Radiohead

Dit onderwerp bevat 707 reacties, heeft 52 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  noid 14 uur, 36 minuten geleden.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 708)
  • Auteur

MRMantel

Saai nummer, maar goed van Radiohead moet je ook geen goede muziek verwachten.

Weet je, provoceren is prima. Maar dit is gewoon zonde, Radiohead is zo’n diverse band waar het echt loont om je er in te verdiepen. Je kan op basis van oud werk of al helemaal creep geen oordeel vellen. Ik vind dit nummer ook niet alles, te bombastisch groots, maar dingen als Amnesiac of Kid A zijn zo anders.

Black Lies

Dat doe ik ook niet hoor. In Rainbows vind ik een erg goed album, maar over het algemeen is het niet zo’n boeiende band verder. Ok Computer is best aardig maar gigantisch overrated, Kid A vind ik niet zo geweldig. The Bends en Pablo Honey zijn wel aardig, vind ik fijne achtergrondalbums. En dit kerstnummer vind ik serieus niet echt boeiend.

LGW: 14-15-16-17 // BKS: 15-16-17-18-19 // RW: 15-16-18 // Incubate: 15-16'1-16'2 // PP: 13-14 // Dour: 15 // DTRH: 16 // Woo Hah: 15 // FR: 15 // PKP: 15 // Rewire: 16

Thomas
    Festileaks Redactie

Dat doe ik ook niet hoor. In Rainbows vind ik een erg goed album, maar over het algemeen is het niet zo’n boeiende band verder. Ok Computer is best aardig maar gigantisch overrated, Kid A vind ik niet zo geweldig. The Bends en Pablo Honey zijn wel aardig, vind ik fijne achtergrondalbums. En dit kerstnummer vind ik serieus niet echt boeiend.

Het is geen kerstnummer.

Pinkpop 12-14-15-16 // Pukkelpop 14 // Best Kept Secret 15-16-17-18 // Lowlands 15-16-17-18 // Sziget 16 // Primavera Sound 17 // Glastonbury 17-19 // Solar 17-18

MRMantel

Amnesiac is dan ook het beste Radiohead album, samen met In Rainbows. OK Computer is overrated, maar verder geen slecht album (maar een album met zoveel lof kan bijna niet anders dan overrated zijn). Maarja, beetje stom om dan om zo’n manier te provoceren. Verder met je eens, dit nummer behoort niet tot hun beste werk, kerstnummer of niet.

JB.

Ik ben ook geen groot fan van Radiohead. Maar wat een blunder om deze niet te gebruiken voor James Bond. Ze gokten op Commercieel succes van Sam Smith en dat viel gelukkig dus tegen. Dit vind ik echt een James Bond nummer. Dezelfde sfeer en sound. De ritmesectie is misschien de enige reden om het nummer niet te nemen, omdat het grote publiek waarvoor James Bond bedoelt is het niet begrijpt. Maar dat zorgt wel voor spanning.

mattman
    Moderator

Prachtig nummer, pfoe! Mooie melodie en zeer goed gearrangeerd. Tja, zonde dat deze de film biet haalde. Zeker wanneer je hoort welk nummer dat wel deed.

Timvank

Jonny was wel weer lekker bezig zeg.

Thomas
    Festileaks Redactie

NIEUW
    RADIOHEAD
    ALBUM
    KOMT
    ERAAN

http://pitchfork.com/news/62787-radiohead-form-new-company-raising-speculation-new-album-is-imminent/

Pinkpop 12-14-15-16 // Pukkelpop 14 // Best Kept Secret 15-16-17-18 // Lowlands 15-16-17-18 // Sziget 16 // Primavera Sound 17 // Glastonbury 17-19 // Solar 17-18

mattman
    Moderator

Dit ding kan elke dag droppen nu. Heerlijk.

Thomas
    Festileaks Redactie

Jonny Greenwood, שי בן צור – Shye Ben Tzur, and the Rajasthan Express, who came together in Jodhpur, India, last year to record the album Junun, will perform the entire album in the UK for the first time, at London’s Barbican Centre on March 11. Tickets go on sale to Barbican members on Thursday, January 14, and to the general public on Friday.

11 maart speelt Thom Yorke ook zijn (vooralsnog) enige solo-show in 2016. Geen idee wat voor verband er is, maar opmerkelijk is het wel.

• Deze reactie is gewijzigd 3 jaren geleden door  Thomas.

Black Lies

Dit album kan echt alleen maar tegen gaan vallen. En dat is niet omdat mijn verwachtingen zo hoog zijn.

LGW: 14-15-16-17 // BKS: 15-16-17-18-19 // RW: 15-16-18 // Incubate: 15-16'1-16'2 // PP: 13-14 // Dour: 15 // DTRH: 16 // Woo Hah: 15 // FR: 15 // PKP: 15 // Rewire: 16

mattman
    Moderator

Ik ben benieuwd waarom je dat zegt, Black lies.

Thomas
    Festileaks Redactie

https://www.youtube.com/watch?v=vO-YxPrHZ4M

Jelle

Tja, ik zou niet teveel aandacht aan Sam Smith schenken. Ik denk dat die over 10 jaar helemaal vergeten is, terwijl Radiohead toch wel echt een van de grootsten is.

Ik kan ook echt niet wachten op LP9. Helemaal omdat het hele internet zichzelf helemaal zit op te fokken met geruchten. Niet dat dat echt een probleem is, want Radiohead albums vallen vrijwel nooit tegen. The King of Limbs was misschien anders dan verwacht, maar het is toch wel een goed album, helemaal de Live from the Basement versie.

Thomas
    Festileaks Redactie

De laatste geruchten zijn dat ze in de zomer in Amerika touren. Juni/begin juli of augustus dus mogelijk in Europa…
    Primavera Sound – ??? – Rock Werchter – Glastonbury ?!
    Reading – Pukkelpop – Sziget (- Lowlands)?!
    Of toch gewoon een zaaltour… Wat denken jullie?

mattman
    Moderator

De laatste geruchten zijn dat ze in de zomer in Amerika touren. Juni/begin juli of augustus dus mogelijk in Europa…

Er is een gerucht dat ze weldegelijk aan festivals denken. Pukkelpop lijkt me heel plausibel.

Thomas
    Festileaks Redactie

Er is een gerucht dat ze weldegelijk aan festivals denken. Pukkelpop lijkt me heel plausibel.

Maar, wordt Pukkelpop dan het enige festival? Dan zit ik namelijk flink in een dubio.
    Ik wou naar Sziget én Lowlands, maar als Radiohead daar niet komt maar wel op Pukkelpop is de keuze snel gemaakt…

mattman
    Moderator

double post

mattman
    Moderator

Hier ook. Waar die gasten ook staan, daar koop ik een ticket voor. In ieder geval: de zullen wel érgens staan.

MRMantel

Ziggodome aan het eind van het jaar gewoon. Heb nou niet het idee dat deze geruchten ergens op gebaseerd zijn. Elke dag verandert het weer.

Kereltje

Elke dag verandert het weer.

Dat is ook het probleem met Radiohead, het is moeilijk te zeggen wat die mannen nu net willen. In 2008 hadden ze geen probleem met commerciele festivals, maar gaan ze vervolgens een tegendraadse setlist spelen. Ik geef ze evenveel kans om de festivals over te slaan als om op feestfestival Sziget te staan.

In ieder geval zijn de geruchten voor augustus ook logischer. De band zei zelf pas eind oktober dat ze nog moesten beginnen met het uitwerken van een tour, en dat speelt toch in het nadeel van de vroege zomerfestivals. Glastonbury zou in ieder geval pas voor 2017 zijn (volgens eFestivals), dat geeft ook al mogelijke hints over het schema.

Timvank

Ziggodome aan het eind van het jaar gewoon. Heb nou niet het idee dat deze geruchten ergens op gebaseerd zijn. Elke dag verandert het weer.

Dat hoop ik ook gewoon. Voor de tour van 2012 zeiden ze volgens mij nog dat ze minder buiten wilden spelen, omdat zonlicht toch de setting en sfeer enigszins aantast.

Thomas
    Festileaks Redactie

Dat hoop ik ook gewoon. Voor de tour van 2012 zeiden ze volgens mij nog dat ze minder buiten wilden spelen, omdat zonlicht toch de setting en sfeer enigszins aantast.

En waarom niet beide?
    Genoeg festivals die ze wel een spot in het donker willen geven, en dan ergens in februari/maart 2017 Ziggo Dome.

Kereltje

En waarom niet beide?
    Genoeg festivals die ze wel een spot in het donker willen geven, en dan ergens in februari/maart 2017 Ziggo Dome.

Radiohead is geen band die uitgebreid tourt. Zowel na In Rainbows als na TKOL hebben ze slechts een beperkt Europees luik van 1 maand afgewerkt.

MRMantel

De band zei zelf pas eind oktober dat ze nog moesten beginnen met het uitwerken van een tour, en dat speelt toch in het nadeel van de vroege zomerfestivals.

Nou dan kan je festivals uberhaupt wel vergeten. Lowlands claimde ook al dat ze een jaar van te voren al headliners geboekt hadden.

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 708)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.