Pinkpop, wat kan beter?

Festileaks Festival Forum Forums Pinkpop Forum Pinkpop, wat kan beter?

Dit onderwerp bevat 46 reacties, heeft 19 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Timmetje 2 weken, 5 dagen geleden.

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)
  • Auteur

Jerry666

-Creeer in godsnaam een doorloop van Noord podium naar tent stage4 zodat niet de gehele dag iedereen door de flessenhals hoeft bij de ingang. Ook heb je dan meer kans om meer bands te zien, tis nu een tering eind lopen door die drukte

-max 60.000 bezoekers per dag ivm catering/logitiek/veiligheid etc, nu was het echt soms veel te druk….

– beter dagprogramma, teveel Nederlandse opvulling en gratis festival bands

-hogere en grote tribunes bij noord podium, is er al, kan iets beter

-beter geluid MainStage, halverwege grote veld was het overdag dieptriest soms.

bcmrmaybe

Schaduwplekken. heel erg graag

Eine Stimme aus dem Licht
    Fällt dem Himmel vom Gesicht
    Reißt den Horizont entzwei
    Wohin gehst du, hier ist nichts mehr frei
    Das ist mein Land!

Dirk

– Het vuilnisbelt-karakter, daar moet Pinkpop van af. Kniehoog door de plasticberg is echt niet meer van deze tijd. Gewoon het bekertje net zo duur maken als een drankje, net als op festivals waar het WEL schoon blijft.

Deze opzet wordt toch nog nergens gebruikt op majors?
    Bij een festival van 25k blijkt het al goed te werken maar het doorvoeren naar 80k+ is een stapje voor de toekomst. Natuurlijk zijn ze hier mee bezig. Ik kan me niet zo ergeren aan het over plastic lopen aan het eind van de dag. Ze ruimen het elke keer weer prima op.

ja, het heeft zijn charmes, als je een neaderthaler bent, ja. Ik zag afgelopen jaar een vent kotsen in een plastic draagtas, die flikkerde ie gewoon helemaal gevuld op de dichtsbijzijnde plasticberg, later kwamen er mesijes van 16 die met hun voeten een schone plek wilde maken op die plek en die trapten die hele kotszak over zichzelf heen………aan de andere kant. ik hoor dat er op de belgische majors serieus gekeken gaat worden naar hoe groener of duurzamer te zijn. dus serieus minder plastic rommel om je heen op die festivals.

Alle BKS - 25x PP - 8x RW - De eerste (vette) jaren van LL - 'n hoop andere festivals

Ralph

Eindelijk eens een presale dat is wat veel vaste Pinkoppers zoals ik ben graag willen. Wat de line-up ook is ik ga. Wanneer presale ook start ik koop gelijk mijn kaartje.
    Heb al vaak berichtje gestuurd naar bureau Pinkpop of het aangekaart op de perspresentatie maar tot op heden nog steeds niks mee gedaan.

We blijven idd hopen, is mijn grote droom zonder stress mijn collector tkts te kopen.

Pinkpop 92,93,98,00,01,02,04,05,06,10,11,12,13,14,
    15,16,17,18 Roskilde 00

Timmetje

Een goeie lineup zou voor de verandering ook wel weer eens leuk zijn. 😆

Heemstock

– Gooi aub die campings een dag eerder open! Nu moet je voor dag en dauw opstaan, gesloopt je tentje opzetten en vermoeid die eerste dag ondergaan. Daarbij verspreid je de toestroom van mensen ook meer. Vergt wel meer vrijwilligers, etc. Mja, je wilt mee blijven doen met de grote jongens toch? Daarnaast kan je die avond al flink knaken verdienen doordat iedereen al begint met eten en drinken kopen op de campings.

– Boek iets alternatiever. Minder NL-opvul acts die je overal ziet.

Pinkpop '12 / Rock Werchter '13 '14 '15 '17 '18 / Down the Rabbit Hole '16

Kesselman

volledig mee eens. en dan hoeft er niet eens wat georganiseerd te worden .
    de 1e avond kan iedereen zich zelf prima vermaken p de camping zelf.
    rond 18u de campings a en b open, dan verdien je idd al redelijk wat met verkoop van eten en drinken .

wat betreft de programmering van de bands.

het is niet het probleem welke bands ze boeken, meer de plek waar ze ze neer zetten.
    Een Lil kleine op main???? Als je zo iets boekt, zet hem dan op het noord podium, dan kunnen de kids daar gaan kijken.
    Dan kijken de grote mensen wel naar iets leuks op het hoofdpodium, rival sons ofzo, dat is misschien niet zo bekend bij het grote publiek, maar wel echte ouderwetse pinkpop muziek.

Timmetje

Lil Kleine is op main vrij logisch imo. Die had niet op een kleiner podium moeten staan. Los van wat je van zn muziek vindt.

Ontopic: Early bird!!!!

Kesselman

want??

(Ik ga jou steeds minder serieus nemen)

Timmetje

Hij is zowat de Nederlandse Justin Bieber. Verkoopt binnen mum van tijd zn zalen uit en er zijn ongeacht behoorlijk wat fans geweest die vorig jaar puur voor Kleine een dagkaart hebben gekocht.

Ik zie ook niet waarom maar als je die docu over hem ziet…. die gast is echt enorm populair.

(En dat moet je zelf weten ;). Heb daar weinig boodschap aan)

Kesselman

de toppers zijn ook heel populair. marco borsato ook. jan smit, de 3 j’s , de snollebollekes, allemaal heeeel populair
    moeten die dan ook allemaal op pinkpop?

Het gaat ook om kwaliteit.
    kinderrap hoort niet op het hoofdpodium van pinkpop!

Timmetje

Marco? Die past absoluut op Pinkpop. Ilse de Lange stond er toch ook?

Hetzelfde voor een Kleine, Doe Maar of Ronnie Flex.
    Als Justin Bieber, De Jeugd of Gers Pardoel op PP past dan passen Kleine, Flex ed dat ook. Volgens mij bestaat een typisch Pinkpop programma ook niet. Das altijd een mengelmoesje.

Vandaar: Ongeacht wat je ervan vindt. Ik zie het liever ook niet maar vind het niet vreemd dat ie op main staat. Wat voor jou kwaliteit is is voor een ander weer anders. Allemaal subjectief.

Kinderrap bestaat trouwens voor zover ik weet nog niet.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken geleden door  Timmetje.

Rockbeer

Gers Pardoel.

Volledige festivals: Pinkpop '12 / Rock Werchter '13, '16, ‘17 / Rock Am Ring '14 / Rock Im Revier '15 / Nova Rock '17 / Graspop '18

mattman
    Moderator

Kinderrap is misschien overdreven, maar wat Lil Kleine maakt is wel duidelijk gericht naar een heel jong (tiener/puber)publiek.

Kesselman

Kinderrap is misschien overdreven, maar wat Lil Kleine maakt is wel duidelijk gericht naar een heel jong (tiener/puber)publiek.

dank jullie, ik dacht al dat ik iets heel vreemds zei.
    ligt toch echt niet aan mij dus.

Timmetje

Dat zou je denken! Ik dacht het ook, maar toen ik die docu zag (met concertbeelden) bleek dat helemaal niet eens zo te zijn. Er stonden een hoop mensen van tussen de 20 en 30 in het publiek en die konden het woord voor woord mee”rappen”.

eloelo

Zeg dan gewoon dat je fan bent joh. Laterrr.

Kesselman

Dat zou je denken! Ik dacht het ook, maar toen ik die docu zag (met concertbeelden) bleek dat helemaal niet eens zo te zijn. Er stonden een hoop mensen van tussen de 20 en 30 in het publiek en die konden het woord voor woord mee”rappen”.

dat je iets mee kan zingen wil nog niet zeggen dat het kwalitatief goede muziek is.
    ik ken ook de hele tekst van snow – informer , marco borsato – rood , zanger rinus – he marloes en rotterdam termination source – poing.

dat maakt het nog geen act die op pinkpop horen

visdave34
    Moderator

dat je iets mee kan zingen wil nog niet zeggen dat het kwalitatief goede muziek is.
    ik ken ook de hele tekst van snow – informer , marco borsato – rood , zanger rinus – he marloes en rotterdam termination source – poing.

Snow op Pinkpop, dat zou toch fantastisch zijn… :)))

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

visdave34
    Moderator

Snow op Pinkpop, dat zou toch fantastisch zijn… :)))

Lowlands 01-05-06-07-08-09-10-11-13-17 // Rock Werchter 07-08-11-12-13-14-15-17-18 // NOS Alive 16 // Where The Wild Things Are 13-14-15 // Best Kept Secret 17-18-19

JeroenJ

Pinkpop boekt wat populair is, vandaar de naam.

Geloof me, als 1 van die acts (of soortgelijke acts) die jij noemt net zo’n hype/populariteit krijgt als b.v. een Lil Kleine, staan ze gewoon op Pinkpop. Of je het leuk vind of niet haha.

Timmetje

Ja precies. Dat dus!

22 berichten aan het bekijken - 26 tot 47 (van in totaal 47)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.