Pukkelpop 2017

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.494
747


Pukkelpop 2017

Datum: 16 t/m 19 augustus
Locatie: Kiewit – Hasselt (BE)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.

Voor het programma, kaarverkoop en natuurlijk het laatste nieuws: http://festileaks.com/pukkelpop-programma-2016/
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Zo te lezen op dit forum heeft RW genoeg headliners voor hun volgende editie. Maar hoe zit dat eigenlijk met pkp? Iemand hier een idee van?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Veel van de kanshebbers bij RW zijn hier natuurlijk ook van toepassing. Het zal afwachten zijn welke kant het dubbeltje opvalt. Ik zelf vind deze grootste kanshebbers:
- Gorillaz; Komen met een nieuw album maar worden niet als kanshebber voor RW gezien, misschien komt dat nog.
- Greenday; Kans aanwezig dat ze RW doen, maar als ze lang in Europa blijven kan PKP ook zomaar.
- Arcade Fire; Hier zijn ze headliner, bij RW is dat nog maar afwachten. Misschien dat ze dan liever PKP doen.
- The National; zie bij Arcade Fire.
- Smashing Pumpkins; Zullen ze met hun reünietour headliner waardig zijn voor PKP17?
- Kings of Leon; nieuw album dus zou zomaar kunnen.
- Een of andere hiphop artiest? Kanye West, Beyonce of (in het ergste geval) Ed Sheeran of Batille?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Schrijf Arctic Monkeys al maar met potlood op. Volgens die altijd correcte bron mikken ze op een release in september-oktober en gaan ze vanaf begin augustus de baan op. Of dat is toch de huidige planning.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Schrijf Arctic Monkeys al maar met potlood op. Volgens die altijd correcte bron mikken ze op een release in september-oktober en gaan ze vanaf begin augustus de baan op. Of dat is toch de huidige planning.

Hopelijk doen ze dan ook Lowlands!
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
(wishlist, geen gerucht)

Kendrick Lamar en Kanye West mogen van mij beide een dag headlinen. Geen idee of ze na het Rihanna-drama nog een hiphop artiest laten headlinen though.
Verder zouden Daft Punk (2017!), Skrillex, Deadmau5 en Flume leuke dance afsluiters zijn.
In de boiler zie ik graag Doctor P, Flux Pavilion, Knife Party en Adam Beyer.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Kendrick Lamar en Kanye West mogen van mij beide een dag headlinen. Geen idee of ze na het Rihanna-drama nog een hiphop artiest laten headlinen though.

Ik denk niet dat Rihanna een soort doodsteek gaf aan hiphop/pop-headliners. Laten we niet vergeten dat Anderson .Paak ondertussen een van de beste en meest besproken shows van het weekend bracht, wat bewijst dat het niet aan het genre op zich ligt. Men zou gewoon selectiever moeten zijn als het om artiesten gaat met een bedenkelijke livereputatie, al heeft het geval Rihanna ook wel alles weg van een "we konden niet anders"-actie. Maar zet daar zo'n Kendrick Lamar met een gevierde livereputatie, of een Kanye West die quasi altijd indrukwekkende producties meeneemt, en dan wordt er achteraf al wat anders gezegd.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ging deadmau5 niet stoppen?
Nieuw album is in de maak, al werkt ie er nu al een gans jaar aan ofso..

Arctic Monkeys - Gorrilaz - Kings Of Leon / Green Day zou ik nu zeggen, maar het is nog zo vroeg, alles kan.. In Daft Punk op PKP geloof ik niet, die kosten volgens mij te veel geld en staan misschien beter op Werchter.. Flume die nog een 2e festival zomer gaat doen? Kan, maar ik zie t niet zo gebeuren eerlijk gezegd
Skrillex / Deadmau5, dure acts en allebei albums in de maak maar wanneer we die mogen verwachten? Jack U teert nu ook al 2 jaar op dat ene album en men zegt ook dat daarvan ook een nieuw album op komst is hm..
 

Limburger

Randprogramma
25 mei 2016
126
39
Op de snapchat van Sarah Mahasine (dochter van Chokri) stonden filmpjes dat ze op Ibiza samen met Dimitri Vegas & Like Mike aan het eten waren en daarna mochten ze backstage tijdens het optreden, Chokri was overigens ook aanwezig. Zouden ze hier het optreden voor Pukkelpop 2017 besproken hebben?
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Op de snapchat van Sarah Mahasine (dochter van Chokri) stonden filmpjes dat ze op Ibiza samen met Dimitri Vegas & Like Mike aan het eten waren en daarna mochten ze backstage tijdens het optreden, Chokri was overigens ook aanwezig. Zouden ze hier het optreden voor Pukkelpop 2017 besproken hebben?

Neen. Iedereen uit de festivalbusiness zit tijdens de zomermaanden op Ibiza. Dimitri en Mike zijn goede vriendjes van de directeur van live nation en tomorrowland, die is dan weer goed bevriend met Chokri, waardoor beide partijen elkaar tegenkomen.

Dimitri Vegas en Like Mike proberen daarnaast vrij 'tomorrowland exclusive' te zijn in België (op hun eigen shows en laundry day na). Gelukkig maar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Pukkelpop programmeert inderdaad graag eens wat commercieels, maar zo ver zal het gelukkig niet varen denk ik.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Pukkelpop programmeert inderdaad graag eens wat commercieels, maar zo ver zal het gelukkig niet varen denk ik.

Waarom niet? Die twee stonden ook al eens op Rock Werchter. Zie het best gebeuren, alleen lijkt me de meeting met Sarah en Chokri niet direct aanleiding om naar verbanden te zoeken.
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Ze stonden op Werchter in 2013, toen hadden ze nog niet helemaal de slechte reputatie die ze nu wel hebben.

Pukkelpop verliest zijn geloofwaardigheid volledig als ze Dimitri en Mike boeken, en dat weet Chokri maar al te goed hoor. Er heeft nog nooit een gelijkaardige act op pukkelpop gestaan (Steve Aoki is de enige uitzondering, maar die was toen nog vrij underground en zelfs best goed).
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Editors lijkt mij een goeie kans te maken op headliner-spot? Aangezien ze vorig jaar Werchter al deden en duidelijk opnieuw een festivalzomer tegemoet gaan (met nieuw album al wellicht)
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Ze stonden op Werchter in 2013, toen hadden ze nog niet helemaal de slechte reputatie die ze nu wel hebben.

Pukkelpop verliest zijn geloofwaardigheid volledig als ze Dimitri en Mike boeken, en dat weet Chokri maar al te goed hoor. Er heeft nog nooit een gelijkaardige act op pukkelpop gestaan (Steve Aoki is de enige uitzondering, maar die was toen nog vrij underground en zelfs best goed).
Onze goede vriend Tiesto heeft nochtans de Dance Hall eens volledig kapot gespeeld (Vloer toen volledig mogen uitbreken)
 

Martin2.0

Playlistbediener
21 jan 2016
43
0
- Metallica
- Placebo : zei tijdens zijn optreden in het sportpaleis, I think were coming back !
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Placebo lijkt me inderdaad wel goede kanshebber, staan eind augustus op Highfield in Duitsland. Schrijf dus maar op als headliner van PKP.
Daarnaast lijkt The National ook een grote kanshebber, wat meteen toch 2 vrij mooie headliner mogelijkheden biedt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken