Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627


Rock Werchter 2017

Datum: 29 juni t/m 2 juli
Locatie: Werchter
Genre(s): Alternatief, Pop, Rock, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://festileaks.com/rock-werchter-programma-2016/


Een beetje vroeg, ik weet het. Maar de datum kan je zo al uitrekenen (29/6 - 2/7) en de geruchten rond grotere namen zijn onderhand stevig aangedikt:

- Pearl Jam: Komen volgens Jan Smeets hun afgezegde zomertour goedmaken, vermoedelijk met een nieuwe plaat op zak.
- Radiohead: Staan volgens Jan Smeets (maar ook andere bronnen) open voor een grote festivaltour in 2017.
- Metallica: Nieuwe plaat is volgens Lars Ulrich zo goed als klaar en slaan de Werchterweide zelden over bij een Europese zomertour.
- Coldplay: Chris Martin liet onlangs weten dat hij graag terug festivals zou willen aandoen. Lijkt me vooral een kandidaat voor Boutique.
- Gorillaz: Jamie Hewlett liet deze week weten dat de plaat in 2017 uit zou moeten zijn.
- The National: Ontbreken verrassend op de affiche van 2016. Een plausibele theorie is dat Werchter wacht met boeken tot die nieuwe plaat in zicht is, zodat ze ineens een promotie tot (co)headliner kunnen krijgen.
- Arcade Fire: Debuteren dit jaar hier en daar al nieuwe nummers in tryouts. Nieuw album is op komst.
- Queens of the Stone Age: Josh Homme bevestigde deze week dat alle zijprojecten voorbij zijn en alle focus nu op een nieuwe plaat ligt.
- The XX: Teasen ondertussen al een jaar met foto's van studiosessies. Jamie XX zijn solotour is na juli definitief voorbij, dus alle aandacht zal nu wel naar die release gaan.
- Arctic Monkeys: Volgens betrouwbare bronnen nemen Alex Turner en co dit najaar een nieuwe plaat op.
- Bon Iver: Zal naar eigen zeggen flink wat nieuw materiaal debuteren op zijn eigen festival. Nieuwe plaat zou dus op tijd in de rekken moeten liggen om de Barn mee af te sluiten volgende zomer.
- Nick Cave & The Bad Seeds: Nieuwe plaat in september. De heer Cave heeft zijn 4 laatste werken (inclusief Grinderman) steeds op Werchter voorgesteld.
- Nine Inch Nails: Trent Reznor beloofde nieuw materiaal in 2016. Riep na het debacle op Pukkelpop/Reading dat hij geen majors meer zou aandoen, maar maakt een uitzondering indien hij een podium mag afsluiten in volledige duisternis. Ideale Barnheadliner lijkt me.

Uiteindelijk wordt slechts een fractie van deze lijst ook echt realiteit, maar gezien de concrete albumgeruchten zou er toch wel wat moois moeten staan volgend jaar.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Paar toevoegingen die we ook in de gaten moeten houden.
- Foo Fighters: Zeiden vorig jaar af en zouden het nog goed maken. Ze geven aan dat ze een break hebben, maar weten niet hoe lang. Jan Smeets gaf aan dat Pinkpop kijkt of ze een optie daar zijn, dus dan ook voor Rock Werchter lijkt me.
- U2: Deden van het voorjaar en nu een stadion/zaal tour. Misschien staan ze open voor een festival tour volgend jaar.
- Green Day: Zijn bezig met nieuw werk en plakken daar ook een tour aan vast.
- Guns 'N Roses: Hebben een nieuwe reünie shows gedaan in de VS. Misschien volgend jaar in Europa?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Doe me dan maar Metallica - Pearl Jam - Radiohead en Queens of The Stone Age als klassieke vierde kleinere headliner.

Maar helaas wellicht.
 

Robin1617899556

Playlistbediener
11 mei 2016
12
0
Voor bovenstaande zou ik tekenen, maar wellicht een iets te 'oude' line up qua headliners? Dan zou een Arctic Monkeys bijvoorbeeld een fijne toevoeging zijn.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Voor de headliners zou ik gokken op Pearl Jam, Foo Fighters, Radiohead/Arcade Fire (co-headline, zoals de zaterdag dit jaar), Coldplay.

Als het niet Foo Fighters wordt, dan misschien eerder GN'R (hoewel ik die eerder een losstaande tour zie doen) of Green Day...

