286″ frameborder=”0″ allowfullscreen=””></iframe>

Ik wist oprecht niet eens dat dit strofes had.

RW: 2009 - 2010 - 2011 - 2012 - 2013 - 2014 - 2015 - 2016 - 2017 - 2018 - 2019
    PKP: 2015 - 2017 - 2018

1+
25 berichten aan het bekijken - 2,051 tot 2,075 (van in totaal 2,092)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.