[BE] Pukkelpop 2016

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Pukkelpop-richtingaanwijzer-720x320.jpg

Pukkelpop 2016
Datum: 17 augustus 2015 (wo) – 20 augustus 2016 (za)
Locatie: Kiewit – Hasselt (BE)
Genre(s): Alternatief, Rock, Pop, dance, elektronisch, hiphop, R&B, metal, indie, punk, folk.

Alle informatie over de line-up & kaartverkoop: http://festileaks.com/pukkelpop-programma-2016/
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Het is nog vroeg, maar dit ga ik ook al eens in gang steken met headliners die ik wel zie komen:

- Florence + The Machine: Met de namen die in de buurt zijn zie ik ze geen headlinerspot op Werchter krijgen, idem voor Pinkpop. Lijkt me ideaal voor Pukkelpop en Lowlands dan.
- Kanye West: Wordt steeds vaker genoemd als headliner voor Reading/Leeds. Was vorig jaar een tour aan het plannen voor de tweede helft van de zomer, maar trok zich uiteindelijk terug wegens uitstellen van zijn nieuwe plaat. Een van de oorzaken van die headlinerperikelen vorig jaar?
- Gorillaz: Damon Albarn gaat pas in 2016 echt doorwerken aan nieuw materiaal + het duurt even voordat die show opgebouwd is (nieuwe animaties creëren voor de nieuwe nummers etc). Een tour aan het einde van de zomer lijkt me dan ook logischer dan aan het begin.
- Green Day: Zouden aan nieuw werk bezig zijn, en volgens Andy Copping in juni niet in Europa zijn. Eind van de zomer met onder meer Leeds/Reading dan? Lijkt me zo'n band die het goed doet bij de Pukkelpoppers.
- Mumford & Sons: Gaan blijkbaar nog doortouren volgende zomer.
 

Jules G

Playlistbediener
27 okt 2015
41
0
Geen vermoedens, wel een wishlist:

- Skrillex/Jack ü als dance afsluiter, Asia en North America tour hebben we vorige zomer gehad, tijd voor Europe?

- Kanye West, we voelen ook al langer aankomen dat hij eens naar pkp komt.

- Chase and Status Live, nieuw album/EP , zijn al zo vaak dance afsluiter geweest, waarom dit jaar niet opnieuw? (Rebel sound was ook een enorm succes dit jaar in de dance hall)

- Knife Party; Binnenkort nieuwe EP. De halflege boiler van dit jaar doet uitschijnen dat ze niet snel meer terugkomen naar PKP, maar je weet maar nooit.

- Pendulum DJ set: gecancelled in 2014.

-Kendrick Lamar, nogal frustrerend dat hij op lowlands stond en niet op PKP.

-Nero Live

-Dizzee Rascal

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Geen vermoedens, wel een wishlist:

– Skrillex/Jack ü als dance afsluiter, Asia en North America tour hebben we vorige zomer gehad, tijd voor Europe?

– Kanye West, we voelen ook al langer aankomen dat hij eens naar pkp komt.

– Chase and Status Live, nieuw album/EP , zijn al zo vaak dance afsluiter geweest, waarom dit jaar niet opnieuw? (Rebel sound was ook een enorm succes dit jaar in de dance hall)

– Knife Party; Binnenkort nieuwe EP. De halflege boiler van dit jaar doet uitschijnen dat ze niet snel meer terugkomen naar PKP, maar je weet maar nooit.

– Pendulum DJ set: gecancelled in 2014.

-Kendrick Lamar, nogal frustrerend dat hij op lowlands stond en niet op PKP.

-Nero Live

-Dizzee Rascal

Ik denk dat er velen hun wenkbrauwen zouden fronsen bij het verkondigen van Kanye West, ik zie 'm niet komen gewoon omdat hij zoveel tegenstanders heeft..
Ik zie eerder The Weeknd / Drake wel komen al zijn dat ook al groter namen (of toch in de VS)

Knife Party's set van dit jaar was echt zwak en hebben amper dubstep gedraaid van wat we normaal van ze gewoon zijn, ook het ontbreken van Rob Swire vond ik raar maar ach.. Ik zie ze niet terug komen..

- The Weeknd
- The XX
- Foals
- Justice
- Imagine Dragons
- Disclosure
- Flume
- Halsey
- The 1975
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Van de namen die hier genoemd worden word ik over het algemeen nog niet echt warm.
Green Day lijkt me leuk om eens mee te maken als 3e headliner.
Gorillaz zou tof zijn, maar zullen die een dag kunnen dragen?
Kendrick Lamar IS VET maar zie ik niet snel komen.

The XX – Radiohead (áls ze een festival in de Benelux aandoen denk ik dat het Pukkelpop wordt) – Gorillaz zou wel een lekker rijtje zijn :’)

Yep, idd.. Ik zie Kendrick na vorig jaar niet echt terug komen naar Europa, maar who knows.. Ik denk niet echt dat Gorillaz een dag kan dragen (ik ken/ luister zelf niet naar hun muziek) maar ik denk niet dat de gemiddelde pkpganger hen als headliner ziet.. Green Day zou wel echt een leuke headliner zijn! Is Radiohead niet te groot voor pkp, ik zie ze eerder werchter aandoen dan pkp maar hm..

Hangt allemaal nog af wat Reading/Leeds & Lowlands zullen doen
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Thomas wrote:
Van de namen die hier genoemd worden word ik over het algemeen nog niet echt warm.
Green Day lijkt me leuk om eens mee te maken als 3e headliner.
Gorillaz zou tof zijn, maar zullen die een dag kunnen dragen?
Kendrick Lamar IS VET maar zie ik niet snel komen.

The XX – Radiohead (áls ze een festival in de Benelux aandoen denk ik dat het Pukkelpop wordt) – Gorillaz zou wel een lekker rijtje zijn :’)


Yep, idd.. Ik zie Kendrick na vorig jaar niet echt terug komen naar Europa, maar who knows.. Ik denk niet echt dat Gorillaz een dag kan dragen (ik ken/ luister zelf niet naar hun muziek) maar ik denk niet dat de gemiddelde pkpganger hen als headliner ziet.. Green Day zou wel echt een leuke headliner zijn! Is Radiohead niet te groot voor pkp, ik zie ze eerder werchter aandoen dan pkp maar hm..

Hangt allemaal nog af wat Reading/Leeds & Lowlands zullen doen
Gorillaz en Radiohead zouden beiden prima headliners zijn voor Pukkelpop hoor. Zijn allebei grote namen onder het publiek dat Pukkelpop probeert aan te trekken.
Kanye West zou ook een toffe headliner zijn voor Pukkelpop imo. Ben benieuwd of ze dat zouden aandurven though, gezien het feit dat hij nou niet echt bepaald geliefd is bij het algemene publiek.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Over dat ‘algemene publiek’ gesproken, Radiohead en Gorillaz zijn ook niet echt publiekstrekkers voor het ‘algemene publiek’. Als ze de lijn van dit jaar doortrekken zie ik zowel Gorillaz als Radiohead niet komen. Dan wordt het eerder Kanye West – The XX – Taylor Swift o.i.d.?! Met Jack Ü, Hardwell, Calvin Harris en dan The National voor een halfvolle tent… lol.

Nu ook niet overdrijven he. Ja, met de combinatie Ellie Goulding - Bastille hebben ze erg poppy geboekt, maar waarom doen zoveel mensen nu alsof dit de toekomstige richting van Pukkelpop wordt? Is iedereen al vergeten dat die kaartenverkoop meteen ook zwaar kut ging, en de organisatie moest foefelen om het uitverkocht te doen krijgen? Het algemene publiek in Kiewit zit weldegelijk meer te wachten op Gorillaz en Radiohead dan op de pure popacts van deze planeet. Echte EDM-acts zullen nooit afsluiten, Calvin Harris is het dichtste dat ze daarbij gekomen zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Kereltje wrote:
Thomas wrote:
Over dat ‘algemene publiek’ gesproken, Radiohead en Gorillaz zijn ook niet echt publiekstrekkers voor het ‘algemene publiek’. Als ze de lijn van dit jaar doortrekken zie ik zowel Gorillaz als Radiohead niet komen. Dan wordt het eerder Kanye West – The XX – Taylor Swift o.i.d.?! Met Jack Ü, Hardwell, Calvin Harris en dan The National voor een halfvolle tent… lol.


Nu ook niet overdrijven he. Ja, met de combinatie Ellie Goulding – Bastille hebben ze erg poppy geboekt, maar waarom doen zoveel mensen nu alsof dit de toekomstige richting van Pukkelpop wordt? Is iedereen al vergeten dat die kaartenverkoop meteen ook zwaar kut ging, en de organisatie moest foefelen om het uitverkocht te doen krijgen? Het algemene publiek in Kiewit zit weldegelijk meer te wachten op Gorillaz en Radiohead dan op de pure popacts van deze planeet. Echte EDM-acts zullen nooit afsluiten, Calvin Harris is het dichtste dat ze daarbij gekomen zijn.


Was een grapje joh, ze zaten vorig jaar gewoon krap wat headliners betreft (enkel Blur hebben ze misgelopen imo).
Ik ben vooral benieuwd wat Lowlands doet mocht Pukkelpop met Gorillaz/Radiohead komen, Pukkelpop kan zich Radiohead wel permiteren… Genoeg tickets + ruimte voor mensen, maar Radiohead in de Alpha gaat niet passen denk ik.

Mijn excuses dan ;) het is dat ze op andere fora als eFestivals daadwerkelijk geloven wat jij hier blijkbaar op eerder ironische wijze postte...

Het is in ieder geval heel zeldzaam dat Lowlands en Pukkelpop alledrie de headliners met elkaar delen, dus ik zie LL daar wel Florence of Editors in de plaats boeken (afhankelijk van wat Pinkpop hiermee doet).
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik denk dat we Florence and the Machine niet op Lowlands gaan zien. Dit jaar waren ze in de buurt tijdens Lowlands en stonden ze nog niet in Nederland (de reden dat ze niet op Pukkelpop stonden; Ze stonden al op RW), waarom zouden ze die voor 2016 dan wel boeken? Maar dit hoort eerder thuis in het Lowlands-topic.

Dit is een reden van niks,
Als Florence dit jaar haalbaar is voor Lowlands dan gaan ze die gewoon boeken. Ideale headliner voor dat festival.
Het kan zijn dat Lowlands dit jaar zijn headliners al eerder bnnen had of simpelweg voor de andere namen koos. Ook is Florence behoorlijk hard gegroeid afgelopen zomer.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat ze Macklemore boeken.. Al zie ik dat ergens wel nog gebeuren, al is het maar sinds 2014 geleden..

Zou graag wel is Deadmau5 met zn nieuwe setup / Eric Prydz in 4K / Daft Punk (das ook echt bij elk festival de vraag haha) of Kraftwerk 3D zien
zijn allemaal mooie dance afsluiters, niet a la Major Lazer van dit jaar *zucht*
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Yannick wrote:
Ik hoop eerlijk gezegd niet dat ze Macklemore boeken.. Al zie ik dat ergens wel nog gebeuren, al is het maar sinds 2014 geleden..

Zou graag wel is Deadmau5 met zn nieuwe setup / Eric Prydz in 4K / Daft Punk (das ook echt bij elk festival de vraag haha) of Kraftwerk 3D zien
zijn allemaal mooie dance afsluiters, niet a la Major Lazer van dit jaar *zucht*


Deadmau5 was er in 2014 ook, en ik weet niet of hij zijn nieuwe setup overal mee naartoe neemt.
Daft Punk geef ik voor 2017 meer kans (tien-jaren-theorie… 1997… 2007… 2017?), en Kraftwerk is geen mainstage afsluiter (of heb ik dit nu helemaal verkeerd?!).

Skrillex misschien?

Kraftwerk heeft een aantal concerten gepland in Oslo begin augustus, maar dat zegt niets natuurlijk.. Ik zie ze wel op de mainstage staan al hebben ze een vrij simpele set up, toch vrij unieke groep idk
Skrillex heeft denk ik de grootste kans, komt met een album en is in Europa nog niet veel geweest..

Kansen op Eminem op pkp?
 

Ivo

Randprogramma
1 sep 2015
149
0
Kraftwerk als headliner zou echt heel vet zijn, al weet ik ook niet of ze tegenwoordig nog populair genoeg zijn om een festival als Pukkelpop te headlinen. Skrillex zie ik (helaas) best gebeuren met de huidige richting die Pukkelpop nu uitgaat.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Kraftwerk als headliner zou echt heel vet zijn, al weet ik ook niet of ze tegenwoordig nog populair genoeg zijn om een festival als Pukkelpop te headlinen. Skrillex zie ik (helaas) best gebeuren met de huidige richting die Pukkelpop nu uitgaat.

Kraftwerk heeft in 2009 op Pukkelpop een dag afgesloten op mainstage. Hun passage daarvoor in België was Rock Werchter 2005, maar daar stonden ze in de Marquee (legendarisch concert).

Conclusie: die Marquee op Rock Werchter was veel te klein. En voor de mainstage op Pukkelpop was het niet zo heel druk (maar dit heb je wel meer met dance-afsluiters zeker?). Het hoofdveld van Rock Werchter is zeker te groot voor hun, maar op Pukkelpop zou het in principe nog eens moeten lukken, zeker met die nieuwe 3D-show (hebben ze België nog niet mee aangedaan).
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ivo wrote:
Kraftwerk als headliner zou echt heel vet zijn, al weet ik ook niet of ze tegenwoordig nog populair genoeg zijn om een festival als Pukkelpop te headlinen. Skrillex zie ik (helaas) best gebeuren met de huidige richting die Pukkelpop nu uitgaat.


Kraftwerk heeft in 2009 op Pukkelpop een dag afgesloten op mainstage. Hun passage daarvoor in België was Rock Werchter 2005, maar daar stonden ze in de Marquee (legendarisch concert).

Conclusie: die Marquee op Rock Werchter was veel te klein. En voor de mainstage op Pukkelpop was het niet zo heel druk (maar dit heb je wel meer met dance-afsluiters zeker?). Het hoofdveld van Rock Werchter is zeker te groot voor hun, maar op Pukkelpop zou het in principe nog eens moeten lukken, zeker met die nieuwe 3D-show (hebben ze België nog niet mee aangedaan).

Kunnen ze niet gewoon allebei komen, als je ziet naar de voorbije jaren dan zie ik bv Kraftwerk op donderdag of vrijdag komen en Skrillex afsluiten.. Chase & Status zie ik ook wel een dag afsluiten of in de Dancehall staan om die af te sluiten..

2015: Rudimental - Major Lazer- Netsky
2014: Deadmau5 - Macklemore - Calvin Harris
2013: Chase & Status - The Prodigy - Goose
2012: Netsky - Chase & Status - Foo Fighters
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Eerste geruchten voor The Shelter: Mastodon, Gojira, Behemoth, Anthrax, Twisted Sister, Venom, Dragonforce, Satyricon, Paradise Lost, Rotten Christ op Bloodstock Festival. 11-14 augustus in Derbyshire, UK.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Leeds & Reading: RHCP - Twenty One Pilots - The 1975 - Courteeners - Boy Better Know - Slaves - DJ Ez - Crossfaith - Hinds - Rat Boy

RHCP zijn zo goed als uitgesloten door de komst op RW..
Twenty One Pilots een iets hogere spot op de main na hun succesvolle set dit jaar?
The 1975 ook iets hoger weer, misschien beter in The Marquee door hun set up?
De rest ken ik niet zo dusja (Slaves is ook wel iets voor pkp niet?)

Lowlands: Sigur Ros.. uitgesloten voor pkp sinds ze een excl concert spelen op Dour hm
 

EDM

Campingartiest
3 mrt 2015
88
2
Als we even Sgizet erbij nemen: Sigur Rós, Bring Me The Horizon, M83, John Newman, Naughty Boy, MØ, Parov Stelar en Kodaline

Kanshebbers: M83, John Newman & Naughty Boy
Vrijwel uitgesloten: Sigur Rós (Dour), BMTH & MØ (Werchter)
Acts van vorig jaar: Kodaline wellicht op Werchter dit jaar, Parov Stelar (2013, 2015, Vorst 2016) wellicht niet

Ik zie Mumford & Sons wel headlinen, gezien ze vorig jaar ook niet op Sgizet stonden. Hopelijk toch meer vernieuwing dan RW.



 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Highfield (zelfde weekend in Duitsland):

RAMMSTEIN · DEICHKIND
ANNENMAYKANTEREIT · NOFX · BLUMENTOPF · AIRBOURNE
GENETIKK · WANDA · ROYAL REPUBLIC · BONAPARTE · JORIS
KONTRA K · DIE ORSONS · EMIL BULLS · MOOP MAMA · SCHMUTZKI
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken