Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4785 reacties, heeft 232 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Brian 4 weken, 1 dag geleden.

25 berichten aan het bekijken - 4476 tot 4500 (van in totaal 4786)
  • Auteur

mattman
    Moderator

Voel trouwens heel weinig roering rond die nieuwe muziek van Florence. Kan misschien ook aan mij liggen hoor. Koffiedik kijken natuurlijk, maar zie ze eerder ‘kleiner’ dan groter worden vanaf nu.

Yannick

Voel trouwens heel weinig roering rond die nieuwe muziek van Florence. Kan misschien ook aan mij liggen hoor. Koffiedik kijken natuurlijk, maar zie ze eerder ‘kleiner’ dan groter worden vanaf nu.

Hunger is toch een dikke single hoor. Florence past volgens mij wel in een soort dag zoals ze The Killers dit jaar hebben gedaan, valt te zien volgens mij hoe snel ze het Sportpaleis kan uitverkopen maar ik zie veel hype rondom me voor dit nieuwe album eigenlijk. Ze is minstens co-headliner en intussen toch een graag geziene gast op de weide. Volgens mij kwam die lage opkomst toen vooral om het feit dat ze het jaar ervoor nog maar had gespeeld en veel mensen waarschijnlijk niet de nood voelden om een kaartje te kopen speciaal voor haar (en lol Macklemore) die dag.

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

mattman
    Moderator

Hunger is toch een dikke single hoor. Florence past volgens mij wel in een soort dag zoals ze The Killers dit jaar hebben gedaan, valt te zien volgens mij hoe snel ze het Sportpaleis kan uitverkopen maar ik zie veel hype rondom me voor dit nieuwe album eigenlijk. Ze is minstens co-headliner en intussen toch een graag geziene gast op de weide. Volgens mij kwam die lage opkomst toen vooral om het feit dat ze het jaar ervoor nog maar had gespeeld en veel mensen waarschijnlijk niet de nood voelden om een kaartje te kopen speciaal voor haar (en lol Macklemore) die dag.

Ah oké. Ik vind Hunger echt zo’n nummer dat ze precies al 5 keer gemaakt heeft. Beetje 13-in-een-dozijn Florence. Was best fan van haar hoor, maar het wordt tijd dat ze eens voor een andere sound kiest. En ook live ben ik haar een beetje beu na haar ondertussen al 4 keer op dezelfde Werchterse wei gezien te hebben (10-12-15-16). Vind het niet zo’n spannende naam gewoon. Maar heb sowieso niet het gevoel dat er veel spannends in de horizon lonkt, qua headliners in 2019 (Metallica, Mumford & Sons, Florence, Muse, Rammstein en Editors zijn allemaal echt wel de usual suspects). Nog vroeg natuurlijk, maar misschien is het al eens tijd voor een ‘RW 2019 topic’. 😉

Aike

Florence + The Machine als headliner zit ik dus echt niet op te wachten aub. Vind het echt geen zak aan en was in 2016 ook erg blij met Skunk Anansie die in de tent tegelijkertijd stond.

Over de meeting, misschien kom ik ook wel maar kan niks beloven. Ben met een grote groep mee dus laat het er een beetje vanaf hangen.

Vestrock 2017
    Rock Werchter 2014 - 2016 - 2017 - 2018
    Appelpop 2013 - 2017

Heemstock

Geen idee hoe ik hier een video post, maar dat filmpje van vandaag op Facebook van RW, toont al een mooi inkijkje van het terrein en de nieuwe Barn! Can’t wait als ik dat zo zie. Weersvoorspelling wordt met de dag beter 🙂

Pinkpop '12 / Rock Werchter '13 '14 '15 '17 '18 / Down the Rabbit Hole '16

Paddy

Deze?

• Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 3 weken geleden door  Paddy.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Paddy

Wat betreft Florence maakte 2016 toch wel duidelijk dat afsluiter te hoog gegrepen was.
    Maar ik zie RW haar wel weer gewoon boeken hoor. Waarschijnlijk als coheadliner. Als ze Skunk Anansie dan weer ernaast zetten, vind ik het prima. Dat optreden was een stuk meer girl power.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18

Joslittel

Als we toch al met 2019 voorspellingen bezig zijn, dan wil ik er ook nog wel eentje tegenaan zetten die ook niet onomstreden zal zijn, Volbeat! Gaven op Graspop aan bezig te zijn met een nieuw album, werd ook een nieuw nummer gespeeld. En gezien de hoeveelheid mensen die erop af kwam is het inmiddels echt een grote band geworden. Ze zijn het scherpe randje kwijt, minder alternatief maar daardoor commercieel interessanter geworden. Ik zie die zomaar een dagje Werchter afsluiten volgend jaar, wel met een goede co headliner erbij denk ik.

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Als we toch al met 2019 voorspellingen bezig zijn, dan wil ik er ook nog wel eentje tegenaan zetten die ook niet onomstreden zal zijn, Volbeat! Gaven op Graspop aan bezig te zijn met een nieuw album, werd ook een nieuw nummer gespeeld. En gezien de hoeveelheid mensen die erop af kwam is het inmiddels echt een grote band geworden. Ze zijn het scherpe randje kwijt, minder alternatief maar daardoor commercieel interessanter geworden. Ik zie die zomaar een dagje Werchter afsluiten volgend jaar, wel met een goede co headliner erbij denk ik.

Ik pleit sowieso voor meer uitwisseling tussen Graspop en Werchter. Rammstein, Metallica, eens (meer) op Graspop en Iron Maiden, Volbeat, Kiss eens (meer) op Rock Werchter. Zou goed zijn voor beide festivals denk ik.

Nu, Iron Maiden en Volbeat hebben al eens éénmalig op Rock Werchter gestaan, Rammstein al eens éénmalig op Graspop. Ook bijvoorbeeld Faith No More en System of a Down kunnen in dat ‘rotatiesysteem’. Meer van dat aub!

PS: ik zou het geweldig vinden Volbeat nog eens op Werchter te zien!

Yannick

Over een mogelijke terugkeer van Tool volgend jaar, toch nog maar eventjes afwachten geblazen..

Nog mensen dit gelezen?
    https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/tools_maynard_james_keenan_accused_of_raping_a_17-year-old_girl_in_2000.html

concert archief // RYM
    RW: 16-17-18 / PKP: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

Bert

Geen idee hoe ik hier een video post, maar dat filmpje van vandaag op Facebook van RW, toont al een mooi inkijkje van het terrein en de nieuwe Barn! Can’t wait als ik dat zo zie. Weersvoorspelling wordt met de dag beter 🙂

zitplaatsen rondom op een hoogte zo te zien in the Barn. Top

Paddy

Over een mogelijke terugkeer van Tool volgend jaar, toch nog maar eventjes afwachten geblazen..

Nog mensen dit gelezen?
    https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/tools_maynard_james_keenan_accused_of_raping_a_17-year-old_girl_in_2000.html

Klinkt nog niet echt als een overtuigend verhaal.

amichi

Ik pleit sowieso voor meer uitwisseling tussen Graspop en Werchter. Rammstein, Metallica, eens (meer) op Graspop en Iron Maiden, Volbeat, Kiss eens (meer) op Rock Werchter. Zou goed zijn voor beide festivals denk ik.

Nu, Iron Maiden en Volbeat hebben al eens éénmalig op Rock Werchter gestaan, Rammstein al eens éénmalig op Graspop. Ook bijvoorbeeld Faith No More en System of a Down kunnen in dat ‘rotatiesysteem’. Meer van dat aub!

PS: ik zou het geweldig vinden Volbeat nog eens op Werchter te zien!

Als Metallica komt ben in wel vrij zeker dat het Werchter zal zijn! Ik geloof dat de boeker van Graspop heeft gezegd dat die altijd voor het grootste festival in een land kiezen! Werchter dus!

Aike

Voor alle mensen die naar Nine Inch Nails zullen gaan en geïnteresseerd zijn. Klein verslagje van hun concert staat in het ‘ik ben naar… geweest en het was …’ topic. Genieten geblazen in ieder geval.

Vestrock 2017
    Rock Werchter 2014 - 2016 - 2017 - 2018
    Appelpop 2013 - 2017

Dr. Hannibal

Nog mensen dit gelezen?

Klinkt heftig. Lastig om te zeggen of het waar is of niet. Ergens lijkt het wel geloofwaardig, Maynard kan best een klootzak zijn af en toe. Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat dit serieuze gevolgen gaat hebben…

Joe

Voor alle mensen die naar Nine Inch Nails zullen gaan en geïnteresseerd zijn. Klein verslagje van hun concert staat in het ‘ik ben naar… geweest en het was …’ topic. Genieten geblazen in ieder geval.

Ik heb nooit getwijfeld tussen Gallagher en NIN maar jouw verslag maakt me er toch weer extra naar uitkijken.

Heel die zondag gaat gewoon te crazy worden.

Joslittel

De plattegrond staat eindelijk online! ( in ieder geval in de app). Zo eens bestuderen

Rock Werchter 16-17-18 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Rock am Ring 14-19 / Graspop 17-18-19 / Fortarock 18

visdave34
    Moderator

De plattegrond staat eindelijk online! ( in ieder geval in de app). Zo eens bestuderen

Ik zie ‘m niet…

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

Joslittel

Zie niet direct heel veel veranderingen. Enige opvallende voor mij:
    – Barn lijkt inderdaad wat groter (wisten we al), staat op dezelfde plek alleen een beetje schuin.
    – De eettafeltjes staan nog steeds achter The Slope, ik dacht dat daar het publiek voor het podium zou komen te staan. Zal het publiek dan onder The Slope gaan staan en is het hiermee alsnog een overdekt podium?

visdave34
    Moderator

– Barn lijkt inderdaad wat groter (wisten we al), staat op dezelfde plek alleen een beetje schuin.
    – De eettafeltjes staan nog steeds achter The Slope, ik dacht dat daar het publiek voor het podium zou komen te staan. Zal het publiek dan onder The Slope gaan staan en is het hiermee alsnog een overdekt podium?

Ze hebben ‘m wel goed verstopt… Kun je aangeven waar we ‘m kunnen vinden? Of anders een screenshot plaatsen?

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

mattman
    Moderator

Reviewtje van de NiN show in AFAS gisteren.

De uitputtingsslag van Nine Inch Nails in AFAS Live

“een uitputtingsslag”

Blijf de plaatsing erg ongemakkelijk vinden. Wil heel graag vooraan staan bij Cave (lees:moet), maar deze show valt ook niet te missen. Gaat ongetwijfeld pakken memorabeler zijn dan Noel op de main…

Joslittel

Ze hebben ‘m wel goed verstopt… Kun je aangeven waar we ‘m kunnen vinden? Of anders een screenshot plaatsen?

Ik zie dat die nu weer is weggehaald uit de App. Was blijkbaar een sneak preview.

Dr. Hannibal

Even een vraagje over The Hive aan mensen die er vorig jaar bij waren. Ik lees namelijk dat wegwerp bbq’s en gasbranders officieel verboden zijn, en dat er grondig zal worden gecontroleerd bij binnenkomst. Hoe streng is dat precies?

Mijn ervaring bij Graspop was namelijk dat er niemand in mijn tas heeft gekeken, en de security die snachts onze bbq kwam uitmaken moedigde ons juist aan een gasbrander te gebruiken! En overdag konden we zonder problemen bbq’en. Terwijl daar dezelfde regels golden.

In mijn herinnering was het enkele jaren terug ook allemaal niet zo moeilijk op Werchter, maar de beveiliging lijkt wat aangescherpt. Vandaar mijn vraag. Iemand ervaringen mee?

neracroft

Binnen een weekje (als de bussen Leuven – Werchter en de tickets/inkom neit te druk zijn) hopelijk stilaan op het terrein! Al gaat het nipt worden om Steven Wilson te halen. Spannend!

Gaat mooi worden, niet meer combi naar RW geweest sinds 2010.

Shaverion

Even een vraagje over The Hive aan mensen die er vorig jaar bij waren. Ik lees namelijk dat wegwerp bbq’s en gasbranders officieel verboden zijn, en dat er grondig zal worden gecontroleerd bij binnenkomst. Hoe streng is dat precies?

Mijn ervaring bij Graspop was namelijk dat er niemand in mijn tas heeft gekeken, en de security die snachts onze bbq kwam uitmaken moedigde ons juist aan een gasbrander te gebruiken! En overdag konden we zonder problemen bbq’en. Terwijl daar dezelfde regels golden.

In mijn herinnering was het enkele jaren terug ook allemaal niet zo moeilijk op Werchter, maar de beveiliging lijkt wat aangescherpt. Vandaar mijn vraag. Iemand ervaringen mee?

Moet je een beetje geluk mee hebben, als je een overijverige beveiliger hebt ben je hem kwijt. De meeste spullen worden wel gecontroleerd en je zal ook sowieso je tas open moeten maken maar helemaal leegtrekken doen ze meestal niet. Ik heb 2 jaar geleden voor het laatst een gasbrander meegenomen en die toen gewoon in de tent gerold. Eenmaal op het terrein zelf wordt er niet zoveel gecontroleerd voor zover ik heb gemerkt.

25 berichten aan het bekijken - 4476 tot 4500 (van in totaal 4786)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.