Maar het is hoe dan ook nog veel te vroeg om al goede voorspellingen te doen. :)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Voor de headliners zou ik gokken op Pearl Jam, Foo Fighters, Radiohead/Arcade Fire (co-headline, zoals de zaterdag dit jaar), Coldplay.

Als Arcade Fire komt zijn ze headliner mag ik toch onderhand hopen.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Niet te gretig zijn mensen.
Dit jaar zouden we ook al zo'n headliners-kwartet hebben, en nu moeten we het ook doen
met Florence and the Machine (vind ik wel goed, maar dat is volgens mij niet de algemene mening) en
hese Paul McCartney ...
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
pretparkfan wrote:
Voor de headliners zou ik gokken op Pearl Jam, Foo Fighters, Radiohead/Arcade Fire (co-headline, zoals de zaterdag dit jaar), Coldplay.

Als Arcade Fire komt zijn ze headliner mag ik toch onderhand hopen.

Ik weet niet of ze Arcade Fire alleen als headliner zouden plaatsen... De zaterdag van dit jaar was het snelst uitverkocht van alle dagen, en dat is een dag met twee headliners. Als Arcade Fire er zou staan, dan denk ik dat het samen met een andere headliner op dezelfde dag zal zijn.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik denk dat Arcade Fire als headliner wel kan, met een goede dance act erachter. Arcade Fire - Netsky denk ik dan meteen. Verder Pearl Jam en Radiohead met potlood op schrijven? ik ga voor:
Arcade Fire & Netsky - Pearl Jam - The National & Gorillaz - Radiohead.
Zou ik voor tekenen :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
years & years moet headlinen xoxo

U heeft helemaal gelijk oh geweldige leider zo lang Walk off the Earth maar gaat subben
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Voor het lijstje, Neil Young brengt toch ook een nieuwe plaat uit dacht ik? Geen idee maar elk jaar is het van dat, dus nu weer.. Wanneer is het eens van dat dat er een hiphopper headliners is op RW, alle 3 een album uit en komen amper naar Europa, misschien eens volgend jaar?
- Drake
- Kanye West
- Kendrick Lamar
- Neil Young

ps zouden The Avalanches na PKP ook nog is naar RW komen?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.947
1.993
Voor het lijstje, Neil Young brengt toch ook een nieuwe plaat uit dacht ik? Geen idee maar elk jaar is het van dat, dus nu weer.. Wanneer is het eens van dat dat er een hiphopper headliners is op RW, alle 3 een album uit en komen amper naar Europa, misschien eens volgend jaar?
– Drake
– Kanye West
– Kendrick Lamar
– Neil Young

ps zouden The Avalanches na PKP ook nog is naar RW komen?
Kanye West lijkt me in dit lijstje de enige die daar groot genoeg voor is. Maar sowieso hoeft dat voor mij niet, Pharrell was al fout genoeg.
Of Rihanna dat op Pukkelpop staat...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Kanye West lijkt me in dit lijstje de enige die daar groot genoeg voor is. Maar sowieso hoeft dat voor mij niet, Pharrell was al fout genoeg.
Of Rihanna dat op Pukkelpop staat…

Dan liever Rihanna...dan heb je ook nog iets om naar te kijken. Beter dan die arrogante kwakbal van een Kanye
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Mijn keuze,

Radiohead,
Pearl Jam
Foo Fighters
Metallica

In de hoop dat Arctic Monkeys co-headlinen met een andere band al vrees ik dat ze hiervoor te groot geworden zijn.
Dacht eventueel Arctic Monkeys - Pearl Jam zoals in 2014 The Black Keys - Pearl Jam

(Is er nog festivalnieuws van Jack White & The Black Keys?)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Voor het lijstje, Neil Young brengt toch ook een nieuwe plaat uit dacht ik? Geen idee maar elk jaar is het van dat, dus nu weer.. Wanneer is het eens van dat dat er een hiphopper headliners is op RW, alle 3 een album uit en komen amper naar Europa, misschien eens volgend jaar?
– Drake
– Kanye West
– Kendrick Lamar
– Neil Young

ps zouden The Avalanches na PKP ook nog is naar RW komen?

Die plaat van Neil Young is een livealbum dus niet echt belangrijk. En hij staat nu al een week voor Werchter in Belgie, als ze hem echt wilden had hij er gewoon gestaan. Het Sportpaleis is ook verre van uitverkocht... (al zijn die tickets wel ontzettend duur)

Rihanna lijkt zowel op Boutique als Pukkelpop een flop te zijn, lijkt me niet dat de liefhebbers van die genres en masse naar festivals trekken. Drake zie ik sowieso nooit gebeuren, Kanye West is gewoon te omstreden (als je ziet hoeveel stront Macklemore al over zich kreeg bij de aankondiging) en Kendrick Lamar komt toch nog net iets tekort om zo'n grote major te headlinen.

The Avalanches zie ik inderdaad eerder op Dour of Les Ardentes headlinen dan om 18u in de KluB C te staan. Er kwam ook amper reactie op hun aankondiging van Pukkelpop, verrassend genoeg...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Yannick wrote:
Voor het lijstje, Neil Young brengt toch ook een nieuwe plaat uit dacht ik? Geen idee maar elk jaar is het van dat, dus nu weer.. Wanneer is het eens van dat dat er een hiphopper headliners is op RW, alle 3 een album uit en komen amper naar Europa, misschien eens volgend jaar?
– Drake
– Kanye West
– Kendrick Lamar
– Neil Young

ps zouden The Avalanches na PKP ook nog is naar RW komen?


Die plaat van Neil Young is een livealbum dus niet echt belangrijk. En hij staat nu al een week voor Werchter in Belgie, als ze hem echt wilden had hij er gewoon gestaan. Het Sportpaleis is ook verre van uitverkocht… (al zijn die tickets wel ontzettend duur)

Rihanna lijkt zowel op Boutique als Pukkelpop een flop te zijn, lijkt me niet dat de liefhebbers van die genres en masse naar festivals trekken. Drake zie ik sowieso nooit gebeuren, Kanye West is gewoon te omstreden (als je ziet hoeveel stront Macklemore al over zich kreeg bij de aankondiging) en Kendrick Lamar komt toch nog net iets tekort om zo’n grote major te headlinen.

The Avalanches zie ik inderdaad eerder op Dour of Les Ardentes headlinen dan om 18u in de KluB C te staan. Er kwam ook amper reactie op hun aankondiging van Pukkelpop, verrassend genoeg…

Niel Young is een apart verhaal inderdaad. "Zijn" Pukkelpopdag in 2013 en zijn dag op de Lokerse Feesten in 2014 waren uitverkocht, die van de Lokerse Feesten zelfs op twee dagen. Maar ja, dat ticket kostte 45 euro als ik het me goed herinner. Nu staat hij inderdaad in het Sportpaleis, met ticketprijzen tussen de 86 en 96 euro, dat zal mensen wel afschrikken. Vorst Nationaal (met ongeveer dezelfde ticketprijzen) in 2013 was dan weer wel uitverkocht (aan ticketprijzen rond de 90 euro). Maar een Sportpaleis vullen met die prijzen zal inderdaad onmogelijk zijn.

Toch zou Rock Werchter hem nog eens moeten boeken (zoals in 2008). Wat een credibiliteit geeft dit aan je affiche zeg, zo'n naam bovenaan! Kan alleen geen dag meer dragen, maar met een goede co-headliner (en nog één of twee 'oudere' bands overdag) is het wel nog mogelijk denk ik.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Rihanna is gewoon een flop omdat ze totaal geen dag kan dragen, niemand had haar verwacht en werd eigenlijk als oplossing gezien voor Boutique (een zwaktebod dus) Geen wonder dat die dag niet snel gaat.. Drake is nu een hele zomer in Amerika aan het touren dus waarom niet? Kanye is inderdaad heel omstreden maar toch alternatiever dan Macklemore (en misschien nog idealer op PKP maar afin, daar kun je de laatste jaren alles verwachten qua headliner..)
Kendrick vind ik wel degelijk headliner waardig of allezinds in een co-headliner constructie (bv. hij afsluiter en daarvoor een band..?)

Die prijzen voor het sportpaleis zijn inderdaad schandalig hoog, hadden die prijzen nu rond de 50 gelegen dan was het waarschijnlijk wel of toch bijna uitverkocht geraakt, zie hem ook meer als co-headliner.. Ben niet zo op de hoogte van zijn muziek dus dacht dat ie een nieuw album uit had :p
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Trentemöller gaat volgend jaar weer touren met de komst van z'n nieuw album! :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken