Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

25 berichten aan het bekijken - 1,651 tot 1,675 (van in totaal 2,126)
  • Auteur
    Berichten
  • #430196
    RubenFrusciante
    Bijdrager
    • Posts: 791

    Ik zeg ook dat beiden prima werken he.

    Nee, je zegt dat het ene nodig is zodat het andere kan geboekt worden – en dat herhaal je in je post.

    Dat klopt naar mijn mening ook, ik denk dat je niet jaar in jaar uit zonder, zoals jij het noemt, stadionact kan. Dan ga je (in een paar jaar) gewoon naar een festival van 50/60.000 man aangezien ik verwacht dat 80.000 niet gaat lukken zonder minimaal één huge naam. En er zijn al festivals van die grootte, Pukkelpop, Lowlands, waarom moet RW óók daarnaartoe? Dan heb je ook nog de afwisseling/herhaling, dat is nu blijkbaar al een probleem. 2019 had 6 (co-)headline-waardige namen, als je alleen maar coheadline constructies wil, heb je er dus al 8 nodig. Dus minder unieke/eenmalige headliners die je in dezelfde tijdspanne kwijt kan.

    En als blijkt dat Muse en nu Pearl Jam dus inderdaad te weinig verkoopt, dan moet daar voortaan wat bij.

    Mijn mening daarin is dan dat men moet revalueren ‘waarom’ zo’n dag die normaal garant zou uitverkopen dat nu niét doet in plaats van ‘er iets extra bij te zetten’. Je kunt niet blijven teren op dezelfde soort headliners (zie ook de bijna collectieve aversie tov namen als Editors en Kings Of Leon op het forum en ver daarbuiten).

    edit: en vandaar dus ook dat argument van Pearl Jam-moeheid. Je mag dan wel spreken vanuit jouw referentiekader dat je een bepaalde band nog nooit hebt gezien. De gemiddelde leeftijd op Rock Werchter is nog steeds 30+ en komt niet meteen voor z’n eerste of tweede editie naar Werchter. Het gros van die mensen komt al jaren, de vraag is hoe hou je die tevreden en vernieuw je tegelijkertijd?

    Afgelopen jaar is door Corona natuurlijk al volledig anders dan normaal geweest. Ik wil graag geloven dat deze editie minder had verkocht dan ze hadden gehoopt hoor, maar sinds februari is de ticketsale natuurlijk gewoon wel stil gaan liggen. Het affiche, bijvoorbeeld de vrijdag, was verre van af. Je kunt dat niet helemaal vergelijken, al moeten ze er inderdaad wel van leren waarom het minder verkocht.
    Mijns inziens doe je dat ‘behouden en vernieuwen’ dus juist door één of twee dagen stadionacts of gewoon erg grote namen neer te zetten, kunnen ook ‘nieuwe’ popnamen zijn zoals Ed Sheeran en Taylor Swift. En daarnaast in de co-headconstructies wat meer geleidelijk experimenteren. Lees: Depeche Mode-Arcade Fire, Kendrick Lamar – Billie Eilish, RHCP – Post Malone, The Strokes – The War On Drugs.

    Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

    0
    #430197
    werchter12
    Bijdrager
    • Posts: 398

    Alleen mensen hier vergeten nog wel eens dat 1, 2 “Pearl Jams” AKA ticketverschuivers per editie gewoon nodig zijn om een alternatievere headliner als The Strokes zonder problemen neer te kunnen zetten. Met Nick Cave, The Strokes, Tame Impala, Arcade Fire als headliners krijg je geen 80.000 mensen per dag naar het festival.

    Dat is een illusie die gewekt wordt door de traditioneel moeilijk verkopende donderdag (waar dan zo’n stadionact vaak wordt gedropt) en het feit dat die dagen vaak het snelst uitverkopen. Dat wil daarom niets zeggen dat een tandem AM-Nick Cave, Tool-The Cure, Mumford-Flo… het minder slecht zouden doen, integendeel.

    Wat betreft die ‘moeheid’ van acts, ik denk dat dat meevalt. Oke bij Pearl Jam misschien wel, aangezien ze er erg vaak stonden (al waren ze altijd een garantie op uitverkopen), maar bij andere acts zie ik dat anders. Tuurlijk, als je als 10, 15 of 20 jaar gaat, dan ben je RHCP en Muse misschien een keer zat, maar ik denk dat dat vooral op muziekfora is. Ik denk niet dat de massa van RW er zo instaat: “Oh Metallica komt op de zondag, die heb ik 7 jaar terug in 2014 al gezien, laat ik eens gaan kijken bij Jamie XX, Thom Yorke in de Barn”. Maar meer: “OMG Pearl Jam komt, we moeten gaan!!!”, “Metallica 🔥🔥🤘🏼🤘🏼”.

    De vaste bezoekers willen inderdaad niks liever dan steevast opnieuw die acts zien ja. Maar Werchter moet toch een beetje opletten dat ze niet énkel die vaste bezoekers die al 10-15-20 jaar gaan, behouden. Elk jaar trekken veel Belgen naar BKS en DTRH (en dan nog zonder al te veel reclame van Stubru e.d.), Dour breekt elk jaar een bezoekersrecord. Werchter biedt gewoon te weinig (en is ook gewoon te duur) om nieuwe bezoekers te lokken en wanneer ze dan eindelijk een headliner te pakken hebben die een nieuw doelpubliek kan aanspreken (Kendrick dus), zet men er letterlijk niks bij over de vier dagen dat een gemiddelde Kendrick-fan ook maar doet twijfelen.

    Ik begin me ook zelf gewoon meer en meer te frustreren in de stilstand op Werchter. Dus bij deze pleit ik nogmaals voor meer podia, meer variatie en een nachtprogramma. En anders wordt het tijd dat Werchter zich volledig op de rockende vijftiger stort en dat LN een Belgische tegenhanger voor BKS/DTRH/Roskilde neerplant.

    • Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door werchter12.
    0
    #430201
    werchter12
    Bijdrager
    • Posts: 398

    Alleen mensen hier vergeten nog wel eens dat 1, 2 “Pearl Jams” AKA ticketverschuivers per editie gewoon nodig zijn om een alternatievere headliner als The Strokes zonder problemen neer te kunnen zetten. Met Nick Cave, The Strokes, Tame Impala, Arcade Fire als headliners krijg je geen 80.000 mensen per dag naar het festival.

    Dat is een illusie die gewekt wordt door de traditioneel moeilijk verkopende donderdag (waar dan zo’n stadionact vaak wordt gedropt) en het feit dat die dagen vaak het snelst uitverkopen. Dat wil daarom niets zeggen dat een tandem AM-Nick Cave, Tool-The Cure, Mumford-Flo… het minder slecht zouden doen, integendeel.

    Ik zeg ook dat beiden prima werken he. En als blijkt dat Muse en nu Pearl Jam dus inderdaad te weinig verkoopt, dan moet daar voortaan wat bij. Maar er zijn zeker uitzonderingen, waaronder dus Metallica (Rammstein, Coldplay).
    Ik denk dat je minimaal één zo’n naam nodig hebt. Een bovenkant volledig bestaande uit co-constructies zonder daartussen een naam formaat Foo Fighters, Pearl Jam, P!nk, ik denk dat dat niet beter gaat verkopen dan de manier waarop ze het nu doen met beide constructies. Ik denk dat een Metallica, Coldplay boeken een garantie voor een uitverkochte dag is. Maar wie weet zit ik ernaast.

    Wat betreft die ‘moeheid’ van acts, ik denk dat dat meevalt. Oke bij Pearl Jam misschien wel, aangezien ze er erg vaak stonden (al waren ze altijd een garantie op uitverkopen), maar bij andere acts zie ik dat anders. Tuurlijk, als je als 10, 15 of 20 jaar gaat, dan ben je RHCP en Muse misschien een keer zat, maar ik denk dat dat vooral op muziekfora is. Ik denk niet dat de massa van RW er zo instaat: “Oh Metallica komt op de zondag, die heb ik 7 jaar terug in 2014 al gezien, laat ik eens gaan kijken bij Jamie XX, Thom Yorke in de Barn”. Maar meer: “OMG Pearl Jam komt, we moeten gaan!!!”, “Metallica 🔥🔥🤘🏼🤘🏼”.

    De vaste bezoekers willen inderdaad niks liever dan steevast opnieuw die acts zien ja. Maar Werchter moet toch een beetje opletten dat ze niet énkel die vaste bezoekers die al 10-15-20 jaar gaan, behouden. Elk jaar trekken veel Belgen naar BKS en DTRH (en dan nog zonder al te veel reclame van Stubru e.d.), Dour breekt elk jaar een bezoekersrecord. Werchter biedt gewoon te weinig (en is ook gewoon te duur) om nieuwe bezoekers te lokken en wanneer ze dan eindelijk een headliner te pakken hebben die een nieuw doelpubliek kan aanspreken (Kendrick dus), zet men er letterlijk niks bij over de vier dagen dat een gemiddelde Kendrick-fan ook maar doet twijfelen.

    Ik begin me ook zelf gewoon meer en meer te frustreren in de stilstand op Werchter. Dus bij deze pleit ik nogmaals voor meer podia, meer variatie en een nachtprogramma. En anders wordt het tijd dat Werchter zich volledig op de rockende vijftiger stort en dat LN een Belgische tegenhanger voor BKS/DTRH/roskilde neerplant.

    3+
    avataravataravatar
    #430204
    RubenFrusciante
    Bijdrager
    • Posts: 791

    Alleen mensen hier vergeten nog wel eens dat 1, 2 “Pearl Jams” AKA ticketverschuivers per editie gewoon nodig zijn om een alternatievere headliner als The Strokes zonder problemen neer te kunnen zetten. Met Nick Cave, The Strokes, Tame Impala, Arcade Fire als headliners krijg je geen 80.000 mensen per dag naar het festival.

    Dat is een illusie die gewekt wordt door de traditioneel moeilijk verkopende donderdag (waar dan zo’n stadionact vaak wordt gedropt) en het feit dat die dagen vaak het snelst uitverkopen. Dat wil daarom niets zeggen dat een tandem AM-Nick Cave, Tool-The Cure, Mumford-Flo… het minder slecht zouden doen, integendeel.

    Wat betreft die ‘moeheid’ van acts, ik denk dat dat meevalt. Oke bij Pearl Jam misschien wel, aangezien ze er erg vaak stonden (al waren ze altijd een garantie op uitverkopen), maar bij andere acts zie ik dat anders. Tuurlijk, als je als 10, 15 of 20 jaar gaat, dan ben je RHCP en Muse misschien een keer zat, maar ik denk dat dat vooral op muziekfora is. Ik denk niet dat de massa van RW er zo instaat: “Oh Metallica komt op de zondag, die heb ik 7 jaar terug in 2014 al gezien, laat ik eens gaan kijken bij Jamie XX, Thom Yorke in de Barn”. Maar meer: “OMG Pearl Jam komt, we moeten gaan!!!”, “Metallica 🔥🔥🤘🏼🤘🏼”.

    De vaste bezoekers willen inderdaad niks liever dan steevast opnieuw die acts zien ja. Maar Werchter moet toch een beetje opletten dat ze niet énkel die vaste bezoekers die al 10-15-20 jaar gaan, behouden. Elk jaar trekken veel Belgen naar BKS en DTRH (en dan nog zonder al te veel reclame van Stubru e.d.), Dour breekt elk jaar een bezoekersrecord. Werchter biedt gewoon te weinig (en is ook gewoon te duur) om nieuwe bezoekers te lokken en wanneer ze dan eindelijk een headliner te pakken hebben die een nieuw doelpubliek kan aanspreken (Kendrick dus), zet men er letterlijk niks bij over de vier dagen dat een gemiddelde Kendrick-fan ook maar doet twijfelen.

    Ik begin me ook zelf gewoon meer en meer te frustreren in de stilstand op Werchter. Dus bij deze pleit ik nogmaals voor meer podia, meer variatie en een nachtprogramma. En anders wordt het tijd dat Werchter zich volledig op de rockende vijftiger stort en dat LN een Belgische tegenhanger voor BKS/DTRH neerplant.

    Andersom gaan er natuurlijk ook veel Nederlanders naar RW, omdat het 10x alternatiever is dan Pinkpop.
    Ja maar welke acts zouden Kendrick moeten ‘begeleiden’ dan? Tyler, the creator? Die eist een te hoge plek. Childish Gambino? Niet in de buurt volgens mij. Het nadeel van een (voor RW) zo unieke headliner boeken is inderdaad dat je weinig gelijks kan boeken. A$sap rocky, ja hadden ze inderdaad kunnen/moeten boeken. Mijn punt is, er zijn niet veel grote acts die op RW bij Kendrick passen, met Anderson Paak, The Streets en Jorja Smith en 21Pilots (ja sorry veel dichter bij kom je in die grootte niet qua co-head denk ik) vond ik dat die dag, niet geweldig, maar toch redelijk goed passen bij Kendrick hoor. Als je rap/hiphop geweldig vind en je wil nieuwe artiesten, ga je naar Woo Hah!, vind je Kendrick leuk maar kun je Pearl Jam en RHCP ook nog steeds waarderen, ga je naar RW.

    Maar RW moet inderdaad wel een nieuwe doelgroep aan gaan spreken, dat klopt. Hoe? Zie mijn volgende post, maar dat is hoe ik het zie.

    Wat betreft je laatste alinea, ik ben het daar volledig mee oneens. Dan zou ik inderdaad liever een nieuw festival zien komen, dan dat Rock Werchter helemaal omgegooid wordt tot ‘De Belgische Lowlands’. Het is lullig dat jij je frustreert over Rock Werchter, maar waarom moet het festival drastisch veranderen in plaats van dat jij gewoon een nieuw festival zoekt dat wél beter bij je past? Je zegt het zelf al, ‘De vaste bezoekers willen inderdaad niks liever dan steevast opnieuw die acts zien’. Als jij daar niet bij past, wat helemaal prima is, dan kun je toch beter naar Lowlands gaan, als dat is wat je zoekt?

    Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

    0
    #430205
    Yannick
    Bijdrager
    • Posts: 4366

    Dan ga je (in een paar jaar) gewoon naar een festival van 50/60.000 man aangezien ik verwacht dat 80.000 niet gaat lukken zonder minimaal één huge naam.

    Werchter heeft een max-capaciteit van 88,500 bezoekers met een grootte van 60k aan de main. Daarom zei ik 60k (en ik denk dat het aantal dagkaarten ook rond dat aantal hangt). Werchter is een van de grootste festivals van Europa en dus zeker niét kleiner dan Pukkelpop of Lowlands.

    Ik wil graag geloven dat deze editie minder had verkocht dan ze hadden gehoopt hoor, maar sinds februari is de ticketsale natuurlijk gewoon wel stil gaan liggen.

    De organisatie kan dat best vergelijken met hoe snel voorgaande jaren verkopen en op basis van die data conclusies trekken. Daar hoeft corona geen stokje voor te steken, hun wijze van aankondigen is ieder jaar namelijk ongeveer wel dezelfde.

    0
    #430207
    werchter12
    Bijdrager
    • Posts: 398

    Andersom gaan er natuurlijk ook veel Nederlanders naar RW, omdat het 10x alternatiever is dan Pinkpop.
    Ja maar welke acts zouden Kendrick moeten ‘begeleiden’ dan? Tyler, the creator? Die eist een te hoge plek. Childish Gambino? Niet in de buurt volgens mij. Het nadeel van een (voor RW) zo unieke headliner boeken is inderdaad dat je weinig gelijks kan boeken. A$sap rocky, ja hadden ze inderdaad kunnen/moeten boeken. Mijn punt is, er zijn niet veel grote acts die op RW bij Kendrick passen, met Anderson Paak, The Streets en Jorja Smith en 21Pilots (ja sorry veel dichter bij kom je in die grootte niet qua co-head denk ik) vond ik dat die dag, niet geweldig, maar toch redelijk goed passen bij Kendrick hoor. Als je rap/hiphop geweldig vind en je wil nieuwe artiesten, ga je naar Woo Hah!, vind je Kendrick leuk maar kun je Pearl Jam en RHCP ook nog steeds waarderen, ga je naar RW.

    Idealiter inderdaad een Stormzy, Asap Rocky of Tyler, maar als dat niet lukt kan je toch op zijn minst iets kleins/middelgroot boeken? Dave, Young Thug, Pusha T, Doja Cat, slowthai om er maar heel weinig te noemen die dat weekend op Roskilde stonden en beter aansluiten bij Kendrick. Ik geloof ook niet dat 21P en Kendrick veel gemeenschappelijke fans hebben en Paak. speelt wel ergens om de zes maanden.

    Wat betreft je laatste alinea, ik ben het daar volledig mee oneens. Dan zou ik inderdaad liever een nieuw festival zien komen, dan dat Rock Werchter helemaal omgegooid wordt tot ‘De Belgische Lowlands’. Het is lullig dat jij je frustreert over Rock Werchter, maar waarom moet het festival drastisch veranderen in plaats van dat jij gewoon een nieuw festival zoekt dat wél beter bij je past? Je zegt het zelf al, ‘De vaste bezoekers willen inderdaad niks liever dan steevast opnieuw die acts zien’. Als jij daar niet bij past, wat helemaal prima is, dan kun je toch beter naar Lowlands gaan, als dat is wat je zoekt?

    Daarom dat ik ook voorstel dat LN dan maar een nieuw festival moet oprichten als het niet meer lukt om Werchter te vernieuwen. 😉 Hoewel ik Werchter liever meer richting Roskilde zou zien gaan, dan richting Lowlands. Zo heb je toch grotere headliners, maar gewoon meer variatie en meer nachtprogramma!

    • Deze reactie is gewijzigd 1 maand, 3 weken geleden door werchter12.
    0
    #430208
    HollandiaFCB
    Bijdrager
    • Posts: 269

    Bij de aankondiging van Red Hot Chili Peppers stond/staat niet dat ze afsluiter zijn toch?
    Zou The Strokes of Metallica daar nog achteraan kunnen of is dat wat teveel van het goede?

    Als daar al over gesproken is, excuus beetje te lui om terug te lezen

    LL: 2011
    PP: 2012, 2016
    RW: 2015, 2017

    0
    #430209
    Yannick
    Bijdrager
    • Posts: 4366

    Als je rap/hiphop geweldig vind en je wil nieuwe artiesten, ga je naar Woo Hah!, vind je Kendrick leuk maar kun je Pearl Jam en RHCP ook nog steeds waarderen, ga je naar RW.

    Hiermee ondermijn je dus elke vorm van verandering, want er zal altijd wel een alternatief zijn – en dat is net het probleem. Bovendien wekt een festival in de buurt als Woo-Hah toch net voordelen op om rond Kendrick een aantal hiphop-namen te zetten? Het gaat over verspreiding en een lijn creëren over heel het weekend, jij spreekt over individuele gevallen die een hoge plaats zullen en willen innemen terwijl je met een aantal kleinere namen verspreid over het weekend veel meer gedaan zult krijgen dan naast Kendrick ook nog 2 grote rap/R&B namen te zetten à la .Paak of Jorja Smith.

    2+
    avataravatar
    #430211
    werchter12
    Bijdrager
    • Posts: 398

    Alleen mensen hier vergeten nog wel eens dat 1, 2 “Pearl Jams” AKA ticketverschuivers per editie gewoon nodig zijn om een alternatievere headliner als The Strokes zonder problemen neer te kunnen zetten. Met Nick Cave, The Strokes, Tame Impala, Arcade Fire als headliners krijg je geen 80.000 mensen per dag naar het festival.

    Dat is een illusie die gewekt wordt door de traditioneel moeilijk verkopende donderdag (waar dan zo’n stadionact vaak wordt gedropt) en het feit dat die dagen vaak het snelst uitverkopen. Dat wil daarom niets zeggen dat een tandem AM-Nick Cave, Tool-The Cure, Mumford-Flo… het minder slecht zouden doen, integendeel.

    Wat betreft die ‘moeheid’ van acts, ik denk dat dat meevalt. Oke bij Pearl Jam misschien wel, aangezien ze er erg vaak stonden (al waren ze altijd een garantie op uitverkopen), maar bij andere acts zie ik dat anders. Tuurlijk, als je als 10, 15 of 20 jaar gaat, dan ben je RHCP en Muse misschien een keer zat, maar ik denk dat dat vooral op muziekfora is. Ik denk niet dat de massa van RW er zo instaat: “Oh Metallica komt op de zondag, die heb ik 7 jaar terug in 2014 al gezien, laat ik eens gaan kijken bij Jamie XX, Thom Yorke in de Barn”. Maar meer: “OMG Pearl Jam komt, we moeten gaan!!!”, “Metallica 🔥🔥🤘🏼🤘🏼”.

    De vaste bezoekers willen inderdaad niks liever dan steevast opnieuw die acts zien ja. Maar Werchter moet toch een beetje opletten dat ze niet énkel die vaste bezoekers die al 10-15-20 jaar gaan, behouden. Elk jaar trekken veel Belgen naar BKS en DTRH (en dan nog zonder al te veel reclame van Stubru e.d.), Dour breekt elk jaar een bezoekersrecord. Werchter biedt gewoon te weinig (en is ook gewoon te duur) om nieuwe bezoekers te lokken en wanneer ze dan eindelijk een headliner te pakken hebben die een nieuw doelpubliek kan aanspreken (Kendrick dus), zet men er letterlijk niks bij over de vier dagen dat een gemiddelde Kendrick-fan ook maar doet twijfelen.

    Ik begin me ook zelf gewoon meer en meer te frustreren in de stilstand op Werchter. Dus bij deze pleit ik nogmaals voor meer podia, meer variatie en een nachtprogramma. En anders wordt het tijd dat Werchter zich volledig op de rockende vijftiger stort en dat LN een Belgische tegenhanger voor BKS/DTRH neerplant.

    Andersom gaan er natuurlijk ook veel Nederlanders naar RW, omdat het 10x alternatiever is dan Pinkpop.
    Ja maar welke acts zouden Kendrick moeten ‘begeleiden’ dan? Tyler, the creator? Die eist een te hoge plek. Childish Gambino? Niet in de buurt volgens mij. Het nadeel van een (voor RW) zo unieke headliner boeken is inderdaad dat je weinig gelijks kan boeken. A$sap rocky, ja hadden ze inderdaad kunnen/moeten boeken. Mijn punt is, er zijn niet veel grote acts die op RW bij Kendrick passen, met Anderson Paak, The Streets en Jorja Smith en 21Pilots (ja sorry veel dichter bij kom je in die grootte niet qua co-head denk ik) vond ik dat die dag, niet geweldig, maar toch redelijk goed passen bij Kendrick hoor. Als je rap/hiphop geweldig vind en je wil nieuwe artiesten, ga je naar Woo Hah!, vind je Kendrick leuk maar kun je Pearl Jam en RHCP ook nog steeds waarderen, ga je naar RW.

    Maar RW moet inderdaad wel een nieuwe doelgroep aan gaan spreken, dat klopt. Hoe? Zie mijn volgende post, maar dat is hoe ik het zie.

    Wat betreft je laatste alinea, ik ben het daar volledig mee oneens. Dan zou ik inderdaad liever een nieuw festival zien komen, dan dat Rock Werchter helemaal omgegooid wordt tot ‘De Belgische Lowlands’. Het is lullig dat jij je frustreert over Rock Werchter, maar waarom moet het festival drastisch veranderen in plaats van dat jij gewoon een nieuw festival zoekt dat wél beter bij je past? Je zegt het zelf al, ‘De vaste bezoekers willen inderdaad niks liever dan steevast opnieuw die acts zien’. Als jij daar niet bij past, wat helemaal prima is, dan kun je toch beter naar Lowlands gaan, als dat is wat je zoekt?

    Idealiter inderdaad een Stormzy, Asap Rocky of Tyler. Maar als dat lukt, kan je dat op zijn minst doen met kleine/middelgrote namen toch? Dave, Pusha T, Young Thug, Doja cat, slowthai … om er maar een paar te noemen die op Roskilde stonden. 21P past er absoluut niet bij qua overlappende fans en Paak. kan je elke zes maanden wel gaan kijken.

    Daarom dat ik ook voorstel dat LN dan maar een nieuw festival moet oprichten als het niet meer lukt om Werchter te vernieuwen. 😉 Hoewel ik Werchter liever meer richting Roskilde zou zien gaan, dan richting Lowlands. Zo heb je toch grotere headliners, maar gewoon meer variatie en meer nachtprogramma!

    0
    #430215
    RubenFrusciante
    Bijdrager
    • Posts: 791

    Ik wil graag geloven dat deze editie minder had verkocht dan ze hadden gehoopt hoor, maar sinds februari is de ticketsale natuurlijk gewoon wel stil gaan liggen.

    De organisatie kan dat best vergelijken met hoe snel voorgaande jaren verkopen en op basis van die data conclusies trekken. Daar hoeft corona geen stokje voor te steken, hun wijze van aankondigen is ieder jaar namelijk ongeveer wel dezelfde.

    Als we Ken mogen geloven is dit een probleem voor alle festivals in EU, dat combi’s niet goed verkopen, dus dan is de oorzaak al iets moeilijker aan te wijzen, maar, voor RW concreet: The Strokes verkopen blijkbaar waardeloos, dan zou je, in tegenstelling tot wat je vanochtend zei, juíst The Strokes nu vervangen met Metallica toch? Metallica heeft meer fans, verkoopt altijd goed = meer dagtickets. Metallica sluit veel beter aan bij de doelgroep van Pearl Jam en RHCP dan The Strokes dus met Metallica = ook meer combitickets?
    Even disclaimer, ik ben totáál geen voorstander van dat plan, maar in plaats van een co-headliner naast The Strokes zetten en dan maar afwachten is Metallica een zekerheid op veel tickets verkopen, toch?

    Daarom dat ik ook voorstel dat LN dan maar een nieuw festival moet oprichten als het niet meer lukt om Werchter te vernieuwen. 😉 Hoewel ik Werchter liever meer richting Roskilde zou zien gaan, dan richting Lowlands. Zo heb je toch grotere headliners, maar gewoon meer variatie en meer nachtprogramma!

    Daar ben ik het dan volledig mee eens, een nieuw festival voor die doelgroep.
    Nachtprogramma is qua acts en financiën voor het festival natuurlijk geen probleem. Het zijn veelal kleinere namen, dj’s, dus als dat mogelijk zou zijn, zou RW dat lijkt me meteen doen. De enige redenen waarom het niet gebeurt lijken me het probleem van de omgeving van het festival en eventueel het vervoer..
    Met betrekking tot je laatste post over kleine acts zoals slowthai etc., helemaal mee eens.

    Als je rap/hiphop geweldig vind en je wil nieuwe artiesten, ga je naar Woo Hah!, vind je Kendrick leuk maar kun je Pearl Jam en RHCP ook nog steeds waarderen, ga je naar RW.

    Hiermee ondermijn je dus elke vorm van verandering, want er zal altijd wel een alternatief zijn – en dat is net het probleem. Bovendien wekt een festival in de buurt als Woo-Hah toch net voordelen op om rond Kendrick een aantal hiphop-namen te zetten? Het gaat over verspreiding en een lijn creëren over heel het weekend, jij spreekt over individuele gevallen die een hoge plaats zullen en willen innemen terwijl je met een aantal kleinere namen verspreid over het weekend veel meer gedaan zult krijgen dan naast Kendrick ook nog 2 grote rap/R&B namen te zetten à la .Paak of Jorja Smith.

    Nee totaal niet. Ik ben pro verandering, maar wel in de geest van Rock Werchter, en niet om er een Belgische Lowlands/Woo Hah!/Roskilde van te maken. Want, dat is er al, ga dan daarheen.
    Over die kleine namen ben ik het helemaal mee eens, maar als je die doelgroep een heel weekend wil vermaken, heb je dus elke dag eigenlijk wel 4, 5 van die namen nodig, en dan verwordt je dus toch tot een kwart/halve Woo Hah!
    Ik denk niet dat Dave, Pusha T, Young Thug, Doja cat, slowthai etc verspreid over de vier dagen en Kendrick als enige grote naam (voor mijn part nog een A$ap Rocky ergens anders in het weekend, of gewoon op Kendrick z’n dag), hiphop-liefhebbers een weekendkaart voor RW laat kopen. Want, waarom zouden ze, op Woo Hah! kun je al die namen en nog veel meer zien? Hoogstens een dagkaart met gezeik ‘dat die namen dan ook wel op de Kendrick-dag hadden mogen staan’. Door al die namen te verspreiden hou je enkel mensen die breder muziek luisteren dan gemiddeld vast, maar je gaat geen nieuwe doelgroep aantrekken, verwacht ik.

    Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

    1+
    #430216
    Paddy
    Bijdrager
    • Posts: 3552

    Komt wel iets meer bijkijken om ‘s nacht langer door te gaan met een nachtprogramma, naast artiesten/dj’s regelen, transport en overlast voor de omgeving.
    Betekent ook minder tijd om het terrein schoon te maken voor de volgende dag en ook moeilijker om vrijwilligers hiervoor te vinden. Professionals (zoals beveiliging, artsen en EHBO) moeten ook langer blijven, wellicht extra diensten draaien. ‘S nachts wordt er minder omzet gemaakt, terwijl je meer overlastgevende dronkaards krijgt.

    Je kunt je afvragen of de moeite die het de organisatie extra kost, opwegen tegen de pluspunten.

    LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
    FoR 03, 05 / PP 08, 17, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

    0
    #430218
    Yannick
    Bijdrager
    • Posts: 4366

    voor RW concreet: The Strokes verkopen blijkbaar waardeloos, dan zou je, in tegenstelling tot wat je vanochtend zei, juíst The Strokes nu vervangen met Metallica toch?

    Neen, mijn punt was over de acts die al meerdere malen werden geboekt. Dit geldt niet voor The Strokes die voor een eerste keer (en meteen als headliner) werden geboekt.

    Over die kleine namen ben ik het helemaal mee eens, maar als je die doelgroep een heel weekend wil vermaken, heb je dus elke dag eigenlijk wel 4, 5 van die namen nodig, en dan verwordt je dus toch tot een kwart/halve Woo Hah!

    Met vier podia (bv. twee in Klub C, eentje in de Barn en eentje op de Slope) zit je al snel aan dat aantal zonder daarover al te veel te moeten nadenken.

    Want, waarom zouden ze, op Woo Hah! kun je al die namen en nog veel meer zien?

    Wat doe je met de mensen die wel van hiphop houden maar niet per se zo’n heel weekend zien zitten? Een beetje zoals ik bv. geen kaart zou kopen om Metallica te zien maar ze best wel op Werchter zou willen zien; je maakt een doelgroep veel te exclusief. Muziek heeft zijn harde aanhangers maar ook zijn casual bezoekers – en die laatste groep is op Werchter wel nog steeds de grootste me dunkt.
    edit: ik denk trouwens ook niet dat het het doel is om als major de echte hiphopheads mee trekken, maar wel de brede groep jongeren (of volwassenen) die het wel kunnen appreciëren – en dat geldt voor electronica, indie, pop en metal ook. Daarom is RW een multi-genre en geen niche festival, omdat er alles kan en mag staan. De balans moet alleen wel een beetje juist zitten.

    1+
    avatar
    #430220
    jimmywe
    Bijdrager
    • Posts: 682

    In elk geval terug veel beweging op het forum, ook tof… Iedereen haalt goede argumenten aan overigens. Er is voor alles wat te zeggen.

    2+
    avatar
    #430226
    RubenFrusciante
    Bijdrager
    • Posts: 791

    Over die kleine namen ben ik het helemaal mee eens, maar als je die doelgroep een heel weekend wil vermaken, heb je dus elke dag eigenlijk wel 4, 5 van die namen nodig, en dan verwordt je dus toch tot een kwart/halve Woo Hah!

    Met vier podia (bv. twee in Klub C, eentje in de Barn en eentje op de Slope) zit je al snel aan dat aantal zonder daarover al te veel te moeten nadenken.

    Ja dat het mogelijk is, snap ik ook wel. Maar wie gaat speciaal voor die acts, zonder Kendrick/Tyler, the creator/Post Malone/A$ap Rocky, in godsnaam een dagkaart, laat staan een weekendticket voor kopen?..

    Want, waarom zouden ze, op Woo Hah! kun je al die namen en nog veel meer zien?

    Wat doe je met de mensen die wel van hiphop houden maar niet per se zo’n heel weekend zien zitten? Een beetje zoals ik bv. geen kaart zou kopen om Metallica te zien maar ze best wel op Werchter zou willen zien; je maakt een doelgroep veel te exclusief. Muziek heeft zijn harde aanhangers maar ook zijn casual bezoekers – en die laatste groep is op Werchter wel nog steeds de grootste me dunkt.

    Aanraden de dagkaart voor Woo Hah! met zijn/haar favoriete artiesten van die editie te kopen. Op RW krijg je, zonder een headliner als Kendrick, Tyler, Eminem, Stormy, waarschijnlijk geen waar voor je geld.
    Die groep is zeker de grootste, dus waarom drastisch gaan veranderen? Volledig voorstander voor het boeken van Kendrick, The Strokes, Billie Eilish, Stormzy, Taylor Swift maar wel gewoon náást Muse, RHCP, Metallica, Arcade Fire, Pearl Jam.
    En als een deel Kendrick Lamar, Taylor Swift en Stormzy wél leuk vindt, maar Metallica en RHCP niks, dan zou mijn advies zijn om lekker naar Woo Hah! of Roskilde te gaan.

    Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

    1+
    avatar
    #430229
    Yannick
    Bijdrager
    • Posts: 4366

    Die groep is zeker de grootste, dus waarom drastisch gaan veranderen?

    Dude, circa vier hiphop (of eender welk genre) (groot of klein) namen per dag is niet ‘drastisch’ en mensen zijn – zoals ik eerder al aanhaalde – niet terug te reduceren tot één vakje. Het mooie is dat ze daarvoor naar een festival als Werchter kunnen waar zo’n beetje vanalles staat. Je kunt niet enerzijds zeggen dat je toejuicht om zaken te veranderen en tegelijkertijd mensen door verwijzen naar een ander festival ‘als het toch niet genoeg is’ of dat ‘Werchter niet moet veranderen naar een Lowlands/Roskilde’ of weetikveel welke festivals je allemaal opnoemt.

    0
    #430231
    RubenFrusciante
    Bijdrager
    • Posts: 791

    Die groep is zeker de grootste, dus waarom drastisch gaan veranderen?

    Dude, circa vier hiphop (of eender welk genre) (groot of klein) namen per dag is niet ‘drastisch’ en mensen zijn – zoals ik eerder al aanhaalde – niet terug te reduceren tot één vakje. Het mooie is dat ze daarvoor naar een festival als Werchter kunnen waar zo’n beetje vanalles staat. Je kunt niet enerzijds zeggen dat je toejuicht om zaken te veranderen en tegelijkertijd mensen door verwijzen naar een ander festival ‘als het toch niet genoeg is’ of dat ‘Werchter niet moet veranderen naar een Lowlands/Roskilde’ of weetikveel welke festivals je allemaal opnoemt.

    Haha beste ‘dude’, ik weet niet wie er van ons twee hier altijd kritiek heeft op het boeken van RW hoor, maar ik ben daarin wel de laatste aangezien ik zowel Pearl Jam voor de zoveelste keer, The Strokes voor de eerste keer, Kendrick ondanks ik niet heel veel met hiphop heb, als Billie Eilish om te vernieuwen allemaal helemaal prima vind.
    Volgens mij moet van jou altijd alles helemaal anders (wat ik bedoelde met ‘drastisch veranderen’) m.b.t. verdeling vrouwen, herhaling van acts, meer diversiteit. Toestraks wilde je ook al geen ‘giga namen’ meer. Dus dat Rock Werchter zo mooi is omdat je er ‘vanalles’ kan zien, hoef je mij niet uit te leggen, dat roep ik namelijk pas twee jaar hier.
    En tuurlijk kan ik dat wel, ik mag verandering toejuichen, maar dat vanaf een bepaalde mate te ver vinden gaan en daarom een tip/reminder geven dat RW niet het enige festival is en dat je ook ergens anders heen kunt gaan. Wat mensen daar verder mee doen, alsof ze überhaupt zich laten beïnvloeden door wat ‘RubenFrusciante’ op een forum zegt…, moeten ze helemaal zelf weten.

    Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

    3+
    avataravatar
    #430233
    gesp
    Bijdrager
    • Posts: 788

    Als we Ken mogen geloven is dit een probleem voor alle festivals in EU, dat combi’s niet goed verkopen, dus dan is de oorzaak al iets moeilijker aan te wijzen, maar, voor RW concreet: The Strokes verkopen blijkbaar waardeloos, dan zou je, in tegenstelling tot wat je vanochtend zei, juíst The Strokes nu vervangen met Metallica toch? Metallica heeft meer fans, verkoopt altijd goed = meer dagtickets. Metallica sluit veel beter aan bij de doelgroep van Pearl Jam en RHCP dan The Strokes dus met Metallica = ook meer combitickets?

    Dat probleem geldt overduidelijk niet voor alle festivals in Europa: Lowlands verkoopt razendsnel uit. DTRH en Dour worden elk jaar groter. Roskilde 2020 was al uitverkocht. Glastonbury heeft jaarlijks een wachtlijst. Geloof best dat The Strokes beneden verwachting verkoopt, mijn inschatting was dat die BKS-zaterdag met The Strokes vrijwel direct uitverkocht zou zijn. Denk ook dat Werchter daar last van heeft in de dagkaartverkoop, Hilvarenbeek ligt zo’n beetje tegen de grens met België aan.

    Maar stel: je zou Metallica wel in plaats van The Strokes op vrijdag plaatsen. Wie wil je volgend jaar laten headlinen? En wie het jaar erna?

    Met een beperkt aantal headliners die op zeker uitverkopen kom je dan snel in een recyclemodus terecht. Dat lijkt me op de lange termijn onhoudbaar, zeker gezien er weinig bands zich tot zo’n megaformaat ontwikkelen. Bezoekers worden vroeg of laat een keer moe van herhaling en/of willen voor de dagprijs die Werchter hanteert óók een dik dagprogramma. En dat laatste wringt nu eenmaal met het kostenplaatje dat een stadionheadliner met zich meebrengt. Metallica, maar ook Coldplay en misschien Rammstein zouden de Werchterweide met 1 of 2 bands in het voorprogramma tegen dezelfde ticketprijs kunnen uitverkopen.

    Denk zelf dat een gevarieerde line-up met meerdere grote en gelijkwaardige namen de toekomst is, op die manier blijf je een breed publiek aanspreken. Zou dus een mooie naam naast The Strokes neerzetten, in plaats van deze vervangen door een grotere naam.

    R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14 19, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17 21, LL: 18 21, ESNS: 18 19 20, LGW :18.

    4+
    avataravataravataravatar
    #430234
    mattman
    Sleutelbeheerder
    • Posts: 5573

    Denk zelf dat een gevarieerde line-up met meerdere grote en gelijkwaardige namen de toekomst is, op die manier blijf je een breed publiek aanspreken. Zou dus een mooie naam naast The Strokes neerzetten, in plaats van deze vervangen door een grotere naam.

    Dit, helemaal.

    0
    #430235
    Yannick
    Bijdrager
    • Posts: 4366

    edit: nvm, echt geen zin meer in het constant herhalen van m’n punten die dan niet weerlegd worden en verleggen van een onderwerp.

    0
    #430237
    RubenFrusciante
    Bijdrager
    • Posts: 791

    Als we Ken mogen geloven is dit een probleem voor alle festivals in EU, dat combi’s niet goed verkopen, dus dan is de oorzaak al iets moeilijker aan te wijzen, maar, voor RW concreet: The Strokes verkopen blijkbaar waardeloos, dan zou je, in tegenstelling tot wat je vanochtend zei, juíst The Strokes nu vervangen met Metallica toch? Metallica heeft meer fans, verkoopt altijd goed = meer dagtickets. Metallica sluit veel beter aan bij de doelgroep van Pearl Jam en RHCP dan The Strokes dus met Metallica = ook meer combitickets?

    Dat probleem geldt overduidelijk niet voor alle festivals in Europa: Lowlands verkoopt razendsnel uit. DTRH en Dour worden elk jaar groter. Roskilde 2020 was al uitverkocht. Glastonbury heeft jaarlijks een wachtlijst. Geloof best dat The Strokes beneden verwachting verkoopt, mijn inschatting was dat die BKS-zaterdag met The Strokes vrijwel direct uitverkocht zou zijn. Denk ook dat Werchter daar last van heeft in de dagkaartverkoop, Hilvarenbeek ligt zo’n beetje tegen de grens met België aan.

    Maar stel: je zou Metallica wel in plaats van The Strokes op vrijdag plaatsen. Wie wil je volgend jaar laten headlinen? En wie het jaar erna?

    Met een beperkt aantal headliners die op zeker uitverkopen kom je dan snel in een recyclemodus terecht. Dat lijkt me op de lange termijn onhoudbaar, zeker gezien er weinig bands zich tot zo’n megaformaat ontwikkelen. Bezoekers worden vroeg of laat een keer moe van herhaling en/of willen voor de dagprijs die Werchter hanteert óók een dik dagprogramma. En dat laatste wringt nu eenmaal met het kostenplaatje dat een stadionheadliner met zich meebrengt. Metallica, maar ook Coldplay en misschien Rammstein zouden de Werchterweide met 1 of 2 bands in het voorprogramma tegen dezelfde ticketprijs kunnen uitverkopen.

    Denk zelf dat een gevarieerde line-up met meerdere grote en gelijkwaardige namen de toekomst is, op die manier blijf je een breed publiek aanspreken. Zou dus een mooie naam naast The Strokes neerzetten, in plaats van deze vervangen door een grotere naam.

    Lowlands is dan ook een ander festival dan RW, daar draait het minder om de muziek. Wat is de gemiddelde leeftijd op Lowlands en die op RW?
    Ben ik helemaal met je eens hoor, dat ik liever een grote naam naast The Strokes heb, maar dat neemt niet weg dat Metallica wél meer kaarten zou verkopen.
    Wat betreft de recyclemodus, ben ik het niet helemaal mee eens. Dan kom je al snel uit bij de vraag ‘Na hoeveel jaar vind je het recycelen’? Metallica is al sinds 2014 niet geweest, Rammstein sinds 2016, Coldplay 2011. Oke Rammstein zou snel zijn, maar hebben inmiddels ook een nieuw album wat best wel goed uit heeft gepakt, verkopen overal ter wereld uit. Ik vind dat acts van dat formaat om de 5 jaar wel weer een keer mogen komen, voor die andere twee is het nog langer dan 5 jaar geleden. Macca, Bruce Springsteen er zijn er nog wel een paar, en ze staan dan wel niet in stadions, maar Pearl Jam, Foo Fighters, Radiohead, Muse, P!nk verkopen met een leuk dagprogramma ook gewoon goed. Je weet natuurlijk nooit wat er tourt, maar die vraag “wat zet je het jaar erna dan neer?”, maken ze mijn inziens al zeker sinds 2003 elk jaar waar m.b.t. ‘één echt grote naam’ dus opzich lukt ze dat altijd wel. En dan hebben we het nog niet eens over goeie alternatieven in tenten he.

    Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

    0
    #430239
    Indiaantje89
    Bijdrager
    • Posts: 5691

    Maar ik vraag langzaam af of de tijd van gigantische weides verkopen ook langzaam er een beetje uit gaat. ik bedoel, het aanbod is veel groter dan dan vroeger. Dus je krijgt veel meer versplintering kwa fanbase. We hebben allemaal de RHCP’s, Metallica’s, Rammsteins, Muse, Pearl Jam’s etc. van deze wereld toch wel een klein beetje gezien? Sure, her en der komen er nog wel wat naampjes bij die het nog kunnen (vooral het pop segment). Maar ook een Cardi B zie ik geen weide in het geheel uitverkopen? The Strokes, we lopen er jaren op te wachten… maar inderdaad verkoopt niet uit. Arcade Fire zie ik het ook niet doen. Editors, KoL, The Killers, Mumford & Sons, Florence + The Machine been there done that…

    Ik denk eerlijk gezegd dat het concept een beetje ouderwets is.

    5+
    avataravataravataravataravatar
    #430240
    Yannick
    Bijdrager
    • Posts: 4366

    Metallica heeft natuurlijk zijn rondje recycleren al gehad in het vorige decennium (lees 4x in 7 jaar tijd) en de reden waarom ze nog niet zijn geweest is vrij duidelijk; de band is gewoonweg te duur en te groot geworden om ze er nog neer te zetten en dat ze geen zomertournee (in 2017) in Europa hebben gehouden met Hardwired.

    0
    #430241
    werchter12
    Bijdrager
    • Posts: 398

    Als we Ken mogen geloven is dit een probleem voor alle festivals in EU, dat combi’s niet goed verkopen, dus dan is de oorzaak al iets moeilijker aan te wijzen, maar, voor RW concreet: The Strokes verkopen blijkbaar waardeloos, dan zou je, in tegenstelling tot wat je vanochtend zei, juíst The Strokes nu vervangen met Metallica toch? Metallica heeft meer fans, verkoopt altijd goed = meer dagtickets. Metallica sluit veel beter aan bij de doelgroep van Pearl Jam en RHCP dan The Strokes dus met Metallica = ook meer combitickets?

    Dat probleem geldt overduidelijk niet voor alle festivals in Europa: Lowlands verkoopt razendsnel uit. DTRH en Dour worden elk jaar groter. Roskilde 2020 was al uitverkocht. Glastonbury heeft jaarlijks een wachtlijst. Geloof best dat The Strokes beneden verwachting verkoopt, mijn inschatting was dat die BKS-zaterdag met The Strokes vrijwel direct uitverkocht zou zijn. Denk ook dat Werchter daar last van heeft in de dagkaartverkoop, Hilvarenbeek ligt zo’n beetje tegen de grens met België aan.

    Maar stel: je zou Metallica wel in plaats van The Strokes op vrijdag plaatsen. Wie wil je volgend jaar laten headlinen? En wie het jaar erna?

    Met een beperkt aantal headliners die op zeker uitverkopen kom je dan snel in een recyclemodus terecht. Dat lijkt me op de lange termijn onhoudbaar, zeker gezien er weinig bands zich tot zo’n megaformaat ontwikkelen. Bezoekers worden vroeg of laat een keer moe van herhaling en/of willen voor de dagprijs die Werchter hanteert óók een dik dagprogramma. En dat laatste wringt nu eenmaal met het kostenplaatje dat een stadionheadliner met zich meebrengt. Metallica, maar ook Coldplay en misschien Rammstein zouden de Werchterweide met 1 of 2 bands in het voorprogramma tegen dezelfde ticketprijs kunnen uitverkopen.

    Denk zelf dat een gevarieerde line-up met meerdere grote en gelijkwaardige namen de toekomst is, op die manier blijf je een breed publiek aanspreken. Zou dus een mooie naam naast The Strokes neerzetten, in plaats van deze vervangen door een grotere naam.

    Lowlands is dan ook een ander festival dan RW, daar draait het minder om de muziek. Wat is de gemiddelde leeftijd op Lowlands en die op RW?
    Ben ik helemaal met je eens hoor, dat ik liever een grote naam naast The Strokes heb, maar dat neemt niet weg dat Metallica wél meer kaarten zou verkopen.

    Werchter hoeft niet Lowlands te worden en het feit dat de gemiddelde leeftijd op Werchter veel hoger is, hebben ze enkel en alleen aan zichzelf te danken. Goed voor de drankverkoop waarschijnlijk, maar slecht voor de sfeer en slecht voor de toekomst. En met de manier waarop ze blijven boeken, zal die gemiddelde leeftijd alleen maar hoger worden en wordt de jeugd nog meer naar Dour e.d. gedreven dan nu het geval is.

    1+
    avatar
    #430244
    Yannick
    Bijdrager
    • Posts: 4366

    Ik denk eerlijk gezegd dat het concept een beetje ouderwets is.

    Wat stel je dan voor? Herschaling/verkleining?

    Op nieuwe headliners is het door de voorzichtigheid ook altijd tien jaar na datum wachten (zie Twenty One Pilots, Tame Impala, Royal Blood, The xx, The War On Drugs..) en andere bandje-bands hebben die kans verkeken of gewoonweg niet gekregen (BMTH, 1975 etc).

    0
    #430247
    jimmywe
    Bijdrager
    • Posts: 682

    Ik hoor veel van mensen uit het wereldje dat Werchter teveel een eigen ‘smoel’ mist.
    Terwijl de festivals die wel vlot verkopen dit veel meer wel hebben.

    Het is een beetje vanalles wat. Ze hebben vaak de neiging om een dag dan ook te gaan bouwen rond die hoofdact. Wat de dagkaarten aansterkt maar de combi’s niet helpt. En het is dat gegeven dat al beter kan. 2018 heeft bewezen dat een sterke en brede line up goed werkt. Maarrrr, bands moeten hier in meewillen. Tussen hetgene wat ze voor ogen hebben van line up en er uiteindelijk staat is een gigantisch verschil.

    Trouwens over Metallica. Die hebben eens gekozen om een stadion tour te doen. Maar te groot en te duur, neen dat niet.

    1+
    avatar
25 berichten aan het bekijken - 1,651 tot 1,675 (van in totaal 2,126)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.