Rock Werchter 2020 – Nieuws en Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2020 – Nieuws en Geruchten

25 berichten aan het bekijken - 1,326 tot 1,350 (van in totaal 6,794)
  • Auteur
    Rockbeer
    Bijdrager

In dat geval denk ik dat je het zeker erg goed gaat vinden!

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14, '19 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18, '19 / Pukkelpop '19

0
    Lynette
    Bijdrager

The Black Eyed Peas is het enige wat ik kan bedenken bij de hint

PJ heeft ook een nummer dat I’ve Got a Feeling heet. Gezien alle andere geruchten rond PJ lijkt me dat de inkopper 😉

Pinkpop '11, '14 - North Sea Jazz '11, '15 - Lowlands '15, '19 - Rock Werchter '16, '17, '19 - TW Classic '17 - Rock Am Ring '18 - Concert At Sea '18 - Ribs & Blues '19 - Appelpop '19

0
    Breinaard
    Bijdrager

https://www.efestivals.co.uk/forums/topic/232102-firenze-rocks-2020/
    Chili Peppers…

Hmm is wel ver gezocht maar wel erg possible tho… Heb zelf RHCP nog nooit live gezien, vind hun muziek wel leuk maar iemand een idee hoe ze live zijn?

Ik was altijd een grote fan, zeker 15x live gezien. Maar echt goed live zijn ze zelden… laatste 2 x op Werchter vond ik vooral ook de setlists erg tegen vallen, veel te weinig oude muziek naar mijn smaak. De eerste 5 albums zijn erg vet, daarna commerciëler en minder mijn ding.

DOA '95'96'97'98'99'00'02 PKP '94'95'02'11'12'13'16 PP '00'01'06'07'18 GP '98'04 RW Since 2003 .. still counting. ♡Nirwana Tuinfeest
    Best??; Slipknot 020 14-12-'99 RHCP PKP '94 NIN RW '18 Machine Head 013 7-10-2019

0
    Roderick P
    Bijdrager

Chili Peppers…

Of anders the Four Tops, die hebben ook een nummertje genaamd “I got a feeling”. Maar die kans lijkt mij niet zo groot ?

2+
    jarne
    Bijdrager

Hobo Johnson’s op nos, lijkt mij ideale naam voor de slope

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19,'21 LES NUITS SECRÈTES(Fr): '21
    PKP: '12',13,'14,'15,'16,'21 NOS(Pt): '13 MSQUARE(Fr): '11

2+
    randyrw
    Bijdrager

Paak in de barn 2018 was waanzinnig. Tent werd afgebroken. Had er deels mee te maken dat de rode duivels 5 minuten ervoor gewonnen hadden van Brazilie, maar toch! Mag zeker terugkomen.

RHCP is live ooit beter geweest. John Frusciante komt helaas niet meer terug…

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door randyrw.

RW 06, 07, 15, 16, 17, 18, 19 ; PKP 09 ; BKS 19

3+
    mdekens
    Bijdrager

Mad Cool lijkt te hinten naar Anderson Paak. Dat lijkt me héérlijk. Plekje voor de sub op de main, in het zonnetje.

Zijn shows op LL en PkP waren blijkbaar waanzinnig goed.

Fingers crossed!

Ik ben enorm fan van Paak, maar vond zijn show niet echt overkomen. Ben na ongeveer een half uur weg gelopen. Uiteraard, hij is enthousiast maar het is niet een band die de hele festivalweide voor zich weet te winnen. In kleinere tenten zal het ongetwijfeld meer een succes zijn.

0
    micvet
    Bijdrager

Chili Peppers…

Hmm is wel ver gezocht maar wel erg possible tho… Heb zelf RHCP nog nooit live gezien, vind hun muziek wel leuk maar iemand een idee hoe ze live zijn?

Ik was altijd een grote fan, zeker 15x live gezien. Maar echt goed live zijn ze zelden… laatste 2 x op Werchter vond ik vooral ook de setlists erg tegen vallen, veel te weinig oude muziek naar mijn smaak. De eerste 5 albums zijn erg vet, daarna commerciëler en minder mijn ding.

Ik heb ongeveer hetzelfde gevoel. Ik zag ze geen 15x, ging er ook nooit echt naar op zoek. Als de gelegenheid zich voordeed pikte ik ze mee dus op 25 jaar festivals en concerten zag ik ze wel een aantal keer passeren.
    Maar wat ik me afvraag. Zou er op den duur niet wat gewenning meespelen? Worden we niet te kritisch, of zelfs nostalgisch? We worden in BE en NL eigenlijk wel verwend op muzikaal gebied. Ik fiets naar de weide van Werchter, sta op een klein uurtje in het Sportpaleis, Vorst Nationaal, de AB of op de weide van Pukkelpop, en dan nog alle concerten en events waar ik professioneel aanwezig ben. Wat resulteert in, en dan moet ik gokken, een 150 optredens per jaar. Op den duur heb je alles wel bijna gezien, en bepaalde bands niet 1 keer maar 2, 3,… 10 keer of zoals jou zelfs 15 keer.
    Om RHCP als voorbeeld te nemen. Ik zal PKP 1994 nooit vergeten. Mijn eerste Pukkelpop als snotneus, de grote Red Hot Chilli Peppers kunnen aanschouwen, WOW! Het regende oude wijven, er was modder, je had geen zorgen, geen smartphone die kon verdrinken of een zee van schermpjes die je zicht verknoeide. Tijdens Higherground trok zowat de halve weide zijn T-shirt of trui uit om de lucht in te zwieren. Die intensiteit, die sfeer, ik ga dat nooit vergeten. Elke keer ik ze daarna zag dacht ik aan PKP 1994, ze hebben het in mijn ogen nooit meer geëvenaard. Was dat echt hun beste optreden of periode? Objectief misschien niet, subjectief zeer zeker.

Ik hoop gewoon dat iedereen die RHCP een eerste keer zal zien een klein beetje mijn PKP ’94 gevoel heeft, en dan zal het allemaal best wel meevallen.

RW / PKP since 1994

12+
    avataravataravataravataravataravataravataravataravataravatar
    Joslittel
    Bijdrager

Chili Peppers…

Ik heb ongeveer hetzelfde gevoel. Ik zag ze geen 15x, ging er ook nooit echt naar op zoek. Als de gelegenheid zich voordeed pikte ik ze mee dus op 25 jaar festivals en concerten zag ik ze wel een aantal keer passeren.
    Maar wat ik me afvraag. Zou er op den duur niet wat gewenning meespelen? Worden we niet te kritisch, of zelfs nostalgisch? We worden in BE en NL eigenlijk wel verwend op muzikaal gebied. Ik fiets naar de weide van Werchter, sta op een klein uurtje in het Sportpaleis, Vorst Nationaal, de AB of op de weide van Pukkelpop, en dan nog alle concerten en events waar ik professioneel aanwezig ben. Wat resulteert in, en dan moet ik gokken, een 150 optredens per jaar. Op den duur heb je alles wel bijna gezien, en bepaalde bands niet 1 keer maar 2, 3,… 10 keer of zoals jou zelfs 15 keer.
    Om RHCP als voorbeeld te nemen. Ik zal PKP 1994 nooit vergeten. Mijn eerste Pukkelpop als snotneus, de grote Red Hot Chilli Peppers kunnen aanschouwen, WOW! Het regende oude wijven, er was modder, je had geen zorgen, geen smartphone die kon verdrinken of een zee van schermpjes die je zicht verknoeide. Tijdens Higherground trok zowat de halve weide zijn T-shirt of trui uit om de lucht in te zwieren. Die intensiteit, die sfeer, ik ga dat nooit vergeten. Elke keer ik ze daarna zag dacht ik aan PKP 1994, ze hebben het in mijn ogen nooit meer geëvenaard. Was dat echt hun beste optreden of periode? Objectief misschien niet, subjectief zeer zeker.

Ik hoop gewoon dat iedereen die RHCP een eerste keer zal zien een klein beetje mijn PKP ’94 gevoel heeft, en dan zal het allemaal best wel meevallen.

Prachtige relativerende opmerking. Ik merk het de laatste tijd ook weer vaker nu ik mijn neefjes meeneem naar festivals en concerten (leeftijd tussen 16 en 18). Die zijn zoveel sneller onder de indruk van een show dan ik, mooi om te zien. Hierdoor realiseer je je ook weer dat het merendeel van het veld er waarschijnlijk zo bij staat.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19-21 / Pukkelpop 13-14-15-17-21 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19 / Alcatraz 21

1+
    Breinaard
    Bijdrager

Precies wat je zegt, helemaal mee eens. En wat betreft PKP 94, dat was ook mijn (als 15jarige) eerste festival en ontmoeting met RHCP, en de beste ever, oké subjectief gezien misschien… Maar ik deel dezelfde herinnering. Dus misschien zit er ergens een kern van waarheid in 😉

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door Breinaard.

DOA '95'96'97'98'99'00'02 PKP '94'95'02'11'12'13'16 PP '00'01'06'07'18 GP '98'04 RW Since 2003 .. still counting. ♡Nirwana Tuinfeest
    Best??; Slipknot 020 14-12-'99 RHCP PKP '94 NIN RW '18 Machine Head 013 7-10-2019

0
    omniversal
    Bijdrager

Paak in de barn 2018 was waanzinnig. Tent werd afgebroken. Had er deels mee te maken dat de rode duivels 5 minuten ervoor gewonnen hadden van Brazilie, maar toch! Mag zeker terugkomen.

RHCP is live ooit beter geweest. John Frusciante komt helaas niet meer terug…

Daar heb je zeker gelijk in.
    Ik heb veel plezier gehad. Met twee leuke meiden gedanst die me een kus op de wang gaven.
    En dat moment dat heel de zaal trilde van het stampen en Anderson Paak tranen in zijn ogen kreeg.
    Was een mooie avond. Zeker herhaling waardig. Helaas zijn er maar weinig beelden van.
    Ik heb nog een klein beetje footage van het optreden ergens. Mocht iemand interesse hebben.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door omniversal.
    0
    Heemstock
    Bijdrager

Mad Cool lijkt te hinten naar Anderson Paak. Dat lijkt me héérlijk. Plekje voor de sub op de main, in het zonnetje.

Zijn shows op LL en PkP waren blijkbaar waanzinnig goed.

Fingers crossed!

Ik ben enorm fan van Paak, maar vond zijn show niet echt overkomen. Ben na ongeveer een half uur weg gelopen. Uiteraard, hij is enthousiast maar het is niet een band die de hele festivalweide voor zich weet te winnen. In kleinere tenten zal het ongetwijfeld meer een succes zijn.

Ik weet niet bij welke show jij was, maar op Lowlands pakte hij de volledige Alpha (30.000 man) in! Wat een feest was dat. Ik ben niet zo’n danser, maar ik kon niet stil blijven staan. Die show kreeg tevens goede recensies van de journalisten en de mede forumgebruikers. Dus die band kan zeker wel een hele festivalweide aan. Headliner op een major als Werchter? Neeee, maar wel sub of plekje daaronder.

Pinkpop '12 '20 (vrijdag) / Rock Werchter '13 '14 '15 '17 '18 / TW Classic '20 / Down the Rabbit Hole '16 / Dauwpop ‘08 ‘09 ‘10 ‘14 ‘19 '20 / Lowlands '19

0
    vendum
    Bijdrager

Hopelijk mogen we morgen de eerste naam of namen verwachten? Alhoewel Graspop ook met namen zou komen.

RW 07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18-19

0
    Paddy
    Bijdrager

Hopelijk mogen we morgen de eerste naam of namen verwachten? Alhoewel Graspop ook met namen zou komen.

Zou mooi zijn, maar ik denk dat we nog even geduld moeten hebben.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
    FoR 03, 05 / PP 08, 17, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

0
    Bart
    Bijdrager

Ik hoop toch ook wel op een naam morgen, zeker na Greg’s hint. Wordt wel eens tijd toch?
    Ik gok op Pearl Jam of RHCP, of misschien verrassen ze ons juist…

0
    zero
    Bijdrager

PJ heeft ook een nummer dat I’ve Got a Feeling heet. Gezien alle andere geruchten rond PJ lijkt me dat de inkopper ?

Misschien een kleine correctie: PJ covert live wel eens “I’ve Got a Feeling” van The Beatles. Geen idee of de hint daarnaar kan verwijzen.

Van mij mag hij alleszins verwijzen naar Pearl Jam of Paul McCartney, zolang hij maar niet verwijst naar Black Eyed Peas…

2+
    mattman
    Sleutelbeheerder

Paul Weller naar Mad Cool. Kijk, dat lijkt me nu eens een mooie naam voor in de Barn. 🙂 Nog nooit (solo) getaan toch?

2+
    Yannick
    Bijdrager

FKA Twigs’ nieuwe plaat is dik lijstjesmateriaal en mag zoals Monáe ergens in de late avond de Barn compleet platspelen van mij. Wow.

3+
    Bart
    Bijdrager

Straks om 4 uur een naam?

0
    xydroh
    Bijdrager

Denk ik niet, ziet er naar uit dat graspop gaat aankondigen

0
    koekdoos
    Bijdrager

Denk ik niet, ziet er naar uit dat graspop gaat aankondigen

Denk dat de komende dagen Graspop inderdaad eerst even mag shinen.

FortaRock '14 & '18 - Graspop '15, '16, '18 & '19 - Alcatraz '16

0
    ChiquitaChaser
    Bijdrager

Zouden ze niet wachten tot na de wishlist?

0
    mattman
    Sleutelbeheerder

Zouden ze niet wachten tot na de wishlist?

Volgens wie? Vorig jaar was er toch ook nieuws voor het einde van de wishlist?

Vandaag zie ik het door Graspop echter ook niet meer gebeuren nee.

0
    Indiaantje89
    Bijdrager

Alsof iemand bij Werchter kijkt naar die wishlist, leuk om je achterban mee bezig te houden. En misschien een klein beetje voor de komende jaren waar men om vraagt.

0
    RubenFrusciante
    Bijdrager

Alsof iemand bij Werchter kijkt naar die wishlist, leuk om je achterban mee bezig te houden. En misschien een klein beetje voor de komende jaren waar men om vraagt.

Precies dat laatste, denk dat groot deel al lang vast ligt. Bands die nu veel genoemd worden zullen ze misschien sneller proberen te boeken voor 2021.

Bospop 2016, 2019 // RW 2018, 2019

0
25 berichten aan het bekijken - 1,326 tot 1,350 (van in totaal 6,794)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.