Rock Werchter 2016 – Geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Rock Werchter Forum Rock Werchter 2016 – Geruchten

Dit onderwerp bevat 4191 reacties, heeft 215 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  JB. 2 jaren, 3 maanden geleden.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 4192)
  • Auteur

Kaasrasper

Radiohead is ook aan een nieuwe plaat bezig en de laatste keer dat ze op Werchter stonden was alweer 2008, dus daar hoop ik heel erg op.

Verder lijkt Foo Fighters wel een zekerheid.

Hoop verder op Lana del Rey, The xx (subheadliner gezien hun spot in 2012), Jamie xx, Vampire Weekend, Tame Impala, Major Lazer, deadmau5, reünie van Moloko. Daft Punk, Björk en Massive Attack, royksopp en Air wil ik ook allemaal nog eens zien…

Thomus

Ik denk als QOTSA komt, zij gewoon headliner worden hoor. Zijn dat ook wel waard vind ik.
    Verder zijn Editors en de Foo’s wel mogelijk. U2 zal voor Classic of Boutique zijn dan als die festivals doen. En mijn 4de headliner: ah laat ze mij verrassen.

jesse453

ik zou Coldplay en Foo Fighters op 1 festival samen echt geweldig vinden. Ik denk daarentegen wel dat bijvoorbeeld Coldplay ook op werchter boutique gezet kan worden.

Kereltje

ik zou Coldplay en Foo Fighters op 1 festival samen echt geweldig vinden. Ik denk daarentegen wel dat bijvoorbeeld Coldplay ook op werchter boutique gezet kan worden.

Zat ik ook al aan te denken. No way dat Live Nation een derde keer op rij Boutique zal willen cancellen (extra inkomstenbron enzo), en Coldplay lijkt me de aangewezen act om die weide op zichzelf te vullen.

Ik hoop overigens dat het grote succes van Patti Smith hen twee keer doet nadenken vooraleer ze artiesten als PJ Harvey en Beck (beide nieuw album) afschrijven voor het hippe Werchter. Die Barn biedt echt perfecte mogelijkheden voor artiesten die enkele jaren terug beperkte respons op de Main kregen.

Pascal

Linkin Park komt volgend jaar ook met een nieuw album, die kun je ook op de geruchtenlijst plaatsen.

neontiger8
    Festileaks Redactie

Linkin Park komt volgend jaar ook met een nieuw album, die kun je ook op de geruchtenlijst plaatsen.

die verwacht ik niet. Ze schijnen België altijd over te slaan en staan dit jaar al op PKP.

Now who'd have thought that after all,
    Something as simple as rock 'n' roll would save us all.

*everything on personal account*

JB.

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>jesse453 wrote:</div>

Zat ik ook al aan te denken. No way dat Live Nation een derde keer op rij Boutique zal willen cancellen (extra inkomstenbron enzo), en Coldplay lijkt me de aangewezen act om die weide op zichzelf te vullen.

Klopt, ligt natuurlijk ook weer aan de tourende acts volgend jaar. Dit jaar waren er niet genoeg headline-acts om Boutique te organiseren. Dat krijg je ook met een 4daags festival, anders had misschien M&S wel Boutique geheadlined.

Kereltje

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Kereltje wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>jesse453 wrote:</div>

Klopt, ligt natuurlijk ook weer aan de tourende acts volgend jaar. Dit jaar waren er niet genoeg headline-acts om Boutique te organiseren. Dat krijg je ook met een 4daags festival, anders had misschien M&S wel Boutique geheadlined.

Ik denk dat het op dat vlak wel goed zal komen. We zitten vermoedelijk met Radiohead, Pearl Jam, Editors, QOTSA, The National, The XX, RHCP, Green Day, Coldplay, Linkin Park, Gorillaz/Blur, … als tourende headliners, en dat om slechts drie spots op te vullen. En dan zijn er nog U2, Bruce Springsteen en Paul McCartney als kanshebbers voor de eendagsevenementen.

Het is allemaal nog wat voorbarig, en waarschijnlijk zal de realiteit iets minder rooskleurig zijn, maar op basis van wie met een album komt gaat er wel voldoende beschikbaar zijn lijkt me.

Rock Torhout

Schrijf ook maar op wegens nieuwe plaat: Bastille, The National, The XX, Rudimental, Netsky, Major Lazer, Tame Impala, James Blake, Vampire Weekend, eventueel Disclosure.

Aanvullen met Stereophonics, Joss Stone, Foals, Wolf Alice, Metric, Disclosure, Lana del Rey, Offspring, Kurt Vile.

Verder wellicht ook een terugkeer van Ben Howard na dit jaar.

Als het dat wordt, gaan ze mij mogen missen volgend jaar 🙂

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17 | GMM: '18
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

Thomus

k heb een beetje een déja vu gevoel. Vorig jaar begonnen we ook in juli tot en met november te speculeren over alle mogelijke headliners. Alles en iedereen ging op tour en we gingen headliners op overschot hebben. Uiteidnelijk hadden we er tekort zeg maar. Dus ik ga niet teveel beginnen hopen op alle ooie ijstjes. Het neemt niet weg dat het euk is natuurlijk héhé!

Everyknight
    Rock Werchter Orakel

Rage Against The Machine zou wel meesterlijk zijn.

Ik verwacht naast de Foo’s, Editors. Misschien nog Blur en Coldplay. Al heb ik liever Metallica en Rammstein.
    Pearl Jam wordt veel genoemd, maar ik twijfel zelf of die dan überhaupt touren. Moet er niet eerst een nieuw album uitkomen?

Pearl Jam bestaat 25 jaar en ze gaan een PJ25-tour doen. Eerste data zijn aangekondigd voor eind dit jaar in Zuid-Amerika.

Paddy

De latin Tour staat al een tijdje gepland. Bij de aankondiging werd niet gerept over het jubileum. Die info over pj25 komt die van de band zelf? Ik kan alleen maar fans vinden, die het heel graag willen…

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

Kereltje

De latin Tour staat al een tijdje gepland. Bij de aankondiging werd niet gerept over het jubileum. Die info over pj25 komt die van de band zelf? Ik kan alleen maar fans vinden, die het heel graag willen…

Komt nog bij dat een nieuwe passage de 4e keer sinds 2010 zou zijn. Hoe geniaal hun shows ook zijn (zelfs op een minder dagje), overkill is en blijft overkill.

neontiger8
    Festileaks Redactie

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Paddy wrote:</div>

Komt nog bij dat een nieuwe passage de 4e keer sinds 2010 zou zijn. Hoe geniaal hun shows ook zijn (zelfs op een minder dagje), overkill is en blijft overkill.

Heb je zeker gelijk in, maar als PP het eindelijk voor elkaar krijgt om Pearl Jam te boeken, gaat RW ze echt niet laten schieten. Of ze zetten Coldplay op RW en maken van Pearl Jam een Boutique. No way dat de organisatie Pearl Jam laat schieten

Now who'd have thought that after all,
    Something as simple as rock 'n' roll would save us all.

*everything on personal account*

visdave34
    Moderator

Heb je zeker gelijk in, maar als PP het eindelijk voor elkaar krijgt om Pearl Jam te boeken, gaat RW ze echt niet laten schieten. Of ze zetten Coldplay op RW en maken van Pearl Jam een Boutique. No way dat de organisatie Pearl Jam laat schieten

De organisatie heeft volgens mij ook wel genoeg bewijs geleverd dat ‘overkill’ geen issue is bij het wel of niet boeken van een band… 😉

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

Kereltje

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>neontiger8 wrote:</div>

De organisatie heeft volgens mij ook wel genoeg bewijs geleverd dat ‘overkill’ geen issue is bij het wel of niet boeken van een band… ;-)

Klopt, maar daarom kan ik het nog wel hopen. Zeker omdat met Editors een andere overkill al zo goed als zeker vastligt. Laat PJ maar eerst een nieuwe plaat schrijven en in ’17 of ’18 terugkeren.

DennisvdBr
    Moderator

Klopt, maar daarom kan ik het nog wel hopen. Zeker omdat met Editors een andere overkill al zo goed als zeker vastligt. Laat PJ maar eerst een nieuwe plaat schrijven en in ’17 of ’18 terugkeren.

PJ en een nieuwe plaat. Daar hebben ze niet echt vaart achter zitten Lightning Bolt is nog geen 2 jaar oud. Tussen Backspacer en Lightning Bolt zit z’n 4 jaar. Ik zie de kans van (alweer) een verzamelalbum/livealbum eerder groter dan een nieuw album. Volgend jaar is daar ook een mooie gelegenheid voor.

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Paddy

PJ komt met een mededeling…

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

DennisvdBr
    Moderator

PJ komt met een mededeling…

<iframe id=”twitter-widget-0″ scrolling=”no” frameborder=”0″ allowtransparency=”true” class=”twitter-tweet twitter-tweet-rendered” allowfullscreen=”” style=”border: none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin: 10px 0px; padding: 0px; display: block; position: static; visibility: visible; width: 500px;” title=”Twitter Tweet” height=”403″></iframe>
    <script async=”” src=”//platform.twitter.com/widgets.js” charset=”utf-8″></script>

ik heb de discussie van Pearl Jam maar verder gezet in het Pearl Jam topic, want anders draven we hier van Werchter vandaan.
    http://forum.festileaks.com/topic/pearl-jam/

back on topic…

Pinkpop - 2006, 07, 08, 09, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 2018
    PP Classic - 07, 08, 09, 10, 12, 13 / FortaRock - 2016 / Bospop - 2018

Dirk

Stukjes wishful thinking plus giswerk van mijn kant.

Headliner: Foo Fighters
    Subheadliner: Queens of the Stone Age

Headliner: Coldplay
    Subheadliner: Snow Patrol

Headliner: Blur
    Subheadliner: Editors

Headliner: The Strokes
    Subheadliner: The Libertines

Overig: The xx, The National, Bon Iver, Tame Impala, Ben Howard, Wolf Alice, Foals, Vampire Weekend, The Bohicas, As Elephants Are, Bring Me The Horizon, Kensington, Django Django, Everything Everything, Flume, James Blake, The Maccabees Two Door Cinema Club, Tobias Jesso Jr, The Wombats

Rock Torhout

Stukjes wishful thinking plus giswerk van mijn kant.

Headliner: Foo Fighters
    Subheadliner: Queens of the Stone Age

Headliner: Coldplay
    Subheadliner: Snow Patrol

Headliner: Blur
    Subheadliner: Editors

Headliner: The Strokes
    Subheadliner: The Libertines

Lijkt me een iets te dure combinatie te gaan worden, maar zou wel schitterend zijn 🙂 Maar ik reken er niet op. Waarom Blur boven Editors, als je weet dat een dag met enkel Editors ook wel zal uitverkopen.

PKP: '02 - '03 - '04 - '05 - '06 - '07 - '08 - '13 - '15 | MSQ: '11 | RW: '10 - '12 - '14 - '15 - '16 - '17 | GMM: '18
    Meest memorabele concerten: Nine Inch Nails (Lotto Arena '14) & Tool (Brabanthal '06)

Shaverion

Als ik zo naar alle namen kijk die hier langskomen kan ik ze opdelen in een paar groepen. Gesorteerd op waarschijnlijkheid.

Sterke geruchten: Foo Fighters, Editors

Misschien touren maar waarschijnlijk te groot (mooi voor Boutique): Coldplay, U2, Bruce Springsteen, Paul McCartney

Bezig met een nieuw album: Radiohead, Strokes, Red Hot Chili Peppers, Gorillaz

(Bijna) uitgesloten: Queens of the Stone Age, Blur, Green Day, Rammstein, Rage Against the Machine

Onduidelijk: Arcade Fire, Metallica

Wessel

Bezig met een nieuw album: Strokes,

Zet de Strokes maar bij (bijna) uitgesloten. Dit jaar alleen Primavera en Hyde Park in Europa. Ik zie ze volgend jaar echt geen volle festival tour doen.

// Lowlands 16-17-18 // Down The Rabbit Hole 18 // Woo-Hah 17-18 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Kereltje

(Bijna) uitgesloten: Queens of the Stone Age, Blur, Green Day, Rammstein, Rage Against the Machine

Waarom QOTSA bij bijna uitgesloten? Hun hiatus eindigt in september (optreden gepland) en het werk met de zijprojecten is bijna voorbij. Kan goed zijn dat die volgend jaar weer de baan op trekken.

Shaverion

Bezig met een nieuw album: Strokes,

Zet de Strokes maar bij (bijna) uitgesloten. Dit jaar alleen Primavera en Hyde Park in Europa. Ik zie ze volgend jaar echt geen volle festival tour doen.

Een paar festivals is toch voldoende, zolang Werchter er maar bij zit. Mee eens dat de kans wel heel klein is, denk ook niet dat ze kunnen headlinen op Werchter en daarom liever een ander festival doen.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 4192)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.