Pukkelpop 2018 – Nieuws en geruchten

Festileaks Festival Forum Forums Festivals in België Pukkelpop 2018 – Nieuws en geruchten

Dit onderwerp bevat 647 reacties, heeft 77 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  roluf 7 maanden, 3 weken geleden.

23 berichten aan het bekijken - 626 tot 648 (van in totaal 648)
  • Auteur

Chiel

https://www.demorgen.be/muziek/drummen-voor-party-dj-s-magere-opkomst-bij-concerten-pukkelpop-2018-de-editie-waarbij-alles-kantelde-bcfbc755/

Dit geeft ook wel een beetje mijn gevoel weer. Duidelijk een splitsing in de leeftijdsgroepen.
    Ik heb een leuke editie gehad, met enkele mooie hoogtepunten zoals Arcade Fire en the War on Drugs, maar toch mistte er wat.
    De Marquee had mooier geprogrammeerd kunnen worden, maar ik snap dat er best concurrentie is van bijvoorbeeld de Lokerse Feesten.
    Afgezien van de recensie achteraf, was ik best jaloers op hun dag met dEUS, Manic Street Preachers en Kasabian.
    De jeugd die uit hun dak gaat bij een dj die gewoon een usbstick gebruikt, terwijl er bands staan die ‘echte’ muziek maken.
    Met deze uitspraak weet ik dat ik ouder begin te worden.
    En de organisatie die bevestigd wordt dat het hoofdpodium ondergeschikt gaat worden aan de andere podia, omdat er bij veel artiesten weinig publiek was.

Volgend jaar eerst maar eens zien wat er geprogrammeerd gaat worden, de kaartverkoop gaat toch waarschijnlijk niet snel.

Werchter 97-14-15-16-17-18 - Pukkelpop 12-13-15-16-17-18 - Pinkpop 95-02 - Fortarock 13 - Rockin' Park 12 - Arrow Rock Festival 04-05-06-07-08 - Sonisphere 09 - Fields of Rock 03-05 - Symforce 07-08

ChiquitaChaser

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180819_03671670
    De cijfers zijn binnen!
    Donderdag net geen 60.000
    Vrijdag bijna 50.000 (meer dan 16.000 onverkochte tickets!)
    Zaterdag dan toch helemaal uitverkocht. Niet geheel onlogisch met 2 zo een populaire headliners

Amai, mooie opgesmukte cijfers voor de pers.
    In de PKP wandelgangen was er spraken van 30000man minder op Vrijdag (Vond in persoonlijk wat overdreven).

Volgend jaar goede keuze om naar Vrijdag -> Zondag te gaan (ook van feestdag dan ideaal).
    Als de jeugd nu eens naar de ervaring wilt luisteren, komt het wel goed 🙂

Chiel

30.000 man minder op de vrijdag is inderdaad overdreven, maar opvallend rustig was het wel.
    Moet zeggen dat ik het ook wel fijn vond dat de beveiliging bij de ingang wat relaxter was.
    Dat kon natuurlijk ook omdat er geen lange rijen stonden.

Werchter 97-14-15-16-17-18 - Pukkelpop 12-13-15-16-17-18 - Pinkpop 95-02 - Fortarock 13 - Rockin' Park 12 - Arrow Rock Festival 04-05-06-07-08 - Sonisphere 09 - Fields of Rock 03-05 - Symforce 07-08

Yannick

DeMorgen haalt hier dingen aan die al jaren zo zijn? De Boiler is naast de Mainstage het grootste podium. Het is toch al jaren zo dat het feestpubliek bij die twee stages staat en niet in bv. De Club/Marquee? Waarom wordt er geen woord gerept over de gigantische weides die Dua Lipa, Imagine Dragons of Bazart trokken en wordt daar niet de conclusie gemaakt dat mainstream radio acts het volk (logischer wijze) trekken?

In de “informatietijd” zoals ze het graag omschrijven moet het dan toch ook niet moeilijk zijn om een iets spannendere affiche samen te stellen? En groepen die er dit jaar stonden hebben ook terecht furore gemaakt op het internet. Ik snap dit argument niet zo eerlijk gezegd? PKP doet het altijd goed met de kleinere acts?

Waar ze naartoe willen is de illusie wekken dat rock wel degelijk dood is (zoals ik in het filmpje van gisteren aanhaalde ) maar guess what? Rock Herk had weer een top editie achter de rug, Lokeren boert fantastisch na weer een succesvolle editie met slechts een tweetal mainstream dagen en laten we niet vergeten dat GMM voor de eerste keer in z’n geschiedenis uitverkocht was. Rock is niet dood, het trekt alleen geen volk als je target audience zich daar niet voor interesseert.

Dat ze nu ook over dit (de bezoekersaantallen) lijken te liegen ligt gewoon in lijn met wat ze al het hele jaar aan het doen zijn geweest naar deze editie toestromend.

Chiel

Wat volgens mij ook een probleem is bij Pukkelpop is de opbouw van het terrein rondom het hoofdpodium.
    Ik stond te wachten bij de rechter geluidstoren voor Arcade Fire. Er was genoeg ruimte om mij heen.
    Mijn vriendin en haar dochter kwamen in eerste instantie niet door de menigte heen, omdat ze al in een grotere
    ring op elkaar stonden en mensen daar bleven staan. Het feit dat er vooraan nog genoeg ruimte is, kan je dan niet zien.

En misschien klopt het wel wat Yannick zegt, dat er teveel de focus ligt om een scheiding tussen de liefhebbers van
    rockmuziek en andere muziek te creëren.
    Ik ben alleen bang dat Chokri niet heel veel anders gaat doen dan dat ze nu al doen.
    Nogmaals, ik laat mijn bezoek aan Pukkelpop 2019 geheel afhangen van het programma en zal zeker niet op voorhand een ticket kopen.

Dave

Je kan hier uren en dagen discussiëren over de koerswijziging, muziekkeuzes, sterkte/zwakte van de line-up. Feit is dat dit de slechtste ticketverkoop in jaren is. ik geloof nooit dat er 60.000 mensen aanwezig waren op donderdag. Het verschil met vrijdag (10.000 minder) was minder merkbaar dan met zaterdag (6.000 meer). Op 3 dagen 22.000 bezoekers mislopen, niet enkel qua tickets maar ook nog ns qua verbruik,… dan kan je niet spreken van n geslaagd festival. Misschien ligt de verschuiving van volgend jaar wel aan de “grote” headliner die al zou vastliggen voor zondag, maar welke naam zou dat dan wel niet zijn volgens hun huidige programmatiewijziging?? Of Het kan gewoon ook n poging zijn om meer volk te lokken door 2 weekenddagen te gebruiken ipv van enkel maar de zaterdag. De ingeslagen weg (qua programmatie) heeft dus niet het beoogde effect teweeggebracht. Het zou toch stom zijn om dit niet in te zien en meer nog, hier nog verder mee door / in te gaan, toch?

Torhout/Werchter 1992-'93-'94-'96-'97 - Rock Werchter 2005-'08-'09-'10-'11-'12-'13-'14-'15-'16-'17 -'18 Werchter Boutique 2013-'19 - TW Classic 2016-'17 - Pukkelpop 2011-'12-'13-'14-'15'-'16-'17-'18

MixTape

Gerucht: Coldplay plant festivaltour in 2019

Coldplay op de zondag in 2019?

Kereltje

Een act als Coldplay gaat LN altijd aan RW of Boutique laten.

Ik verwacht zelf eerder dat de headliner naar Pukkelpopnormen goed zal zijn, maar niet uitzonderlijk wauw (een Arctic Monkeys ofzo). En dat de beslissing eerder viel omdat ze op vr-za-zo een beter headlinertrio konden voorleggen dan op de traditionele dagen. Dat de weekenddagen commercieel interessanter zijn zal ook wel meespelen na meerdere edities met een niet zo geweldige ticketverkoop.

Laten we ook niet vergeten dat die zondagheadliner gedeeld zal worden met Lowlands. En bij LL boeken ze niet zo snel headliners van het allergrootste kaliber.

HollandiaFCB

Een pink en/of the weeknd ?

LL: 2011
    PP: 2012, 2016
    RW: 2015, 2017

ChiquitaChaser

Een act als Coldplay gaat LN altijd aan RW of Boutique laten.

Ik verwacht zelf eerder dat de headliner naar Pukkelpopnormen goed zal zijn, maar niet uitzonderlijk wauw (een Arctic Monkeys ofzo). En dat de beslissing eerder viel omdat ze op vr-za-zo een beter headlinertrio konden voorleggen dan op de traditionele dagen. Dat de weekenddagen commercieel interessanter zijn zal ook wel meespelen na meerdere edities met een niet zo geweldige ticketverkoop.

Laten we ook niet vergeten dat die zondagheadliner gedeeld zal worden met Lowlands. En bij LL boeken ze niet zo snel headliners van het allergrootste kaliber.

Dat gerucht doet de ronde…

TettenVogel

Ik ben gedegouteerd om te horen dat er een racisme-incident was op Pukkelpop. Als er één plaats zou zijn waar er geen dicriminatie zou moeten zijn, dan zijn dat festivals. Goed dat Pukkelpop een statement heeft gemaakt, maar ik weet niet hoe ze dit juridisch gaan aanpakken zoals in de statement vermeldt staat. Er circuleren namen op het internet over de mogelijke daders, maar het was een heel groepje dat dit aan het zingen was. Tevens zijn het minderjarigen.

Frappant is dat dit voor een concert van Kendrick Lamar gebeurt is. King Kendrick, cultuursymbool van de zwarte gemeenschap, heeft met Alright een lied gemaakt dat Black Lives Matter verbindt en heeft de soundtrack van The Black Panther ineengestoken. Juist bij deze artiest, met teksten over vooroordelen en het leven als een Afro-Amerikaan in Amerika, gaan ze dergelijke gezangen afsteken. Triestig. Het toont de hypocrisie in Vlaanderen: als Lukaku scoort op het WK dan is hij een held, als hij een tegenvallende prestatie levert dan is hij een “luie neger”. De grote meerderheid van de bevolking heeft ook geen weet van de geschiedenis tussen België en Congo.

Over de zogenaamde breuk tussen het ouder en jonger Pukkelpoppubliek: het is er in mate, maar wordt overdreven. Dit artikel wordt elk jaar door De Morgen en Humo bovengehaald. Het klopt dat er optredens met (te) weinig volk zijn, maar er waren ook optredens die wel veel volk, jong en oud, lokten: Amenra, Arcade Fire, TWOD, King Gizzard, Flogging Molly, La Dispute,… Mits een goede programmering kunnen de leeftijden en smaakverschillen verzoend worden.

Waar ik me meer aan stoor, is het alcoholmisbruik van de festivalgangers. Om 10u in de ochtend trekken ze een halve liter cara open, tegen de late namiddag trekken ze zat naar de wei en beginnen ze daar hun meegesmokkelde sterke drank leeg te kappen. Zondagochtend bij het opruimen van de tent zijn ze dan trots om te zeggen dat ze maar weinig weten van het festival. Er wordt veel gezegd en geschreven over het druggebruik op Dour en TML, maar het alcoholmisbruik mag ook aangepakt worden vind ik.

GMM 11-12-13-15-17-18-19 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18
    Ik heb geen bronnen.

neracroft

Waar ik me meer aan stoor, is het alcoholmisbruik van de festivalgangers. Om 10u in de ochtend trekken ze een halve liter cara open, tegen de late namiddag trekken ze zat naar de wei en beginnen ze daar hun meegesmokkelde sterke drank leeg te kappen. Zondagochtend bij het opruimen van de tent zijn ze dan trots om te zeggen dat ze maar weinig weten van het festival. Er wordt veel gezegd en geschreven over het druggebruik op Dour en TML, maar het alcoholmisbruik mag ook aangepakt worden vind ik.

Het gebeurt ook dat ik om 10 u ’s ochtends op een festival mijn eerste biertje open trek (al hangt dat af hoe veel er de avond ervoor is binnen gekapt).
    Het gebeurt ook dat ik zelf drank binnen ‘smokkel’ op een festival (voornamelijk als ze €3 of meer voor bier vragen.
    Het gebeurt ook dat ik delen van de avond ervoor vergeet op een festival.

Wil niet zeggen dat ik rasistische of sexistische opmerkingen begin te maken, mensen begin uit te schelden, met 6 pinten naar voor wring en iedereen al duwend voorbij steek, ruzie begin te zoeken,…

Welk effect (te veel) alcohol op iemand heeft hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.
    Ik vind (en heb vrienden dat al horen bevestigen) voornamelijk dat ik losser, socialer, dansbaarder, schaamtelozer,… ben. Dus probeer dat punt op festivals zo snel mogelijk te bereiken. Ik ga al eens sneller een praatje beginnen met onbekende. Probeer de sfeer vooraan er wat in te krijgen bij mijn favoriete artiesten, ga zonder schaamte los op een afterparty,…

Dus hoe (veel) en wat iedereen drinkt moet volgens mij niets aan veranderd worden. Het is hier vooral volgens mij weer het probleem wat het doelpubliek waar Pukkelpop naar streeft.
    Ze willen zowat 16-18 jarige en die hebben een hele andere mindset dan oudere (de meeste althans). Die willen nog wat ‘stoer’ overkomen, kennen zelf hun grenzen minder goed, zijn nog wat onwetend,…

TettenVogel

Het gebeurt ook dat ik om 10 u ’s ochtends op een festival mijn eerste biertje open trek (al hangt dat af hoe veel er de avond ervoor is binnen gekapt).
    Het gebeurt ook dat ik zelf drank binnen ‘smokkel’ op een festival (voornamelijk als ze €3 of meer voor bier vragen.
    Het gebeurt ook dat ik delen van de avond ervoor vergeet op een festival.

Wil niet zeggen dat ik rasistische of sexistische opmerkingen begin te maken, mensen begin uit te schelden, met 6 pinten naar voor wring en iedereen al duwend voorbij steek, ruzie begin te zoeken,…

Welk effect (te veel) alcohol op iemand heeft hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.
    Ik vind (en heb vrienden dat al horen bevestigen) voornamelijk dat ik losser, socialer, dansbaarder, schaamtelozer,… ben. Dus probeer dat punt op festivals zo snel mogelijk te bereiken. Ik ga al eens sneller een praatje beginnen met onbekende. Probeer de sfeer vooraan er wat in te krijgen bij mijn favoriete artiesten, ga zonder schaamte los op een afterparty,…

Dus hoe (veel) en wat iedereen drinkt moet volgens mij niets aan veranderd worden. Het is hier vooral volgens mij weer het probleem wat het doelpubliek waar Pukkelpop naar streeft.
    Ze willen zowat 16-18 jarige en die hebben een hele andere mindset dan oudere (de meeste althans). Die willen nog wat ‘stoer’ overkomen, kennen zelf hun grenzen minder goed, zijn nog wat onwetend,…

Ik bedoelde daarmee het laatste, jongeren die zich kapot zuipen.
    Ik drink ook wel biertjes op de camping om losser te komen en in het feestritme te komen. Moest iedereen die gedronken had agressief zijn, dan kan je festivals als Graspop gewoon beter niet bezoeken. Ik had dit niet gericht naar de meer sociale drinkers zoals u, maar het doelpubliek die jij beschrijft 😉

GMM 11-12-13-15-17-18-19 // PKP 11-12-13-15-16-17-18 // RW 13-15-16-17 // DOUR 16 // ROCK HERK 17 // PLAY FESTIVAL 14-17 // C2C Turijn 18
    Ik heb geen bronnen.

ChiquitaChaser

Wat mensen met hun eigen lichaam doen, interesseert mij gene sikkepiet. Als jeugd mag je uw grenzen aftoetsen, zolang je maar uit uw ervaringen leert als je met uw gezicht tegen de muur vliegt. Maar de jeugd mag wel wat meer etiquette en beleefdheid hebben, dat zeg ik nu al 10jaar. Er is geen enkele reden om die beleefdheid overboord te gooien als je vanalles in uw lichaam stopt.
    (ik wil hier niemand mee aanvallen, is een vaststelling van mij).

Dave

Ik ga al jaren combi naar Rock Wechter en Pukkelpop, waarbij je toch kan spreken van n ander publiek. Op Rw gebeurt het ook wel dat er mensen op het laatste stekje of zelfs als het optreden al bezig is, nog naar binnen en / of naar voor willen terwijl het al vol zit. Als je dan ns n duwtje krijgt gaat da meestal gepaard met n sorry op gelijk welke manier. Op Pukkelpop dit jaar kan ik niet zeggen hoeveel stampen mn vriend(inn)en en ik wel niet hebben gekregen. (zelfs bot weggeduwd en daarbij je bier of ander drankje morsen, of ne klets bier op je schouder van de zoveelste lomperik die zonder omkijken / inhouden door de menigte raast) Zonder omkijken, n kleine pardon of verontschuldigende blik. En ja, da was eigenlijk telkens n (bende) jonge gast(en). Er is wel degelijk n probleem met de houding van een groot deel van de jeugd. En dat luidop tetteren in groepjes rondom je terwijl het optreden al bezig is…dat enkel ophoudt als ze da ene bekend nummer herkennen en beginnen te joelen….zo degoutant. Zal wellicht ook n deel aan mezelf liggen, ouder worden en al. Maar toch.

Torhout/Werchter 1992-'93-'94-'96-'97 - Rock Werchter 2005-'08-'09-'10-'11-'12-'13-'14-'15-'16-'17 -'18 Werchter Boutique 2013-'19 - TW Classic 2016-'17 - Pukkelpop 2011-'12-'13-'14-'15'-'16-'17-'18

Chiel

Wij stonden bij 1 van de hekken bij het concert van Kendrick Lamar. Hoeveel mensen wel niet je kant komen opstuiven, hard tegen je aanlopen en dan verbaasd zijn dat er nog hekken tussendoor geplaatst zijn. Het zal mij niet verbazen dat dat in eerste instantie de reden is geweest om onaardig tegen deze meisjes te doen. Dat het daarna in racistische uitingen overgaat is niet goed te praten. Het meisje zelf zoekt echter graag de publiciteit op, maar vergeet te vertellen dat ze een hekel heeft aan mensen met een donkere en blanke ouder en dat ze blanke mensen nog meer is gaan haten na het zien van de film ’12 years a slave’. Hierdoor heb ik echt minder sympathie voor haar.

Dat er een verschil is in het publiek van Werchter en Pukkelpop is wel duidelijk.
    Wellicht dat leeftijd en het niet kunnen omgaan met alcohol een rol speelt, wie weet.

Pauly Robin

Ik word er niet goed van als ik de incidenten lees met paniek bij de dancehall, kendrick. drugs- en alcoholmisbruik, verkrachting van minderjarige? en racistisch gezang. 😮

Ok, laat me eerst even vergelijken met mijn favoriete festivals graspop en Alcatraz. Daar zijn de pits of het crowdsurfen misschien heviger en gevaarlijker. Maar je wordt eruit gehaald als je het niet meer aankunt. Mensen zijn vriendelijker. Rapen je met 6 man onmiddellijk op bij een val van een pit ofzo. Er wordt wel gedronken. Maar ze zijn socialer. (Ik drink zelf niet, ga dikwijls alleen op pad en amuseer me ook.) Heb je iets nodig helpen ze je daar vlugger. (Ik ben ook slechtziende, daarmee) En bij een artiest is iedereen één. Dit leg ik later uit bij een geweldig optrede van Incubus maar een verschrikkelijk publiek.

Ik heb me enorm geamuseerd. Fleddy melculy en Diablo. Jammer dat ze de vloer al kapot hadden gemaakt bij fleddy, maar het was snel hersteld.
    Floggin molly was plezant. Maar ik verstond vanvoor de muziek soms niet door het meezingen van het publiek.
    Normaal gezien vrijdag de uitgesproken topdag. Steak number eight was magistraal! Amenra snapte het publiek niet helemaal dus babbelden ze maar wat tussen rustigere nummers. Incubus: Zie later.
    Zaterdag het grootste feest met King gizzard. Mensen kunnen niet zo goed spelen bij gogo penguin dat moesten wel buitenaardse wezens zijn. 😮
    En de verrassing: Tranen en bevende handen na het optrede van La dispuit. Net als King Gizzard was het publiek één en je voelde de motie. Lang leve de kleinere tentjes zoals de club en de lift.

Het grote voorbeeld van het pukkelpoppubliek bij incubus. Klaar?
    – Voor het optrede waren er al een paar zo vals mogelijk een reffreintje aan het zingen.
    – Datzelfde nummerke ook tijdens een ander liedje.
    – één persoon die wou moshen
    – Crowdsurfen kennen ze daar niet dus viel nummer 1 op de grond en nummer 2, 3 en 4 moest ik samen met één andere persoon richting naar voor dragen gelijk het hoort en wijzen, doe die naar voor zodat die niet meer direct in het publiek komt. Sommige gebruiken dat als truc om vanvoor te geraken. Mij hebben ze zelfs 2 keer de lucht ingedaan. Kheb een niet pijnlijke shot moeten geven om mij op de grond te laten vallen.
    – Constant gefluit in mijn oren. Ook van ander publiek. Awch mijn oren.
    – gebabbel in het publiek.
    – Persoon voor mij die genoeg plaats heeft en telkens naar achteren danst.
    – Random bredere gast (nee kheb niks tegen mensen met een bepaald gewicht) die langs me voorbij stormt tijdens het optrede.
    Pintjes viel mee, maar bij andere optredens was het soms anders omdat ik bij een niet zo commerciële groep stond.
    = Elke persoon die het optrede heel anders beleeft op een niet altijd zo prettige manier.

MixTape

Mag ik dan een lans breken voor Best Kept Secret festival? Nog NOOIT iets naars meegemaakt daar!

Hoe massaler een festival met ‘jeugd’, hoe irritanter het dronken puber gedrag, helaas.

Wessel

en racistisch gezang.

Ik haak wat laat in. Over welk incident gaat dit?

// Lowlands 16-17-18-19 // Down The Rabbit Hole 18-19 // Woo-Hah 17-18-19 // Best Kept Secret 15-16-17 // Paaspop 16-17-19 // Pinkpop 12-13-14-15-16-17-19 // NOS Alive 16 // // Pukkelpop 13-14-15 // Rock Werchter 13-14-15

Paddy

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20180820_03673867/parket-opent-onderzoek-naar-racistisch-incident-op-pukkelpop

LL 98 / RW 99, 00, 01, 02, 03, 04, 05, 06, 07, 08, 09, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
    FoR 03, 05 / PP 08, 18, Sonisphere 09 / WB 12 / Forta 12, 13, 14, 16, 18

neracroft

Mag ik dan een lans breken voor Best Kept Secret festival? Nog NOOIT iets naars meegemaakt daar!

Hoe massaler een festival met ‘jeugd’, hoe irritanter het dronken puber gedrag, helaas.

Lang leve het publiek op Best Kept. Zo relaxed.
    Wat het voordringen betreft hangt dat natuurlijk van moment tot moment, artiest tot artiest en podium tot podium af. Om even Best Kept als voorbeeld te gebruiken. Als je favoriete garagerock bandje in de FIVE speelt en je wilt effectief mee in de pit gaan dansen. Dan gaat dat perfect en zijn de meeste mensen ook niet ambetant om je voor te laten (als je dit vriendelijk en rustig doet). Als je een beetje je gezond verstand gebruikt weet je gewoon dat dat bij een headliner op de ONE of TWO gewoon onmogelijk en ontzettend irritant voor iedereen is. En echt een veel betere plaats ga je toch niet hebben.

Meer nog ik stond vrij goed vooraan bij Arctic Monkeys en ben halverwege de set gewoon naar achteren gegaan omdat ik meer zin had om achteraan met mijn vrienden wat te hangen, en ‘onnozel’ te dansen. En gewoon zin had in een nieuw biertje (en dan terug naar voren gaan is natuurlijk gewoon not done bij zo’n grote naam).

Processierups

Lang leve het publiek op Best Kept. Zo relaxed.
    Wat het voordringen betreft hangt dat natuurlijk van moment tot moment, artiest tot artiest en podium tot podium af. Om even Best Kept als voorbeeld te gebruiken. Als je favoriete garagerock bandje in de FIVE speelt en je wilt effectief mee in de pit gaan dansen. Dan gaat dat perfect en zijn de meeste mensen ook niet ambetant om je voor te laten (als je dit vriendelijk en rustig doet). Als je een beetje je gezond verstand gebruikt weet je gewoon dat dat bij een headliner op de ONE of TWO gewoon onmogelijk en ontzettend irritant voor iedereen is. En echt een veel betere plaats ga je toch niet hebben.

Meer nog ik stond vrij goed vooraan bij Arctic Monkeys en ben halverwege de set gewoon naar achteren gegaan omdat ik meer zin had om achteraan met mijn vrienden wat te hangen, en ‘onnozel’ te dansen. En gewoon zin had in een nieuw biertje (en dan terug naar voren gaan is natuurlijk gewoon not done bij zo’n grote naam).

Eens dat de sfeer op BKS anders is, met dat is ook het gevolg van de keuze om maar 25.000 bezoekers toe te laten (terwijl op een Woo-hah of een Decibel er aanzienlijk meer bezoekers zijn op hetzelfde terrein). Daardoor blijft er ook bij de grote headliners als het strand volstaat voldoende ruimte. Je kunt dat niet echt vergelijken met de bezoekersaantallen bij Lowlands, Pukkelpop, Werchter en Pinkpop.

roluf

Ik ben op BKS geweest, voor mij blijft lowlands het festival met het meest prettige publiek. Zoveel verschillende mensen die allemaal op een prettige manier samen gaan. En het is in het zelfde weekend als Pukkelpop. Het is alleen wat verder rijden waarschijnlijk. Maar als ik dit zo lees zou de keus makkelijk zijn. Dan ga ik liever naar een festival met een fantastische sfeer!

PP 2011, 2013, 2016 RW 2012 BKS 2015 LL 2014, 2015, 2016, 2017, 2018

23 berichten aan het bekijken - 626 tot 648 (van in totaal 648)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.