DE Rock am Ring / Rock im Park 2019 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.009
6.054
Rock-am-Ring.jpg


[SIZE= xx-large]Rock am Ring / Rock im Park 2019 - Nieuws en geruchten[/SIZE]

Datum: 7 juni t/m 9 juni
Locatie: Nürburgring/Eifel en Zeppelinfeld Nürnberg
Genres: Rock, Alternatief, Pop, Elektronisch, Dance, Indie, Folk, Soul

Alle info over line-up & kaartverkoop: http://www.rock-am-ring.com/ en http://www.rock-im-park.com/
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Plannen kunnen snel gaan! Na vijf jaar afwezigheid maak ik volgend jaar weer mijn rentree op RaR. Met vier vrienden die kant op die het festival graag eens willen meemaken. 2018 had een goede line-up dus heb goede hoop voor 2019. We hebben wel gekozen voor de Green Camping, die andere campings zijn echt een chaos.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
+Marteria & Casper

Nu nog wachten op Kraftklub en Die Toten Hosen

Bah. Hopelijk komend jaar niet precies een jaar met hoofdzakelijk Duitse grote namen. Daar heb ik weinig zin. Laat de goede namen maar snel komen! Duim voor Metallica.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Heeft er iemand hier toevallig al wat geruchten opgevangen voor Rock am Ring volgend jaar? Ben erg benieuwd welke grote namen ze daar uit de hoge hoed toveren, buiten de Duitse namen om. Metallica en Rammstein eigen shows, Muse stond er dit jaar al. Maakt me toch wel nieuwsgierig wat er dan wel zal staan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Heeft er iemand hier toevallig al wat geruchten opgevangen voor Rock am Ring volgend jaar? Ben erg benieuwd welke grote namen ze daar uit de hoge hoed toveren, buiten de Duitse namen om. Metallica en Rammstein eigen shows, Muse stond er dit jaar al. Maakt me toch wel nieuwsgierig wat er dan wel zal staan.
Ik volg het even niet zo, want ik heb dit jaar niet het idee dat ik naar RAR ga. Maar een tip is om het Ringrocker forum te volgen: https://www.ringrocker.com/modules.php?op=modload&name=Forum&file=viewtopic&topic=31336&start=675.

Beetje de Duitse Festileaks.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Dank voor de tip!

Foo Fighters en Toten Hosen erbij voor Hurricane. Betekent dit in Duitsland ook gelijk een streep door Rar? Land is een stukje groter dan Nl dus lijkt me dat die regel niet meteen op gaat. Ik zou het toejuichen, hoef ze beide niet te zien.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Dank voor de tip!

Foo Fighters en Toten Hosen erbij voor Hurricane. Betekent dit in Duitsland ook gelijk een streep door Rar? Land is een stukje groter dan Nl dus lijkt me dat die regel niet meteen op gaat. Ik zou het toejuichen, hoef ze beide niet te zien.
Headliners delen ze niet nee... dus daar kan een streep doorheen ;)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
De namen komen er aan, ze posten nu wat "golf" emoticons. Wat natuurlijk duid op een nieuw golf met namen (gebruiken ze daar vaak als term bij een aankondiging). Zal morgen gelijk met Novarock zijn?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
De namen komen er aan, ze posten nu wat “golf” emoticons. Wat natuurlijk duid op een nieuw golf met namen (gebruiken ze daar vaak als term bij een aankondiging). Zal morgen gelijk met Novarock zijn?

Top!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Holy fuck wat een lekkere eerste lading van RaR zeg!! Wat ben ik blij dat ik hier heenga zeg, maken al die gekke Duitse namen meteen goed hiermee.

- Tool !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En dus waarschijnlijke enige festivalshow
- Slipknot
- Slash
- Sabaton !!
- Dropkick Murphys
- Godsmack
- Foals
- Die Antwoord
- Amon Amarth
- Halestorm
- Arch Enemy

Dan kan ik zelfs Bastille en The 1975 door de vingers zien :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.290
5.669
Moet zeggen dat ik RaR met deze namen ook wel aantrekkelijk ga vinden. Paar goeie namen die ik eerder gezien heb en naar meer smaakten (Arch Enemy, Die Antwoord, Amon Amarth, Slash) en dan acts als Slipknot en Tool erbij. Erg gaaf.

Denken jullie dat Tool ook echt een volle headline spot krijgt? Aangezien ze zo groot naast Slipknot en Die Artze staan? Want dat is wel een stuk mooier dan wat ze op Werchter zouden krijgen denk ik...
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Moet zeggen dat ik RaR met deze namen ook wel aantrekkelijk ga vinden. Paar goeie namen die ik eerder gezien heb en naar meer smaakten (Arch Enemy, Die Antwoord, Amon Amarth, Slash) en dan acts als Slipknot en Tool erbij. Erg gaaf.

Denken jullie dat Tool ook echt een volle headline spot krijgt? Aangezien ze zo groot naast Slipknot en Die Artze staan? Want dat is wel een stuk mooier dan wat ze op Werchter zouden krijgen denk ik…

Lijkt me wel, staan nu als eerste naam genoemd. Ik verwacht ze eigenlijk als late night special op het tweede podium. Prachtige plek, groot podium dat een beetje in een kuil staat, overal goed zicht. Daar kunnen ze zo 2 uur aan de slag. Of gewoon op de mainstage natuurlijk, hoe dan ook een vette plek.

Kan het festival erg aanraden en heb er erg veel zin weer iN!
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Ik zie Tool een beetje in dezelfde plek spelen als Gorillaz dit jaar, late night special dus. Ik vermoed verder dat we nog een 4e headliner er bij krijgen naast Slipknot en Die Arzte, een beetje hoe Muse ook een stuk later aan werd gekondigd dit jaar.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.130
10.394
Gisteren toch gelijk maar even mijn kaarten gehaald, kon niet anders na het enthousiasme over de eerste lichting namen. Wel de vroegboekkorting gemist (150 euro) maar 170 euro voor een weekendticket is nog steeds heel schappelijk. Voor degene die twijfelen adviseer ik niet te lang te wachten. In het nieuwsitem op de site staat dat er reeds 80.000 kaarten verkocht zijn (dan wel voor beide festivals) en dat de ticketprijs in ieder geval voor einde van het jaar zal stijgen.
 

simtje

Playlistbediener
27 jan 2018
40
0
Voor ons wordt het dit jaar de eerste keer Rock Am Ring.
Enkele vraagjes hieromtrent:

*Hoe vallen de campings mee? Zijn deze betrekkelijk rustig? Ondertussen hebben wij soms al eens nood aan een goede nachtrust, of boeken wij beter een hotel in de buurt?
Zijn de camping gemakkelijk te voet te bereiken vanaf het terrein?

*Werken ze daar met een bonnensysteem of met het cash-op-een-bandje-systeem? Vind hier niet echt iets van terug op de site.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.308
4.985
Voor ons wordt het dit jaar de eerste keer Rock Am Ring.
Enkele vraagjes hieromtrent:

*Hoe vallen de campings mee? Zijn deze betrekkelijk rustig? Ondertussen hebben wij soms al eens nood aan een goede nachtrust, of boeken wij beter een hotel in de buurt?
Zijn de camping gemakkelijk te voet te bereiken vanaf het terrein?

*Werken ze daar met een bonnensysteem of met het cash-op-een-bandje-systeem? Vind hier niet echt iets van terug op de site.
Nee Duitsers zijn vrij luidruchtig en veel muziek bij altijd. Echte camping wezens. En nooit vies van een potje flunkyball (echt dat ga je massaal zien daar...).

Nu ben ik alleen maar op de normale campings geweest. Je hebt ook de Green Campings, mogelijk dat het daar rustiger is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken