Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 1,786)
  • Auteur
    Berichten
  • #415470
    Kereltje
    Bijdrager
    • Posts: 3630

    Tussen de discussies door even een uitspraak van Ken die belangrijk kan zijn: “Niet alle artiesten zijn erop gefocust om hun tour exact naar 2021 te kopiëren, zolang de data maar ingehaald worden. Lees: een act die in 2020 op donderdag geboekt stond kan volgend jaar ineens op zaterdag staan. Gezien er minstens twee headliners afvallen, en The Strokes duidelijk een mooie coheadliner nodig hebben om dagtickets te verkopen, kan het goed zijn dat de top van de affiche er volledig anders uit gaat zien. Maar kan net zo goed betrekking hebben op pakweg Sum41, zodat die niet opnieuw twee shows op een dag spelen.

    Hij geeft daarnaast ook aan dat er over Volbeat nog geen duidelijkheid is, wegens “elk jaar beschikbaar”. Zie het nog gebeuren dat ze Volbeat komend jaar aan Graspop gunnen en hen in 2022 terug laten keren in combinatie met een gitaarheadliner (SOAD? Foo Fighters?).

    0
    #415474
    Yannick
    Bijdrager
    • Posts: 4268

    Met meer stages kan je meer doen.

    Het merendeel van de boekingen op de Slope zijn alleszins wel goed, vind ik. Alleen jammer dat je die tendens die evenwel heel soms merkbaar is in de tenten helemaal niét ziet terug keren op de main. De mainstage blijft in 95% van de gevallen altijd voor bestemd voor een bandje. En als er dan eens een andere act (zie Russ, Rae Sremmurd, Macklemore) op de main wordt geboekt dan ja.. valt het uiteraard in het water. Niet dat RW opeens een hiphop/pop-festival moet worden maar op Pinkpop (ja, opnieuw) lukt het neerpoten van een Anouk, Jamiroquai, Broederliefde Kraantje Pappie, Jessie J, Ronnie Flex… dan weer wél en me dunkt wordt een festival toch vooral vorm gegeven op basis van zijn grote namen en wat er op de mainstage staat vind ik.

    Lol, Dennis zou me hier is bezig moeten zien zo maar Pinkpop gebruiken als voorbeeld voor Werchter. 😆

    2+
    avataravatar
    #415478
    mattman
    Sleutelbeheerder
    • Posts: 5467

    Anouk, Jamiroquai, Broederliefde Kraantje Pappie, Jessie J, Ronnie Flex…?

    Geen idee waarom je Anouk noemt, maar die stond ook op RW alleen maar op de main stage. Jessie J ook voor ze in 2015 afzegde. En de enige reden waarom Jamiroquai er de laatste kweetniehoeveel jaar niet stond, is omdat hij tegenwoordig nog 3 man en een paardenkop lokt naar RW. En het lijkt me niet dat die laatste zo’n doorslaand succes was op PP. En Ronnie Flex is helemaal niet zo bekend, maar pakweg Joost stond ook gewoon op de main stage.

    Het ding is: ik zie acts als (ik noem een paar recente voorbeelden) Rosalia, Janelle Monae, Robyn, TQTBATQ, Brockhampton, Thurston Moore, Little Simz, Kacey Musgraves, New Order, Denzel Curry, Wilco, Vince Staples, Charli XCX, Gainsbourg, David Byrne, Lizzo en Paak liever in een tent. Alleen bij die 3 laatste zie ik voor me dat het ook op de main memorabel wordt.

    0
    #415482
    Joe
    Bijdrager
    • Posts: 1303

    Maar net in die tenten heb je dan weer heel veel zulke artiesten, is het dan niet gewoon prima zo?

    0
    #415486
    Joe
    Bijdrager
    • Posts: 1303

    Anouk, Jamiroquai, Broederliefde Kraantje Pappie, Jessie J, Ronnie Flex…?

    Geen idee waarom je Anouk noemt, maar die stond ook op RW alleen maar op de main stage. Jessie J ook voor ze in 2015 afzegde. En de enige reden waarom Jamiroquai er de laatste kweetniehoeveel jaar niet stond, is omdat hij tegenwoordig nog 3 man en een paardenkop lokt naar RW. En het lijkt me niet dat die laatste zo’n doorslaand succes was op PP. En Ronnie Flex is helemaal niet zo bekend, maar pakweg Joost stond ook gewoon op de main stage.

    Maar wel op een heel rare positie, zo voor al die stevegire gitaar acts.
    Allez, goed om wat langer op de camping te kunnen hangen natuurlijk.

    0
    #415490
    Yannick
    Bijdrager
    • Posts: 4268

    Anouk, Jamiroquai, Broederliefde Kraantje Pappie, Jessie J, Ronnie Flex…?

    Geen idee waarom je Anouk noemt, maar die stond ook op RW alleen maar op de main stage. Jessie J ook voor ze in 2015 afzegde. En de enige reden waarom Jamiroquai er de laatste kweetniehoeveel jaar niet stond, is omdat hij tegenwoordig nog 3 man en een paardenkop lokt naar RW. En het lijkt me niet dat die laatste zo’n doorslaand succes was op PP. En Ronnie Flex is helemaal niet zo bekend, maar pakweg Joost stond ook gewoon op de main stage.

    Ik geef maar een aantal voorbeelden. In 2016 stond Ellie Goulding ook gewoon net voor Paul McCartney te subben.. Het is een minderheid en er mag op de mainstage vind ik toch soms nét ietsje meer variatie zijn, beetje zoals op DTRH. Daar kan ook gewoon alles spelen op de mainstage.. of Glastonbury. Weetikveel.

    0
    #415494
    Yannick
    Bijdrager
    • Posts: 4268

    Tussen de discussies door even een uitspraak van Ken die belangrijk kan zijn: “Niet alle artiesten zijn erop gefocust om hun tour exact naar 2021 te kopiëren, zolang de data maar ingehaald worden. Lees: een act die in 2020 op donderdag geboekt stond kan volgend jaar ineens op zaterdag staan. Gezien er minstens twee headliners afvallen, en The Strokes duidelijk een mooie coheadliner nodig hebben om dagtickets te verkopen, kan het goed zijn dat de top van de affiche er volledig anders uit gaat zien. Maar kan net zo goed betrekking hebben op pakweg Sum41, zodat die niet opnieuw twee shows op een dag spelen.

    Hij geeft daarnaast ook aan dat er over Volbeat nog geen duidelijkheid is, wegens “elk jaar beschikbaar”. Zie het nog gebeuren dat ze Volbeat komend jaar aan Graspop gunnen en hen in 2022 terug laten keren in combinatie met een gitaarheadliner (SOAD? Foo Fighters?).

    Desalniettemin denk ik dat we er wel kunnen vanuit gaan dat Pearl Jam op donderdag en TOP op zaterdag speelt, toch? Ik geloof evenwel dat er als SOAD dan toch geen mogelijkheid is dat ze Volbeat dan ook gewoon over laten aan GMM zodat pakweg RHCP met Tame Impala of The Strokes kunnen headlinen ofzo.

    0
    #415498
    Timmetje
    Bijdrager
    • Posts: 4753

    Ken zei eerder al dat we niet moeten uitgaan van de dagen van 2020 en dat alles nu weer met een leeg blad begint. Dus niets lijkt zeker.

    0
    #415502
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder
    • Posts: 12740

    …dat ze Volbeat dan ook gewoon over laten aan GMM …

    waarom?
    zie geen aanleiding toe om ze naar Graspop te switchen, ik denk ook dat Graspop afgelopen jaren inmiddels genoeg Volbeat gezien heeft, is wel tijd voor Werchter.
    zeker niet als het Werchter zou lukken om bijvoorbeeld Metallica binnen te halen, gaan ze Volbeat daar zeker voor willen zetten.

    Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

    2+
    avataravatar
    #415522
    Everyknight
    Bijdrager
    • Posts: 1827

    Tame Impala… Zou een mooie ‘nieuwe’ naam zijn voor een avond (hopelijk nacht)spot op mainstage. Zal ook breed gedragen worden onder het Werchterpubliek, zulke naam.

    4+
    avataravataravataravatar
    #415530
    Paddy
    Bijdrager
    • Posts: 3442

    Met meer stages kan je meer doen.

    Het merendeel van de boekingen op de Slope zijn alleszins wel goed, vind ik. Alleen jammer dat je die tendens die evenwel heel soms merkbaar is in de tenten helemaal niét ziet terug keren op de main. De mainstage blijft in 95% van de gevallen altijd voor bestemd voor een bandje. En als er dan eens een andere act (zie Russ, Rae Sremmurd, Macklemore) op de main wordt geboekt dan ja.. valt het uiteraard in het water. Niet dat RW opeens een hiphop/pop-festival moet worden maar op Pinkpop (ja, opnieuw) lukt het neerpoten van een Anouk, Jamiroquai, Broederliefde Kraantje Pappie, Jessie J, Ronnie Flex… dan weer wél en me dunkt wordt een festival toch vooral vorm gegeven op basis van zijn grote namen en wat er op de mainstage staat vind ik.

    Lol, Dennis zou me hier is bezig moeten zien zo maar Pinkpop gebruiken als voorbeeld voor Werchter. ?

    Vorig jaar stond Pink er nog hoor.

    LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
    FoR 03, 05 / PP 08, 17, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

    0
    #415538
    Rockbeer
    Bijdrager
    • Posts: 840

    Tame Impala… Zou een mooie ‘nieuwe’ naam zijn voor een avond (hopelijk nacht)spot op mainstage. Zal ook breed gedragen worden onder het Werchterpubliek, zulke naam.

    Tame Impala niet in de nacht zou een gruwelijke kutboeking zijn. Wel in de nacht zou magisch zijn.

    Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14, '19 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18, '19 / Pukkelpop '19

    2+
    avatar
    #415546
    wenteldave
    Bijdrager
    • Posts: 3106

    Tame Impala… Zou een mooie ‘nieuwe’ naam zijn voor een avond (hopelijk nacht)spot op mainstage. Zal ook breed gedragen worden onder het Werchterpubliek, zulke naam.

    Tame Impala niet in de nacht zou een gruwelijke kutboeking zijn. Wel in de nacht zou magisch zijn.

    Staan ze er weer, lijkt me iets waar je blij mee bent en dan is het opeens een kutboeking als ze gewoon ’s avonds spelen. Die snap ik niet helemaal. Mag hopen dat je gewoon blij bent als zo’n band er staat, ongeacht hun tijdslot (avond/nacht)…

    "Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

    1+
    avatar
    #415550
    Yannick
    Bijdrager
    • Posts: 4268

    Sommige bands hebben iets meer nood aan hun visuals dan andere bands, was bv bij The 1975 vorig jaar jammer genoeg het geval. Had beter gewerkt in een tent waar ze wél op een later slot zouden kunnen spelen hebben.

    0
    #415554
    mattman
    Sleutelbeheerder
    • Posts: 5467

    Zou blij zijn als Tame Impala er eindelijk staat. Het voelt alsof ze daar al jaren achter zitten. 🙂 Door hun lichtshow (deze: https://www.youtube.com/watch?v=gUbnGIPeHaQ) zou een spot in het donker wel heel belangrijk zijn. Een kutboeking is een groot woord vind ik, maar het zou wel een jammere zaak zijn.

    0
    #415558
    mattman
    Sleutelbeheerder
    • Posts: 5467

    Iets anders, maar ben dus ook eens naar die Rock Werchter zomerbar geweest. Vond het een fijne ervaring. 🙂 Portland gezien.

    Heb er hier (heel uitzonderlijk) een stukje over geschreven:
    https://festileaks.com/2020/07/report-hoe-zit-het-met-het-festivalgevoel-op-de-rock-werchter-zomerbar/.

    8+
    avataravataravataravataravataravataravatar
    #415562
    wenteldave
    Bijdrager
    • Posts: 3106

    Sommige bands hebben iets meer nood aan hun visuals dan andere bands, was bv bij The 1975 vorig jaar jammer genoeg het geval. Had beter gewerkt in een tent waar ze wél op een later slot zouden kunnen spelen hebben.

    Prima, snap ik, maar dat komt met een starttijd van half elf, bij wijze van, toch ook wel goed? Dan is ’t ook gewoon aardig donker.

    "Ein Mensch bleibt immer ein Mensch und wahrscheinlich bleibt ein Schwein immer ein Schwein."
    Concertgeschiedenis

    0
    #415566
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder
    • Posts: 12740

    … enige reden waarom Jamiroquai er de laatste kweetniehoeveel jaar niet stond, is omdat hij tegenwoordig nog 3 man en een paardenkop lokt naar RW. En het lijkt me niet dat die laatste zo’n doorslaand succes was op PP.

    Dat was wel een feest hoor!
    Hij was wel een bierbuik in een joggingpak. Maar de man met z’n band maakte er een 90’s funky feestje van. Het was boogie op zijn grootste hits. Zeker in het voorvak was om me heen een feestje.

    Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

    1+
    avatar
    #415574
    Indiaantje89
    Bijdrager
    • Posts: 5631

    Altijd heerlijk van die “spelen die nog?” acts. Naast scherpte mag er altijd ruimte voor vermaak zijn.

    1+
    avatar
    #415582
    mattman
    Sleutelbeheerder
    • Posts: 5467

    Altijd heerlijk van die “spelen die nog?” acts. Naast scherpte mag er altijd ruimte voor vermaak zijn.

    Ben zelf een grote Jamiro fan. Die heeft echt een bak heerlijke nummers uit. Alleen zo jammer dat hij hier niet populair genoeg is om ‘m te boeken, gezien hij minstens sub wil zijn.

    0
    #415586
    werchter12
    Bijdrager
    • Posts: 374

    Sommige bands hebben iets meer nood aan hun visuals dan andere bands, was bv bij The 1975 vorig jaar jammer genoeg het geval. Had beter gewerkt in een tent waar ze wél op een later slot zouden kunnen spelen hebben.

    Die zijn ondertussen ook alweer gedowngraded van Lotto Arena naar de AB. Die hun populariteit komt in Belgie maar niet van de grond.

    0
    #415590
    Yannick
    Bijdrager
    • Posts: 4268

    Sommige bands hebben iets meer nood aan hun visuals dan andere bands, was bv bij The 1975 vorig jaar jammer genoeg het geval. Had beter gewerkt in een tent waar ze wél op een later slot zouden kunnen spelen hebben.

    Die zijn ondertussen ook alweer gedowngraded van Lotto Arena naar de AB. Die hun populariteit komt in Belgie maar niet van de grond.

    En te denken dat ik ze vier jaar geleden zag in een verkleind Vorst, hah. Heeft evenwel te maken met het meermaals cancelen en verleggen van hun tournee alsook corona natuurlijk.

    0
    #415594
    parelconfituur
    Bijdrager
    • Posts: 189

    Belgie is als je er bij stil staat eigenlijk een bizar land…acts als the 1975, Biffy Clyro of een My Chemical Romance zijn hier niet zo huge als in onze buurlanden, maar Editors vullen dan weer Sportpaleizen terwijl ze in Frankrijk in een zaaltje van 800 man staan te spelen twee avonden ervoor. Aan de andere kant…misschien is de populariteit van Editors hier grotendeels de schuld van Jason op Rock Werchter tijdens no sound but the wind .

    0
    #415598
    warriorandweirdo
    Bijdrager
    • Posts: 534

    misschien is de populariteit van Editors hier grotendeels de schuld van Jason op Rock Werchter tijdens no sound but the wind .

    + de (extreme) airplay die ze op Studio Brussel hebben gekregen vanaf het begin. De andere acts die je noemt (Biffy, 1975 en MCR) worden amper gedraaid op de radio hier, dus daar ligt de verklaring voor het verschil met de buurlanden volgens mij.

    0
    #415606
    Kereltje
    Bijdrager
    • Posts: 3630

    misschien is de populariteit van Editors hier grotendeels de schuld van Jason op Rock Werchter tijdens no sound but the wind .

    + de (extreme) airplay die ze op Studio Brussel hebben gekregen vanaf het begin. De andere acts die je noemt (Biffy, 1975 en MCR) worden amper gedraaid op de radio hier, dus daar ligt de verklaring voor het verschil met de buurlanden volgens mij.

    De airplay van Editors was tot en met Papillon gewoon proportioneel hoor. Het jaar dat ze op Werchter sub stonden kregen ze gelijkaardige posities op andere West-Europese festivals. Dat ze enkel in België headliner zijn is het gevolg van die No Sound But The Wind hype en de kunstmatige ingreep van RW. Zonder headlinerperikelen in 2012 was Editors al een jaar of 7 gesplit.

    MCR past ook niet echt in het rijtje. Waren op hun commerciële piek ook best populair in België: grijsgedraaid op TMF, meerdere Afrekeninghitjes, … Voor het grote publiek waren zij echter een van de zovele bandjes in de emohype, die even snel zouden vertrekken als ze gekomen waren. Vandaar ook de middagspot in 2011. Die huidige populariteit hebben ze echt aan de internetcommunity te danken, wat op zich ook eeen prestatie is.

    0
25 berichten aan het bekijken - 951 tot 975 (van in totaal 1,786)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.