Rewire 2020

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
From 1 to April 3, 2016, the sixth edition of Rewire takes place in The Netherlands. The adventurous music festival in The Hague just announced the first artists: Animal Collective, Mica Levi & Stargaze present Under The Skin, Battles, Teho Teardo & Blixa Bargeld, Xiu Xiu plays Twin Peaks, Ben UFO, amongst others. Tickets are on sale now.In early April Rewire will again take over a large number of locations in The Hague city center, including Electriciteitsfabriek, Paard van Troje and Lutherse Kerk. The program will consist of several premieres and special projects. Besides the aforementioned artists, we can also confirm: Lena Willikens, Amnesia Scanner, Pierre Alexandre Tremblay, In Code, Kara-Lis Coverdale, Beatrice Dillon and Poppy Ackroyd. More names will be announced early next year.

Nou AnCo dus niet naar BKS en DTRH lijkt me. Ziet er op zich wel uit als een interessant festival en niet te duur, wel iets om in te gaten te houden.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
543
Interessante line-up, net als vorig jaar. Het stoort me alleen een beetje dat ze best grote headliners hebben maar daaronder meteen echt kleine namen.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Hmm Annimal Collective als headliner vind ik wel een beetje jammer, niet echt een naam om jezelf mee op de kaart te zetten als cutting edge festival als je het mij vraagt. Maarja ze zullen wel flink wat publiek trekken. Mica Levi, Xiu Xiu en Ben UFO zijn dan wel weer te gek.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Newly confirmed acts are: James Holden & Maalem Houssam Guinia (world premiere) Vessel + Black Rain + Pete Swanson (world premiere), Babyfather (world premiere), Jlin (Dutch premiere), Colleen, Total Freedom, Roly Porter, Mikael Seifu (Dutch premiere), Lussuria (European premiere), Emily Wells, Anna Meredith, Paul de Jong, Yannis Kyriakides & Andy Moor, Michel Banabila & Oene van Geel (world premiere), Norberto Lobo & João Lobo Sextet (Dutch premiere), Via App (European premiere) and Bas van Huizen.
Hmm ken niet veel, maar er zit nu toch wel het een en ander tussen wat het wel het overwegen waard maakt. Zo duur is het niet.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Sjonge, dit is stukken beter dan de eerste lading. James Holden met de zoon van Maalem Guinia is wel geweldig. Dean Blunt, Vessel + Black Rain + Pete Swanson, Colleenen Jlin zijn ook stuk voor stuk reden om te gaan eigenlijk.

Edit: en als ik zo eens door de stukjes scroll, lijkt de rest ook onwijs interessant! Toch maar eens kijken wat de mogelijkheden zijn voor een weekendje Den Haag.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
15 new artists announced: Gazelle Twin: Kingdom Come | Factory Floor | Mykki Blanco | Matana Roberts | Not Waving | Olivier Messiaen / Pierre Henry - Timbres-durées | Ricardo Donoso | Ensemble Economique | Kaitlyn Aurelia Smith | Félicia Atkinson | Alessandro Bosetti | Glice | Cocktail Party Effect | Gerri Jäger | Gebben |

Ik ken bijna niks. Factory Floor is een prachtige naam, en een uitvoering van Messiaen is ook tof. Verder maar het een en ander gaan beluisteren. Ze maken er toch wel een aantrekkelijk affiche van dar.

 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Ben je er bij Kos?
Ik ga hoogstwaarschijnlijk de zaterdag, toch goede herinneringen aan de animal collective shows van 2012 en 2013 en ook zeer benieuwd naar Roly Porter. Vrijdag moet ik nog iets meer luisteren. Zondag ken ik praktisch niets.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Ben je er bij Kos?
Ik ga hoogstwaarschijnlijk de zaterdag, toch goede herinneringen aan de animal collective shows van 2012 en 2013 en ook zeer benieuwd naar Roly Porter. Vrijdag moet ik nog iets meer luisteren. Zondag ken ik praktisch niets.

Hmja misschien de zaterdag wel inderdaad, verreweg de beste dag. Even kijken hoe ik het ga doen mocht ik de zaterdag gaan. Als er een nachtprogramma is(met Ben UFO & Factory Floor zou dat ideaal zijn) pak ik misschien de eerste trein terug. Als ik de laatste trein moet hebben, en daardoor de helft van het programma mis weet ik niet of ik ga.

Edit: vorig jaar was er een nachtprogramma tot kwart over 5 met onder andere The Bug, Addison Groove en DJ Stingray. Als ze dit jaar weer zo'n line up neer weten te zetten ben ik wel te porren voor de zaterdag.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
O.a. Lakker erbij en de timetable. Maar als ik het goed begrijp is het hele festival 's nachts, en speelt Animal Collective ook om 3:00 bijvoorbeeld? Zou in dit geval alleen mogelijk zijn om Lakker en Roly Porter mee te pakken. Wat in principe de moeite is...
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Lakker presents Struggle & Emerge, Chris Watson, Truss, Peverelist, Hilde Marie Holsen, J(ay).A.D, Brokenchord, ITPDWIP, Elektrovolt, KHZ kollektiv, Leo Svirsky, Research Concert Cyle, IOM-AIM, The Sound of Story.

Om even alle namen te geven ;). Sterke boeking weer. Lakker, Truss, Prevelist en vooral Brokenchord zijn prachtig. De nadruk ligt wel erg op elektronisch zeg, maar prima natuurlijk. Helaas moet ik waarschijnlijk toch weer overslaan :(. Zaterdagnacht hiernaartoe en dan maandag tentamen is niet best... Bah.

Edit: holy shit die zaterdag is zo ongelofelijk ziek, en dat voor nog geen 30 ekken. Driekwart van de namen die ik wil zien staan op die dag. Waardefacking rom moet ik dit weer missen...
 

Timvank

Randprogramma
18 jan 2015
223
0
Dit is inmiddels alweer bijna een week achter de rug en het was erg fijn. M'n hoogtepunten zijn Mica Levi, Chris Watson, Roly Porter, Xiu Xiu. James Holden was aardig, maar eigenlijk gewoon best matig. Sfeer van het festival is erg fijn.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.382
543
Line-up van dit jaar is inmiddels bekend (nog niet compleet):

Vrijdag 29 maart
Jlin & Company Wayne McGregor
Tim Hecker & Konoyo Ensemble
Tanya Tagaq
Gazelle Twin
Yves Tumor
Mohammad Reza Mortazavi
Lafawndah
Kampire
Bamba Pana & Makaveli
Otim Alpha
Flohio
Sinjin Hawke & Zora Jones
Astrid Sonne
Mette Henriette
Tashi Wada Group
Jessica Sligter

Zaterdag 30 maart
Nicolás Jaar (solo hybrid live/dj)
Low
William Basinski & Lawrence English
Lotic: Endless Power
CURL
Doon Kanda
Maurice Louca Elephantine Band
Kit Downes & Ensemble Klang
Elaine Mitchener
Laurel Halo (dj)
YEK
Eli Keszler
Kelly Moran
Puce Mary
vtgnike
Giant Swan
Jason Sharp
Diamanda Dramm
Henry Vega & Jan-Willem Troost

Zondag 31 maart
Nicolás Jaar Group
Iona Fortune & NYX
Jennifer Walshe & Memo Akten present Ultrachunk
Mark Fell
Yona (live AI ft. Ash Koosha)
Chris Corsano & Bill Orcutt
Xiu Xiu
Lucrecia Dalt & Alessandra Leone
Pierre Bastien & Tomaga
Patrick Higgins
Andrea Belfi & Valerio Tricoli
Haron
Refree
Ipek Gorgun
Bill Orcutt
Sosena Gebre Eyesus
Alex Zhang Hungtai
John Bence
Aurélie Lierman & But What About

---

Tim Hecker wil ik wel erg graag weer eens zien eigenlijk, zijn nieuwe album Konoyo is briljant. Zo jammer dat Low, William Basinkski en Xiu Xiu op andere dagen staan. Nu weet ik niet of het me de 35 euro voor een dagkaart + reiskosten helemaal naar Den Haag waard zijn.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Zou iemand mij kunnen vertellen over de indeling van Rewire? Wil op zich wel gaan, maar ben bang dat al die locaties net te ver van elkaar zijn (ik ken Den Haag helemaal niet en ik kan ook nergens een plattegrondje van het festival vinden).

Is het een beetje vergelijkbaar met Le Guess Who waar je één ''main locatie'' hebt (in LGW's geval is dat Tivoli) waar de meeste acts gespeeld worden? Of is het allemaal evenredig verspreid over verschillende plekken in de stad? En hoe laat is de laatste act op een dag afgelopen? Moet vanuit Apeldoorn reizen namelijk en ik wil niet alles missen door te vroeg te moeten vertrekken voor de trein.

(Heel misschien relevant: de must-see voor mij zijn Arca, Ex Eye, Eartheater, Anna Meredith, SOPHIE en natuurlijk de Jon Hopkins show.)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken