Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4784 reacties, heeft 232 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  ChiquitaChaser 2 dagen, 9 uur geleden.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 4785)
  • Auteur

marsupilami

Een naam die ook te verwachten is is Chase & Status, brengen in augustus/september dacht ik een nieuwe plaat uit en staan dit jaar niet op PKP. wel op dour en crammerock, maar dan met DJ-set, dus mijn gok is barn-headliner met Live-band.

En ik zie Nothing But Thieves wel op herhaling komen als hun 2e album goed scoort 🙂

Chase & Status waren in 2016 op Lowlands best goed te doen met hun liveset, die mogen van mij zeker langskomen!

Rock Werchter: 15-16-17 // Lowlands: 16

0

jarne

Een naam die ook te verwachten is is Chase & Status, brengen in augustus/september dacht ik een nieuwe plaat uit en staan dit jaar niet op PKP. wel op dour en crammerock, maar dan met DJ-set, dus mijn gok is barn-headliner met Live-band.

En ik zie Nothing But Thieves wel op herhaling komen als hun 2e album goed scoort 🙂

Chase & Status waren in 2016 op Lowlands best goed te doen met hun liveset, die mogen van mij zeker langskomen!

idd, heb C&S gezien op pukkelpop 2013 en Werchter 2014 of 15 en dat is altijd een mega dik feestje!

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18 NOS: '13
    PKP: '12',13,'14,'15,'16 MSQUARE: '11

0

Joslittel

Chase & Status heb ik helaas nog nooit live mogen zien, wat mij betreft een mooie dagafsluiter volgend jaar!

Ben benieuwd welke acts komend jaar op herhaling zullen komen, mijn gok:
    – Nothing But Thieves (nieuw album)
    – Cage the Elephant (optreden goed ontvangen)
    – Oscar & the Wolf (Nieuw album en niet weg te krijgen daar)
    – Royal Blood (album is nog relatief nieuw, zie ze volgend jaar nog een ronde festivals doen)

Verder misschien nog Lorde, Imagine Dragons, Dua Lipa als ze er nog een festivalzomer aan vast plakken. Deze zullen dan allemaal een trapje hoger staan.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18 / Fortarock 18

0

Yannick

Queens Of The Stoneage – Gorillaz
    Kasabian – London Grammar – The 1975 – Slowdive
    Rise Against – Father John Misty – Bear’s Den – Anne-Marie
    Gogol Bordello – Absynthe Minded – The Sore Losers – Little Dragon – Danny Brown – STUFF. – Tamino – The Japanese House – Sigrid – Jacle Bow – Girlpool

Metallica
    Nine Inch Nails – LCD Soundsystem – Stone Sour – Mogwai
    Nick Murphy – HAIM – Alessia Cara – Mac DeMarco – Erasure
    Intergalactic Lovers – Channel Zero – Mount Kimbie – Amenra – Gruppo Di Pawlowski – Tegan & Sara – The Pretty Reckless – Temples – Woodie Smalls – Milo Meskens – Nordmann

Nick Cave & The Bad Seeds – The National
    Triggerfinger – Lana Del Rey – Chase & Status – Vampire Weekend
    Anderson .Paak & The Free Nationals – Grizzly Bear – Clean Bandit – Wolf Parade
    Everything Everything – Roméo Elvis + Le Motel – Algiers – King Gizzard & The Lizard Wizard – Petit Biscuit – Jeremy Loops – Equal Idiots – Weyes Blood – Newmoon

Arctic Monkeys
    Editors – Fleet Foxes – The War On Drugs
    Foster The People – St. Vincent – Paramore – George Ezra – Millionaire – Oh Wonder
    Spoon – Girls In Hawaii – Japandroids – Cashmere Cat – School Is Cool – The Lemon Twigs – PVRIS – Hundred Waters – Wavves – Ullysse

Uh, zoietske? :p

https://www.concertarchives.org/arcuse // https://rateyourmusic.com/~arcuse
    Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

1+

visdave34
    Moderator

Queens Of The Stoneage – Gorillaz
    Kasabian – London Grammar – The 1975 – Slowdive
    Rise Against – Father John Misty – Bear’s Den – Anne-Marie
    Gogol Bordello – Absynthe Minded – The Sore Losers – Little Dragon – Danny Brown – STUFF. – Tamino – The Japanese House – Sigrid – Jacle Bow – Girlpool

Metallica
    Nine Inch Nails – LCD Soundsystem – Stone Sour – Mogwai
    Nick Murphy – HAIM – Alessia Cara – Mac DeMarco – Erasure
    Intergalactic Lovers – Channel Zero – Mount Kimbie – Amenra – Gruppo Di Pawlowski – Tegan & Sara – The Pretty Reckless – Temples – Woodie Smalls – Milo Meskens – Nordmann

Nick Cave & The Bad Seeds – The National
    Triggerfinger – Lana Del Rey – Chase & Status – Vampire Weekend
    Anderson .Paak & The Free Nationals – Grizzly Bear – Clean Bandit – Wolf Parade
    Everything Everything – Roméo Elvis + Le Motel – Algiers – King Gizzard & The Lizard Wizard – Petit Biscuit – Jeremy Loops – Equal Idiots – Weyes Blood – Newmoon

Arctic Monkeys
    Editors – Fleet Foxes – The War On Drugs
    Foster The People – St. Vincent – Paramore – George Ezra – Millionaire – Oh Wonder
    Spoon – Girls In Hawaii – Japandroids – Cashmere Cat – School Is Cool – The Lemon Twigs – PVRIS – Hundred Waters – Wavves – Ullysse

Uh, zoietske? :p

Dit zou waanzinnig zijn, maar ik zie veeeeel te veel alternative/indie en veeeel te weinig pop-meuk…

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

0

Yannick

maar ik zie veeeeel te veel alternative/indie en veeeel te weinig pop-meuk…

I tried, really 😆

Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

3+

Paddy

Nine Inch Nails gaat niet als sub voor Metallica op Werchter staan. Dat is hun in 2009 erg slecht bevallen.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

0

Rockbeer

Laat Nine Inch Nails alsjeblieft de BARN headlinen. Op de Mainstage kunnen ze dan een Kendrick Lamar, Justin Bieber of Katy Perry kwijt. NIN komt veel beter tot zijn recht in zo’n tent en daarbij komt dat de theekransjes lekker op de main plaatsvinden tijdens Nine Inch Nails.

2+

Yannick

Laat Nine Inch Nails alsjeblieft de BARN headlinen. Op de Mainstage kunnen ze dan een Kendrick Lamar, Justin Bieber of Katy Perry kwijt.

Laat ’t uit, RW is PP nog niet haha

Zelfde vraag als in het PP topic, wie zou er dan voor Metallica kunnen subben? Avenged Sevenfold zou in principe wel kunnen maar het ding met die hardere namen is dat je hier ook nog GMM hebt..

0

superginger

Laat Nine Inch Nails alsjeblieft de BARN headlinen. Op de Mainstage kunnen ze dan een Kendrick Lamar, Justin Bieber of Katy Perry kwijt.

Laat ’t uit, RW is PP nog niet haha

Zelfde vraag als in het PP topic, wie zou er dan voor Metallica kunnen subben? Avenged Sevenfold zou in principe wel kunnen maar het ding met die hardere namen is dat je hier ook nog GMM hebt..

Iets als rise against (geen band voor gmm, maar zijn ze groot genoeg voor sub?) of sabaton (stond afgelopen jaar al op gmm, tegenwoordig een erg grote band in de metalscene) misschien?

Paaspop: 2014 / pukkelpop: 2015 - 2017 / pinkpop: 2016 / rock werchter: 2017 / Down the rabbit hole: 2018

1+

Paddy

Hoeft niet per se een metalnaam te zijn. Pink stond een paar jaar geleden voor Rammstein. Pink zou ik btw nog niet eens een verkeerde naam vinden.

Placebo stond al eens voor Metallica op RW.
    QOTSA zou kunnen. Volbeat. Editors. Deus. Etc.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

0

mattman
    Moderator

Hoeft niet per se een metalnaam te zijn. Pink stond een paar jaar geleden voor Rammstein. Pink zou ik btw nog niet eens een verkeerde naam vinden.

Pink is ook alweer meer dan 7 jaar geleden. Dan zijn er frissere popnamen te bedenken.

En Rise Against of Sabaton zijn op RW gewoonweg te klein om te subben, ervan uit gaande dat Sabaton op RW zou staan. Nine Inch Nails heeft het volgens mij gehad met subben voor een ongeïnteresseerd publiek. Hopelijk beseft die band dat een headlineplek in de Barn een heel mooie spot is. Da’s, qua capaciteit, bijna twee keer een Lotto Arena.

dEUS mag in ieder geval nog eens terugkeren! Maar dan moeten ze eerst wachten tot hun nieuwe gitarist “kuch timvanhamel kuch” zijn tour afgerond heeft.

2+

Yannick

Maar dachten er hier ook niet een paar dat Prophets Of Rage in de Barn ging staan en uiteindelijk stonden ze ook in de vooravond op de Main, al weet ge met RW echt nooit waar ze wat gaan zetten haha. Het liefst zet je toch dingen neer die voor een headliner passen of willen we echt weer Alt-J of James Blake taferelen. (en dan zeg ik nog niks over AF die eigenlijk in het donker hadden moeten spelen na KoL..).

Ik was reviews aan het zoeken van dat optreden en las dat de volgende keer binnen 10 jaar zou zijn of zoiets. Wel, volgend jaar zal het 9 jaar zijn.. Daarbij was het idd overduidelijk dat ze daar tegen hun goesting stonden als ik ’t zo lees (nouja eigenlijk maar 2 reviews terug gevonden maar afin)..

Met die nieuwe plaat zal Tim’s band daar zelf wel staan zeker?

Waar ik trouwens verder over zat na te denken; volgens het forum van Bonnaroo zijn ze daar rotsvast van overtuigd dat The Killers er gaan staan omdat ze hun regio overslaan in hun geplande tour. Met de geruchten rond de Lollapalooza’s etc zie ik ze best een tour in N-A, vervolgens Z-A, terug naar N-A voor wat festivals met oa Bonnaroo en in augustus naar Europa voor PKP. Het is nu niet dat die een dag kunnen dragen op RW, maar PKP zou toch moeten lukken?

0

Rock Torhout

Qua grote namen mogen we er toch wel zeker enkele van deze verwachten denk ik:
    Queens of the stone age – Muse – The Killers – The war on drugs – The national – Nine inch nails – Nick cave & the bad seeds – Pearl Jam – Depeche Mode – Florence & the machine – Triggerfinger (niet zo groot, maar ik zie ze wel als kanshebber) – Green Day – Kasabian.

In vet wat ik als reële kans zie.

FATM is een dubbeltje op z’n kant, maar van de band uit hebben ze aangegeven dat ze aan een nieuwe plaat werken/gaan werken. Bijgevolg een uitgelegen kans voor Werchter om ze opnieuw te boeken. Goedkope(re) headliner, valt in de smaak bij een groot deel van het publiek en Werchter boekt wel nog eens een band 3 keer op 4 jaar.

Als ik dan naar mogelijke headline/sub headline combinaties kijk, een heel wilde gok:
    QOTSA + NIN (dat zou wel meesterlijk zijn)
    The Killers + TWOD
    FATM + The National
    ?Green Day? + ???

Wellicht duikt er ook wel weer een headliner op die niemand echt zag aankomen.

Oja, Live lijkt me ook wel een kanshebber. Na die EU exclusive op Pinkpop zie ik ze volgend jaar wel op meerdere Europese festivals staan, maar kan ook wel wat voor Dour zijn als headliner (of misschien zelfs Pukkelpop?)

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Rock Torhout.

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

0

bcmrmaybe

The Killers + TWOD
    FATM + The National
    ?Green Day? + ???

Dan zou je echt wel een heel erg goed dagprogramma moeten hebben om uit te verkopen. Leuke namen maar niet namen die RW uitverkopen.

To short, to tall
    Doesn't matter, one size fits all
    Zu groß, zu klein
    Der Schlagbaum sollte oben sein
    Schönes Fräulein, Lust auf mehr
    Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
    Schnaps im Kopf, du holde Braut
    Steck Bratwurst in dein Sauerkraut

0

jarne

The Killers + TWOD
    FATM + The National
    ?Green Day? + ???

Dan zou je echt wel een heel erg goed dagprogramma moeten hebben om uit te verkopen. Leuke namen maar niet namen die RW uitverkopen.

idd, met zo’n headliners verkoopt werchter niet uit! Daar moet echt een naam van groter/populairder kaliber (Muse, Metallica, Pearl Jam, FF, Radiohead, AM) bij.

Mijn gokje:

Metallica
    AM + QOTSA
    Pearl Jam
    iets wat we niet verwachten (Coldplay/FF/Kendrick/???)

Zou het eigenlijk niet kunnen dat de FF gewoon nog is komen? 2017 was om 2015 goed te maken en 2018 gewoon omdat ze een nieuwe plaat hebben. Die zullen dan wel weer gehyped worden en werchter is ook niet vies van headliners 2 keer na elkaar te laten komen.
    F+TM als sub en jaar nadien headliner,
    Kings Of Leon: 2008 als gewone naam, 2009 headliner, 2011, 13 en 14 en 17 headliner,
    Editors: 2012 en 2013, 2016 headliner (en ondertussen ook PKP 2keer.) wie weet werchter 2018
    Dus vind ik 2005, 2017, 2018 helemaal niet zo overdreven 🙂 en het zijn de Foo Fighters!! Waar gaan ze die anders zetten nu pkp niet echt meer mee doet voor écht grote namen en al zeker niet voor echte rockbands…

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  jarne.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  jarne.

0

mattman
    Moderator

Nog een keer dezelfde headliner, please god no. Dat is echt een zonde van de hoge spot. En met zoveel mooie bands in de eerste ‘geruchtenlijst’ zou het zonde zijn.. Ik snap persoonlijk niet wie er zit te wachten op een herhaling van dezelfde headliner. Ik ben (zoals men kan merken) een mega fan van Radiohead en zelfs een herhaling van hén op hetzelfde festival 2 jaar na elkaar lijkt me gewoon iets te ver gaan. En Werchter is het enige festival ter wereld waar er ooit 2 jaar na elkaar dezelfde headliner stond.

Dan liever ‘die andere grote rockbands Queens Of The Stone Age of Pearl Jam.

En ik hoop dat Werchter het eens aandurft om iets uit een andere hoek te laten headlinen, zoals Kendrick Lamar. Dit jaar hadden ze met Arcade Fire/Radiohead/SOAD/Foos 4 ‘verse’ headliners die minimum 7 jaar niet op de wei geweest zijn. Hopelijk kunnen ze dit min of meer voortzetten. Zolang het kwalitatief maar oké is. En Kendrick heef én een groot publiek én heel goed gewaardeerde muziek op z’n naam staan.

0

jarne

Nog een keer dezelfde headliner, please god no. Dat is echt een zonde van de hoge spot. En met zoveel mooie bands in de eerste ‘geruchtenlijst’ zou het zonde zijn.. Ik snap persoonlijk niet wie er zit te wachten op een herhaling van dezelfde headliner. Ik ben (zoals men kan merken) een mega fan van Radiohead en zelfs een herhaling van hén op hetzelfde festival 2 jaar na elkaar lijkt me gewoon iets te ver gaan. En Werchter is het enige festival ter wereld waar er ooit 2 jaar na elkaar dezelfde headliner stond.

Dan liever ‘die andere grote rockbands Queens Of The Stone Age of Pearl Jam.

En ik hoop dat Werchter het eens aandurft om iets uit een andere hoek te laten headlinen, zoals Kendrick Lamar. Dit jaar hadden ze met Arcade Fire/Radiohead/SOAD/Foos 4 ‘verse’ headliners die minimum 7 jaar niet op de wei geweest zijn. Hopelijk kunnen ze dit min of meer voortzetten. Zolang het kwalitatief maar oké is. En Kendrick heef én een groot publiek én heel goed gewaardeerde muziek op z’n naam staan.

Met Kendrick zou ik ook wel heel blij zijn! En ja QOTSA zijn er al niet meer geweest sinds 2011, maar je kan wel nog altijd tickets kopen voor hun concert in het sportpaleis. Dus zo mega snel gaat het niet. (staanplaatsen zijn wel uitverkocht). En ik denk dat als die nieuwe plaat wat hitjes heeft als Walk dan zal er wel genoeg volk de FF opnieuw willen. Maar idd er zijn genoeg andere bands die mogelijk zullen touren om hen niet opnieuw te hoeven boeken.

Nog een andere act die we mss kunnen verwachten: The Bloody Beetroots. Die brengen ook een nieuwe plaat uit, zorgen voor een feestje en zouden denk ik een mooie afsluiter zijn van de KlubC of Barn.

En waar blijft dat vierde podium eigenlijk? Daar was enkele jaren geleden toch sprake van? Een vierde podium zou enorm veel druk van het terrein halen (wat voor mij toch het grootste minpunt is op werchter) en vermijdt je dat er soms maar 1 band aan het spelen is en dat je de tenten niet meer binnenkan omdat iedereen bij 1 act wil zijn.

0

Yannick

Wat betreft alternatieve opties, Jay Z en Jack White ook maar opschrijven?

0

Rock Torhout

En waar blijft dat vierde podium eigenlijk? Daar was enkele jaren geleden toch sprake van? Een vierde podium zou enorm veel druk van het terrein halen (wat voor mij toch het grootste minpunt is op werchter) en vermijdt je dat er soms maar 1 band aan het spelen is en dat je de tenten niet meer binnenkan omdat iedereen bij 1 act wil zijn.

Dat 4de podium komt er hopelijk niet. Sinds er een derde podium is, merk je toch echt wel dat de dagopvulling een stuk minder is geworden – wat ook logisch is, gezien ze én een extra kost hebben met dat podium, én meer bands moeten betalen. Met een 4de podium erbij, zal dat volgens mij de dagopvulling niet ten goede komen.

Je ziet dat Pukkelpop toch ook 2 podia schrapt. Ik denk dat, gezien de gages van de artiesten steeds groter worden, het gewoon beter is om dan te blijven bij 3 podia en daar wat beter op te gaan programmeren. Uiteindelijk verkoopt het festival toch uit met 4 goede headliners en degelijke daginvulling. Bovendien vond ik de spreiding dit jaar eigenlijk wel goed hoor, ik heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat er té veel volk was, iets wat ik vorige jaren toch wel had.

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

1+

Michiel

Bovendien vond ik de spreiding dit jaar eigenlijk wel goed hoor, ik heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat er té veel volk was, iets wat ik vorige jaren toch wel had.

Ik veel te veel rode kruizen gezien dit jaar…

Lowlands 02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18 Rock Werchter 98-13-14-15-16-17-18 Pinkpop 94-99-14

4+

jarne

Dat 4de podium komt er hopelijk niet. Sinds er een derde podium is, merk je toch echt wel dat de dagopvulling een stuk minder is geworden – wat ook logisch is, gezien ze én een extra kost hebben met dat podium, én meer bands moeten betalen. Met een 4de podium erbij, zal dat volgens mij de dagopvulling niet ten goede komen.

Je ziet dat Pukkelpop toch ook 2 podia schrapt. Ik denk dat, gezien de gages van de artiesten steeds groter worden, het gewoon beter is om dan te blijven bij 3 podia en daar wat beter op te gaan programmeren. Uiteindelijk verkoopt het festival toch uit met 4 goede headliners en degelijke daginvulling. Bovendien vond ik de spreiding dit jaar eigenlijk wel goed hoor, ik heb op geen enkel moment het gevoel gehad dat er té veel volk was, iets wat ik vorige jaren toch wel had.

Ik denk dat een extra podium wel echt een meerwaarde kan zijn.
    meer podia’s => meer namen (gemiddeld mss minder grote maar gewoon meer kleine en niet minder grote) => meer kansen dat je artiesten goed vindt/ontdekt en je kan een paar duizend extra kaarten verkopen zonder dat het echt veel drukker wordt op het terrein

0

Yannick

Björk een mogelijkheid?

1+

mattman
    Moderator

Björk een mogelijkheid?

We kennen onze vier Barn headliners: Björk, Nick Cave, Nine Inch Nails en Massive Attack. 😉

Van mij mogen het ook de 4 main headliners zijn, haha. Maar als er eentje staat, ga ik al een heel gelukkig man zijn.

0

Yannick

Björk een mogelijkheid?

We kennen onze vier Barn headliners: Björk, Nick Cave, Nine Inch Nails en Massive Attack. 😉

Van mij mogen het ook de 4 main headliners zijn, haha. Maar als er eentje staat, ga ik al een heel gelukkig man zijn.

Same maar volgens mij is Björk een te niche act om nog sub/headliner te zijn. Vroeger zou dat wel allemaal gekunnen zijn maar ja, tijden veranderen.. Op een festival als BKS komt ze volgens mij veel beter tot haar recht

0
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 4785)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.