Rock Werchter 2014 - Geruchten

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Officiële bevestigingen

. Metallica
. Arctic Monkeys
. Kings Of Leon
. Pearl Jam
. The Black Keys
. Placebo
. Imagine Dragons
. The Naked & Famous
. Damon Albarn
. Robert Plant
. Valerie June
. HAIM
. Kodaline
. Interpol
. Trixie Whitley
. Chase & Status
. SBTRKT
. Trentemoller
. Parov Stelar Band
. The Opposites
. Katy B
. Ellie Goulding
. Franz Ferdinand
. Skrillex
. Major Lazer
. MGMT
. Crystal Fighters
. Agnes Obel
. Dropkick Murphys
. Foals
. The 1975
. Bastille
. Biffy Clyro
. Foster The People
. Angus & Julia Stone
. Rudimental
. Moderat
. White Lies
. Rodrigo y Gabriela
. Reignwolf
. Deptone Supersoul Revue
. Sam Smith
. Triggerfinger
. Pixies
. Jack Johnson
. Stromae
. Babyshambles
. Birdy
. Metronomy
. Passenger
. The Wombats
. Midlake
. London Grammar
. Miles Kane
. George Ezra
. The Strypes
. The Subs
. Gesaffelstein
. Milow
. Warpaint
. Melanie De Biasio
. The Temperance Movement
. Parquet Courts
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Aangezien hier nog niemand gereageerd heeft een klein lijstje met mogelijke namen en motivatie:

Pearl Jam: Heeft afgelopen jaren meerdere keren op Werchter gestaan en is een graag geziene gast.
Arcade Fire: 2010 goed concert voor Pearl Jam, zeer gegroeid na het geweldig the suburbs, nu headliner. Indien er een tour komt.
Placebo: Zowat elke tour op Werchter gespeeld(net als Pinkpop)
Franz Ferdinand: Idem
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Arctic Monkeys en QOTSA zijn volgens mij zekerheden. Idem voor Metallica, dat is ondertussen van 2009 geleden.

Van Pearl Jam zou ik het nog kunnen betwijfelen, 4 keer op 7 jaar tijd valt ook een overload te noemen voor een band die tot 2007 nog nooit op Werchter gestaan had..
Arcade Fire verwacht ik eerder op Pukkelpop, daar zouden ze als ietwat alternatieve headliner beter tot hun recht komen dan op Werchter, en dat is iets dat ze echt wel nodig hebben. Op Werchter 2010 was het enorm tam, een jaar later heb ik hen elders gezien en was het met een sterk publiek plots formidabel, dusja.
 

NameTaken

Nieuw lid
24 sep 2013
3
0
Pearl jam * Daft punk * Arcade fire * Arctic monkeys * Placebo * Tool * Franz ferdinand * Chase & status * Keane * Goldfrapp * Suede * Emeli sandé * M.I.A. * Stromae * MGMT * Drake * Lily allen * Janelle monae * Babyshambles * White lies * Girls in hawaii * Ed sheeran * Hurts * Solange * Warpaint * Poliça * Bill callahan * Waka flocka flame * Daughter * Example * Mintzkov * Willis earl beal * Sky ferreira * Céline dion
 

Bas

Playlistbediener
Access All Areas
29 sep 2012
39
0
Ik sluit dit topic, de line-up is bekend :p
 

Ron

Randprogramma
Access All Areas
29 sep 2012
128
2
Vooral Celine Dion is natuurlijk niet te missen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik sluit dit topic, de line-up is bekend
icon_razz.gif

Het is nog wel een beetje weinig hè ;)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vorig jaar had werchter volgensmij voor november al 5 Headliners bekend. Dus nu zal het ook niet meer lang wachten zijn op de eerste naam
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Hadden we er toen geen 7?
Rammstein - Volbeat - Green Day - Editors - Blur - Depeche Mode - Kings Of Leon
 

NameTaken

Nieuw lid
24 sep 2013
3
0
Eens de sint goed en wel de daken verkend
maakte Herman schuermans al lang wat namen bekend


$ $ $
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
het is inderdaad pas september maar wel al een mooie tijd voor speculaties haha.

Als het bericht van Hurricane festival klopt over RATM dan zie ik de kans voor 80% dat ze ook op Werchter spelen. Als metallica speelt, spelen ze op Werchter. Hebben ooit gezegd dat Werchter in de top 5 staat van lievelings plek om te spelen. Foo Fighters acht ik nog te vroeg. Die gaan pas rond Januari de studio in.

Pearljam is een band die vaak op Werchter speelt, maar dan is het misschien de laatste tijd wel iets te vaak. Pinkpop is ze dus wel gegund.

Arctic Monkeys ( headliner ) QOTSA ( co-headliner ) zie ik bijna als zekerheidjes. Beide inmens populair in Belgie dus die zijn bijna niet te missen. ( in mijn ogen )

Zoals vermeld in het artikel: Arcade Fire op BKS dan is het voor 50% zeker Arcade Fire op Werchter. Goede band dus een welkome aanvulling. Alleen wel als co headliner. Headline spot in mijn ogen te groot.. Ik zet ook mijn geld in op Radiohead. Heb gelezen dat ze met een nieuw nummer komen, alleen niks gehoord over een aanstaande tour. Maar als ze touren, moet Werchter ze wel halen toch. Hebben ooit gezegd oh zo trots te zijn dat Radiohead op Werchter speelde, voor herhaling vatbaar dus.

Black Keys, Nine Inch Nails, Florence And The Machine, Kasabian. allen een nieuw album dus allen kanshebber.

Tot slot mijn lijstje na dit veel te lange bericht.

Triggerfinger - Franz Ferdinand - Radiohead - The Chemical Brothers
Elbow - Arcade Fire - Arctic Monkeys
Florance and the machine - QOTSA - Rise Against The Machine
The Black Keys - Nine Inch Nails - Metallica

Misschien wishfull thinking. Maar dit is waar ik op hoop/denk gezien ze allen kunnen,
Kom er maar in!?
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Een zeer kleine kans dat Radiohead komt verwacht niet dat ze gaan touren.
Rage Against The Machine (niet Rise) Kleine kans aangezien ze de laatste jaren niet uitgebreid getourt wordt.
Arctic Monkeys Verwacht ik ook niet aangezien ze alleen op festivals spelen die ze mogen headlinen.
Arcade Fire, Black Keys, Metallica zouden er zomaar eens kunnen staan Indien ze daadwerkelijk gaan touren.
NIN en QOTSA zijn nu al een tijdje aan het touren, zou dan een lange tour worden.
Welk nieuw album heeft kasabian?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Arctic Monkeys zijn in Belgie groot genoeg om te headlinen, daar moet je niet over twijfelen. Idem voor QOTSA trouwens, die naar het schijnt ook enkel nog als headliner willen komen na het enorme succes van Like Clockwork (enkel Pinkpop en Download waren dit jaar geen headlineshows, en op Pinkpop hebben ze dan nog een podium mogen afsluiten).

QOTSA en NIN touren nu ook nog niet zo lang, respectievelijk van eind mei en eind juli. Op die wijze zou je ook Arctic Monkeys, Placebo, en vele kleinere bands van de geruchten mogen schrappen...

Kasabian zou volgend jaar met een nieuw album komen, al heeft geen enkele bron een concrete periode in gedachten. Kan net zo goed Pukkelpop zijn dus. En Hurricane zou heel dicht bij RATM staan, dat heeft de organisator zelf gezegd, dus vandaar dat ze een gerucht zijn voor Werchter.
 

kova

Playlistbediener
28 sep 2013
13
0
Foto fighters, Queens of the stone age, Metallica, Radiohead, Lenny Kravitz, therapy?, the xx, Balthazar, 2 many dj's, Frans Ferdinand, arctic monkeys, white lies, snoop lion, primal scream, beady eye, John coffey, kaiser chiefs, moby, chemical brothers, Lily allen, Triggerfinger, pendulum, Jake bugg, macklemore, DAFT PUNK!!!, Miles Kane,
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Sorry van het typfoutje. Radiohead kunnen we inderdaad al weer afstrepen. Thome Yorke tourt tot oktober met Automs For Peace. Erna wil hij pas gaan schrijven aan nieuwe Radiohead nummers. Dat album gaat dus nog wel even duren. Helaas.
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Ik verwacht Arctic Monkeys eigenlijk wel als headliner, met daarvoor Arcade Fire of Franz Ferdinand.

- Arctic Monkeys hebben dit jaar BKS en Glastonbury helemaal plat gespeeld dus ik denk dat je redelijk op save speelt als je ze met dit geweldige nieuwe album een headline plek geeft.
- Ook Franz Ferdinand heeft weer een goed album afgeleverd, al ben ik er zelf iets minder weg van, en ze hebben op Lowlands een concert gegeven waar iedereen lyrisch over was.
- Arcade Fire komt weer met een nieuw album, maar is in mijn ogen nog niet te vergelijken met bijvoorbeeld Arctic Monkeys die ook al Glastonbury doen. Dus is subheadliner voor Arctic Monkeys denk ik wel een mooie plek. Als ze net als Arctic Monkeys willen headlinen zou er eventueel weer een constructie zoals KOL en Blur overwogen kunnen worden.

En ja dan zie ik al die andere mooie geruchten. En daarna denk ik, ik kan helemaal niet :'(
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Trouwens even een reactie op Kova:

Foo fighters - Denk dat werchter te vroeg komt.
QOTSA - Zie ik nagenoeg zeker komen
Metallica - Zoals ik al zei, als ze festivals doen, doen ze Werchter
Radiohead - Album komt een stuk later, dus hooguit Werchter 2015
Lenny Kravits - tourt niet
The XX - tourt niet
Baltazar - stond er dit jaar al en zie ik niet weer komen gezien die overal stonden dit jaar
2 many dj's - zou kunnen maar is niet echt een heel relevante dance act meer, als ze komen krijgen ze de spot vergelijkbaar met boys noise.
Franz Ferdinand - Zie ik komen
Arctic Monkeys - zie ik komen
White Lies - Kanshebber gezien nieuw album
Snoop Lion - Tourt niet
Beady Eye - zou kunnen
Kaiser Chiefs - allang niet meer een echt relevante festival band dus zou me verbazen gezien ze wel hoog willen spelen.
Chemical Brothers - zie ik een dag mainstage afsluiten
DaftPunk - doe ik niet aan mee tot ze ergens bevestigd worden
triggerfinger en macklemore zie ik ook nog komen
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
The Kooks en Wombats komen ook nog met een nieuw album

Ook verwacht ik dat Imagine Dragons nog lekker door toured en volgend jaar nog een albumpje in de schappen legt

Ook hoop ik dat Jack white met een van zijn bandjes aan komt zetten.
Hij schijnt met beide bandjes aan het opnemen te zijn (Raconteurs,Dead Weather)
Ik zet mijn geld op The Death Weather
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken