DE Rock am Ring / Rock im Park 2020 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Rock-am-Ring.jpg


[SIZE= xx-large]Rock am Ring / Rock im Park 2020 - Nieuws en geruchten[/SIZE]

Datum: vrijdag 5 juni t/m zondag 7 juni 2020
Locatie: Nürburgring/Eifel en Zeppelinfeld Nürnberg
Genres: Rock, Alternatief, Pop, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://www.rock-am-ring.com/ en http://www.rock-im-park.com/
 

leon94

Campingartiest
27 okt 2018
68
58
Hallo!
Kan iemand mij vertellen waar dit festival zich mee kan vergelijken, is het ook goed bereikbaar?
Ik zit erover na te denken om hier heen te gaan als System of a Down niet naar RW of Graspop komen.
Dank :)
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.472
2.958
Rock am Ring zit een beetje tussen Graspop en Rock Werchter in qua programmering. In de breedte is het wel echt heel erg hard, maar ze proberen voor de afwisseling elk jaar ook wel heel wat bands te boeken die je eerder op Rock Werchter zou verwachten. Zoals de laatste jaren Bastille, Major Lazer, Die Antwoord en The 1975.

Het festival is ook goed bereikbaar. Het is racecircuit Nürburgring en zeker met de auto ben je er zo vanaf de grens. Als je met Openbaar Vervoer komt zet de organisatie volgens mij pendelbussen in vanaf de grotere stations in de buurt, waar je overigens ook al bent na 1x knipperen met je ogen.

Als je van plan bent op de camping te slapen, moet je er wel rekening mee houden dat het Duitsers zijn. Dat wil zeggen: veel bier, veel geluid maar ook heel veel gezelligheid. Zo was er toen ik dit jaar in een restaurant tegenover het terrein aan het lunchen was de aanreisdag ineens iemand met een gitaar die liederen ging spelen en zingen.

Wat ik ook een echte pré vind, is de Rock Store die ze er hebben! Dit is een Lidl welke de prijzen hanteert die je in Nederland kunt verwachten bij de Albert Heijn. Voor festivalbegrippen spotgoedkoop!

Ik zou je zéker aanraden naar Rock am Ring te gaan zoals je wel merkt :)
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Waarom zijn er ineens 2 rar/rip 2020 topics?
Dat terzijde: Ben 1 keer op rock am ring geweest is, is me toen heel goed bevallen. Wel een stukje groter dan graspop, je merkt wel dat er meer mensen op het terrein rondlopen. Maar verder wat Rockbeer hierboven al zegt: goede sfeer, mooie gevarieerde line up met meestal wat meer hardere bands dan rock werchter en wat meer mainstream en rock dan graspop. En idd, de lidl op de camping is echt geweldig, dat zouden ze overal moeten doen.
Ik heb mn kaartjes iig al gekocht!
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Verwachten jullie dat er nog een 4e headliner bijkomt? Meestal staan er wel 4 headliners op Rock am Ring toch?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Verwachten jullie dat er nog een 4e headliner bijkomt? Meestal staan er wel 4 headliners op Rock am Ring toch?

Komt er soms nog eentje bij. Dit jaar werd Slayer later nog toegevoegd. Ik zou nu niet goed weten welke act dit zou kunnen zijn.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
ik hoop nog op My chemical romance en Rage against the machine, dit zou mijn editie wel maken
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
ik hoop nog op My chemical romance en Rage against the machine, dit zou mijn editie wel maken
RATM lijkt me misschien wel erg groot om nog erbij te krijgen. Zou wel heel erg gaaf zijn! Maar eerst maar eens zien of ze uberhaupt deze zomer naar europa komen.
MCR lijkt me ook gaaf, wat mij betreft zeer welkom.
Ik hoop persoonlijk dat Alter Bridge, Alestorm en Opeth nog doorkomen van de graspopnamen die gisteren bekend werden
 

allissz

Playlistbediener
13 jun 2018
6
0
Zit er aan te denken dit jaar voor het eerst met vrienden naar RAR te gaan voor de combi Disturbed/Volbeat/Korn. Jullie hebben het over 'meer mensen op het terrein' maar is dit nog een beetje te behappen? Op de video's ziet het er altijd zo stampensvol uit. Nou weet ik wel dat het op tv vaak drukker lijkt dan wanneer je er tussen staat en het zal optisch ook wel zo zijn door de gebouwen eromheen, maar dat is echt mijn enige twijfel nog..

MCR mag van mij ook wel !
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Zit er aan te denken dit jaar voor het eerst met vrienden naar RAR te gaan voor de combi Disturbed/Volbeat/Korn. Jullie hebben het over ‘meer mensen op het terrein’ maar is dit nog een beetje te behappen? Op de video’s ziet het er altijd zo stampensvol uit. Nou weet ik wel dat het op tv vaak drukker lijkt dan wanneer je er tussen staat en het zal optisch ook wel zo zijn door de gebouwen eromheen, maar dat is echt mijn enige twijfel nog..

MCR mag van mij ook wel !
Ligt er een beetje aan wat je gewend bent en hoe ver je naar voren wilt gaan. Ik ben er alleen op het andere terrein geweest (2015), toen vond ik het op zich wel te doen, met de grote acts staat het wel goed vol uiteraard. Ik denk dat het een beetje met werchter te vergelijken is. Als je graspop gewend bent is het wel een stuk drukker.
Maar bv toen kon ik bij papa roach heel makkelijk vooraan komen, maar bv bij foo fighters en die toten hosen moet je wel echt 2 acts eerder naar voren gaan om in het voorste vak te komen.
 

allissz

Playlistbediener
13 jun 2018
6
0
Mmm oké wel redelijk duidelijk, bedankt!

Het is ook niet mijn intentie om in het eerste vak te moeten. Ik vind het altijd wel prima om een beetje halverwege te staan. Ik heb helaas alleen nog maar Pinkpop ter vergelijking haha.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
80388161_10158310156519880_2515951507958923264_o.jpg


+Alter Bridge, Rea Garvey, Airbourne, NF, Royal Republic, Babymetal, Eskimo Callboy, Skillet, SSIO, Bush, Refused, The Pretty Reckless, Gojira, Black Veil Brides, Seasick Steve, Schmutzki, Gang Of Youths, Baroness, We Came As Romans, Neffex, Devin Townsend, Toxpack, Amaranthe, Wage War, The Menzingers, Boston Manor, Ego Kill Talent, Stone Broken, Creeper und Tempt.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.826
1.739
Ze hebben wel vaker rare eenden daar in Duitsland maar ik moest toch echt even lachen om Alan Walker op de line-up
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Ze hebben wel vaker rare eenden daar in Duitsland maar ik moest toch echt even lachen om Alan Walker op de line-up
ik moest meer grinniken van Bosse... maar dat is Blof schuld
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ben wel benieuwd of My Chemical Romance nog ergens gaat opduiken in Europa. Als RAR/RIP ze niet eens heeft...

Misschien toch in de Augustus periode: Sziget, Leeds/Reading, Pukkelpop, Lowlands?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.023
6.061
Ben wel benieuwd of My Chemical Romance nog ergens gaat opduiken in Europa. Als RAR/RIP ze niet eens heeft…
inderdaad...
Strokes ook nog nergens in Europa opgedoken?
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ben wel benieuwd of My Chemical Romance nog ergens gaat opduiken in Europa. Als RAR/RIP ze niet eens heeft…

Misschien toch in de Augustus periode: Sziget, Leeds/Reading, Pukkelpop, Lowlands?

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat MCR zoals ik al eerder aangaf op een headlinepositie aast en ze die waarschijnlijk nog niet krijgen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.444
4.598
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat MCR zoals ik al eerder aangaf op een headlinepositie aast en ze die waarschijnlijk nog niet krijgen.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ik denk dat we wel kunnen stellen dat MCR zoals ik al eerder aangaf op een headlinepositie aast en ze die waarschijnlijk nog niet krijgen.
Dat had ik ze ook kunnen vertellen van te voren. Die gaan ze hier nergens krijgen, ja misschien Groezrock of Jera ofzo.

Zou het wel een typische Leeds/Reading naam vinden bedenk ik me nu. Dus misschien dat die dus later Europa pas aan doen. Maar ook op Pukkelpop/Lowlands zijn ze nog verre van headliner lijkt me.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken