Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

25 berichten aan het bekijken - 1,726 tot 1,750 (van in totaal 2,126)
  • Auteur
    jefferke
    Bijdrager

Eindelijk Massive Attack ja? Wacht er al zo lang op dat ze naar RW komen.

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-...-
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

0
    jimmywe
    Bijdrager

Eindelijk Massive Attack ja? Wacht er al zo lang op dat ze naar RW komen.

Hebben een Barnshow in 2017 geannuleerd. Moeten dus iets inhalen, maar lijkt me dat ze gewoon hun geplande shows van vorig jaar inhalen, en daar stond werchter niet bij.

0
    Brian
    Bijdrager

Massive Attack zou heel nice zijn. Foals mag ook door komen en ik denk dat ik een van de weinigen hier ben die Muse nog niet gezien heeft, dus yes please!

0
    gesp
    Bijdrager

Massive Attack kiest er bewust voor om op een ecologisch vriendelijke manier op tour te gaan. Ze spelen daardoor veelal kleinschalige, meer lokale festivals die bewust bezig zijn om de klimaatimpact te verminderen. Eurockeénes stond voor 2020 al op de planning, net als BKS. Niet echt een verrassing dat ze daar opnieuw terug komen. De vraag is of Rock Werchter in de ogen van Massive Attack kanshebber is, gezien de eisen die ze aan hun tour en venues stellen.

Zie dit ingezonden stuk van Robert Del Naja (van Massive Attack) in The Guardian vorig jaar: https://www.theguardian.com/commentisfree/2019/nov/28/tour-world-massive-attack-band-climate

Headline emphasis is often placed on issues such as single-use plastics or band travel by air. Important as those things are, evidence shows that factors such as audience transportation and venue power account for as much as 93% of all the CO2 emissions generated by major music events.

R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14 19, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17 21, LL: 18 21, ESNS: 18 19 20, LGW :18.

1+
    jarne
    Bijdrager

Eurockeénes lijkt een leak te hebben, zelfde 4 dagen als Rock Werchter: https://www.eurockeennes.fr/wp-content/uploads/2020/11/premiers-artistes-menu.gif
    Muse, DJ Snake, Foals en Massive Attack. Muse stond er natuurlijk 2019 al, rest lijkt me grote kanshebber?

Zijn dat alle aangekondigde namen? denk dat ze de leak hebben verwijderd

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19,'21 LES NUITS SECRÈTES(Fr): '21
    PKP: '12',13,'14,'15,'16,'21 NOS(Pt): '13 MSQUARE(Fr): '11

0
    werchter12
    Bijdrager

Eurockeénes lijkt een leak te hebben, zelfde 4 dagen als Rock Werchter: https://www.eurockeennes.fr/wp-content/uploads/2020/11/premiers-artistes-menu.gif
    Muse, DJ Snake, Foals en Massive Attack. Muse stond er natuurlijk 2019 al, rest lijkt me grote kanshebber?

Vanavond om 20h is de officiele aankondiging dus dan wellicht meer. Dat zullen gewoon de vier headliners zijn vermoed ik.

0
    jimmywe
    Bijdrager

Vanavond om 20h is de officiele aankondiging dus dan wellicht meer. Dat zullen gewoon de vier headliners zijn vermoed ik.

Waren er veel meer

0
    jarne
    Bijdrager

Van Eurockeenes mogen Foals, The Murder Capital, Girl Band, Working Men’s Club en Last Train van mij gerust doorkomen. Zeker de eerste twee. Maarja zoals eerder gezegd zal Foals waarschijnlijk PKP worden. The Murder Capital stond er ook in 2019 al maar waren wel echt ontzettend goed!

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19,'21 LES NUITS SECRÈTES(Fr): '21
    PKP: '12',13,'14,'15,'16,'21 NOS(Pt): '13 MSQUARE(Fr): '11

0
    theblackmadness
    Bijdrager

Van Eurockeenes mogen Foals, The Murder Capital, Girl Band, Working Men’s Club en Last Train van mij gerust doorkomen. Zeker de eerste twee. Maarja zoals eerder gezegd zal Foals waarschijnlijk PKP worden. The Murder Capital stond er ook in 2019 al maar waren wel echt ontzettend goed!

Voor mij the murder capital, maar simple minds zou ik ook zeer graag zien komen voor een middagspot in de barn zoals in ongeveer 2008

0
    werchter12
    Bijdrager

Voor mij the murder capital, maar simple minds zou ik ook zeer graag zien komen voor een middagspot in de barn zoals in ongeveer 2008

Simple Minds heeft godzijdank nog een Sportpaleis uit te verkopen in september.

Lous and the Yakuza zou er als sterke Belgische naam toch op Werchter mogen staan vind ik. Voor de rest mag van die line-up wel Marc Rebillet, Squid, Heilung, girl band enzo wel overkomen van mij

1+
    warriorandweirdo
    Bijdrager

Lous and the Yakuza zou er als sterke Belgische naam toch op Werchter mogen staan vind ik.

Is inderdaad wel DE naam die je moet hebben als Belgisch festival volgende zomer.

2+
    jimmywe
    Bijdrager

Roskilde kondigt aan oa:
    The Strokes
    Anderson. Paak
    Haim
    Bicep
    Faith No More

En als ik het goed heb min of meer ook dezelfde dagen allemaal als vorig jaar.

• Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door jimmywe.
    1+
    mattman
    Sleutelbeheerder

The Strokes
    Anderson. Paak
    Haim
    Bicep
    Faith No More

Alle 5 door naar RW graag!!!

Ook mooi dat Roskilde namen deelt. Van alle grote festivals leken zij me de meest voorzichtige.

1+
    jefferke
    Bijdrager

Ik begin te hopen/dromen. Gaat zo nog meer pijn doen als Alexander, Frank en Mark etc. er de stekker uit trekken…

0
    dinofest
    Bijdrager

Denk dat die stekker vooral bij werchter zelf ligt. Als je ziet dat jonge mensen pas ten vroegste in de zomer worden gevaccineerd wordt ’t afwachten of ze de voorbereidingen wel gaan opstarten in de lente. Volgens bronnen binnen stageco is dat heel twijfelachtig..

https://www.hln.be/binnenland/dromen-van-rock-werchter-daarvoor-is-het-nog-te-vroeg~acd7e808/

0
    jefferke
    Bijdrager

Als de regering groen licht geeft gaan die festivals er gewoon voor gaan hoor.

1+
    Yannick
    Bijdrager

Megan Thee Stallion, Deftones, Doja Cat, DaBaby, Big Thief, slowthai, IDLES, Whitney, Poppy en (opnieuw) Lous & The Yakuza mogen ook mee doorgeschoven worden hoor. Mooie batch namen.

1+
    jefferke
    Bijdrager

Megan Thee Stallion, Deftones, Doja Cat, DaBaby, Big Thief, slowthai, IDLES, Whitney, Poppy en (opnieuw) Lous & The Yakuza mogen ook mee doorgeschoven worden hoor. Mooie batch namen.

Allemaal welkom, Deftones wordt moeilijk met Graspop.

0
    jimmywe
    Bijdrager

Denk dat die stekker vooral bij werchter zelf ligt. Als je ziet dat jonge mensen pas ten vroegste in de zomer worden gevaccineerd wordt ’t afwachten of ze de voorbereidingen wel gaan opstarten in de lente. Volgens bronnen binnen stageco is dat heel twijfelachtig..

https://www.hln.be/binnenland/dromen-van-rock-werchter-daarvoor-is-het-nog-te-vroeg~acd7e808/

Tot een tijdje terug was dat erg twijfelachtig. Logisch. Maar chiquita kan net zoals mij bevestigen dat er ineens een ommezwaai in vibe is.
    Er zitten erg machtige mensen in dat wereldje, die veel verder staan in informatie en lobbywerk dan wij weten.

2+
    mattman
    Sleutelbeheerder

Wel opvallend dat zowel Deftones als FKA Twigs niet meer als ‘headliner’ (het grootste font) worden gezien daar. Dat was vorig jaar wel nog zo.

Ook nog opvallend afwezig: Kendrick Lamar.

0
    jimmywe
    Bijdrager

Ik twijfel er niet aan dat ze Kendrick nog gaan toevoegen. Roskilde heeft daar wel de ruimte voor.

0
    jefferke
    Bijdrager

Ik twijfel er niet aan dat ze Kendrick nog gaan toevoegen. Roskilde heeft daar wel de ruimte voor.

Het is voor RW wel jammer dat ze te snel hebben geanticipeerd. Zeker als het de enige show is die niet ingehaald zal worden. Het heeft er alle schijn naar.

0
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Het is voor RW wel jammer dat ze te snel hebben geanticipeerd. Zeker als het de enige show is die niet ingehaald zal worden. Het heeft er alle schijn naar.

Voor Woo Hah! een tikkeltje erger als gedroomde headliner voor een hiphopfestival. Daar komt hij ook niet, dus RW is niet de enige.

Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Zou extreem pijnlijk zijn. Zeker wanneer Kendrick alle aandacht naar zich zal trekken wanneer hij met nieuwe muziek op de proppen komt. Nu we Kanye volledig kwijt zijn is hij dé hiphop act waarvan een albumrelease een evenement op zich is.

Heb de Kendrick droom nog altijd niet opgegeven hoor. 🙂

0
    Yannick
    Bijdrager

Metallica, Kendrick Lamar, The Strokes.. Benieuwd wat er dan effectief staat want die geruchten en zaken lijken me allemaal wel wat te veel voor het goede tenzij voor een soort vijfde dag misschien zouden gaan ofzo? Rock Werchter XL? We vertrekken in tegenstelling tot andere geruchtenjaren met een voorsprong van vier reeds bekende headliners.

Pearl Jam
    Metallica
    TOP x Gorillaz
    RHCP x The Strokes of Kendrick (of was dat uitgesloten?)

0
25 berichten aan het bekijken - 1,726 tot 1,750 (van in totaal 2,126)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.