Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2018 – Nieuws & Geruchten

Dit onderwerp bevat 4785 reacties, heeft 232 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Brian 6 maanden, 1 week geleden.

25 berichten aan het bekijken - 2751 tot 2775 (van in totaal 4786)
  • Auteur

simtje

Klopt ja, maar beetje te toevallig toch, deze hint en de aankondiging van Rockavaria? We zullen het over een half uurtje weten…

zou wel cool zijn,
    dat, samen met de zojuist bevestigde Stone Sour, zorgen er dan al voor dat het weekend met een grote glimlach start!

neracroft

Stone Sour self-confirmed op twitter.

Dat is al de 5é band die zichzelf bevestigd voor de aankondiging. Lijkt me dat ze nogal slordig zijn daar bij Werchter met hun afspraken en overeenkomsten.

Maar hey, wel een leuke naam!

bcmrmaybe

Nice

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Yannick

Ik verwacht gewoon Tame Impala en Alice In Chains. Lekker op dat elan voort bouwen van de afgelopen weken; aantal grote namen met wat kleintjes.

Gewoon Tame Impala? Haha. Als we hen al gewoon gaan vinden, dan ga je natuurlijk snel teleurgesteld zijn. Zou wel een toptoevoeging zijn zeg.

Volgens mij heb je dat verkeerd opgevat, die ‘gewoon’ was niet op de manier van dat het ‘maar’ Tame Impala etc zou zijn. Meer op de manier van dat we ze gewoon nu gaan krijgen, lol geen idee hoe ik ’t anders moet uitleggen :p

neracroft

Dog Eat Dog heeft de afgelopen jaren gemiddeld veel te veel in Belgiê gestaan op de kleinste festivals bedenkbaar. Kan me echt niet voorstellen dat die naar RW komen!

2017: 4x
    2016: 3x
    2015: 4x
    2014: 1x
    2013: 2x
    ….

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  neracroft.

deplaat

Dog eat Dog? Hebben die wat relevants uitgebracht laatste jaren? Ken ze niet zo goed.

neracroft

Dog eat Dog? Hebben die wat relevants uitgebracht laatste jaren? Ken ze niet zo goed.

Who’s The King, No Fronts en Rocky ga je waarschijnlijk wel (her)kennen. Maar zijn ondertussen misschien ook al bijna 20(?) jaar oud

Paddy

Yes! Erg blij mee!

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Yann

Er staan 11 nieuwe namen te blinken op de affiche van Rock Werchter 2018. Ben Howard, James Bay, Alice In Chains, At The Drive In, The Vaccines, Stone Sour, George Ezra, Anne-Marie, PVRIS, IAMDDB en JP Cooper zijn aan de line-up toegevoegd.

Ook het festival verfijnt zijn gekende succesvolle formule. Met meer muziek, op een nieuw podium: The Slope. Want de multi-functionele helling die in 2017 werd geïntroduceerd, krijgt een extra rol toebedeeld. Onder het hoogste punt van The Slope wordt een podium ingebouwd. De picknickbanken onder de veelkleurige vlagjes verhuizen naar een andere locatie. Ze maken plaats voor een gezellig openlucht-arena. Jonge wolven, de sterren van morgen, de ontdekkingen van de festival-programmatoren. Ze hebben vanaf nu ook hun stek op Rock Werchter. Herman Schueremans: “Het is geen geheim dat we al een even dromen van een vierde podium. Er zijn zo veel – nu nog – kleinere bands die we graag willen introduceren bij het Rock Werchter-publiek. Dat staat er internationaal om bekend zeer ontvankelijk te zijn, artiesten die goed bevonden worden stevig, vaak voor altijd, te omarmen. We gaan de muziekliefhebbers dik verwennen.”

En er is nog meer Rock Werchter upgrade. The Barn wordt groter. Nog steeds even goed als een concertzaal, met de beste akoestiek en prima comfort voor de bezoekers. Tot 20.000 festivalgangers zullen vanaf deze zomer genieten van de concerten in The Barn. At your service!

HYPE!

Bert

een vierde podium
    dat is inderdaad onverwacht

Paddy

Dat is al de 5é band die zichzelf bevestigd voor de aankondiging. Lijkt me dat ze nogal slordig zijn daar bij Werchter met hun afspraken en overeenkomsten.

Maar hey, wel een leuke naam!

Andere tijdzones, blijft lastig blijkbaar.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

jarne

YESYESYES!! eindelijk namen die ik wil zien 😀 enorm blij met Ben Howard, Stone Sour, Alice In Chains en een nieuw podium! 😀 geweldig nieuws dit!

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19 NOS: '13
    PKP: '12',13,'14,'15,'16 MSQUARE: '11

mattman
    Moderator

Teleurstellend rijtje dit.

Denken dat je Tame Impala krijgt, maar dan blijkt het Stone Sour (wie?), James Bay, George Ezra en co te zijn.

EddieVerder

Ondertussen kruipt de line-up van Werchter toch best wel richting line-up van Mad Cool…

warriorandweirdo

YES Ben Howard! Ook het nieuwe podia lijkt me erg interessant om te zien wie en hoe ze het gaan programmeren.

Dr. Hannibal

Fuck yes, Stone Sour en Alice in Chains in een keer. Super vet. Ik ben blij.

Teun

Verwacht het onverwachte!

En dan veelal ‘mainstream’ artiesten, ik verwachte iets onverwachters haha

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 2 maanden geleden door  Teun.

Rock Torhout

Stone Sour en Alice In Chains zijn best goeie namen, maar de rest is toch niet zo boeiend.

Al bij al heeft Werchter wel al een zeer mooie line-up, maar naast die fantastische zondag vind ik het er per dag eigenlijk nog niet zo ‘wauw’ uit zien. Ligt sowieso aan mijn persoonlijke smaak ook, maar bv. de vrijdag is nog altijd echt maar een heel zwakke festivaldag hoor. Zelfs met een mooie headliner gaat dit volgens mij een moeilijke dag worden om uit te verkopen. Of ze zouden met pakweg The Rolling Stones moeten komen, maar dat betwijfel ik toch ten zeerste.

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17 | GMM: '18
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

jarne

Verwacht het onverwachte!

En dan veelal ‘mainstream’ artiesten, ik verwachte iets onverwachters haha

een extra podium + upgrade van the Barn is toch redelijk onverwacht 🙂 Met een upgrade van the Barn (tot 20000 man!) krijgen ze NIN daar wel in 🙂

RW: '11,'12,'14,'15,'16,'17,'18,'19 NOS: '13
    PKP: '12',13,'14,'15,'16 MSQUARE: '11

Thijs

‘Verwacht het onverwachte’, ja dit zag ik niet aankomen, hype voor het 4de podium en de gigantische Barn (benieuwd hoe dit de altijd geweldige sfeer daar zal beïnvloeden). De namen zijn wel oke, niet allemaal mijn ding, maar dit lijken mij vooral geen subs ofzo dus we gaan sowieso nog een pak mooie namen krijgen de komende weken! Trouwens, na de trage start gaat RW wel hard met weeral 11 namen. Als ze zo doorgaan, hebben we volgende maand de hele line-up.

RW 15-16-17-18-19 // PKP 15
    Concert archive

mattman
    Moderator

‘Verwacht het onverwachte’, ja dit zag ik niet aankomen, hype voor het 4de podium en de gigantische Barn (benieuwd hoe dit de altijd geweldige sfeer daar zal beïnvloeden). De namen zijn wel oke, niet allemaal mijn ding, maar dit lijken mij vooral geen subs ofzo dus we gaan sowieso nog een pak mooie namen krijgen de komende weken! Trouwens, na de trage start gaat RW wel hard met weeral 11 namen. Als ze zo doorgaan, hebben we volgende maand de hele line-up.

Nuja, een vierde stage betekent ook meer namen. Dus valt plots moeilijk in te schatten. Als er 5 acts op die Slope spelen, betekent dat een kleine 100 namen nu.

robin78

Irritant een 4e podium. Over het algemeen gaat dat ten koste van de line up. Sinds de Barn erbij id gekomen is affiche ook niet meer zo super als ervoor. Je moet immers van hetzelfde budget ook meer artiesten betalen

PP 07/08/09/11 TW 16
    RW 08/09/10/11/12/13/14/15/16/17/18

Yannick

Dit betekent dus dat de Barn bijna dubbel zo groot gaat worden, was denk ik 10/12k? Nu naar 20k is een gigantische (maar nodige stap)..

Van dit rijtje pak ik dus zowieso Ben Howard mee sinds Mad Cool een pijnhoop vol clashes zal zijn haha, voor de rest doet ’t me idd niet zoveel. Alice In Chains had ik nu toch verwacht op de PJ dag?

Zoiets tot nu toe?
    Main: xxx – The Vaccines – Alice In Chains – James Bay – sub – QOTSA – Gorillaz
    Klub C: xxx – xxx – xxx – xxx – Vince Staples – Anne-Marie – Marshmello
    Barn: xxx – BRMCC – xxx – At The Drive-In – The Script – xxx

Main: xxx – xxx – The Kooks – Snow Patrol – sub – xxx – xxx
    Klub C: xxx – IAMDDB – xxx – xxx – xxx – Anderson .Paak – xxx
    Barn: xxx – xxx – xxx – Angus & Julia Stone – Ben Howard – London Grammar

Main: xxx – Stereophonics – Stone Sour – xxx – Jack White – Pearl Jam
    Klub C: xxx – JP Cooper – Petit Biscuit – xxx – Khalid – xxx
    Barn: xxx – xxx – xxx – MGMT – Fleet Foxes – Jack Johnson

Main: xxx – xxx – Kaleo – xxx – xxx – Nick Cave – AM
    Klub C: PVRIS – Romeo Elvis – xxx – Fever Ray – Rone – xxx
    Barn: xxx – xxx – George Ezra – David Byrne – Eels – NiN

Greg

The Slope is vooral bedoeld om opkomende artiesten zoals IAMDDB een plek te geven… Bovendien is The Barn vergroot om er grotere producties en dus grotere acts te kunnen plaatsen.
    ‘Verwacht het onverwachte’ was dus meer voor dit nieuws bedoeld ipv onverwachte namen… maar kijk maar uit naar de komende weken…

jefferke

4de podium waarom niet he? Budget dat hetzelfde blijft? Ticketprijzen zijn sinds de komst van de barn al redelijk wat gestegen alsook de prijs van eten enen drinken.
    Maar dus wat moeten we verwachten van the Slope? Staan er al namen op de affiche? Komt deze line up apart? Hoeveel namen per dag en wat zal de grote/populariteit van deze zijn?

Rock Werchter: 10-11-12-13-14-15-16-17-18-19
    Pukkelpop: 12-18/ Couleur Café: 2013/ Graspop: 18-19

25 berichten aan het bekijken - 2751 tot 2775 (van in totaal 4786)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.