Pukkelpop 2018 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.947
5.995


Pukkelpop 2018 - Nieuws en geruchten

Datum: 15 t/m 18 augustus
Locatie: Kiewit – Hasselt (BE)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.

Voor het programma, kaarverkoop en natuurlijk het laatste nieuws: https://www.pukkelpop.be/
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Eerste gokje;
30 Seconds To Mars of Twenty One Pilots - The Killers - The Chainsmokers
The Script - Florence + The Machine - Jamie XX (kon niet echt iets beters bedenken als afsluitende dance act)
Royal Blood of Twenty One Pilots - Foo Fighters

Met The 1975 en Yeah Yeah Yeahs in de Marquee..
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Eerste gokje;
30 Seconds To Mars of Twenty One Pilots – The Killers – The Chainsmokers
The Script – Florence + The Machine – Jamie XX (kon niet echt iets beters bedenken als afsluitende dance act)
Royal Blood of Twenty One Pilots – Foo Fighters

Met The 1975 en Yeah Yeah Yeahs in de Marquee..
Dan heb je al "sterkere en grotere" namen dan de laatste jaren samen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
London Grammar staat 2 avonden in de Lotto Arena. Bear's Den verkoopt die 1x uit. Solange / Chance The Rapper zijn moeilijk te bepalen maar werden beide goed onthaald, de ene omdat het een goede vervanger is en de andere omdat die in de VS zowat elk festival daar headlinet. The XX verkoopt 2x Vorst uit en Flume en Parov Stelar doen dat 1x. Editors, Mumford & Sons en Bastille verkopen zowat alle drie het Sportpaleis uit.

The Killers en Florence verkopen denk ik beide het Sportpaleis uit. Foo's zijn inderdaad wat groter/duurder maar gezien de historie met de band en het festival..? The Script staat 1x in Vorst en Royal Blood 1x Lotto Arena. 30 Seconds To Mars is wat moeilijker te bepalen en Twenty One Pilots is gewoon sub at this point. The Chainsmokers staan ook 1x in de Lotto Arena en Jamie XX ten slotte was een probeerseltje. Geen idee of dat nu zoveel sterker is?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Rihanna- Chemical Brothers- LCD soundsystem
The XX- Bastille- Mumford
Killers- Florence- FF

Bekijk het zo enkel die laatste kan 3 volwaardige headliners geven. Het gaat me hier niet om London Grammar, Chance, Solange, Bears den of wat dan ook.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Rihanna- Chemical Brothers- LCD soundsystem
The XX- Bastille- Mumford
Killers- Florence- FF

Bekijk het zo enkel die laatste kan 3 volwaardige headliners geven. Het gaat me hier niet om London Grammar, Chance, Solange, Bears den of wat dan ook.
Editors was de headliner van vorig jaar. Ik zie het probleem niet? De drie van vorig jaar zijn allemaal bands voor in het Sportpaleis? 2016 was dan weer een zwak jaar, Rihanna zou van dat trio enkel een Sportpaleis kunnen vullen en dat resulteerde ook in slechte verkoopcijfers. Gaan we nog iets verder krijgen we Linkin Park, Bastille en Alt-J. Linkin Park stond toen al jaren op de verlanglijst van velen. Bastille was stillaan naar headlinestatus aan het klimmen en Alt-J werd door het succes op RW en hun hype gewoon naar headliner gepromoveerd. Het jaar daarvoor hadden we Editors, The National en QOTSA. 3 solid headliners met een zeer sterke undercard.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Jup die jaren ervoor waren beter. Ik vond het vorig jaar gewoon niet dat. The XX en editors ja dat wel. De rest meh
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
En btw ik wil hier geen probleem van maken, het was geen kritiek op je prognose. Ik juich het zelfs toe ;)
 

Nicole1617899883

Playlistbediener
13 sep 2017
24
0
Eerste gokje;
30 Seconds To Mars of Twenty One Pilots – The Killers – The Chainsmokers
The Script – Florence + The Machine – Jamie XX (kon niet echt iets beters bedenken als afsluitende dance act)
Royal Blood of Twenty One Pilots – Foo Fighters

Met The 1975 en Yeah Yeah Yeahs in de Marquee..

Doe ik het voor! :) (Jamie XX was zo gek nog niet als afsluiter BKS16)
Aanvullend: De uit Manchester The 1975 - kloon Pale Waves wellicht? Snow Patrol?
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
181
5
Goed, 't is nog vroeg, maar toch een gokje wagen:

Donderdag: Royal Blood - The War on Drugs - Queens of the Stone Age

Vrijdag: The Killers - the Chainsmokers

Zaterdag: Kendrick Lamar - Macklemore
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
563
162
Queens of the stone age verwacht ik eerder op rw aangezien ze al Europese data hebben in juni (of ze moeten de hele zomer in europa blijven). De rest lijken me goeie kanshebbers.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
30 Seconds To Mars - The Killers - The Chainsmokers
The Script - Florence + The Machine - dance / hiphop act
Royal Blood - Arcade Fire
 

TheNational

Randprogramma
12 nov 2012
241
0
Mijn eerste gok voor Pukkelpop 2018, nergens op gebaseerd eigenlijk..

Royal Blood - The Killers - Kendrick Lamar
Franz Ferdinand - Kings Of Leon - Lorde
Bazart - Arcade Fire - The Chainsmokers

Marquee: Fleet Foxes, Phoenix, MGMT, Liam Gallagher, Agnes Obel

 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Ik hoop dat PKP ballen gaat hebben en Gojira gaat boeken. Die staan een week voor pkp in Engeland. Maar ik vermoed dat Alcatraz of de Lokerse Feesten er mee gaan lopen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Met RW dat mogelijk The National misloopt wil ik ze hier toch ook even als kanshebber opschrijven. Ik zie ze best Pukkelpop en Lowlands doen, mede doordat ook BKS moeilijk ligt in hun huidige tourschema (en DTRH te recent is).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Florence + The Machine
Royal Blood - The Killers
Arcade Fire
Marquee: The 1975 - Liam Gallagher

Trekt The National anno 2018 nog genoeg PKP-volk? LCD Soundsystem was een grote fail een aantal jaren geleden en zou zonde zijn om dat nu weer mee te maken. Maar zijn gezien 'HAVEN', dat in de buurt ligt, wel grote kanshebber opeens (door Eaux Claires).
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
563
162
Denk dat the National te 'moeilijk' is voor het huidige pkp. Ik zie eerder een headlinetrio kendrick lamar-the killers- een of andere platte pop band.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken