Rammstein

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Goed, Rammstein gaat dus de zaterdag van PP 2016 headlinen. Ik zelf als grote Rammsteinfan ben erg benieuwd wat de setlist gaat worden. Ik hoop op wat oudere nummers met nieuwe Pyro.

Rammstein wijkt voor festivaloptredens, zaaloptredens etc eigenlijk nooit af van de eerst opgestelde setlist (heel soms als een nummer live echt niet werkt dan kan dat wel gebeuren. Een goed voorbeeld is Amour). In verband met de special effects kan er eigenlijk niet afgeweken worden.

Welke songs zouden jullie graag live willen horen?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Dit is een mooie setlist:
Rammlied
B********
Waidmanns Heil
Keine Lust
Weisses Fleisch
Feuer frei!
Wiener Blut
Frühling in Paris
Ich tu dir weh
Du riechst so gut
Benzin
Links 2-3-4
Du hast
Pussy
Sonne
Haifisch
Ich will
Engel
 

hazelaar

Campingartiest
29 jan 2015
57
0
Zoiets? :D

Rammlied
Sehnsucht
Reise reise
Wollt Ihr Das Bett in flammen sehen
Links 2-3-4
Keine lust
Asche Zu Asche
Rosenrot
Mein teil
Ohne dich
Benzin
Amerika
Sonne
--------
Rammstein
Mein herz brennt (piano)
Ich will
Du Hast
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Zoiets?
1f600.png


Rammlied
Sehnsucht
Reise reise
Wollt Ihr Das Bett in flammen sehen
Links 2-3-4
Keine lust
Asche Zu Asche
Rosenrot
Mein teil
Ohne dich
Benzin
Amerika
Sonne
——–
Rammstein
Mein herz brennt (piano)
Ich will
Du Hast

Oh ja, Rosenrot! Laat hen dat maar eens spelen! Voeg aan die lijst nog Pussy en Ich Tu Dir Weh toe, en het kan niet mis gaan. :-D
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Ik hoop dat ze Haifisch ook spelen, vind ik echt een geniaal nummer. Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.199
Mein herz brennt in de akoestische versie (piano). Verder vooral veel van de eerste 2 albums.
Setlist van 2013 was ik wel tevreden over:
http://www.setlist.fm/setlist/rammstein/2013/werchterpark-werchter-belgium-3d969ef.html

Zal ook nieuw materiaal bijzitten?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Setlist van 2013 was ik wel tevreden over:
http://www.setlist.fm/setlist/rammstein/2013/werchterpark-werchter-belgium-3d969ef.html

Zal ook nieuw materiaal bijzitten?

Rammstein is niet zo van het uitproberen van nieuw materiaal als er niet wat concreets is, Het moet in de show ingeschreven worden met de pyro, lichteffecten etc en zoveel van die dingen moeten spot-on zijn..Dat hoort er nu éénmaal bij.
Ik reken op ongeveer 18 nummers

Qua setlist @pede hoop ik ook dat ze een paar oude briljantjes spelen dus mijn meeste gewenste maar onmogelijke setlist is:

1. Ich tu dir weh of Sonne als opener......Sonne is gewoon bam vol met energie en heerlijk om mee te schreeuwen/ Met Ich tu dir weh kun je een hele mooie beginpyro inzetten

De rest in random order

2. Du riechts so gut
3. Mutter
4 Seeman
5 Du hast
6 Ache zu Asche
7. Buck dich
8 Roter Sand
9. Links 2-3-4
10. Keine Lust
11. Te quiro puta
12 Zwitter
13.Weisses Fleisch
14. Mein Herz Brennt (pianoversion)
15. Ich Will
16. Rosenrot

17,. Engel...Als zeer mooie afsluiter.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.115
1.129
Ik hoop dat ze Haifisch ook spelen, vind ik echt een geniaal nummer. Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet.

Zeker, Haifisch moet voor mij ook in de setlist. Zolang ze Pussy en Amerika maar achterwege laten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.199
M.n Pussy. Dat was wel een misser van ze. Gewoon lekker Duits blijven zingen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Peaches in het voorprogramma bij de WaldBuhne....CombiChrist...goed dat kon ik nog wel begrijpen maar Peaches????
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.199
https://twitter.com/leoblokhuis/status/741952177023946753

De setlist van PP, met uitleg vd pyro.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.117
4.199
https://twitter.com/rammsteinworld/status/798995047949578241

Rammstein gaat weer festivals doen. Stonden dit jaar al op RW & PP, dus dit waarschijnlijk niet nog een keer.
Misschien Graspop of Fortarock? Al zeiden ze bij Fortarock niet met een grote naam bezig te zijn...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Rammstein gaat weer festivals doen. Stonden dit jaar al op RW & PP, dus dit waarschijnlijk niet nog een keer.
Misschien Graspop of Fortarock? Al zeiden ze bij Fortarock niet met een grote naam bezig te zijn…

Sterker nog FortaRock komt met "minder goed nieuws", dus dat ziet er niet goed uit.
Graspop nog nooit gestaan en Rammstein op de verlanglijst.

Ik zie RaR/RiP en GMM wel als kanshebbers, anders is het naar mijn idee pas voor de augustus festivals.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Zal Lollapalooza Parijs een optie zijn in 2017?

Ze hebben het op de site van Rammsteinworld.com wel over een belangrijke plaats in Frankrijk.


"Some of our reliable sources allow us to announce that Rammstein will be back live in 2017, with a summer festivals tour! We know that one (and only one) French town will be visited by Rammstein during this festival tour. What we can tell is that it will be in a very prestigious place!"
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
563
162
Zie ze nu wel de augustus festivals doen aangezien ze al heel veel juni festivals gedaan hebben vorig jaar. Kunnen ze mooi langs R&L, pkp en evt LL (lekker de alpha in de hens zetten ;p). Dat Franse festival waar over gesproken wordt zal dan rock en seine zijn, ook rond die tijd.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Festivaltour is a go

Breaking news:
Till Lindemann to Sputnik: "We have to interrupt the making of the new album in the spring because we're going to do another festival tour. We'll play 15-17 dates in Europe, Canada and also the US."
Various articles with this information are incoming and in translation. For official confirmation, keep an eye on rammstein.de

#DevelopingStory #Rammstein #NewAlbum #Tour2017 #StayTuned
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
BILD meld Rammstein stopt!
Rammstein machen Schluss!
Nog 1 album in 2018 en een afscheidtour in 2019.


via oe24 : Rammstein: Rock-Band löst sich auf
Das nächste Album soll das letzte sein; es folgt eine Abschieds-Tour.

Die Rocker von Rammstein sollen sich nach 24 Jahren gemeinsamer Arbeit nach dem nächsten Album trennen. Das schreibt die Bild. Zuvor soll es 2018 noch ein allerletztes Album geben. Das "aktuelle", "Liebe ist für alle da", erschien 2009 und sorgte für viel Wirbel, unter anderem, weil eines der Musikvideos echten Sex zeigte.
Bombast-Tournee

Noch ist die Trennung nicht offiziell, aber es soll aus dem Dunstkreis der Band heißen, dass man diesen letzten Akt gebührend zelebrieren wolle. Denn es soll 2019 darum noch eine Abschieds-Tournee folgen, die alles Bisherige, das Fans von der Band kennen, in den Schatten stellen soll. Einzelne Mitglieder der Band wollen danach solo mit der Musik weitermachen.
Solo-Pfade

Sänger Til Lindemann hat bereits 2015 mit dem Metal-Musiker Peter Tägtgren ein Album unter dem Namen "Lindemann" herausgebracht. Den Kollegen von Rammstein gefiel das nicht so gut - zu ähnlich klang ihnen der Sound. Keyboarder Christian "Flake" Lorenz soll sich danach weiter auf seine literarischen Werke konzentrieren, im Oktober erscheint sein neues Buch: "Heute hat die Welt Geburtstag".

Rammstein wurde 1994 in Berlin gegründet, gehört von der Richtung her zur neuen deutschen Härte. Trotz der immer wieder stark diskutierten Texte der Band gilt sie als einer der wichtigsten zeitgenössischen Band Deutschlands.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Nu is dat wel vaker gezegd en Bild en OE24 zijn niet de meest betrouwbare bronnen. Verder nog geen geluiden vanuit de band, management en fora maar dit is natuurlijk wel iets om in de gaten te houden

*Edit* Op alle fora is verder geen nieuws te vinden. Ik denk dat Bild en OE24 een oud interview uit verband hebben gerukt. @Superginger
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken