Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

25 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,900 (van in totaal 2,203)
  • Auteur
    jefferke
    Bijdrager

TWOD voor Metallica, auwch, maar dat geldt voor iedereen op die plaats 😆

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-...-
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

1+
    Yannick
    Bijdrager

Los van de headliners: wat ben ik verliefd geworden op die twee platen die SAULT dit jaar dropte.

Machtig mooie, spannende muziek. Het lijkt erop dat de muzikanten totaal onbekend zijn, maar als ze op één of andere manier op Werchter zouden verschijnen, zou dat fantastisch zijn. Hebben blijkbaar connecties met Michael Kiwanuka en Little Simz.

Cleo Sol is er eentje van.

0
    Joe
    Bijdrager

TWOD voor Metallica, auwch, maar dat geldt voor iedereen op die plaats 😆

Prima hoor voor mij.
    Eerst magisch momentje van aan de middentoog en dan naar voren gaan en los gaan.

1+
    jarne
    Bijdrager

The Strokes niet boeken omwille van een slechte ticketverkoop zou de grootste flater van de afgelopen jaren zijn. Die dag was totaal nog niet aangekleed, miste nog zowat alle grote namen voor alle podia en werd volledig verwaarloost. RW zal ‘niet veel’ (in verhouding) verliezen aan een jaar zonder festival, het zijn die kleine toeleveranciers en onderaannemingen waar het water aan de lippen staan. En die malen niet om 65k of 80k op die wei te zien, die willen gewoon iets op die wei.
    De enige ticketkopers van 2020 die bediend worden zijn die van PJ. Verder is het niet noemenswaardig meer. Kendrick weg, SOAD weg, Volbeat weg, The Strokes weg, FNM moet ik nog zien of ze opnieuw dubbel geboekt zullen worden, etc.
    Bummer…

Financieel niet veel verloren? Serieus?
    Serieus putje hoor, zelfs naar RW normen.

In verhouding staat er toch? Het is niet alsof ze de boeken zullen moeten neerleggen. Als we eindigen met PJ – Metallica – Gorillaz – RHCP ga je dan echt een basis kunnen leggen om op verder te groeien? Corona zal voor velen een nieuwe start betekenen maar als dit het startschot is voor hun nieuwe gezicht tja. Dan twijfel ik toch ook als vaste bezoeker.
    Nu jimmy ik geloof je wel, je hebt een zekere ‘staat van dienst’ als kenner. Maar is het dan echt zo erg gesteld met ‘de financiën’? Want als gevolg zullen vele kleintjes (en misschien ook groten?) 2021 toch echt nodig hebben of het verhaal is over?

Blijf het toch een beetje grappig vinden hoe mensen hier op hun achterste poten lijken te staan omdat The Strokes niet geboekt is en klagen dat er een andere ‘oude’ act wordt geboekt. In mijn hoofd is The Strokes ook niet echt een heel vernieuwende band maar goed 😉
    Door het rijtje aan headliners aan te passen en de jongere headliner acts als Twenty One Pilots en Royal Blood (over de laatste kan nog gediscussieerd worden of die wel headliner gaan zijn) kan je natuurlijk ook gewoon altijd gelijk hebben.

😉 Ongelofelijk: DO: Lianne La Havas, BICEP, Worakls Orchestra en Meute als headliners KlubC? Waar zijn de gitaarbands?!? 😉

En daarbij, is trouwens Gorillaz niet die ene groep die op hun laatste plaat met Slowthai, Slaves, Goldlink, Skepta, Tony Allen, Octavian, Georgia,… (en nog tal van andere up and coming vernieuwende artiesten) heeft samengewerkt? + Vorige keer op werchter brachten ze heeeeel wat gasten mee die ook voor heel wat nieuw bloed in de line-up zorgde.
    + Ik dacht ook altijd dat werchter een festival was met meer dan één podium. Iedereen lijkt zich hier wat blind te staren op de laatste drie uur op de main stage. Als je de headliner niet wil zien, ga dan gewoon eens kijken in de barn, KlubC, of the Slope. Daar past Metallica niet in denk ik.

ps. sorry voor de ironische ondertoon 😉

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19,'21 LES NUITS SECRÈTES(Fr): '21
    PKP: '12',13,'14,'15,'16,'21 NOS(Pt): '13 MSQUARE(Fr): '11

4+
    Yannick
    Bijdrager

Naast het feit dat Metallica een harde aanhang met zich mee zal brengen die zoals bij zo goed als elke stadion-act die op Werchter staat nauwelijks interesse zal hebben wat er elders op het programma staat en gedesinteresseerd de hele dag het voorvak vullen (so much voor dat plan om terug meer combi’s te willen verkopen, dan dagtickets) zou het misschien ook kunnen dat het nog maar de tweede keer zou zijn in pakweg 20 jaar dat The Strokes überhaupt in België staan. Of het feit dat de band effectief volgend jaar zal touren en er dus weinig redenen naar tickethouders toe zijn, om de band niet te boeken. En so what zelfs, mogen mensen het jammer meer vinden dat het er naar uit ziet dat er een bepaalde act waar ze heel erg naar uitkeken (of zelfs speciaal daarvoor een ticket hebben gekocht) niet meer zal komen te staan? Je kunt toch niet zo maar zeggen; “hey, you know what jongens? Als je Metallica niet leuk vindt, ga dan maar lekker naar de Klub C naar BICEP gaan kijken joh! 😉 ” Maar hey.. Ironie, ofzoiets.

Van alle gasten die Gorillaz meebracht, stond enkel Little Simz nog apart op het affiche.

2+
    jarne
    Bijdrager

Haha tuurlijk, ik begrijp zeker dat mensen het heel spijtig vinden dat een act waar ze heel hard naar uitkeken niet komt. (Baal zelf enorm dat Cave niet meer komt 🙁 ) Ik zou zelf ook enorm balen moest ik The strokes enorm graag willen zien en ze uiteindelijk niet komen en heb een beetje dat gevoel bij the Strokes, Kendrick en in grote mate bij SOAD. Het ging vooral over dat sommige aan te lijken geven dat door The Strokes te boeken ineens Werchter een vernieuwing doorgaat, terwijl ik dat nu wel niet echt zie als een erg vernieuwde band.

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19,'21 LES NUITS SECRÈTES(Fr): '21
    PKP: '12',13,'14,'15,'16,'21 NOS(Pt): '13 MSQUARE(Fr): '11

4+
    mattman
    Sleutelbeheerder

Het ging vooral over dat sommige aan te lijken geven dat door The Strokes te boeken ineens Werchter een vernieuwing doorgaat, terwijl ik dat nu wel niet echt zie als een erg vernieuwde band.

Nee, vooral een headliner die er nog nooit gestaan heeft. En meer variatie in de headliners brengt. Of überhaupt ooit op een Belgisch festival. En in die zin wel een unieke naam. Festileaks schreef nog een artikel over hoe bijzonder deze ‘mijlpaal’ van The Strokes op Werchter was: https://festileaks.com/2020/01/the-strokes-op-rock-werchter-2020-is-heel-bijzonder-maar-waarom/.

Het is trouwens ook de eerste naam waar StuBru om vroeg of ze weer zouden terugkeren aan de organisatie van Werchter, toen de stekker eruit ging, herinner ik me. Toen was het nog helemaal niet duidelijk of ze weer zouden touren. (Ik vreesde er wat voor gezien hoe onvoorspelbaar ze zijn).

1+
    Yannick
    Bijdrager

Gotchaaa. Wat een uitleg dan, jemig. 😆

0
    Breinaard
    Bijdrager

Pixies – The War On Drugs – Pearl Jam
    Deftones – The Killers – Metallica/The Strokes
    Faith No More – Twenty One Pilots – Gorillaz
    Placebo – Royal Blood – Red Hot Chili Peppers

Mis dan toch echt een pop/hiphop naam maar zal voor meeste RW publiek wel een top editie zijn denk ik.

m.i. prima, alleen zou ik graag Liam erbij zien, en Deftones hoop ik wel op, maar staan ook al op Graspop, redelijk hoog denk ik.

DOA '95'96'97'98'99'00'02 PKP '94'95'02'11'12'13'16 PP '00'01'06'07'18 GP '98'04 RW Since 2003 .. still counting. ♡Nirwana Tuinfeest
    Best??; Slipknot 020 14-12-'99 RHCP PKP '94 NIN RW '18 Machine Head 013 7-10-2019

0
    jefferke
    Bijdrager

Haha tuurlijk, ik begrijp zeker dat mensen het heel spijtig vinden dat een act waar ze heel hard naar uitkeken niet komt. (Baal zelf enorm dat Cave niet meer komt 🙁 ) Ik zou zelf ook enorm balen moest ik The strokes enorm graag willen zien en ze uiteindelijk niet komen en heb een beetje dat gevoel bij the Strokes, Kendrick en in grote mate bij SOAD. Het ging vooral over dat sommige aan te lijken geven dat door The Strokes te boeken ineens Werchter een vernieuwing doorgaat, terwijl ik dat nu wel niet echt zie als een erg vernieuwde band.

Ja want dat zeg ik ergens dat The Strokes een vernieuwende band is… Strokes en Kendrick zijn nieuwe headliners das iets anders.
    Er is al vaker gediscusieerd hier trouwens dat ze bij RW effectief op zoek zijn naar een nieuw gezicht omdat de ticketverkoop in het algemeen minder verloopt. Alleen definieer ‘nieuw’…

2+
    Paddy
    Bijdrager

Naast het feit dat Metallica een harde aanhang met zich mee zal brengen die zoals bij zo goed als elke stadion-act die op Werchter staat nauwelijks interesse zal hebben wat er elders op het programma staat en gedesinteresseerd de hele dag het voorvak vullen (so much voor dat plan om terug meer combi’s te willen verkopen, dan dagtickets) ….

Sorry, maar dit is wel wat overdreven hoor. Onder veel Werchtergangers die ieder jaar komen is Metallica ook een populaire naam. De harde kern die enkel voor Metallica komt, is imo maar een klein groepje. Ik kom ze in ieder geval al die jaren niet tegen. Als Metallica er staat, kom ik overal Metallica shirtjes tegen. Die ook geïnteresseerd in de Barn of Klub C naar hele andere acts kijken. En ook op andere dagen, want ja door Metallica verkopen ook de combi’s beter.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
    FoR 03, 05 / PP 08, 17, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

6+
    avataravataravataravataravataravatar
    taki
    Bijdrager

Is het dan echt Metallica? Als het een grote rock stadionband is, hoop ik eerder op AC/DC of Guns. Verder hoop ik echt nog op de terugkeer van Parcels, Faith No More en Beck. Ik had kaarten voor Nick Cave…echt janken dat het niet doorgaat.

1+
    wenteldave
    Bijdrager

Is het dan echt Metallica? Als het een grote rock stadionband is, hoop ik eerder op AC/DC of Guns. Verder hoop ik echt nog op de terugkeer van Parcels, Faith No More en Beck. Ik had kaarten voor Nick Cave…echt janken dat het niet doorgaat.

Als ik zie hoe GNR op dit forum af en toe wordt afgeraakt door sommigen, denk ik dat die zelfs liever Metallica zien, dus hoezee, je bent één van de weinigen. AC/DC zou ook mooi zijn, maar ik dacht dat die al hadden bevestigd dat er niks ging gebeuren aankomend jaar. (Kan er naast zitten, maar dacht dat op het forum gelezen te hebben).

"Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

0
    Kereltje
    Bijdrager

Naast het feit dat Metallica een harde aanhang met zich mee zal brengen die zoals bij zo goed als elke stadion-act die op Werchter staat nauwelijks interesse zal hebben wat er elders op het programma staat en gedesinteresseerd de hele dag het voorvak vullen (so much voor dat plan om terug meer combi’s te willen verkopen, dan dagtickets) ….

Sorry, maar dit is wel wat overdreven hoor. Onder veel Werchtergangers die ieder jaar komen is Metallica ook een populaire naam. De harde kern die enkel voor Metallica komt, is imo maar een klein groepje. Ik kom ze in ieder geval al die jaren niet tegen. Als Metallica er staat, kom ik overal Metallica shirtjes tegen. Die ook geïnteresseerd in de Barn of Klub C naar hele andere acts kijken. En ook op andere dagen, want ja door Metallica verkopen ook de combi’s beter.

En ook genoeg voorvak-verhalen over Pearl Jam, Billie Eilish, Coldplay, Eminem, Foo Fighters, … Dit is gewoon eigen aan een grote act met een fanatieke harde kern.

Er wordt ook veel verwezen naar die show van NIN als sub, maar dat was klein bier vergeleken met wat er vlak voor Eminem gebeurde in 2013.

2+
    mattman
    Sleutelbeheerder

Er wordt ook veel verwezen naar die show van NIN als sub, maar dat was klein bier vergeleken met wat er vlak voor Eminem gebeurde in 2013.

Idd. Daarom ben ik ook meer een fan van meer iets kleinere headliners samen. Levert meestal ook de mooiste lineups op (vind ik dan toch). En zoals ChiquitaChaser hier al eens min of meer liet vallen: het verouderde Pinkpop-model is een beetje passé.

1+
    Brian
    Bijdrager

Laat Taylor Swift maar op Werchter komen optreden. Goede albums, hoeft de dag niet om te draaien als bij Pink, nieuwe soort headliner, vrouw, jong, verkoopt genoeg tickets. Maar alles wijst helaas op geen tour en stond natuurlijk voor boutique gepland. In 2022 op het echt werchter hopelijk!

5+
    Yannick
    Bijdrager

Wat als Metallica nu gewoon ’s Boutique zoals in 2009 (?). Bij The Strokes zet je naast Gallagher ook nog ’s The Killers en dan komt dat wel goed. Je moet natuurlijk wel een beetje je best doen om een dag uit te laten verlopen en niet zoals vorig jaar die dag compleet links te laten liggen en dan verbaasd zijn dat ie slecht verkoopt..

2+
    jefferke
    Bijdrager

Wat als Metallica nu gewoon ’s Boutique zoals in 2009 (?). Bij The Strokes zet je naast Gallagher ook nog ’s The Killers en dan komt dat wel goed. Je moet natuurlijk wel een beetje je best doen om een dag uit te laten verlopen en niet zoals vorig jaar die dag compleet links te laten liggen en dan verbaasd zijn dat ie slecht verkoopt..

2012, maar 2009 was bijna juist, toen was het Madonna . Zou inderdaad een optie kunnen zijn. Ware het niet dat het ‘orakel’ een stadion headliner ziet staan op de vrijdag. Time will tell.

We zullen eerst de cijfers terug de kop moeten in drukken voor we nieuws krijgen vrees ik trouwens, daarin is de positieve vibe wat teneergeslagen. Dit verdomde klotejaar gaat nog een serieuze staart krijgen in 2021.

1+
    jefferke
    Bijdrager

Laat Taylor Swift maar op Werchter komen optreden. Goede albums, hoeft de dag niet om te draaien als bij Pink, nieuwe soort headliner, vrouw, jong, verkoopt genoeg tickets. Maar alles wijst helaas op geen tour en stond natuurlijk voor boutique gepland. In 2022 op het echt werchter hopelijk!

Plak daar nog Bon Iver en the National rond en dan kunnen ze die, zeer mooie moet ik toegeven, samenwerkingen live ten berde brengen.

4+
    mattman
    Sleutelbeheerder

We zullen eerst de cijfers terug de kop moeten in drukken voor we nieuws krijgen vrees ik trouwens, daarin is de positieve vibe wat teneergeslagen. Dit verdomde klotejaar gaat nog een serieuze staart krijgen in 2021.

Probleem is dat je daarop kan blijven wachten. Je moet geen glazen bol hebben om in te schatten dat die cijfertjes in januari eerder slechter dan beter zullen zijn (feestdagen achter de rug…). En dan zijn we snel februari, terwijl het voor festivals wel belangrijk is om een zo lang mogelijke verkoopperiode te hebben. Langer dan normaal liefst. Daarom (deels toch) dat zoveel festivals zo snel met hun lineups kwamen/komen.

1+
    Yannick
    Bijdrager

Ware het niet dat het ‘orakel’ een stadion headliner ziet staan op de vrijdag. Time will tell.

Het ding is ook een beetje dat die dingen allemaal zo snel kunnen veranderen hè. Kan best zijn dat ie gelijk heeft maar als puntje bij paaltje uiteindelijk komt en het beter uitvalt om hen op een apart evenement te zetten..

Eerste vaccinaties zouden al voor begin januari zijn, dat moet hopelijk wat perspectief geven.

1+
    Brian
    Bijdrager

Plak daar nog Bon Iver en the National rond en dan kunnen ze die, zeer mooie moet ik toegeven, samenwerkingen live ten berde brengen.

Pff, hou op. De deceptie na zo’n droom wordt wel heel groot als we het moeten gaan doen met bijv. The Killers. Maar dat zou echt machtig zijn

0
    jefferke
    Bijdrager

Dus voor 2022 zoiets dan?

Do: Foo Fighters
    Vr: Bon Iver – Taylor Swift. The National in een open air Barn
    Za: Kendrick – The Weeknd
    Zo: Volbeat – SOAD.

Edit: dit puur op wat er is doorgeschoven/geschrapt + wat persoonlijke wensen 😉

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door jefferke.

3+
    mattman
    Sleutelbeheerder

Dus voor 2022 zoiets dan?

Do: Foo Fighters
    Vr: Bon Iver – Taylor Swift. The National in een open air Barn
    Za: Kendrick – The Weeknd
    Zo: Volbeat – SOAD.

Edit: dit puur op wat er is doorgeschoven/geschrapt + wat persoonlijke wensen 😉

Ik zou hier zo voor tekenen! (Twijfel of Kendrick of Weeknd nog iemand na zich zal dulden maar kom). Maar het ziet er nu al naar uit dat 2022 een waanzinnig jaar kan worden wat tours betreft. Radiohead heeft laten vallen normaal op tour te gaan in 2021. En verwacht eigenlijk ook wereldtournees van Depeche Mode en Arcade Fire. Dan is er nog Rage Against The Machine, die -hopelijk- na hun tour in de VS, daarna Europa aandoen. The National, QOTSA en Arctic Monkeys gaan aan een album werken volgend jaar. Nick Cave heeft zijn 2021 tour geschrapt, maar gaan ‘andere dingen’ doen in 2021/2022. Dat zouden festivalshows kunnen zijn. Maar da’s allemaal vingerdik kijken.

Sowieso belangrijk dat SOAD en Kendrick hun shows komen inhalen!

Droomlineupje, haha (never ever going to happen maar kom):
    WOE: Bon Iver – Taylor Swift
    DO: Run The Jewels – Rage Against The Machine
    VRIJ: The Weeknd – Kendrick Lamar
    ZAT: The National – Radiohead
    ZON: Volbeat – System Of A Down

4+
    Paddy
    Bijdrager

Die vijfdaagse geloof ik niet zo in, maar dit zou top zijn.

Met the Weeknd en Lamar op 1 dag, zie ik wel eerder the Weeknd afsluiten. En dat gaat niet om wie er groter zou zijn, maar dat the Weeknd wel een wat breder publiek aanspreekt.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
    FoR 03, 05 / PP 08, 17, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

0
25 berichten aan het bekijken - 1,876 tot 1,900 (van in totaal 2,203)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.