Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986


Pukkelpop 2019 - Nieuws en geruchten

Datum: 15 t/m 18 augustus
Locatie: Kiewit – Hasselt (BE)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.

Voor het programma, kaarverkoop en natuurlijk het laatste nieuws: https://www.pukkelpop.be/
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Een gokje: 21 Pilots, Tame Impala, Arctic Monkeys, Netsky.

Ben benieuwd hoe Pukkelpop er volgend jaar gaat uitzien. Met de tegenvallende verkoop van dit jaar hebben ze toch zwaar financieel verlies geleden denk ik. 2019 wordt, alweer, een bepalend jaar voor Pukkelpop vermoed ik.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Een gokje: 21 Pilots, Tame Impala, Arctic Monkeys, Netsky.

Ben benieuwd hoe Pukkelpop er volgend jaar gaat uitzien. Met de tegenvallende verkoop van dit jaar hebben ze toch zwaar financieel verlies geleden denk ik. 2019 wordt, alweer, een bepalend jaar voor Pukkelpop vermoed ik.

Kan je op 2 manieren bekijken: Ze hebben dit jaar door tegenvallende verkoop minder inkomsten, maar qua line-up zullen ze toch ook wel n pak minder uitgegeven hebben. Zetten ze de koerswijziging verder en programmeren nog meer jeugdgericht, en (nog) minder rock, (nog) goedkope(re) main stage en marquee of kiezen ze voor n duurdere line-up met meer rock, sterkere marquee-invulling en proberen het oudere publiek weer aan te spreken/lokken. Niet enkel de ticketverkoop maar ook het spenderen is van belang en laat ons eerlijk zijn, de oudere garde waaronder mezelf geeft toch gemakkelijk / meer uit. 2 jaar geleden waren we nog met n groep van 11, dit jaar slechts met 4! :(
Ik ben ook benieuwd want draag het festival een warm hart toe en zou graag terug gaan, maar het moet beter/meer zijn dan dit jaar! 21 pilots als headliner, liever niet. Tame Impale, laat maar komen! Tame...euhm ..Arctic Monkeys zou ik n paar jaar geleden toegejuicht hebben maar hun performance op werchter vond ik niet echt overtuigend. Netsky als party-afsluiter lijkt me wel mogelijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Ik denk dat ze dat ouder publiek dit jaar, met succes, wat terug voor zich hebben gewonnen door in te zetten op die Beer Shack maar dat er een aantal zaken grondig moeten herbekeken worden. (al is dat eigenlijk m'n kritiek al geweest van de afgelopen 2/3 jaar ondertussen). Daarbij is de prijs voor dit festival gewoonweg te duur geworden voor wat je er maar voor in de plaats krijgt qua programma.
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
TettenVogel wrote:
Een gokje: 21 Pilots, Tame Impala, Arctic Monkeys, Netsky.

Ben benieuwd hoe Pukkelpop er volgend jaar gaat uitzien. Met de tegenvallende verkoop van dit jaar hebben ze toch zwaar financieel verlies geleden denk ik. 2019 wordt, alweer, een bepalend jaar voor Pukkelpop vermoed ik.

Kan je op 2 manieren bekijken: Ze hebben dit jaar door tegenvallende verkoop minder inkomsten, maar qua line-up zullen ze toch ook wel n pak minder uitgegeven hebben. Zetten ze de koerswijziging verder en programmeren nog meer jeugdgericht, en (nog) minder rock, (nog) goedkope(re) main stage en marquee of kiezen ze voor n duurdere line-up met meer rock, sterkere marquee-invulling en proberen het oudere publiek weer aan te spreken/lokken. Niet enkel de ticketverkoop maar ook het spenderen is van belang en laat ons eerlijk zijn, de oudere garde waaronder mezelf geeft toch gemakkelijk / meer uit. 2 jaar geleden waren we nog met n groep van 11, dit jaar slechts met 4!
1f641.svg

Ik ben ook benieuwd want draag het festival een warm hart toe en zou graag terug gaan, maar het moet beter/meer zijn dan dit jaar! 21 pilots als headliner, liever niet. Tame Impale, laat maar komen! Tame…euhm ..Arctic Monkeys zou ik n paar jaar geleden toegejuicht hebben maar hun performance op werchter vond ik niet echt overtuigend. Netsky als party-afsluiter lijkt me wel mogelijk.

Ik weet niet of ze zo veel minder hebben uitgeven aan de line-up. Arcade Fire, Kendrick lamar, Dua Lipa en Imagine Dragons gaan niet van de goedkoopste zijn. Maar dat is iets wat wij plebs nooit gaan weten :) 21 Pilots en Tame Impala zie ik komen als subheadliner, Arctic Monkeys zie ik liever ook niet komen maar zou een zeer begrijpbare boeking zijn. Bij Netsky heb ik wel het gevoel dat die over zijn hoogtepunt heen zit.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik weet niet of ze zo veel minder hebben uitgeven aan de line-up. Arcade Fire, Kendrick lamar, Dua Lipa en Imagine Dragons gaan niet van de goedkoopste zijn.

Aan het budget heeft het niet gelegen. De samenhang van de line-up met de relatief jonge headliners en de richting die het festival de afgelopen in is gegaan hebben dit jaar voor een dieptepunt gezorgd. Ik verwacht dat ze komend jaar wel weer zullen klimmen hoor.
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
En de grote mensen gaan er zich volgende jaar terug mee bemoeien...
2 slechte jaren op 3, niet goed hé !
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
En de grote mensen gaan er zich volgende jaar terug mee bemoeien…
2 slechte jaren op 3, niet goed hé !
Bemoeien die zich die daar zich niet zowat elk jaar mee?
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
446
248
Pixies / Arctic Monkeys / Disclosure

Twenty One Pilots / Florence and the Machine / Major Lazer

Kasabian / Foo Fighters / Netsky
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Pixies / Arctic Monkeys / Disclosure

Twenty One Pilots / Florence and the Machine / Major Lazer

Kasabian / Foo Fighters / Netsky

Nice one Discotheque Dave! :wink: Perhaps you're expecting a little bit too much, but fine by me! So... go ahead and make it happen!! :)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Denk dat Pukkelpop best kan.
In zijn tourschema staan 16 en 17 augustus in Leeds, maar dit is niet het Leeds Festival, dat is een week later.
Dus ik houd hoop, want dit is een headliner die ik wel kan pruimen in tegenstelling tot die rappers.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.138
2.882
Twenty One Pilots kondigt net nieuwe data aan in de US tot 29 juni dus Werchter is uitgesloten. De kans dat ze op Pukkelpop staan, wordt dus weer wat groter. Tot nu toe wel nergens festivals, ook niet in US, dus voor hetzelfde geld doen ze hier ook geen festivals dit jaar.
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Bastille in maart in het Sportpaleis. Niet opnieuw aub.
Tja, Rock werchter of Pukkelpop...zal wel 1 van de 2 worden vrees ik, dus word er sowieso mee geconfronteerd. :( Ik gok toch op main-stage RW in de vooravond (subheadliner of net daaronder) met n goed alternatief in de Barn op hetzelfde moment. "And If you close your eyes..." and make a wish, well then, wish for them to stay away from Belgium this summer! :wink:
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken