Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2021 – Nieuws & geruchten

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 2,111)
  • Auteur
    PJ
    Bijdrager

Zouden we nu ook moeten wachten tot oktober/november voor ze de eerste headliner bekend maken??

0
    theblackmadness
    Bijdrager

Zouden we nu ook moeten wachten tot oktober/november voor ze de eerste headliner bekend maken??

Dat vind ik een zeer interessante vraag, in een ander topic had ik zien voorbij komen, dat er een festival was, dat meteen al wat namen had aangekondigd na aflassing. Ik hoop, dat ze toch al snel met pearl jam komen

0
    PJ
    Bijdrager

Dat vind ik een zeer interessante vraag, in een ander topic had ik zien voorbij komen, dat er een festival was, dat meteen al wat namen had aangekondigd na aflassing. Ik hoop, dat ze toch al snel met pearl jam komen

Een datum kunnen ze ook al naar buiten brengen lijkt me…

0
    jefferke
    Bijdrager

Een datum kunnen ze ook al naar buiten brengen lijkt me…

Alle andere belgische festivals hebben een datum gegeven, Werchter niet. Is dit een bevestiging dat ze misschien met een extra dag(en) bezig zijn? Nu dan kunnen ze nog hun reguliere 4 dagen bekend maken me dunkt.

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-...-
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

1+
    Bert
    Bijdrager

qua artiesten weet ik niet wat we nu kunnen verwachten, wat ik wel verwacht is dat RW2021 snel uitverkocht zal raken

0
    Everyknight
    Bijdrager

In De Morgen staat er een interview met Herman Schueremans.

De verkoopcijfers van 2020 waren tot nu toe: voor Rock Werchters: 65 000 verkochte kaarten, voor TW Classic 41 000 verkochte kaarten, voor Werchter Boutique 29 000 kaarten (een kleine 30 000 staat er letterlijk…).

Hij vindt het idealiter dat er een systeem komt waarbij de tickethouder zijn ticket niet laat terugbetalen, maar dat hij het behoudt voor de nieuwe datum. Schueremans zegt dat dit bij concerten makkelijker is. Die worden verplaatst en de kous is af. Bij festivals kan je dezelfde line-up niet garanderen. Daarom zal er wellicht voorzien worden dat de kaarthouder kan kiezen of hij zijn huidig ticket omzet in een ticket voor de festivaleditie van 2021 of voor de festivaleditie van 2022, zodat er keuze is als de komende editie voor iemand minder blijkt te zijn.

“Voor Rock Werchter zullen we proberen eenzelfde soort headliners te hebben, met een nog straffere affiche. Maar als we geen gelijkwaardige, evenwaardige artiest als Taylor Swift kunnen strikken voor Werchter Boutique, een festival dat is gebouwd rond de headliner, dan moeten we durven een terugbetaling te overwegen”, aldus Schueremans.

Rock Werchter is hier overigens niet voor verzekerd. Net zoals de meeste festivals in Europa. Op het moment dat ze zulke verzekering wilden nemen (begin februari omdat ze dan de kosten voor deze editie pas kenden), was het al onmogelijk gemaakt door de verzekeringsmaatschappijen.

0
    Everyknight
    Bijdrager

Ten eerste hoop ik dat Paul McCartney op TW Classic 2021 kan staan.

Voor Rock Werchter hoop ik vooral dat Pearl Jam en The Strokes behouden blijven. Twenty One Pilots mag zeker wegblijven. Misschien Faith No More exclusief op Graspop, dat zie ik nog gebeuren. Of System of a Down of Volbeat naar Graspop. Mochten er bij Graspop headliners wegvallen t.o.v. dit jaar, dan lijkt dit nog realistisch. Want ik kan mij voorstellen dat Rock Werchter voor 2021 ook kan kiezen uit een Red Hot Chili Peppers, Foo Fighters, Tame Impala of Rage Against the Machine. In dat geval mag voor mij ook Kendrick Lamar wegblijven, dan zou ik in de gegeven omstandigheden zo dicht mogelijk bij het DNA van Werchter blijven. En wat met de een op een gegeven moment al geboekte The Chemical Brothers (volgens Jezebel)?

1+
    Timmetje
    Bijdrager

Hoop dat qua subs en headliners Kendrick Lamar, Faith No More en de Pilots sowieso komen, maar de kans op de Pilots lijkt me vrij klein. Die touren al aardig lang met hetzelfde werk. Zou het persoonlijk niet zo erg vinden als er andere headliners dan PJ, SOAD en The Strokes staan maar kan me voorstellen dat er veel mensen anders over denken.

Zou zelf een RW / TW / Classic combo wel mooi vinden. Mc Cartney – Swift – Lamar met dan als vierde headliner RATM. 🙂

0
    Joe
    Bijdrager

Goed om te lezen dat men toch wil gaan voor eenzelfde soort line up of toch op zen minst de headliners.
    Voor hetzelfde geld krijgen we een line up met enkel popsterretjes en/of hip hoppers als headliners en dan ben je ook niets met dat ticket voor volgend jaar.

Benieuwd of ze bij de Rock Village ook voor die optie kiezen of dat we daar wel ons geld zouden terug krijgen.

0
    werchter12
    Bijdrager

Kendrick en The Strokes (vind het nieuwe album echt heel goed) zijn voor mij zonder twijfel de headliners van deze line-up die ik wil zien volgend jaar. Vermoed zelf dat PJ wel een absolute zekerheid is dat zal terugkomen. Heb zelf het gevoel dat dat redelijk rap zal aangekondigd worden. Denk ook dat FNM een noodgreep was voor Graspop en dat zij dus eerder op Werchter zullen belanden volgend jaar dan op Graspop.

Ben wel benieuwd wat de voorlopige verkoopcijfers zouden kunnen doen met eventuele herboekingen voor volgend jaar. Kan me best voorstellen dat als bijvoorbeeld blijkt dat The Strokes hun dag toch niet zo goed verkocht als gehoopt dat ze die dan gewoon laten schieten volgend jaar (hoewel die dag voor de rest qua grote namen overduidelijk de zwakste was) en kiezen voor een veiliger alternatief in dezelfde lijn (RHCP bijvoorbeeld).

Benieuwd ook wat bijvoorbeeld met Billie Eilish gaat gebeuren. Dat Sportpaleis zal ook wel afgelast worden. Denk dat ze dan meteen ook wel een kanshebber kan worden voor een headlinespot.

0
    Yannick
    Bijdrager

De verkoopcijfers van 2020 waren tot nu toe: voor Rock Werchters: 65 000 verkochte kaarten, voor TW Classic 41 000 verkochte kaarten, voor Werchter Boutique 29 000 kaarten (een kleine 30 000 staat er letterlijk…).

Geen idee of ik die cijfers nu slecht moet vinden of niet, er van uitgaande dat er geen enkele kaart meer is verkocht sinds half februari (laatste toevoegingen waren op 14/2). Maar me dunkt is dat toch wat magertjes, niet?

0
    jefferke
    Bijdrager

Geen idee of ik die cijfers nu slecht moet vinden of niet, er van uitgaande dat er geen enkele kaart meer is verkocht sinds half februari (laatste toevoegingen waren op 14/2). Maar me dunkt is dat toch wat magertjes, niet?

Vooral Boutique, dat is maar een half veld, met nogtans een line up die mooi in dezelfde lijn ligt.

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19-...-
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

0
    gesp
    Bijdrager

Vind vooral de verkoopcijfers voor de vierdaagse opvallend laag, zeker als daar de dagkaarten bij inbegrepen zijn. Misschien toch niet zo’n overtuigend affiche of een teveel aan evenementen op de Werchterweide?

Dat McCartney + The Killers goed verkoopt kan geen verrassing zijn.

En 30.000 voor Taylor Swift + 5SOS + Ellie Goulding vind ik alsnog zeer behoorlijk. Had naar mijn mening perfect op de reguliere vierdaagse gekund, denk dat er nog een veelvoud is die haar wel wil zien maar daar geen 92 euro voor over heeft.

R'P: 05 10, PiP: 07 09 10 14 19, RW: 08 09 11 12 13 15, NSJ: 11, DTRH: 16 19, BKS: 17 21, LL: 18 21, ESNS: 18 19 20, LGW :18.

0
    werchter12
    Bijdrager

Vooral Boutique, dat is maar een half veld, met nogtans een line up die mooi in dezelfde lijn ligt.

Naast Swift staat daar toch gewoon ook geen enkele sterke naam? Ellie Goulding was dat vroeger vast en zeker, maar haar hoogtepunt ligt inmiddels ook alweer vele jaren achter ons. Voor de rest aangevuld met 5SOS en Belgen die je overal kan zien.
    Vergeet ook niet dat deze dag gericht is op het jongere doelpubliek, maar dat deze datum wel echt pal in het midden van de examenperiode ligt. Zelf had ik bijvoorbeeld zeker een ticket moest het op een andere datum zijn.

Ook ik ben van mening dat Swift perfect op de gewone vierdaagse zou kunnen staan, net zoals alle andere majors gedaan hebben. Ik hoop er stiekem zelf een beetje op dat ze het volgend jaar alsnog proberen.

3+
    Yannick
    Bijdrager

Volgens mij zijn die ééndagfestivals nooit gericht om uit te verkopen hoor, dat doen ze denk ik nauwelijks met de hoeveelheid volk dat op dat deel van de weide nog past. Het gaat ‘m mij eigenlijk vooral over het festival zélf; 65.000 tickets. Totaal aantal combitickets is 59.500 en totaal aantal dagtickets (28.500 x 4) is 114.000, dus beide optellend (173.500) kom je nog niet eens aan de helft daarvan. Er zullen wel talloze redenen voor zijn hoor, maar toch vreemd omdat het volledige programma zo goed als bekend was..

0
    Thijs
    Bijdrager

Die cijfers van Boutique en TW Classic lijken mij logisch. Taylor Swift die midden in de examenperiode het equivalent van anderhalf Sportpaleis verkoopt met een matig voorprogramma, dat lijkt me niet slecht.
    Die Rock Werchter cijfers daarentegen, moet toch iets misgelopen zijn, niet? Misschien bedoelden ze dat er momenteel gemiddeld 65000 bezoekers per dag zouden rondlopen ofzo. Driekwart van de combi’s en PJ die op zijn eentje 20k tickets verkoopt en je bent er al. Misschien is die nuance een beetje verloren gegaan tijdens het snel schrijven van wat cijfers voor een artikel.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15 // DTRH 19
    Concert archive

0
    ChiquitaChaser
    Bijdrager

word wel blij van de mooie geruchten voor volgend jaar:
    Metallica, RATM, Pearl Jam, RHCP, …

en zijt maar zeker, volgend jaar gaat het “vonken” geven. Zoals den hedwig het zegt: “het gaat ontploffen” 🙂

1+
    Yannick
    Bijdrager

Ik denk dat we The xx wel nog eventjes uit onze lijstjes kunnen houden met de aankondiging van de debuutplaat van Romy. Jamie bracht vorige week al een nieuw nummer uit.

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

FKA Twigs naar Pohoda 2021.

Kijk, als we de lineup van RW op een of andere manier nog kunnen verbeteren, dan is het wel met haar erbij. 🙂

0
    werchter12
    Bijdrager

FKA Twigs naar Pohoda 2021.

Kijk, als we de lineup van RW op een of andere manier nog kunnen verbeteren, dan is het wel met haar erbij. ?

Laat het ons hopen dat ze mogelijk een tweede kans krijgen om die toch nog binnen te halen. Blijft voor mij een van de grootste missers van de 2020 line-up. Weet niet of Injury Reserve al op de Dour line-up stond, maar deze naam is als nieuwe naam aangekondigd voor Pohoda. Zou ook een mooie toevoeging zijn!

De enige bevestigde naam voor Pohoda 2021 die ook op Werchter zou gestaan hebben is voorlopig Archive.

0
    jarne
    Bijdrager

Nog een nieuwe naam voor Pohoda festival 21 die niet op de 2020 editie stond: Frank Carter & The Rattlesnakes. Mag van mij ook op RW21 staan 😀

Vind het wel tof dat festivals nu al namen geven voor de 2021 editie. Zo kunnen de fans toch nog steeds hypen en uitkijken naar iets.

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19,'21 LES NUITS SECRÈTES(Fr): '21
    PKP: '12',13,'14,'15,'16,'21 NOS(Pt): '13 MSQUARE(Fr): '11

0
    Bert
    Bijdrager

en er is mail

Beste Bert,

Het wordt een zomer zonder festivals in Werchter. De Nationale Veiligheidsraad heeft vorige week beslist dat massa-evenementen tot 31 augustus niet toegelaten zijn in België.

Het is de enige juiste beslissing. De gezondheid en veiligheid van festivalgangers, van artiesten, van crew, van vrijwilligers is de grootste prioriteit van de festivalorganisatoren. De richtlijnen van overheden volgen. Verantwoordelijkheid nemen. Zorg dragen voor jezelf en geliefden. Het virus een halt toeroepen. Daar draait het om. Wij keken net als jij heel erg uit naar een geweldige editie van Rock Werchter 2020. Maar even zijn er nu belangrijkere dingen, toch?

De voorbije dagen hebben wij samen met de festivalorganisator aan een regeling voor tickethouders gewerkt. De (Belgische) minister van Economie en consumentenzaken heeft maatregelen getroffen voor de hele live muzieksector. Uitzonderlijk en onder strikte voorwaarden kan een krediet toegekend worden in plaats van een terugbetaling. Een maatregel die zowel jou als consument beschermt maar evengoed de impact van de huidige crisis voor de organisatoren beperkt.

In concreto betekent dit voor jou dat een krediet ter waarde van het volledige bedrag dat je besteed hebt aan je reservatie voor Rock Werchter toegekend wordt. Vanaf 15 september zal het krediet beschikbaar zijn in ‘mijn account’ op ticketmaster.be. Het krediet kan je vrij besteden aan festivals georganiseerd in het Festivalpark in Werchter in 2021 en 2022. Bovendien krijg je ook toegang tot een exclusieve presale voor Rock Werchter 2021. Zo kan jij je voor de start van de officiële ticketverkoop al verzekeren van een ticket voor de volgende editie. De persoonlijke code voor deze presale zal je automatisch enkele dagen voor de start van de presale ontvangen.

Heb je vragen in verband met deze ticketregeling of je bestelling dan verwijzen we je graag door naar onze Frequently Asked Questions pagina. Wij sturen mid september nog een mail om te bevestigen dat je krediet beschikbaar is op jouw accountpagina.

Op saveyourticket.be kan je lezen waarom de krediet-maatregel zo belangrijk is voor de brede culturele sector. Samen kunnen we ervoor zorgen dat we ook in de toekomst van unieke culturele ervaringen kunnen blijven genieten.

Voor nu: blijf binnen, was je handen, hou afstand, zorg voor jezelf en mekaar. Dokters, verpleegkundigen, zorgverleners… zij zijn de helden van vandaag. Bedank en steun hen zoveel als mogelijk.

Bedankt voor je support en begrip.
    Take care. Stay safe.

0
    DennisvdBr
    Sleutelbeheerder

word wel blij van de mooie geruchten voor volgend jaar:
    Metallica, RATM, Pearl Jam, RHCP, …

en zijt maar zeker, volgend jaar gaat het “vonken” geven. Zoals den hedwig het zegt: “het gaat ontploffen” ?

intressant

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 2019
    PP Classic - 2007, 08, 09, 10, 12, 2013 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018, 2019

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Je ‘krediet’ van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.

1+
    Timmetje
    Bijdrager

Je ‘krediet’ van worden gebruikt voor een RW event naar keuze binnen de komende 2 jaar. Het feit dat ze dus niet letterlijk zeggen dat je ticket overgdragen wordt, doet me vermoeden dat die 5-dagen-edities weldegelijk in de lucht kan hangen.

Dat en het feit dat ze wat later dan andere festivals (15 september?) met een datum komen.

Jup. Dat is nu idd plausibeler. Goed nieuws! Hopelijk dan Swift op Werchter!!!!

Ook benieuwd wat ze met het ambassadorgebeuren gaan doen.

0
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 2,111)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.