Rock Werchter 2016 – Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2016 – Geruchten

Dit onderwerp bevat 4191 reacties, heeft 215 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  JB. 2 jaren, 1 maand geleden.

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 4192)
  • Auteur

hetfield

Waarom zouden greenday en rammstein bijna uitgesloten zijn?
    Ze hebben alebei aangegeven dat ze deze winter met een nieuw album komen, dan is natuurlijk nog wel de vraag of ze dan gaan touren op dat moment.

0

DennisvdBr
    Moderator

Ze hebben alebei aangegeven dat ze deze winter met een nieuw album komen, dan is natuurlijk nog wel de vraag of ze dan gaan touren op dat moment.

Rammstein gaat nog niet touren, Lindemann gaat misschien wel touren. Nieuwe Rammstein album zal vanaf september dit jaar pas uit de pen moeten komen en waarschijnlijk niet eerder klaar zijn dan 2017. Als het album van Peter Tägtgren en Till Lindemann “Skills In Pills” door het publiek goed ontvangen zal worden gaan ze evenueel een tour overwegen… Ik persoonlijk reken dus niet op Rammstein.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

0

Kereltje

Een paar festivals is toch voldoende, zolang Werchter er maar bij zit. Mee eens dat de kans wel heel klein is, denk ook niet dat ze kunnen headlinen op Werchter en daarom liever een ander festival doen.

Of gewoon Belgie skippen, zoals ze al 15 jaar doen. Hebben 1 keer een AB show gegeven toen hun debuut uitkwam, en daar bleef het bij. Ik zie ze sowieso geen Belgische show geven: vragen tegenwoordig blijkbaar 1 miljoen voor een festivalset, terwijl ze in Belgie de populariteit niet hebben om dat te rechtvaardigen.

Rammstein gaat nog niet touren, Lindemann gaat misschien wel touren. Nieuwe Rammstein album zal vanaf september dit jaar pas uit de pen moeten komen en waarschijnlijk niet eerder klaar zijn dan 2017. Als het album van Peter Tägtgren en Till Lindemann “Skills In Pills” door het publiek goed ontvangen zal worden gaan ze evenueel een tour overwegen… Ik persoonlijk reken dus niet op Rammstein.

Volgens een diehard Rammsteinfan uit mijn vriendenkring wordt de najaarstour van Lindemann gefinaliseerd as we speak. Reken dus inderdaad maar niet op Rammstein het komende jaar.

0

Shaverion

Green Day heeft kort geleden aangegeven met een album bezig te zijn maar het heel rustig aan toe doen. Waar haal jij de indicatie vandaan dat het album deze winter klaar is? En zoals Dennis hierboven al aangaf is een tour voor Rammstein ook bijna uitgesloten.

0

Fonske122

Nieuwe Project Jack White – Foo Fighters
    Snow Patrol – Coldplay
    Arcade Fire – Red Hot Chili Peppers
    Ed Sheeran – Editors – Gorrilaz

tw classic – U2
    Boutique – Pearl Jam
    Sportpaleis – Paul McCartney

0

Fonske122

Toevallig geen geruchten over een comeback van R.E.M?

0

Wessel

Toevallig geen geruchten over een comeback van R.E.M?

Nope,
    Het wordt wel tijd voor wat solo optredens van Michael Stipe als je het mij vraagt.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

0

Kereltje

Over QOTSA en die hiatus/mogelijke nieuwe plaat:

– The Dead Weather gaat niet op tour met hun nieuwe plaat wegens ‘plannen met andere bands’
    – Josh Homme bevestigt dat hij dit najaar niet met EODM meereist wegens ‘te druk’
    – Mini Mansions hun tour stopt eind augustus al

Reken maar dat die mannen in het komende jaar aan een nieuwe plaat gaan werken, en dus kanshebber voor RW ’16 worden.

0

neontiger8
    Festileaks Redactie

Over QOTSA en die hiatus/mogelijke nieuwe plaat:

– The Dead Weather gaat niet op tour met hun nieuwe plaat wegens ‘plannen met andere bands’
    – Josh Homme bevestigt dat hij dit najaar niet met EODM meereist wegens ‘te druk’
    – Mini Mansions hun tour stopt eind augustus al

Reken maar dat die mannen in het komende jaar aan een nieuwe plaat gaan werken, en dus kanshebber voor RW ’16 worden.

Samen met Editors een dag dragen? Of zouden ze het alleen kunnen?

Now who'd have thought that after all,
    Something as simple as rock 'n' roll would save us all.

*everything on personal account*

0

Dennis1808

Waarom is iedereen zo zeker over Pearl Jam? Stonden vorig jaar nog op Werchter als headliner, met de enorme keuze aan headlinerwaardige bands voor volgend jaar zou ik het juist van Werchter kunnen waarderen als ze juist niet voor Pearl Jam gaan, niks tegen Pearl Jam trouwens, waren geniaal vorig jaar. Ik gok dat we volgend jaar ook een wat mindere hard jaar aan headliners krijgen als Snow Patrol, Coldplay, RHCP, Editors of iets dergelijks. Niks mis mee natuurlijk!

Nog wat bands die ik wel zou toejuigen: The XX, Daughter, CHVRCHES, Royal Republic (allen bezig met nieuw materiaal). Band of Skulls, The Wombats (al ben ik bang dat The Wombats nooit groter gaan worden dan opener van een podium).

Het blik Nederlandse acts dat geopend gaat worden zal helaas Kensington worden, dat gaat gewoon gebeuren, misschien ook nog Jett Rebel.

Wat betreft Ben Howard, fuck Ben Howard. Eerst afzeggen vanwege een infectie en vervolgens lachend een dag later Glastonbury doen, seriously?

Klomppop 10 11 12 13 14 15 16 17 18 / Vestrock 14 15 16 17 18 / Rock Werchter 14 15 / Paaspop 16 17 18 / Lowlands 17 18 / Crammerock 17 18 / Weitjerock 17 18 / Down The Rabbit Hole 18 / TW Classic 18

0

neontiger8
    Festileaks Redactie

Waarom is iedereen zo zeker over Pearl Jam? Stonden vorig jaar nog op Werchter als headliner, met de enorme keuze aan headlinerwaardige bands voor volgend jaar zou ik het juist van Werchter kunnen waarderen als ze juist niet voor Pearl Jam gaan, niks tegen Pearl Jam trouwens, waren geniaal vorig jaar. Ik gok dat we volgend jaar ook een wat mindere hard jaar aan headliners krijgen als Snow Patrol, Coldplay, RHCP, Editors of iets dergelijks. Niks mis mee natuurlijk!

Nog wat bands die ik wel zou toejuigen: The XX, Daughter, CHVRCHES, Royal Republic (allen bezig met nieuw materiaal). Band of Skulls, The Wombats (al ben ik bang dat The Wombats nooit groter gaan worden dan opener van een podium).

Het blik Nederlandse acts dat geopend gaat worden zal helaas Kensington worden, dat gaat gewoon gebeuren, misschien ook nog Jett Rebel.

Wat betreft Ben Howard, fuck Ben Howard. Eerst afzeggen vanwege een infectie en vervolgens lachend een dag later Glastonbury doen, seriously?

Als ze Pearl Jam kunnen boeken is het lucratiever voor de organisatie om Coldplay Boutique te laten doen en PJ op het festival. Daarom zullen ze die dan gewoon opnieuw boeken.

Kensington verwacht ik niet. Volgens mij hebben ze in België wel door dat alles het zelfde klinkt en het niets bijzonders is. Jett Rebel zie ik wel gebeuren inderdaad, samen met Typhoon en dan hebben we t wel gehad. In 2013 stonden er ook 0 Nederlandse acts. Heel misschien als opener van The Barn dat ze The Deaf boeken. Acht ik in eerste instantie kansloos, maar met een afzegging als BADBADNOTGOOD dit jaar, wanneer je een kleine vervanger nodig hebt

Now who'd have thought that after all,
    Something as simple as rock 'n' roll would save us all.

*everything on personal account*

0

JB.

on opnieuw boeken.

Kensington verwacht ik niet. Volgens mij hebben ze in België wel door dat alles het zelfde klinkt en het niets bijzonders is. Jett Rebel zie ik wel gebeuren inderdaad, samen met Typhoon en dan hebben we t wel gehad. In 2013 stonden er ook 0 Nederlandse acts. Heel misschien als opener van The Barn dat ze The Deaf boeken. Acht ik in eerste instantie kansloos, maar met een afzegging als BADBADNOTGOOD dit jaar, wanneer je een kleine vervanger nodig hebt

Jett Rebel werd ook de hele tijd gedraaid tussen de acts door dit jaar.

0

Kereltje

Om dit topic maar meteen terug vol in gang te krijgen: Open’er komt donderdag al met de eerste headliner, en dat valt volgend jaar terug in het Werchterweekend. Gewoonlijk brengt Open’er pas in november-december hun eerste namen, dus ik vermoed dat een band ineens een hoop tourdata gaat aankondigen. Op diezelfde manier zijn Rammstein en Green Day in september 2012 ook al bekend geraakt voor Werchter.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren, 1 maand geleden door  Kereltje.
    0

Wessel

Ik verwacht ook dat de naam die komende donderdag wordt aangekondigd wordt toch wel zeker ook af zal reizen naar Werchter.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

0

Kereltje

Foo Fighters gok ik. We weten al van midden juni dat ze de geannuleerde zomerdata komen goedmaken in 2016, de rest van die zomertour zullen ze ondertussen ook wel geregeld hebben.

0

Paddy

Pearl Jam komt in 2016 met een nieuw album. Hangt een beetje vanaf wanneer dat uitkomt voor hun kansen op RW16. Als ze beschikbaar zijn, worden ze geboekt. Te grote naam om te laten liggen. Maar ik denk zelf dat Pearl Jam een kanshebber is voor 2017 en dat RW16 te vroeg komt.

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

0

Yannick

Foo Fighters / Editors / Coldplay & The Weeknd (waarom niet? als ze Pharell kunnen halen?)
    verder: Disclosure, The 1975, Kensington, CHVRCHES
    wat ik zeer leuk zou vinden zijn The XX (waar sommigen aan denken..) & Daft Punk..

https://www.concertarchives.org/arcuse // https://rateyourmusic.com/~arcuse
    Rock Werchter: 16-17-18 / Pukkelpop: 14-15 / Mad Cool: 18 / NOS Alive: 17 / Lolla Berlijn: 16

0

Martijn

Verwacht Disclosure komend jaar als dance-afsluiter, die zullen met de nieuwe plaat nog een stap verder groeien qua populariteit.

0

Kereltje

Verwacht ook maar een hoop ‘dit jaar succesvol op Pukkelpop’-acts, zoals elk jaar. Dus: Parov Stelar, Netsky, Tame Impala, James Blake, Bastille, Sigma, Twenty-One Pilots, Father John Misty, FFS, …

0

Martijn

Bastille zou dan het vierde jaar op rij worden dat ze touren, al lees ik wel dat er eindelijk een tweede album schijnt aan te komen.

0

Robin

Ik hoop op Bloc Party (hebben dit jaar enkele festivals gedaan), Foals (met hun nieuwe plaat) en The XX (aan het werken aan een nieuw album)

0

Kereltje

Bastille zou dan het vierde jaar op rij worden dat ze touren, al lees ik wel dat er eindelijk een tweede album schijnt aan te komen.

Klopt inderdaad, en ik denk dat ze er alles uit gaan persen voordat de bubbel barst rond die one trick pony.

Doet me er overigens aan denken dat Macklemore ook met een nieuwe plaat komt dit jaar, zal wel een spot zoals Pharrell krijgen dan.

0

Wessel

Foo Fighters / Editors / Coldplay & The Weeknd (waarom niet? als ze Pharell kunnen halen?)

The Weekend als ‘Dance/Party’ afsluiter? nee nee
    Die man is inderdaad de hype van het moment en hij doet het prima maar dan eerder een prima spot in de klub c maar geen mainstage, nope
    van je 2e rijtje zie ik alles wel gebeuren op Kensington na, weet niet of ze nu wel al aanslaan in België maar hopelijk doen ze dat gewoon niet.

0

Kereltje

The Weekend als ‘Dance/Party’ afsluiter? nee nee
    Die man is inderdaad de hype van het moment en hij doet het prima maar dan eerder een prima spot in de klub c maar geen mainstage, nope
    van je 2e rijtje zie ik alles wel gebeuren op Kensington na, weet niet of ze nu wel al aanslaan in België maar hopelijk doen ze dat gewoon niet.

Kensington slaat hier inderdaad niet aan. Ze spelen komend weekend op Crammerock (15-20 duizend man) hun grootste Belgische show tot nu toe: om 14u op hoofdpodium, met onder andere Safi & Spreej en Tout Va Bien die een hogere spot krijgen diezelfde dag…

The Weeknd zie ik nog wel een spot krijgen als Frank Ocean enkele jaren terug, tegengewicht in de Barn voor een gitaarheadliner ofzo.

0

Wessel

Kensington slaat hier inderdaad niet aan. Ze spelen komend weekend op Crammerock (15-20 duizend man) hun grootste Belgische show tot nu toe: om 14u op hoofdpodium, met onder andere Safi & Spreej en Tout Va Bien die een hogere spot krijgen diezelfde dag…

Dan kunnen we ze toch wel uitsluiten voor Werchter? Album is al een tijdje uit dus die gaan echt niet meer groeien.

0
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 4192)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.