Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje Muse moe ben terwijl het toch weer een paar jaar terug was dat ik ze heb gezien. Zou het een paar jaar geleden niet gedacht hebben maar ik zou het niet heel erg vinden als er een non-rock headliner zou komen. Nu ik wat langer naar festivals ga heb ik toch de meeste rock headliners van dit moment al wel gezien en merk ik dat ik wat meer opzoek ben naar wat nieuwere namen. Ben ook heel blij met Gorillaz terwijl ik prima zonder Pearl Jam kon doen.
Ik denk alleen niet dat Kendrick Lamar de eerste hiphop headliner van RW gaat zijn, daar zullen ze denk ik eerder iemand voor kiezen die al wat langer mee gaat zoals een Jay Z, Eminem of Kanye West.
Precies dit. Ik kom al 12 jaar op de wei en waar ik in het begin niet genoeg kon krijgen van Editors en Pearl Jam, ben ik tegenwoordig blij met namen die ik simpelweg nog nooit (of heel lang geleden) gezien heb, zoals Gorillaz en vorig jaar SOAD. Dus al vind ik Muse geweldig, als er iets origineels in de Barn tegenover staat wat ik nog niet gezien heb dan is de kans groot dat ik daar ga kijken. In ieder geval benieuwd wat er vanmiddag gepresenteerd gaat worden.
btw de eerste hiphop headliner heeft Rock Werchter 12 jaar geleden reeds gepasseerd (al was het een co-constructie met Chemical Brothers :). Snoooop.