Pinkpop 2021 – Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Hier verlieten we vanaf 3 maart 2020 Pinkpop 2020 mee...

Vrijdag
Red Hot Chilli Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // 5SOS // Keane // Ellie Goulding // Lost Frequencies – live // Supergrass // Frenna Deluxe // Balthazar // Bishop Briggs // JC Stewart // Querbeat // Misie Peters // Saint PHNX // Ten Times A Million // Elle Hollis

Zaterdag
Post malone // Marshmello // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Chef’Special // Deftones // James Arthur // Floor Jansen // Liam Payne // Mabel // Joost // Frank Carter & The Rattlesnakes // Danny Vera // Sea Girls // NONA // The Big Moon

Zondag
Guns n’ Roses // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // The Pretty Rechless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // The KIK // Dermot Kennedy // The Last Internationale // Ares // Velvet Volume

afwachten wat we kunnen overnemen naar 2021?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.656
1.841
Ik ben voornamelijk benieuwd of ze alledrie de headliners wederom weten te strikken voor 2021. Mochten er afvallers zijn hoop ik dat Pearl Jam in beeld komt.
 

Mike91

Campingartiest
4 okt 2016
80
5
Ik ben ook benieuwd hoe groot het aanbod zal zijn i.v.m. de vraag en dus of artiesten meer water bij de wijn moeten doen, waardoor (wellicht) meer mogelijk is.
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
368
201
Hier verlieten we vanaf 3 maart 2020 Pinkpop 2020 mee…

Vrijdag
Red Hot Chilli Peppers // Twenty One Pilots // Nothing But Thieves // Kensington // 5SOS // Keane // Ellie Goulding // Lost Frequencies – live // Supergrass // Frenna Deluxe // Balthazar // Bishop Briggs // JC Stewart // Querbeat // Misie Peters // Saint PHNX // Ten Times A Million // Elle Hollis

Zaterdag
Post malone // Marshmello // Ragn’n’Bone Man // Crowded House // Chef’Special // Deftones // James Arthur // Floor Jansen // Liam Payne // Mabel // Joost // Frank Carter & The Rattlesnakes // Danny Vera // Sea Girls // NONA // The Big Moon

Zondag
Guns n’ Roses // Volbeat // Anderson .Paak & The Free Nationals // Disturbed // Zara Larsson // Gojira // The Pretty Rechless // Of Monsters and Men // The Marcus King Band // Inhaler // The KIK // Dermot Kennedy // The Last Internationale // Ares // Velvet Volume

afwachten wat we kunnen overnemen naar 2021?

Ik verwacht dat de Nederlandse acts niet zo'n probleem zullen zijn voor volgend jaar... Internationaal durf ik nog niks van te beweren. Verder had ik me echt verheugd op RHCP, Volbeat, Disturbed, The Kik en Nothing but Thieves. Zou wel leuk zijn als ze de hele line-up kunnen meenemen. Maar als ik op een andere naam mag hopen... RATM!
 

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze de gehele line up kunnen overnemen. Alleen misschien Arctic Monkeys op de spot van Post malone omdat die dag het minste verkoopt.

RHCP en guns n roses verwacht ik wel op de line up samen met de sub headliners TOP en volbeat.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Alleen misschien Arctic Monkeys op de spot van Post malone omdat die dag het minste verkoopt.

Ik zou daar niet zo zeker van zijn.

Ze zullen waarschijnlijk hun uiterste best doen om de 3 grootste headliners te behouden. Dat zou toch het meest nette zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Ik hoop eerlijk gezegd dat ze de gehele line up kunnen overnemen. Alleen misschien Arctic Monkeys op de spot van Post malone omdat die dag het minste verkoopt.

Heb je daar een bron voor? Of is het puur onderbuikgevoel?

Als PP volgend jaar al doorgang kan vinden zal het me niets verbazen als het grootste gedeelte van de lineup uit NL en Belgie komt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.721
8.270
Ook Pohoda Festival is gecanceld, maar heeft naast de datum van volgend jaar ook meteen de eerste artiesten voor 2021 gedeeld, allemaal namen die er dit jaar zouden staan. Onder andere The Libertines, METRONOMY, Wolf Alice, Archive, black midi, shame, KOKOROKO, Marina Satti & Fonés, Black Country, New Road, ...

Niet dat dit voor Pinkpop zo relevante namen zijn, maar misschien wel al een aanwijzing dat dit een trend zal worden: festivals die volgend jaar zoveel mogelijk van hun 2020 lineup gaan recupereren.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.039
10.116
Ook Pohoda Festival is gecanceld, maar heeft naast de datum van volgend jaar ook meteen de eerste artiesten voor 2021 gedeeld, allemaal namen die er dit jaar zouden staan. Onder andere The Libertines, METRONOMY, Wolf Alice, Archive, black midi, shame, KOKOROKO, Marina Satti & Fonés, Black Country, New Road, …

Niet dat dit voor Pinkpop zo relevante namen zijn, maar misschien wel al een aanwijzing dat dit een trend zal worden: festivals die volgend jaar zoveel mogelijk van hun 2020 lineup gaan recupereren.

Mooi gebaar ook richting die bands. Maar bij dit soort berichten moet ik wel gelijk denken aan alle bands die hun plannen zo hadden gemaakt dat 2021 hun grote jaar zou worden met tour en festivalshows. Krijgen die nog ergens een poot aan de grond?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Het lijkt me dat een festival boeken voor 2021 echt een vrij ingewikkelde opgave gaat worden. Doordat niemand echt weet of het volgend jaar wel door kan gaan en niemand, zeker verzekeringstechnisch, zit te wachten op een nieuwe annulering zal het me niet verbazen als veel (met name grote) bands de situatie afwachten en aanzien. Zal me ook niets verbazen als verzette data van bands die tm juni zouden spelen nog niet de data zijn waar ze al realistisch rekening mee houden.

Gaat een spannende periode worden voor de festivals. Ik verwacht daarom een groei aan nationale namen binnen de lineups.

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Ietwat positiever:

Als het doorgang vindt mag het van mij wel een Pinkpop XL worden.

Met op de donderdag dan maar Iron Maiden (die anders op de Bospop XL) dag hadden gestaan, op de vrijdag de RHCP met daarvoor Post Malone (ik zie de Pilots hun tour niet nog langer doortrekken en het oorspronkelijke plan voor 2020 was Malone als sub toch?), op de zaterdag een nieuwe grote act; Kendrick Lamar, Pearl Jam, Rammstein, Coldplay (!) oid, en laat de zondag dan maar intact.

Bovenkant line-up mag van mij dan:

Do: Iron Maiden- Airbourne - Alter Bride (en de rest van de dagprogrammering Bospop XL 2020)
Vr: RHCP - Post Malone - (plus vrijdagprogrammering 2020)
Za: GnR - Volbeat (plus zondagprogrammering 2020)
Zo: Coldplay - Billie Eilish (plus nieuw dagprogramma)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.939
5.986
Ik geloof dat alles wat "postponed" gaat worden zo veel mogelijk door dezelfde artiesten ook doorgeschoven gaat worden.

Dus dan verwacht ik dat affiches zo veel mogelijk doorschuiven in de grote lijnen.
(De Iron Maiden dag valt in principe onder een los mojo concert, niet in een Bospop XL editie.)
Ze kunnen in principe los doorschuiven binnen de tour, maar ook dat zal grotendeel een copy-paste worden van 2020 naar 2021.
Artiesten en locaties hebben zelf ook baat bij dat dat niet verandert, slechts de datum schuift. Los concert indoor kan nog wel in najaar of voorjaar, maar de outdoor locaties zal zo veel mogelijk gehandhaafd blijven. Echter zullen ze daar zoveel mogelijk de grens van welk aantal evenementen mag op een locatie, om de uitgestelde te plaatsen en eventueel de "nieuwe" 2021 evenementen er tussen te proppen.

Ik ga er ook niet van uit dat Pinkpop ineens naar 4 dagen gaat.
Wat ik wel verwacht is dat het "makkelijker" gaat worden om voor afvallers een nieuwe act in te schuiven, want alle tours schuiven naar 2021 en de tours die al gepland werden voor 2021 zullen ook gaatjes willen vullen en niet naar 2022 willen schuiven.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.357
6.041
Dat laatste verwacht ik juist niet. Ik verwacht dat veel tours die nu al in de planning stonden voor 2021 sowieso naar 2022 doorgeschoven zullen maar ook willen worden omdat er gewoon teveel onzekerheid heerst. Een jaartje wachten en zeker weten dat je kan touren is meer waard dan een toernee opzetten waarvan je nu al weet dat die mogelijk niet door kan gaan.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.146
4.337
Dus, dan maar Arctic Monkeys op de plek van RHCP, Billie Eilish op die van Post Malone en Coldplay voor Guns n Roses?
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.392
3.337
Dus, dan maar Arctic Monkeys op de plek van RHCP, Billie Eilish op die van Post Malone en Coldplay voor Guns n Roses?
Dan wordt het me wel erg makkelijk gemaakt om geld te sparen. Dat is dan meteen het enige positieve aan die line up voor mij :lol:
RHCP - Taylor Swift - RATM, dan zou ik m'n kaartje wel snel halen.
Enorm benieuwd of de festivals hun line-ups veel hetzelfde gaan houden, ga uit van wel.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.920
1.696
Als ze vorig jaar een prachtige vis moesten laten schieten die ze volgend jaar wel kunnen pakken, snap ik heel goed dat ze dat doen. De optie is mogelijk omdat Malone volgens sommige bronnen eigenlijk geen headliner was, maar is doorgeschoven. Als je dit terugdraait, komt er dus een headlinerslot vrij. Zou ik zeker gebruik van maken mocht het een geweldige naam zijn voor je affiche. Die boost kon de kaartverkoop wel gebruiken leek het. Moeten de financiën wel haalbaar zijn natuurlijk...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.288
10.029
Als ze vorig jaar een prachtige vis moesten laten schieten die ze volgend jaar wel kunnen pakken, snap ik heel goed dat ze dat doen. De optie is mogelijk omdat Malone volgens sommige bronnen eigenlijk geen headliner was, maar is doorgeschoven. Als je dit terugdraait, komt er dus een headlinerslot vrij. Zou ik zeker gebruik van maken mocht het een geweldige naam zijn voor je affiche. Die boost kon de kaartverkoop wel gebruiken leek het. Moeten de financiën wel haalbaar zijn natuurlijk…
Dan is de vraag of je Post Malone nog terug kan draaien en die alsnog op een lagere spot kan zetten. Misschien wil hij dat niet meer nu hij tot headliner benoemd was. Je weet het niet...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken