Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4785 reacties, heeft 232 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Brian 6 maanden, 1 week geleden.

25 berichten aan het bekijken - 2851 tot 2875 (van in totaal 4786)
  • Auteur

mattman
    Moderator

Wat betreft Barn plekes blijft er volgens mij nog maar 1 plekje over van de 4 dagen (of 2 als The Script toch subt).

Maar dan ga je ervan uit dat Solange de Barn headlinet hé? Zie ik niet gebeuren. En daarnaast past ze ook gewoon in de KlubC. En zie ik RW haar ook gewoon op de Main zetten…

Yannick

Geen namen? :p

pretparkfan

Eindelijk ook eens reageren op de aankondiging van vrijdag. Voor mij de beste pakketaankondiging totnogtoe. Zeer blij met Alice in Chains, Stone Sour, Ben Howard, George Ezra, PVRIS en The Vaccines. James Bay, Anne-Marie en JP Cooper vind ik niet erg. At The Drive-In en IAMDDB hadden gerust mogen wegblijven van mij. Toch 9/11, mooi. Ook het extra podium en een grotere Barn zijn echt wel fijne nieuwtjes. Dat ze maar op dit élan verder gaan!

Brian

Solange in de Barn graag!

Tune-Yards heel graag door aub!

EddieVerder

Ottawa Bluesfest

Hier nog wat definitieve afvallers voor RW.

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Geen Alanis Morisette en Goo Goo Dolls, deze staan op Suikerrock.

Thijs

Zaterdag uitverkocht zonder een waarschuwing van de organisatie? Raar

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

Poulske

Zaterdag uitverkocht zonder een waarschuwing van de organisatie? Raar

Dat is inderdaad wel vreemd, lijkt mij eerder op een foutje bij Ticketmaster?

Pinkpop: 2015 / Rock Werchter: 2016 | 2017 | 2018

neracroft

Misschien is het ineens snel gegaan?

AL kan ik me niet inbeelden dat Stone Sour of JP Cooper daar veel mee te maken heeft, alhoewel vorige vrijdag was een flinke announcement. Veel mensen waren er tevreden mee + het nieuws van het nieuwe podium heeft veel mensen misschien aangespoord om toch een ticketjs te kopen. Ik heb de mijn ook na vorige vrijdag gekocht! Al was dat wel een combi!

Op zich is die zaterdag line up zeer goed maar geen bijzondere naam zoals Nine Inch Nails, Gorillaz,… die al jaren niet meer op een Belgisch festival stonden. Dus zal voornamelijk door het goede brede programma zijn die dag + het feit dat het gewoon een zaterdag is!

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  neracroft.

Heemstock

Zaterdag uitverkocht? Waar lezen jullie dat? Niks op Facebook of de website.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Heemstock.

Pinkpop '12 / Rock Werchter '13 '14 '15 '17 '18 / Down the Rabbit Hole '16 / Dauwpop ‘08 ‘09 ‘10 ‘14 ‘19 / Lowlands '19

neracroft

Als je naar dagtickets kopen gata op de website + Rock Werchter zelf heeft het bevestigd toen iemand er naar vroeg op Twitter.

mattman
    Moderator

Misschien is het ineens snel gegaan?

AL kan ik me niet inbeelden dat Stone Sour of JP Cooper daar veel mee te maken heeft, alhoewel vorige vrijdag was een flinke announcement. Veel mensen waren er tevreden mee + het nieuws van het nieuwe podium heeft veel mensen misschien aangespoord om toch een ticketjs te kopen. Ik heb de mijn ook na vorige vrijdag gekocht! Al was dat wel een combi!

Op zich is die zaterdag line up zeer goed maar geen bijzondere naam zoals Nine Inch Nails, Gorillaz,… die al jaren niet meer op een Belgisch festival stonden. Dus zal voornamelijk door het goede brede programma zijn die dag + het feit dat het gewoon een zaterdag is!

Ik denk dat die dag al bijna uitverkocht was voor die aankondiging hoor. Op zich vrij logisch, want een zaterdag verkoopt bijna altijd veruit het vlotst en Pearl Jam plus Jack White zijn wel publiekstrekkers.

Na de zaterdag zal het wel de beurt zijn aan die zondag.

randy

Rolling stones komen binnenkort met een aankondiging volgens hun facebook…

GraagGedaniel

Childish Gambino & N.E.R.D. staan 13/14 juli op Lovebox in Londen. Misschien nog opties voor Werchter? Toch allebei wel grote namen voor de hip hop liefhebbers.

Heemstock

Interessant. Even hardop denken:
    1. We wachten nog steeds op de vrijdag headliner.
    2. Normaal gesproken zijn de headliners rond deze tijd al bekend. Uitzonderingen daargelaten.
    3. The Rolling Stones zijn dusdanig groot dat ze hun eigen moment van bekendmaken timen.
    4. Bewust lang gewacht met bekendmaken, omdat anders het hele festival vol zit met Stones-fans die in de gelegenheid zijn om een hele vracht aan combi-tickets te kopen alleen voor de Stones = niet bevorderlijk voor de sfeer.
    5. Vandaag op Facebook laten weten dat ze met een aankondiging komen. In 2016 nog met een nieuw album gekomen. De Stones lijkt mij niet de band die om de 2 jaar met nieuwe muziek komt. Dus dan blijft er mogelijk niet veel over dan een tour aankondiging.
    6. Het logo van de Stones dat een paar maanden terug geplaatst is hier op het forum, van iemand die eerder betrouwbaar is gebleken.
    7. Het andere gerucht: The Killers wordt al tijden bekend gemaakt op allerlei festivals. Waarom wachten? Ze willen die vrijdag toch z.s.m. uitverkopen? Het is een werkdag, dus is het handig om z.s.m. de headliner bekend te maken. Gezien hun dalende populariteit mogen The Killers dankbaar zijn dat ze mogen headlinen op Werchter. Dat zullen vermoedelijk niet de zwaarste onderhandelingen zijn.

Wishfull thinking? Dat zou het affiche wel afmaken zeg. Al zal het budget technisch gezien wellicht ten koste gaan van de undercard.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Heemstock.

Pinkpop '12 / Rock Werchter '13 '14 '15 '17 '18 / Down the Rabbit Hole '16 / Dauwpop ‘08 ‘09 ‘10 ‘14 ‘19 / Lowlands '19

Heemstock

Childish Gambino & N.E.R.D. staan 13/14 juli op Lovebox in Londen. Misschien nog opties voor Werchter? Toch allebei wel grote namen voor de hip hop liefhebbers.

N.E.R.D. zou ik toejuichen!

mattman
    Moderator

Allebei door graag.

warriorandweirdo

2. Normaal gesproken zijn de headliners rond deze tijd al bekend. Uitzonderingen daargelaten.
    3. The Rolling Stones zijn dusdanig groot dat ze hun eigen moment van bekendmaken timen.
    4. Bewust lang gewacht met bekendmaken, omdat anders het hele festival vol zit met Stones-fans die in de gelegenheid zijn om een hele vracht aan combi-tickets te kopen alleen voor de Stones = niet bevorderlijk voor de sfeer.
    5. Vandaag op Facebook laten weten dat ze met een aankondiging komen. In 2016 nog met een nieuw album gekomen. De Stones lijkt mij niet de band die om de 2 jaar met nieuwe muziek komt. Dus dan blijft er mogelijk niet veel over dan een tour aankondiging.
    6. Het logo van de Stones dat een paar maanden terug geplaatst is hier op het forum, van iemand die eerder betrouwbaar is gebleken.
    7. Het andere gerucht: The Killers wordt al tijden bekend gemaakt op allerlei festivals. Waarom wachten? Ze willen die vrijdag toch z.s.m. uitverkopen? Het is een werkdag, dus is het handig om z.s.m. de headliner bekend te maken. Gezien hun dalende populariteit mogen The Killers dankbaar zijn dat ze mogen headlinen op Werchter. Dat zullen vermoedelijk niet de zwaarste onderhandelingen zijn.

Wishfull thinking? Dat zou het affiche wel afmaken zeg. Al zal het budget technisch gezien wellicht ten koste gaan van de undercard.

De undercard op dit moment is al zeer sterk met oa: Eels, Byrne, NIN,… (+ een 4de podia) om daar nu nog een Stones (als headliner) bij te verwachten zou ofwel ijdele hoop zijn (waar ik voor vrees) ofwel zou Werchter financieel veel sterker moeten staan als de afgelopen jaren (Wat ook te betwijfelen valt aangezien ze net het hele terrein hebben aangepast). De reden waarom ze zouden wachten met The Killers is waarschijnlijk ivm hun Sportpaleis-optreden, dat maar niet uitverkocht raakt.

Joslittel

De undercard op dit moment is al zeer sterk met oa: Eels, Byrne, NIN,… (+ een 4de podia) om daar nu nog een Stones (als headliner) bij te verwachten zou ofwel ijdele hoop zijn (waar ik voor vrees) ofwel zou Werchter financieel veel sterker moeten staan als de afgelopen jaren (Wat ook te betwijfelen valt aangezien ze net het hele terrein hebben aangepast). De reden waarom ze zouden wachten met The Killers is waarschijnlijk ivm hun Sportpaleis-optreden, dat maar niet uitverkocht raakt.

Niet zo realistisch doen jij he. Het verhaal van Heemstock vind ik veel leuker.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

robin78

Zo mijn tickets nu maar even besteld. Stel dat Stones komen dan heb ik dadelijk geen kaarten omdat al die fans onze kaarten inpikken dan. Zal mooi zijn als ze komen maar ik verwacht gewoon The Killers.

PP 07/08/09/11 TW 16
    RW 08/09/10/11/12/13/14/15/16/17/18

DennisvdBr
    Moderator

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

deplaat

The Killers dus headliner op vrijdag. Ben niet erg enthousiast hierover. Headlining wat mager, maarnzullen anderen wrs anders over oordelen. Tot nu toe de vrijdag de minste dag.

Joslittel

The Killers dus headliner op vrijdag. Ben niet erg enthousiast hierover. Headlining wat mager, maarnzullen anderen wrs anders over oordelen. Tot nu toe de vrijdag de minste dag.

Akkoord. Vroeger wel fan van The Killers maar de afgelopen jaren hebben die ook niets goeds meer uitgebracht. na dat gedrocht van een nummer Human is het eigenlijk berg afwaarts gegaan. Verwacht nog wel een sterke naam ernaast vrijdag want anders is het geen sterke bovenkant.

Rock Werchter 16-17-18 / Graspop 17-18-19 / Pukkelpop 13-14-15-17 / Rock am Ring 14-19 / Sziget 07-08-09 / Lowlands 07 / Pinkpop 09-10-11-12-13-15 / Fortarock 18-19 / Bospop 19

Land Graaf

Hier nog wat namen, waar ik op hoop en die min of meer op RW zouden kunnen staan:

Deftones
    Flogging Molly
    Good Charlotte
    Greta van Fleet
    Muse
    Halestorm
    Gogol Bordello (Pukkelpop?)
    Last Internationale
    Glen Hansard (nieuw album)
    The Struts
    The Offspring
    Steel Panther (GMM?)
    Sevendust (in de VS?)
    Myles Kennedy (waarschijnlijk niet)
    Nightwish (nog niet op GMM, doen vooral metalfestivals)
    Five Finger Death Punch (eerder GMM)
    Bush (in de VS)

Mooi rijtje….

PP: 88,90,97,98,01,08,09,10,11,13,14,15,16,17 PP Classic: 07,09,12,13
    RW: 92,94,95,96,97,12,14,18 Pukkelpop: 92,97,99,01
    FR: 13,14,15,16,18 DMF: 15,16,17 Alcatraz: 15,16
    Rock Zottegem: 07,14 Graspop: 16 Bospop: 15
    Lokerse Feesten: 11

simtje

Hier nog wat namen, waar ik op hoop en die min of meer op RW zouden kunnen staan:

Deftones
    Flogging Molly
    Good Charlotte
    Greta van Fleet
    Muse
    Halestorm
    Gogol Bordello (Pukkelpop?)
    Last Internationale
    Glen Hansard (nieuw album)
    The Struts
    The Offspring
    Steel Panther (GMM?)
    Sevendust (in de VS?)
    Myles Kennedy (waarschijnlijk niet)
    Nightwish (nog niet op GMM, doen vooral metalfestivals)
    Five Finger Death Punch (eerder GMM)
    Bush (in de VS)

Mooi rijtje….

Flogging Molly zie ik niet gebeuren (spijtig genoeg), maandag hebben ze hierover niets gezegd.
    Dropkick Murphys zeiden wel: “See you soon”, maar die zullen pukkelpop aandoen aangezien ze vorige editie op werchter stonden.
    Gogol Bordello: fingers crossed!

25 berichten aan het bekijken - 2851 tot 2875 (van in totaal 4786)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.