Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4785 reacties, heeft 232 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Brian 6 maanden, 1 week geleden.

25 berichten aan het bekijken - 3376 tot 3400 (van in totaal 4786)
  • Auteur

Thijs

Het artikel van Festileaks meldt dat hier veel Slope namen bijzitten dus da’s ook al mooi. Zeer mooi en gevarieerd pakketje 🙂

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

neracroft

Er zijn nu al 69 namen in totaal. Hoeveel hadden we er vorig jaar en kunnen we er nu (geschat) verwachten met de nieuwe stage ?

+/- 75 vorig jaar. Doe daar nog eens minstens een 20 tal Slope namen bij veronderstel ik.

stefkedude

Er zijn nu al 69 namen in totaal. Hoeveel hadden we er vorig jaar en kunnen we er nu (geschat) verwachten met de nieuwe stage ?

+/- 75 vorig jaar. Doe daar nog eens minstens een 20 tal Slope namen bij veronderstel ik.

Bedankt ! Verwachten jullie nog een grote naam ? Afsluiter voor vrijdag eventueel ?

RW 16 - 17 - 18

mattman
    Moderator

Ik denk rond de 100 namen. Dus nog een 30tal te gaan.

Hier zitten wel een handvol mooie dingen bij natuurlijk. Het lijkt wel alsof ze die vrijdag vooral in de breedte willen aandikken, ipv met een headliner… Nu ook met Chvrches en Franz Ferdinand als 2 middelgrote namen erbij. Verder genoeg kwalitatieve dingen hierbij.

Wat ik vooral nog mis, zijn The Breeders. Had een goede dag geweest om die aan te kondigen…

deplaat

Mijn dag is goed. Steven Wilson komt. Rival Sons is niet slecht. Met F. Ferdinand heb ik niet zo veel mee. Mis toch nog wel Tame Impala voor de vrijdag.

deplaat

De donderdag nu ook erg clashgevoelig. Net als de zondag.

zotteraymond

Veel singer songwriters vind ik iets te veel 😒

Erni

Sven alias pfff daar zit toch niemand op te wachten
    Steve wilson is toch jazz wel lekker met een biertje en een jonko

al vanaf 1985 rw
    ade 16,17
    day@thepark 17

colint

Hier zitten wel een handvol mooie dingen bij natuurlijk. Het lijkt wel alsof ze die vrijdag vooral in de breedte willen aandikken, ipv met een headliner… Nu ook met Chvrches en Franz Ferdinand als 2 middelgrote namen erbij. Verder genoeg kwalitatieve dingen hierbij.

Ik begin inderdaad ook te denken dat er geen headliner meer bij komt op de vrijdag, vind ik persoonlijk geen probleem. Chvrches en FF zijn mooie toevoegingen.

bcmrmaybe

Dotan en Sevn zijn echt wel bagger, die mogen jullie daar wel houden.

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

jorgo

Na jarenlang alleen maar meegelezen te hebben, nu dan toch een account aangemaakt.
    Vorig jaar voor het eerste naar Werchter geweest vanwege Radiohead en Foo Fighters en het almaar minder wordende programma op Pinkpop (waar we altijd heen gingen).
    Omdat het zo goed beviel eigenlijk blind weer kaarten voor dit jaar gekocht. En wat ben ik blij dat we dat gedaan hebben zeg.
    Vorige week natuurlijk de presentatie van het Pinkpop programma die ik zeer matig vond (zeker in vergelijking met het toen bekende programma van Werchter) en dan komt Werchter vandaag gewoon even met dit rijtje zeg. Super blij met Steven Wilson, Franz Ferdinand, Chvrches, First Aid Kit!
    Ik vrees alleen een gigantische clash van vier dagen lang haha.

suomi65

Blij met Steven Wilson en Faces On TV. Makes my day.

RW: 83-84-85-86-87-88-89-90-91-92-93-94-95-96-97-98-99-00-01-02-03-04-05-06-07-08-09-10-11-12-13-14-15-16-17-18
    PKP 85-86-87-88-89-91-92-93-95-00-01-02-10-11-12

Greg

ALIVE AND KICKING!

Yannick

Bij deze is het weer is tijd voor een update van de clashfinder! 😀
    https://clashfinder.com/s/rw2018

M: Rival Sons > The Vaccines > Alice In Chains > Triggerfinger > The Script > Queens Of The Stone Age > Gorillaz
    S: Keir > Tom Grennan > xxx > Kali Uchis > xxx > Sevn Alias
    K: xxx > xxx > xxx > Anne-Marie > Steven Wilson > Vince Staples > Marshmello
    B: xxx > Black Rebel Motorcycle Club > At The Drive-In > xxx > James Bay > xxx

M: Walking On Cars > xxx > The Kooks > Franz Ferdinand > Snow Patrol > London Grammar > The Killers
    S: xxx > Tom Walker > Dermot Kennedy > IAMDDB > Faces On TV > xxx
    K: xxx > xxx > xxx > First Aid Kit > CHVRCHES > Anderson .Paak > Arsenal
    B: xxx > xxx > The White Buffalo > Russ > Angus & Julia Stone > Ben Howard

M: The Struts > Stereophonics > Stone Sour > xxx > Jack White > Pearl Jam
    S: xxx > JP Cooper > Todiefor > xxx > xxx
    K: Angèle > Susanne Sundfor > xxx > xxx > Khalid > Petit Biscuit
    B: xxx > xxx > Dotan > MGMT > Fleet Foxes > Jack Johnson

M: Equal Idiots > xxx > Kaleo > xxx > xxx > Nick Cave & The Bad Seeds > Arctic Monkeys
    S: xxx > Pale Waves > The Amazons > Blackwave. > NAO > xxx
    K: IDLES > Sigrid > Roméo Elvis + Le Motel > Fever Ray > Rone > xxx
    B: xxx > PVRIS > George Ezra > David Byrne > EELS > Nine Inch Nais

colint

Welke van deze namen staan op The Slope denken jullie?

Rock Torhout

Veel singer songwriters vind ik iets te veel 😒

Tja, je hebt singer songwriters en singer songwriters. Eddie Vedder is ook een singer songwriter, daar hoor je niemand over klagen. Steven Wilson is zo’n ondergewaardeerde artiest, sterk dat hij toch op Werchter staat. Voor wie ‘m niet kent, hij heeft een heel breed en vooral heel gevarieerd repertoire. Enkele nummers:

(voor als je weinig tijd hebt, ga naar ong. 3 minuten)

(voor als je weinig tijd hebt, ga naar ong. 2 minuten)

Oja, verwacht je sowieso maar aan enkele Porcupine Tree nummers ook in hun set. Daar heb je er ook al een 10-tal als je de EP’s niet meetelt. Genoeg om te ontdekken 🙂

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17 | GMM: '18
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

robin78

Franz Ferdinand, First Aid Kit, Steven Wilson, Rivals Sons , Chvrches en Dotan erg blij mee. Maar waarom zijn al die toppers op vrijdag. Dan wil ik Killers, London Grammer, Snow Patrol, Ben Howard, Franz Ferdinand, Chvrches, First Aid Kit, Angus & Julia Stone zien. En verder nog 3 kleine acts die ook best leuk kunnen zijn.
    Werchter kan beter wat namen ruilen met bijvoorbeeld de zondag. Dat is voor velen een top dag en voor mij een slechte. Als er wat namen ruilen voorkomen we voor velen een hoop clashes hahaha

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  robin78.

PP 07/08/09/11 TW 16
    RW 08/09/10/11/12/13/14/15/16/17/18

EddieVerder

Toch best weer aardige namen erbij. The White Buffalo verrassend. IDLES ook wel mooi als opkomend bandje

colint

Bij deze is het weer is tijd voor een update van de clashfinder! 😀
    https://clashfinder.com/s/rw2018

M: Rival Sons > The Vaccines > Alice In Chains > Triggerfinger > The Script > Queens Of The Stone Age > Gorillaz
    S: Keir > Tom Grennan > xxx > Kali Uchis > xxx > Sevn Alias
    K: xxx > xxx > xxx > Anne-Marie > Steven Wilson > Vince Staples > Marshmello
    B: xxx > Black Rebel Motorcycle Club > At The Drive-In > xxx > James Bay > xxx

M: Walking On Cars > xxx > The Kooks > Franz Ferdinand > Snow Patrol > The Killers > xxx
    S: xxx > Tom Walker > Dermot Kennedy > IAMDDB > Faces On TV > xxx
    K: xxx > xxx > xxx > xxx > CHVRCHES > Anderson .Paak > Arsenal
    B: xxx > The White Buffalo > Russ > Angus & Julia Stone > Ben Howard > London Grammar

M: The Struts > Stereophonics > Stone Sour > xxx > Jack White > Pearl Jam
    S: xxx > JP Cooper > Todiefor > xxx > xxx
    K: Angèle > Susanne Sundfor > xxx > xxx > Khalid > Petit Biscuit
    B: xxx > xxx > Dotan > MGMT > Fleet Foxes > Jack Johnson

M: Equal Idiots > xxx > Kaleo > xxx > xxx > Nick Cave & The Bad Seeds > Arctic Monkeys
    S: xxx > Pale Waves > The Amazons > Blackwave. > NAO > xxx
    K: IDLES > Sigrid > Roméo Elvis + Le Motel > Fever Ray > Rone > xxx
    B: xxx > PVRIS > George Ezra > David Byrne > EELS > Nine Inch Nais

Als dit het gaat worden dan wordt het een stressvol weekend: enorm veel clashes! 😆

mattman
    Moderator

Dotan en Sevn zijn echt wel bagger, die mogen jullie daar wel houden.

Dat zijn inderdaad letterlijk de 2 namen uit de 23 die niet gehoeven hadden.

sledgehammer

Greg gaf deze hint op efestivals: http://www.efestivals.co.uk/forums/topic/220235-rock-werchter-2018/?page=82&tab=comments#comment-5434762

Als ik die draad op efestivals doorlees, dan is “StageBack” degene met inside info en valt “Gregory” door de mand (want die interpreteerde de hint van StageBack verkeerd en beweerde dat er slechts vijf acts zouden worden bekendgemaakt).

Kereltje

Greg gaf deze hint op efestivals: http://www.efestivals.co.uk/forums/topic/220235-rock-werchter-2018/?page=82&tab=comments#comment-5434762

Als ik die draad op efestivals doorlees, dan is “StageBack” degene met inside info en valt “Gregory” door de mand (want die interpreteerde de hint van StageBack verkeerd en beweerde dat er slechts vijf acts zouden worden bekendgemaakt).

Die Gregory is een Brit die al jaren lid is op eFestivals, lijkt me dat StageBack de Greg van dit forum is.

Indiaantje89

Steven Wilson, Idles, Franz Ferdinand, The Struts, The White Buffalo… nice.

Wel vreemd dat Dotan en Sevn Alias hier ook staan, zijn die in België ook bekend?

Joslittel

Ik ben nu al overtuigd van de meerwaarde van het nieuwe podium. Bij het doorlopen van de lijst kom ik best wat aardig klinkende artiesten tegen die denk ik anders geen plek op Werchter hadden gehad. White Buffalo met stip op 1 tot nu toe!

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

robin78

Steven Wilson, Idles, Franz Ferdinand, The Struts, The White Buffalo… nice.

Wel vreemd dat Dotan en Sevn Alias hier ook staan, zijn die in België ook bekend?

Dotan heeft met Home ook gigantische hit gehad. Eindige volgens mij op 8 in de eindejaar top 100

PP 07/08/09/11 TW 16
    RW 08/09/10/11/12/13/14/15/16/17/18

25 berichten aan het bekijken - 3376 tot 3400 (van in totaal 4786)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.